Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deckbuilder's Challenge: Rally your Clan - Win your Deck!

Playz
9 jaren geleden
Leuke decks, Gefeliciteerd
jjv
9 jaren geleden
Alle vier gefeliciteerd!

Mijn voorkeur gaat uit voor de Jeskai turbo burn,
omdat hij net als het deck dat ik had ingestuurd wilt winnen met Deflecting Palm
 bijgewerkt door jjv 9 jaren geleden
ebonpraetor
9 jaren geleden
Mij lijken ook Green devotion and Jeskai turbo burn de leukste.
Green vanwege de Singing Bell Strike en ondanks de oneindig-combo (heb ik normaal een grote afkeer van), en burn vanwege de geweldige Deflecting Palm (wat een briljante kaart is dat zeg - had er in de verschillende formats meer van verwacht).
Ralf
9 jaren geleden
Om te beginnen wil ik graag alle deelnemers heel erg bedanken voor hun deelname. De jury heeft genoten van jullie fantastische inzendingen! We hebben geproefd van veel mooie flavor en genoten van de originaliteit van jullie decks!

Daarnaast wil ik graag alle juryleden bedanken voor hun fantastische bijdrage aan het beoordelen van de ingestuurde decks!

Zonder de grandioze inzichten en het flavor-gevoel van MagnusMagicus, de scherpe geest en het briljante spelinzicht van Jeff en standard goeroe gast jurylid Amanda met al haar vrolijke uitspattingen hadden we decks niet zo mooi op waarde kunnen schatten! Dank jullie wel!

Dan is het tijd voor de uitslag; tenminste een gedeeltelijke uitslag dan! We gaan de nummer 4 van deze Deck Builder's Challenge bekend maken...

Gefeliciteerd, Davy! Jij wint geen tastbare prijs, maar wel een eervolle vermelding!

Op papier een fantastisch deck met een heel originele manier om te winnen; in de praktijk kwam het deck echter iets te kort; het deck kon niet consistent winnen. Het was wel een leuk deck om te spelen en als je wilde winnen met het deck moest er flink geteld worden om te zien of je je tegenstander al het vuur aan de schenen kon leggen...

Later deze avond volgt de definitieve ontknoping! Welk deck is jouw favoriet?
Dodoflooi
9 jaren geleden
mijn voorkeur gaat uit naar green temur devotion.. sws.. ga ik in het echt ook maken, echt een tof idee!
Zoockey
9 jaren geleden
Ik vind Phenax, God of Deception gebruiken in combinatie met Inspired een leuk idee!
 bijgewerkt door Zoockey 9 jaren geleden
Davy
9 jaren geleden
Jammer dat ik niet in de prijzen val, desalniettemin plezier gehad in het brouwen gehad, en nog vele brouwsels voor toekomstige wedstrijden bedacht. Volgende keer beter. Leuke actie weer!
Ralf
9 jaren geleden
Eindelijk tijd voor de volledige uitslag!

Eerder deze avond heeft de jury bekend gemaakt dat het uit de vele inzendingen de onderstaande decks heeft gekozen als de top 3. Volgens het jury oordeel hadden deze decks een mooie balans tussen originaliteit, speelbaarheid en budget.

De drie finalisten zijn, in willekeurige volgorde:

We hebben vervolgens deze decks in elkaar gezet en klaargemaakt voor de ultieme test: een onderlinge strijd! De prestaties van de decks zijn tijdens deze battle beoordeeld en dat heeft ervoor gezorgd dat we de top 3 decks bekend kunnen maken!

De uiteindelijk winnaar is...

Gefeliciteerd, Reighndragon! Je complete deck is voorzien van sleeves en komt naar je toe!

De tweede plaats is verdiend door:

Gefeliciteerd, marijnswart! Jij wint 25 euro BoM punten (winkeltegoed)!

En de derde plaats gaat naar:

Gefeliciteerd, rilem! Jij wint 10 euro BoM punten (winkeltegoed)!

Veel van de decks die in de finale zijn geëindigd maakten gebruik van alternatieve manier om te winnen: natuurlijk werd er geslagen met creatures, maar er werd ook gemilled, gesmeten met damage en geofferd voor lifeloss. Uiteindelijk bleek dat het Temur deck van Reighndragon het beste in elkaar te zitten en het consistentst zijn werk te doen. Meerdere keren sloeg het deck in beurt 5 een tegenstander van tafel! Indrukwekkend!

Natuurlijk volgt er ook na deze Deck Builder's Challenge weer een nieuwe! We nodigen je van harte uit om daaraan weer deel te nemen!
marijnswart
9 jaren geleden
Ik wou eigenlijk vroeg slapen maar heb dit toch even afgewacht

Naar mijn idee terecht dat het deck van Reighndragon heeft gewonnen, zag er sterk uit!

Maar ook de ander decks waren leuk om te zien, weer eens wat anders dan je op een gemiddelde tournament deck website tegenkomt.

Verder natuurlijk super blij met mijn tweede plaats! Daarvoor bedankt jury!

Ben zeker bij de volgende challenge
rilem
9 jaren geleden
Gefeliciteerd vriendon! Superverbaasd dat ik het nog zo ver heb gehaald. Maar agreed, Reighndragon een terechte winnaar.

Misschien koop ik wel wat schapen en ga ik alsnog dat deckje bouwen.

Volgende keer ben ik zeker weer van de partij. Bedankt!
 bijgewerkt door rilem 9 jaren geleden
Julianm
9 jaren geleden
gefeliciteerd allen !
Twigwalker
9 jaren geleden
Winnaars en eervolle vermelding gefeliciteerd!
Reighndragon
9 jaren geleden
Ik ben echt verbaasd dat ik gewonnen heb, maar vind het wel erg leuk. Ik was bang dat green devotion niet als origineel genoeg gezien zou worden. Ik wist wel dat het deck goed speelde, want ik had het laten sparren met mijn goudvis

Nu kijken of ik dit deck ook nog echt competitief voor de FNM kan krijgen. Daar was het nog niet sterk genoeg voor.

Alle andere finalisten in ieder geval ook gefeliciteerd. Ik wil de jury en de BoM ook van harte bedanken voor de leuke competitie.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Gefeliciteerd, Mark! Je deck was echt heel leuk om mee te spelen en was ook een overtuigende winnaar.
fullmoonie
9 jaren geleden
Van alle decks die ingezonden zijn is het winnende deck me het meest bijgebleven. Ik dacht even serieus dat ik het deck al ergens anders op het internet had gevonden, maar toen kwam ik erachter dat ik hem hier al bekeken had xD

Dus terechte winnaar! Ik wil dit deck ook wel eens gaan maken, hij is erg leuk!
kolonelnick
9 jaren geleden
beetje, laat maar gefeliciteerd reighndragon!
Lucasio90
9 jaren geleden
Het deck dat gewonnen heeft is niet het zelfde maar lijkt toch echt aardig veel op:

http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=1225147

dat wil niet zeggen dat ik de winnaars hun overwinning niet gun, gefeliciteerd aan jullie allen!

Qua originaliteit zou ik zeker voor Jeskai Turo Burn gegaan zijn en natuurlijk is dit deck niet consistent. Als het wel consistent geweest was het waarschijnlijk allang ontdekt. Het feit is dat het tegenwoordig bijna niet meer mogelijk is een deck te bouwen dat en toernooi waardig is en origineel tegelijkertijd. Als iets werkt het heel snel op internet komt te staan iedereen het kopieert en het zo gefinetuned wort zodat er bijna niet meer tegen op te boxen is.

Ik heb zelf veel uurtjes besteed aan het zelf bouwen van originele decks. Waar ik dan dagen mee bezig ben en dan ga ik er mee spelen en word ik afgeslacht door iemand die ff een top 8 deck van het net geplukt heeft. Het is wel zo dat als het dan wel werkt en je iemand met een "top 8 deck" kunt verbazen dat die "onspeelbare" kaart in eens toch wel goed kan zijn dat wel een enorme kick geeft.

Mocht er nog eens een deckbuilding contest zijn dan doe ik weer graag mee. Wat wellicht leuk zou zijn is om er dan ook een tornooi aan te koppelen waar in mensen zelf met hun eigen deck kunnen spelen. De uitslag van dit toernooi zou dan ook een factor kunnen zijn die mede met andere factoren als originaliteit het verhaal achter je deck en prijs bepalend is voor wie er wint. Het heeft dan natuurlijk niet zo veel zin meer om het deck te kunnen winnen maar daar gaat het natuurlijk ook niet om.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
We kijken echt niet alleen naar hoe sterk een deck is. Het is slechts een van de criteria. We willen wel een deck dat wat kan. En origineel hoeft niet perse te betekenen dat we het nog nooit eerder gezien hebben of dat het nog nooit ergens gespeeld mag zijn.

Verder komen er zeker nog deckbuilding contests aan! In principe elke set zolang we het leuk blijven vinden . Een toernooitje zoals jij dat voorstelt is wel leuk, maar limiteert wel enorm wie er aan mee kunnen doen. Je moet dan wel in de buurt wonen en maar kunnen die dag. De manier waarop we het nu doen bevalt ons prima!
Playz
9 jaren geleden
jaaaaaa meer deckbuilding contests meer meer meer.
Het is echt super leuk en spannend (voor mij dan).
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
Reighndragon 20-01-2015 om 11:18
Ik ben echt verbaasd dat ik gewonnen heb, maar vind het wel erg leuk. Ik was bang dat green devotion niet als origineel genoeg gezien zou worden. Ik wist wel dat het deck goed speelde, want ik had het laten sparren met mijn goudvis

Nu kijken of ik dit deck ook nog echt competitief voor de FNM kan krijgen. Daar was het nog niet sterk genoeg voor.

Alle andere finalisten in ieder geval ook gefeliciteerd. Ik wil de jury en de BoM ook van harte bedanken voor de leuke competitie.

Ik vond het stiekem hilarisch dat ik op de FNM de eerste ronde tegen je mocht spelen! Het was ook best wel moeilijk om dan niet per ongeluk wat te zeggen wat je nog niet mocht zeggen; bijvoorbeeld dat "ik wel wat ervaring had"

Dit was de eerste keer dat ik jurylid was bij de deckbuilding contests en ik moet ook echt even zeggen dat ik het heel leuk vond om door al jullie decks heen te gaan. Sommige decks leken veel op elkaar, maar dat was juist ook wel leuk, om even uit te puzzelen welke verschillen er nou tussen zaten en waarom welke versie beter, origineler of meer flavorvol was. Ik hoop dan ook dat ik een volgende keer weer als jury plaats kan nemen en jullie dan allemaal weer zo hard je best doen!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 128 posts
  • Laatste post Jeff 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Ralf 10 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL