Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Even netjes voorstellen, zoals 't hoort.

Britewire
4 jaren geleden
Hallo,

Ik ben 39 jaar oud, en ben een aantal weken geleden begonnen met het spelen van Magic. Mijn geschiedenis met TCG's is begonnen bij Magic in de jaren 90's, waar ik met mijn neefjes en vriendjes speelde en wij vaak onze eigen regels er op na hielden. Ik ben gestopt met het spelen van Magic, omdat het voor mij toen te duur was, het spel niet serieus genoeg werd gespeeld en de regels niet werden gevolgd. Daarna ben ik altijd wel bezig geweest met het spelen van één of ander strategisch spel, zowel live als virtueel.

De eerste TCG die op daarop volgde was Hearthstone, en dat was ergens in 2014. Na dit enkele jaren gespeeld te hebben ben ik gestopt met het ondersteunen van de Blizzard TCG in midden 2019. De expansies welke uit kwamen na het vertrek van Ben Brode, voelde niet als vanouds voor mij. Al snel begon het weer te kriebelen, en ben ik op zoek gegaan naar een ander strategisch spel met een leuke community, en kwam uit bij MTG. Na allereerst de standaard decks te hebben gespeeld van MTG Arena, is het ervan gekomen dat ik een aantal digitale aankopen heb gedaan om mijn decks uit te breiden en nieuwe decks samen te stellen. Vergelijkbaar met mijn stijl in Heartstone, speel ik binnen Magic het liefst de ramp, control en combo decks i.p.v. de burst of token decks.

Na een tijdje virtueel te hebben gespeeld, kwam ik vorige week met mijn zoontje van 5 in een stripboeken winkel terecht omdat hij graag nieuwe Pokémon kaarten wou voor zijn verjaardag. En daar stonden t, de Thero's after Death, deckbuilders toolkit. Na deze te hebben aangeschaft, en snel even contactinformatie te uitgewisseld met de eigenaar van de stripboekenwinkel voor informatie over de Magic nights snel naar huis gegaan om na te denken over mijn eerste deck(s).

En nu zijn we hier; de eerste decks nog niet geheel compleet, net lid gemaakt van 't forum en geen paper MTG gespeel in 25 jaar.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen bij het zoeken van een geschikte spelvorm en leuke decks.

We zien ons op de fora,

Groetjes,

Brite
Dordledum
4 jaren geleden
Welkom!

Iedereen heeft zijn favoriete format, Standard, Modern, Commander. Het is moeilijk om dat voor een ander te bepalen, maar alles wordt gespeeld bij de Bazaar!
Luc
4 jaren geleden
Welkom Brite,

Leuk dat je via je zoon weer in de Magic wereld terecht bent gekomen.

Veel succes met deck builden, enjoy!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Hoi Brite!

Tof introverhaal, dank je wel! Welkom op het forum van Bazaar of Magic, en welkom wederom bij Magic

Mooi dat je Arena speelt, daar kun je het spel makkelijk op leren! Maar mocht je regelvragen hebben, aarzel absoluut niet om ze hier op het forum te stellen, we helpen je graag verder met alles, makkelijk of moeilijk!

Verder is de Deck Builder's Toolkit Theros Beyond Death een goede start om je eigen decks te knutselen! Wat ik je kan aanraden is: voeg het deck toe aan de Bazaar database, dan kunnen we zien wat je speelt en je wat tips geven!

In je account kun je naar decks gaan, en daar zie je al je ingevoerde decks, en kun je ook een nieuw deck invoeren. Probeer het eens!

Qua spelvormen kan ik even heel kort wat uitweiden: Er is natuurlijk "speel met wat je hebt", dat noemen we meestal Casual. Eigenlijk zijn alle decks waarmee je geen toernooien gaat spelen casual. Maar soms wil je met je speelgroep een van de Formats kiezen, die beperken welke sets je mag gebruiken. Je kunt op die pagina ook veel informatie daarover vinden. Als ik jou was zou ik me daar nog niet al te druk over maken, en gewoon spelen wat je hebt (wat momenteel zelfs Standard legal is ), maar dat is gewoon nog niet echt relevant.

Als je wel een toernooitje wil spelen kan dat op twee manieren: Limited of Constructed. In Limited speel je met de kaarten die je terplekke opent (check de link), en in Constructed neem je zelf een deck mee van huis dat aan een bepaald format (vaak Standard) moet voldoen. Ik raad je aan eerst Limited te gaan spelen. Je hebt dan Sealed Deck en Boosterdraft. Check de pagina's voor info!

Daarnaast is er ook nog een zeer populair casual format, en dat heet Commander. In Arena is daar een variant op: Brawl. In Arena kun je elke woensdag ook de hele dag gratis Brawl spelen. Je hoeft daar niet nu direct decks mee te maken, maar lees je even in, want je gaat het zeker tegenkomen . Mijn ervaring is dat vrij weinig mensen papieren Brawl decks hebben, dat wordt vooral op Arena gespeeld. Commander is echt HEEL populair (en ook mijn absolute favoriet ).

Veel plezier!
TheRobinros
4 jaren geleden
Welkom!

Mooi verhaal! Tipje: kijk even na of je toevallig nog oude kaarten hebt liggen, als je 25 jaar geleden al speelde. Daar kan wel eens iets tussen zitten wat een hoop geld waard is, dat zou een goede kickstart kunnen zijn om een nieuwe verzameling mee te beginnen
Blasty
4 jaren geleden
Welkom Brite!

Veel plezier op het forum
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Blasty 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Britewire 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top