Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik ben Björn, 33 jaar oud en woon in Nieuwegein. Heb twee maandjes geleden samen met een vriend de Starter Set 2022 gekocht voor een tientje. Gewoon om te proberen, biertje erbij, gezellig. Het beviel ons erg goed en spelen nu eens in de twee weken paar potjes.
Intussen heb ik aantal boosters en losse kaarten gekocht, voornamelijk uit de series Crimson Vow en Midnight Hunt. Ik vind die stijl en thema's gewoon erg tof. Ik maak mijn decks dan ook graag thematisch, en hou het spelen lekker casual.
Ik speel met het idee keertje naar een evenement te gaan bij Het Lab in Utrecht of een keertje bij jullie in Delft.
Misschien tot dan, en intussen zal ik eens hier op het forum neuzen. Groeten!
Welkom Björn! Geniet van de leuke hobby.
Voor je naar een evenement gaat lijkt het me verstandig om je even in te lezen over de verschillende Formats van Magic en de regels van het evenement, en wellicht hier ook wat te vragen. Als beginner zal een Legacy of Modern toernooi waarschijnlijk te hoog gegrepen zijn, maar een Prerelease of een Commander avond (wellicht met een van de Starter Commander Decks) is een stuk beginners-vriendelijker.
Ook is Magic the Gathering Arena een aanrader, speelbaar op PC, Mac of Android en het legt de regels geweldig uit!
Leuk forum van wat ik tot nog toe gezien heb. Naast het spelen vind het verzamelen ook gewoon heel erg leuk. Artwork van dit spel is echt te gek. Super gaaf ook dat er zoveel artiesten aan meewerken. Het voelt een beetje als soort kunst verzamelen, wat wel te betalen is wilde ik zeggen... maar dit loopt ook gauw in de papieren onderhand haha.
Welkom Björn! Geniet van de leuke hobby.
Voor je naar een evenement gaat lijkt het me verstandig om je even in te lezen over de verschillende Formats van Magic en de regels van het evenement, en wellicht hier ook wat te vragen. Als beginner zal een Legacy of Modern toernooi waarschijnlijk te hoog gegrepen zijn, maar een Prerelease of een Commander avond (wellicht met een van de Starter Commander Decks) is een stuk beginners-vriendelijker.
Ook is Magic the Gathering Arena een aanrader, speelbaar op PC, Mac of Android en het legt de regels geweldig uit!
Ik ben ook even aan de slag gegaan met decks bouwen, en op jouw advies BluezamX heb ik een commander deck gemaakt met de kaarten die ik al in bezit heb:
Ik heb zelf al bedacht dat een Sol Ring en Gavony Township waarschijnlijk wel handige toevoegingen zijn. Als jullie het leuk vinden feedback te geven; Het is meer dan welkom!
Welkom bij het veels te verslavende spel magic! Leuk als je commander gaat spelen. Als je wilt mag je me een pm sturen met je adres en stuur ik je wat nuttige kaarten toe: Sol Ring Arcane Signet Command Tower