Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
In mijn speelgroep spelen we altijd casual met een stuk of 6 mensen met best uiteenlopende decks. Sommige 'simpele' kaarten blijken in dit soort spellen ontzettend sterk te zijn. Om een voorbeeld te geven: Syndic of Tithes en co extorten 5 tegenstanders, waarna je ook nog 5 levens krijgt en dat voor maar 1 mana! Syphon Mind laat iedereen discarden en jij mag 5 kaarten pakken.
Nu ben ik heel benieuwd of jullie nog meer kaarten weten die zo te misbruiken zijn. Mana is in principe geen probleem, de potjes duren namelijk vaak 15+ beurten.
zoek gewoon naar kaarten met de tekst "each oppoonent" of "each other player"
ik kan je wel alvast 1 geven: Guttersnipe
en ook kaarten met overload zijn leuk ;] bijvoorbeeld Blustersquall en de o zo bekende Mizzium Mortars
Alle Clone-effecten: maak voor weinig mana een eng beest, of ruim voor weinig mana een eng legendary beest op...
Niet alleen creatures hebben Clone-effecten, maar bv. ook kaarten als Shapeshifter's Marrow...
(zoek maar op 'battlefield as a copy' of 'becomes a copy'...)
Psychosis Crawler zal je geen vrienden mee maken in multiplayer, zeker niet als je ze eerst verblijdt met een Howling Mine. de primordials van gatecrash schieten me ook te binnen, aangezien onze EDH speelgroep het er meteen me eens was er 3 te bannen voordat we ze uberhaupt gespeeld hadden. (de zwarte blauwe en groene).
Ink-Treader Nephilim opent de deur voor hele leuke situaties. zeker als je er rekening mee houd dat alle copies die hij maakt jou spell zijn. dus een Repulse naar hem Redirecten word een boardwipe met carddraw.
Zal niet zeggen dat deze kaart 'de beste' is, maar Killing Wave is echt geniaal in multiplayer potjes waarin je tegenspelers veel creatures spelen.
Van een heel andere orde, maar wel erg leuk is Ogre Slumlord. Afgelopen weekend had ik er 3 tegelijk liggen in een multiplayer en mijn tegenspelers durfden niets meer wat ook maar enigszins met combat te maken had
bijgewerkt door Roks1983 11 jaren geleden (Woord vergeten...)
Als je die kant op wilt gaan, kun je ook Martyr's Bond spelen.
Kaarten die ook goed werken zijn de praetors. Besef je wel dat deze (vooral de blauwe, groene en witte) echt enorme impact hebben, wat mensen je niet altijd in dank af zullen nemen...