Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik ben Joris, op dit moment 21 jaar, en ik kom uit Oosterhout (NB)
Als interesses heb ik niet zo heel veel eigenlijk: Gamen, Magic en Films/series
Sporten doe ik ook niet zo heel veel, 2x per week kickboksen, maar daar blijft het bij.
Vroeger heb ik altijd op de PS3 met een maat van me gespeeld, maar nadat hij een PS4 aan heeft geschaft en ik een PC Gamer ben deden we eigenlijk weinig meer.
In oktober kwam hij met Magic The Gathering aanzetten.
We hebben beide wat gezocht en gelezen en dit deed ons weer denken aan de goede oude tijd van Yu-Gi-Oh! Maar dan wat volwassener.
We hebben daarna een Duel Deck aangeschaft en wat leuke potjes gespeeld.
Maar deze Duel Decks waren totaal niet zoals wij een kaartspelletje willen spelen. Wij willen namelijk zelf een deck creëren en dit aanpassen aan onze speelstijl.
Nou, zo gezegd, zo gedaan.
Een week later een Booster box besteld en uit deze booster box kaarten aan het duel deck toegevoegd.
Ja, dit ging wel op, maar toch was het nog niet zoals we wilden.
Daarna Losse Magic Kaarten gaan bestellen en toen pas kwamen we uit bij Bazaar of Magic.
Nadat we dit hadden ontdekt werd het leuker. We konden zo zelf onze decks gaan samenstellen.
Ook vonden we nog iemand die met ons mee wilde doen. Met 3e is toch weer anders spelen.
Het nadeel van de Losse Kaarten is dat ik meer tijd heb om kaarten uit te zoeken en de volgende potjes waren heel erg in het voordeel van mij waardoor ik eigenlijk altijd won door de goede combinaties en hoge drawchance (4/60 kaarten) 1:15 is vrij groot. Bovendien had ik natuurlijk niet maar 1 combi, maar meerdere.
De anderen vonden dit niet leuk en we hebben daarna een maand geen potje meer gedaan.
Daarna kwam ik met het idee om een Commander deck te maken. Aangezien je hier maar 1 kaart van elk mag hebben en er 100 kaarten zijn wordt het een stuk lastiger om de juiste combo's te pakken.
het nadeel hiervan: De sterke individuele kaarten van mijn tegenstander waren nu te sterk voor mijn deck.
Daarna ben ik overgestapt naar een deel Forest (omdat deze kaarten vaak individueel sterker zijn)
Het nadeel hiervan: Nu is mijn deck weer te sterk.
In alle periodes tussen een te sterk deck hebben we geprobeerd een balans te vinden.
Sterke kaarten eruit voor andere, tactische/nuttige kaarten maar met minder power. Maar tot nu toe hebben we nog geen goede balans gevonden. We willen wel graag onze eigen speelstijl behouden Dus als iemand hier tips voor heeft? Dat hoor ik graag!
Ik zou graag is mee willen doen aan toernooitjes, maar ik heb geen deck dat voldoet aan de eisen van een toernooi en ik heb ook geen deck waarmee ik denk te kunnen winnen, of in ieder geval een leuke match te kunnen spelen. Als iemand mij hiermee kan helpen, dan hoor ik ook dat graag.
Zelf heb ik nog geen decks geplaatst omdat ik nog geen "worthy" deck heb, vind ik.
Verder kan ik uren naar kaartjes zoeken en lezen en nieuwe decks samenstellen, maar ik zal ze nooit echt kunnen testen.
A) Printen duurt te lang en is teveel werk met knippen etc.
B) de kaarten zijn vaak erg duur, en mijn budget is niet gericht op kaarten van +- 20 euro p/s
Mijn speelstijl ligt vooral op combinaties met Black, Blue, (Red/Green). Mij lijkt een Warrior deck, Dragon Deck, Zombie Deck of iets dergelijks wel heel gaaf.
Hey welkom Joris, ik kom zelf uit Roosendaal, niet zo heel dicht bij Oosterhout, maar als jullie nog es een 4e speler nodig hebben moet je het maar laten weten!
@StanleyW, Zal ik is doen als ik thuis ben vanavond.
Ik weet alleen mijn oude niet meer, alleen mijn huidige.
@Raffanelly, Zou wel is leuk zijn, maar vaak spelen wij maar 1-2 uurtjes. En dan is het voor jou denk best lang reizen voor zo'n korte tijd.
Welkom op het forum van de Bazaar! Leuk om je verhaal te lezen en we kunnen je vast verder helpen!
Quote:
Dwergkip 25-02-2016 om 11:17
In alle periodes tussen een te sterk deck hebben we geprobeerd een balans te vinden.
Sterke kaarten eruit voor andere, tactische/nuttige kaarten maar met minder power. Maar tot nu toe hebben we nog geen goede balans gevonden. We willen wel graag onze eigen speelstijl behouden Dus als iemand hier tips voor heeft? Dat hoor ik graag!
Dat is makkelijker als we jullie beider decks hebben om te vergelijken! Wellicht zitten er een paar kaarten in die vervangen zouden kunnen worden. Maar wat ook werkt: speel tegen andere mensen. Dan worden kaarten die je specifiek tegen iemand speelt plots een stuk minder goed bijvoorbeeld.
Quote:
Ik zou graag is mee willen doen aan toernooitjes, maar ik heb geen deck dat voldoet aan de eisen van een toernooi en ik heb ook geen deck waarmee ik denk te kunnen winnen, of in ieder geval een leuke match te kunnen spelen. Als iemand mij hiermee kan helpen, dan hoor ik ook dat graag.
Dat is vrij simpel: ga een Boosterdraft spelen . Dan kun je direct meedoen zonder dat je een deck nodig hebt. Of doe op 5 maart mee aan het Commander toernooi hier op de Bazaar!
Quote:
Zelf heb ik nog geen decks geplaatst omdat ik nog geen "worthy" deck heb, vind ik.
Gelukkig ben je daar vanaf gestapt zie ik . Zoals gezegd: JUIST decks die nog niet af zijn zien we graag, want daar kunnen we je bij helpen!
Dat is makkelijker als we jullie beider decks hebben om te vergelijken! Wellicht zitten er een paar kaarten in die vervangen zouden kunnen worden. Maar wat ook werkt: speel tegen andere mensen. Dan worden kaarten die je specifiek tegen iemand speelt plots een stuk minder goed bijvoorbeeld.
Dan zal ik even zijn deck moeten lenen, haha.
Aangezien ik zeker bij de MTG community wil gaan horen zal ik inderdaad met anderen moeten leren spelen, maar dat is vaak best lastig te zoeken in omgevingen. Zeker omdat je na een uur of 2-3 toch wel wat zat bent als je tegen hetzelfde deck speelt. En om dan 45-60minuten te reizen.
Betreft het toernooi. Mijn commanderdeck is nog lang niet goed genoeg om mee te doen op 5 maart. Ik denk echt dat ik keihard ingemaakt wordt. Verliezen op een eerste toernooi zal ik niet erg vinden. Maar ingemaakt worden...
Bovendien moet ik zorgen dat ik vrij kan krijgen van mijn werk.
Vanuit mij naar de Bazaar is +- 50min met de auto.
Bij de eerstvolgende Boosterdraft zal ik in elk geval aanwezig zijn.
Daarnaast ligt mijn interesse voor Decks vooral op Dragons (flying), Vampires (lifesteal) en Damagecards.
Misschien dat je tips hebt? of linkjes naar een aantal goede decks betreft deze indeling? Die een beetje betaalbaar zijn.
Hey Joris,
Wat ook een leuk idee kan zijn is toch het spelen met Duel Decks. Als iedereen van je speelgroep een duel decks versie koopt kunnen jullie steeds van deck wisselen en op die manier zelden dezelfde potten spelen.
Zo doen wij het vaak en dat pakt altijd heel leuk uit
Als je graag mee wilt doen aan een Commander event helpt het om een preconstructed Commander deck te halen en deze aan te passen aan wat je zelf leuk/goed vind. De preconstucted decks zijn erg leuk om mee te spelen en hebben vaak echt wel iets te zeggen tegen de zelfgemaakte decks.
Hi Raffanelly,
Dat lijkt me inderdaad wel een leuk idee.
Koop je dan 3x een duel deck (dus totaal 6 decks) en wissel je zelf tussen je 2 decks? Of wissel je onderling tussen 1 van de 6 decks?
Ik ben ook zeker van plan 1 van de 5 commander 2015 decks aan te schaffen voor gebruik en deze een tikje aan te passen. Maar hoe en wanneer geen idee. In elk geval niet voor 5 maart
Een deck hoeft niet goed te zijn om mee te kunnen doen. Het doel is niet idereen inmaken, maar een leuke dag met toffe potten Magic te doen. Sure, winnen hoort erbij omdat er wat prijzen zijn, maar laat je vooral niet tegenhouden! Plus, we helpen je graag verder daar! Ik kijk er nu al naar uit
Ik zal ook zeker niet verwachten dat ik win of iets, maar een beetje een kans maken tegen anderen geeft wel een leukere ervaring.
Het gaat om de leuke potten Magic, maar ik denk niet dat mijn deck daar al aan toe is.
Ik ga in elk geval mijn best doen om een wat beter deck te maken
Een vriend vamme heeft de Duel Decks: Anthology gekocht en ik 4 en binnenkort 5 andere Duel Decks. We spelen dan gewoon met welk deck we willen, ook van elkaar.
Erg leuk, Liliana vs Angels bijvoorbeeld