Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Bijhouden welke kaarten in welke decks : hoe dan?

MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ik heb eenmalig er veel werk in gestopt, en nu hou ik het heel gedetailleerd bij (en dat moet je doen, want anders wordt het snel een chaos en kun je de lijst niet meer vertrouwen). Niet optimaal, maar goed te doen als je het bijhoudt .

Ik ben begonnen met elke kaart in mijn decks in Excel te zetten. Ik gebruik deze kolommen (niet heilig natuurlijk, maar het werkt voor mij ):

Kaartnaam, Serie, Aantal, Foil, Land, Opmerking, Deck, Type

- Kaartnaam: de naam van de kaart (duh )
- Serie: de afkorting van de serie, zodat ik weet welke versie zich waar bevindt
- Aantal: hoeveel ik er heb. Vaak 1, want als ik twee kaarten heb en ze zitten in aparte decks moet ik twee regels maken
- Foil: Is de kaart foil (1 of 0) omdat te kunnen tellen.
- Land: Is de kaart een land (1 of 0) om makkelijk te zien hoeveel land ik in elk deck speel
- Opmerking: extra info (is de kaart full art, naar welk deck moet hij, is hij gesigneerd, etc)
- Deck: Ik typ hier de naam van het deck, of "Collection" als hij niet in een deck zit.
- Type: dit is bij mij Commander, Pauper Commander, Map1 of Map2, zodat ik meer details heb en leuk draaitabellen kan maken

Met deze informatie kan ik elke kaart terugvinden en kan ik ook draaitabellen maken die checken of elk Commander deck wel exact 100 kaarten heeft bv.

Nadat ik mijn deck heb ingevoerd heb ik ook de kaarten in mijn mappen toegevoegd. Dit alles gezegd hebbende: ik bezit net aan 5.000 kaarten, dus het is nog soort haalbaar om alles in te typen .

Voordeel van dit systeem is dat ik ook makkelijk een decklijst kan plakken in een nieuwe tab en met verticaal zoeken kan kijken welke kaarten van het deck ik al heb, en waar ze zich bevinden, zodat ik weet hoeveel kaarten ik nog moet regelen en/of vervangen.

Ik heb ook een Reserved List lijst gemaakt en kan dus ook zo zien hoeveel van mijn kaarten daarop staan. Dat soort dingen is Excel wel handig in .
Luc
2 jaren geleden
Vraagje: doe je dit enkel met rares/mythics/noemenswaardige kaarten of ook met elke common/uncommon? Dat is wel een b**** om bij te houden dan he?
Luctor
2 jaren geleden
Ik ben er aan begonnen. Rood heb ik nu in beeld wat ik in mijn collectie heb (nog niet wat er in de decks zit). Terwijl ik er mee bezig was, bedacht ik me ook dat het wellicht handig is om ook de subtype van de kaart mee te nemen. Bij een Enchantment of Artifact is dat wel handig als het een equipment is, zodat je dat gelijk weet. Maar bij creatures zou ik eigenlijk ook alle creaturetypes willen noteren dan, maar ik kon nog even niet bedenken hoe ik dat makkelijk kan doen. Iemand hier ideeën voor?
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Vraagje: doe je dit enkel met rares/mythics/noemenswaardige kaarten of ook met elke common/uncommon? Dat is wel een b**** om bij te houden dan he?
In mijn mappen zitten alleen noemenswaardige kaarten, in ieder geval kaarten waarvan ik denk/hoop ze nog in decks te willen spelen. Ik heb ook nog een bak met een paar honderd commons en uncommons, die staan er inderdaad niet in, maar daarvan weet ik ook dat ze eigenlijk zo de shredder in mogen, dus die bewaar ik vooral om aan een andere speler ooit te kunnen geven, of als het teveel wordt bij de Bazaar in te leveren .

Om een beeld te schetsen: ik heb 23 Commander decks, 5 Pauper Commander decks en 5 Oathbreaker decks. Dat zijn 3000 kaarten. Ik heb een grote binder met van die losse vellen erin, daar zitten 1272 kaarten in en ik heb nog een map met 33 kaarten die ik net geruild of gekocht heb maar nog moet verwerken. Dan heb ik nog een Lord Magnus en Imagecrafter verzameling en bij elkaar bezit ik net niet 5000 kaarten. Plus dus nog een paar honderd meuk (un)commons die ik niet bijhoudt (behalve als ik besluit er eentje te upgraden naar "wil ik toch wel spelen", dan gaat hij in de map en in de Excel file).

Dus dat hou ik bij

Quote:
3 uren geleden
Ik ben er aan begonnen. Rood heb ik nu in beeld wat ik in mijn collectie heb (nog niet wat er in de decks zit). Terwijl ik er mee bezig was, bedacht ik me ook dat het wellicht handig is om ook de subtype van de kaart mee te nemen. Bij een Enchantment of Artifact is dat wel handig als het een equipment is, zodat je dat gelijk weet. Maar bij creatures zou ik eigenlijk ook alle creaturetypes willen noteren dan, maar ik kon nog even niet bedenken hoe ik dat makkelijk kan doen. Iemand hier ideeën voor?
Dat handmatig doen is takkeveel werk. Er zijn wel lijsten/apis/downloads te vinden om je Excel te verrijken maar dan heb je wel wat kennis nodig en het is echt een gedoe. Dan ben je al snel beter af met een tool die dit al ingeladen heeft. Ik heb erover zitten nadenken, want ik wilde ook wel van dat soort info. Maar dat werd al snel VEEL te veel gedoe. Dan moet je echt goed in Excel en dat soort dingen zijn en daar ook echt tijd aan willen besteden.
Luctor
2 jaren geleden
Rood en groen nu allemaal ingevuld in Excel. Ook de subtypes genoteerd. Wanneer een creature meerdere types heeft, heb ik dat allemaal in 1 cel staan. Ik dacht dat ik ze dan sowieso wel kan vinden.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 25 posts
  • Laatste post Luctor 2 jaren geleden
  • Gemaakt door Leime 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL