Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

En nu nog even netjes voorstellen

Leime
3 jaren geleden
Hey,

Mijn naam is Emiel (duh) en ik ben op het moment dat ik dit schrijf nog een absolute beginner in de wereld van Magic. Ooit in '93/'94 een paar keer gespeeld in mijn studententijd (yup, I'm that old ;-)) en daarna altijd stiekem heel erg graag weer op willen pakken, maar geen Magic vrienden, en de stap om een lokale gamestore binnen te stappen bleek toch vaak net iets te groot.

Maar, met de release van 'Age of Corona' toch eindelijk de stoute schoenen aan getrokken, ook omdat ik thuis 2 super enthousiaste dochters heb die het spel ook geweldig vinden. Jeuj! Dus ik probeer me nu hard te verdiepen in alle terminologie, spelvarianten etc. (Youtube is je vriend) en ben Arena gaan spelen om de basis in de vingers te krijgen. Kortom, tips en adviezen zijn altijd welkom :-) Ik zit nu nog op het niveau van 'ramp???, proxy-en???, tutors???' en zo kan ik nog wel even doorgaan Dus nog een hoop te leren.

Heb twee maanden geleden de starterskit gekocht en daarna 2 kant-en-klare planeswalker-decks (en toén ontdekte ik Tolerian College op YouTube ). Maar om met z'n drieën tegelijk te spelen ben ik nu aan het kijken naar 3 Commander decks (2 Kaldheim + 1 Zendikar). Helaas vind ik zaken als deck boxen (met art), sleeves, playmats, etc. ook ge-wel-dig, dus ik maak me wel wat zorgen over m'n portemonnee .

Anyway, kans dat je de komende tijd beginners-vragen gaat zien op het forum is dus vrij groot. Geef me ff
Coen333
3 jaren geleden
Welkom! Leuk dat je begonnen bent en je dochters het spel leert.
Iedereen is hier heel geduldig en behulpzaam met het beantwoorden van vragen heb ik gemerkt dus dat komt helemaal goed!
bartist
3 jaren geleden
Zoals al gezegd op je andere topic: Wees welkom en stel vragen! We zijn allemaal begonnen met meer vragen dan antwoorden
Persoonlijk kan ik vertellen dat mijn magic carriere is begonnen met een moord op m'n portemonnee, dus ik begrijp je zorgen
offspring
3 jaren geleden
Hey Emiel,

Domme vragen bestaan niet en het kost nou eenmaal tijd om de regels en terminologie een beetje onder de knie te krijgen. Enthousiasme en plezier zijn de sleutelwoorden, en je hebt hier in ieder geval een betrokken community gevonden die hun grootste hobby heeft gemaakt van het mooiste spel ter wereld. Er staat je nog een hoop moois te wachten als je het leuk blijft vinden!

Groeten
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Bij deze dan een officieel welkom .

Klinkt al alsof je lekker bezig bent . Schroom niet om vragen te stellen (maar dat doe je volgens mij ook niet ). We helpen je graag verder! Wat vaak ook helpt is tijdens het spel als je een vraag hebt die even kort te noteren, ter plekke zelf een antwoord verzinnen, en achteraf checken. Dan verdoe je geen tijd met het opzoeken, maar weet je daarna wel hoe het werkt en waarom!

Er zijn heel veel termen in Magic die erg cryptisch kunnen zijn, maar je rolt er vanzelf in. En aarzel niet om vragen te stellen. Niemand gaat je uitlachen als je vraagt wat "ramp" betekent in Magic, of waarom een Polluted Delta in godsnaam zoveel geld kost als je hem niet eens kan tappen voor mana en je nog leven moet betalen ook om wat te zoeken!

Ik raad een playmat voor elk aan. Het speelt prettig, je kaarten/sleeves worden minder snel vies en bekrast, het ziet er mooi uit en het geeft ook een mooi afgekaderd blok waar je je kaarten speelt. Ik zou wel even kijken of je dochters bijvoorbeeld een favoriete planeswalker of kleur of wat dan ook gaan hebben, dan kun je iets in die richting aanschaffen. Er is in ieder geval RUIME keuze

Een deckbox voor elk deck is absoluut ook een aanrader. Die zijn er ook al vanaf vrij goedkoop en je kunt later altijd nog anderen aanschaffen. Zeker als iedereen maar 1 of 2 decks heeft, dan zijn de kaarten na het opruimen georganiseerd en beschermd. Ook hier heb je keuze van deckboxen met en zonder art, van 3 tot 30 euro (en meer ). Begin simpel, probeer wat en dan merk je ook wat je prettig vindt. Tolarian Community College doet ook reviews over deze zaken wat je een goed beeld geeft van welke goed zijn voor welk doel.

Verder zijn wat dobbelstenen handig. Een Dice Set D6 Marbled Light Blue (of een van de andere kleuren) is vaak handig om als +1/+1 counters of ander soort counters te dienen, en een paar D20's om je leven mee bij te houden. Het kan dan prettig zijn om specifiek Spindowns te nemen, want dan zitten opeenvolgende nummers ook naast elkaar (dus de 2 zit naast de 1 en de 3 zit weer naast de 2), dat scheelt zoveel zoeken als je weer eens 1 leven verliest .
Blasty
3 jaren geleden
Welkom Emiel!

Wist je dat er ook een Magic kaart is met jouw naam?

Emiel the Blessed

Vernoemd naar een zeer gelukkige naamgenoot die ook op dit forum te vinden is.
Lkoelewijn
3 jaren geleden
Hoi Emiel,

Leuk dat je bent gaan spelen! Ik heb mtg ook al in 1994 leren kennen in mijn studententijd, dus je bent niet de enige ouderling :-)
 bijgewerkt door Lkoelewijn 3 jaren geleden
Leime
3 jaren geleden
Quote:
2 maanden geleden
Welkom Emiel!

Wist je dat er ook een Magic kaart is met jouw naam?

Emiel the Blessed

Vernoemd naar een zeer gelukkige naamgenoot die ook op dit forum te vinden is.

WOW! Om een of andere reden zie ik je comment nu pas. Maar die kaart is nu dus gelijk een verplicht hebbeding. Wel behoorlijk aan de prijs zie ik, maar dat is logisch natuurlijk Ik ga ‘m in ieder geval direct craften in Arena
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post Leime 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Leime 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL