Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

budget toernooi - inspiratie nodig

dcgardulf
1 jaar geleden
Dag allen,

Op 17 december weer het budget toernooi en heb er zeker zin in!
Ik heb mijzelf ooit voorgenomen om elk budget toernooi een ander deck te spelen. Vorige keer had ik jumpstart. Grote kans dat ik die meeneem, maar het is wel veel gedoe, dus ik wil nog wat maken.

Wie-o-wie heeft echt een geweldig idee voor een budget commander? Ik ga degene bouwen met de meeste stemmen en ik beloof dat ik hem leuk probeer te maken.
Het liefst geen hele bekende/veelgebruikte commander.

Wie heeft dé suggestie?

p.s.
GEEN Phage the Untouchable achtige praktijken aub...
Lavinius
1 jaar geleden
Ahaa, mijn niche

Heb je nog wat specifiekere voorkeuren? Ik een heeeel veel suggesties, maar natuurlijk kan ik gewoon een bepaalde richting ingaan met mijn ideeën op basis van je speelstijl of kleurenpreference. Al 1 suggestie om de thred op gang te kicken:

Tana, the Bloodsower & Ardenn, Intrepid Archaeologist.
Dit is dan wel een driekleurendeck, maar de mana base zal op zich wel meevallen, en de nonlands moeten niet heel duur zijn. Gewoon een Voltron ish stijl die erg veel saprolings maakt en met dingen als Impact Tremors en Goblin Bombardment er nog extra veel voordeel uithaalt. Voeg goedkope kaarten als Swiftfoot Boots, Mirror Shield, Blackblade Reforged en Colossus Hammer toe aan het deck om je Tana te beschermen en erna groot te maken. Lijkt best sterk!
dcgardulf
1 jaar geleden
voorkeur 1: welke kleuren en hoeveel maakt mij niets uit
voorkeur 2: ik wil dat de commander max 10 euro kost, zodat als ik hem niet heb ik hem kan bestellen
voorkeur 3: dat was het denk ik wel... mijn persoonlijke voorkeur gaat er naar uit dat ik alle kaarten heb liggen, maar met zo'n 12000 op voorraad en stiekem nog 20000 op voorraad moet dat wel lukken

Ik denk zelfs dat ik het deck misschien weggeef na het budget toernooi als ik inderdaad het meeste/alles heb liggen.

Je idee is wel leuk! Op colussus hammer na, want die kaart haat ik. voor de rest kan hier zeker wel wat leuks mee gedaan worden!
Ckri987
1 jaar geleden
Leuk idee om zo eens te kijken welke leuke ideeën er allemaal zijn.
Ik ga je er 2 geven.

De eerste is een deck/concept wat ik een paar jaar geleden op youtube ben tegen gekomen. Mayael the Anima , power 5 or greater. Maar dan de 160 kaarten versie. Een basis deck van 60 kaarten inclusief je land, ramp, removal en draws. En daarnaast een stapel van 100 creatures met power 5 or greater. Aan het begin van ieder potje haal je daar willekeurig en blind 40 creatures uit. Zo speel je toch verschillende versies en weet je zelf ook niet welke kaarten je speelt.

Het 2 idee is Kagha, Shadow Archdruid , in een selfmill/reanimator deck, met kaarten zo als Nyx Weaver en Dreadhound
dcgardulf
1 jaar geleden
hey, dat eerste idee vind ik echt ontzettend gaaf! kan natuurlijk met verschillende commanders, maar als ik dit concept bouw doe ik het zeker met Mayael! Thanks!

Reanimator heb ik al een heel smerig deck mee, en ik kan het niet laten om het zo naar mogelijk te maken... Heb moeite om me dan in te houden ;-).
Cassefras
1 jaar geleden
Een aantal coole en budgetfriendly commander's:

Ivy, Gleeful Spellthief mutate thema.
Dat triggert namelijk keihard op Ivy. Met dingen als Vesuvan Duplimancy gaat het helemaal janky.

Codie, Vociferous Codex 0 permanents commander.
5-kleuren commander waarbij je zelfs volledig basics kan haha. Overdreven coole dikke sorcery's en zelfs janky te combo'en met dingen als Jeskai Ascendancy en Natural Affinity. Ook een Brainstorm haalt hiermee een Profane Tutor enzo. Best cool!

Narci, Fable Singer saga thema.
Alles wat je wil op een commander. Carddraw, wincon en thema..jum!
Saga's droppen (allemaal budget) en enchantmentcreatures saccen enzo. Dik feest!

Succes met de builds!
TheRobinros
1 jaar geleden
Nog een leuke brew optie: een Partner-with-commander, zonder zijn Partner. Haldan, Avid Arcanist bijvoorbeeld, met allemaal kaarten die triggeren als iemand zijn deck schudt. Je commander flickeren en dan met Psychogenic Probe 2 damage schieten. Super-duper-mega-ultra-jank, maar daar zijn we voor
dcgardulf
1 jaar geleden
Hahaha fantastisch Robin! Maar dan wil ik wel zwart spelen voor Ob Nixilis, Unshackled

Kan natuurlijk ook een 5 kleuren deck maken met alle mogelijke partner with kaarten erin.
TheRobinros
1 jaar geleden
Scion of the Ur-Dragon is een 5 kleuren legend met de ability : Shuffle your library
dcgardulf
1 jaar geleden
En die heb ik nog liggen ook...
TheRobinros
1 jaar geleden
Panglacial Wurm en Selvala, Explorer Returned erbij en dan kan je Rody ook pesten door semi-legaal vals te spelen, het deck bouwt zichzelf!
Luctor
1 jaar geleden
Tijdens een ander budget toernooi heb ik met Yargle and Multani gespeeld. Dat is wel grappig om iemand met een aanval aan Commander damage te laten verliezen.
Cobaltius
1 jaar geleden
Een mutate deck met Clara Oswald en een van de doctors.

Edit: als bonus zorg dat je zwart speelt, zodat je de mutate + Feign Death interactie kan spelen
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
MitchDeBaas
1 jaar geleden
ik zit al een tijdje met een concept in gedachte voor Illuna, Apex of Wishes wat best op een budget gemaakt kan worden.
het is namelijk helemaal geen Illuna, Apex of Wishes deck, maar een Niv-Mizzet, Parun deck met .

het idee is dat je maar 3 permanents speelt:
Niv-Mizzet, Parun
Wilderness Reclamation
Seedborn Muse

vervolgens schuif je je deck vol met instants en sorceries die ervoor zorgen dat je hier en daar een token maakt om op te mutaten en meerdere variaties van Clear the Mind om te zorgen dat je kan blijven gaan na een wipe of removal.
een berg counterspells of protectie spells en storm je weg naar een win.

ik zou wel wegblijven van kaarten zoals Mindmoil, Arjun, the Shifting Flame en Curiosity. dat maakt het wel veel sterker maar niet leuker naar mijn idee,
Left4Doner
1 jaar geleden
Pauper is ook een optie om jezelf een deckbuilding challenge te geven. Eventueel kun je dan zelfs een populaire/gemene commander doen, maar dan veel meer casual/low powered.
Bv Tergrid, God of Fright, Atraxa, Praetors' Voice, The Ur-Dragon, Yuriko, the Tiger's Shadowof Krenko, Mob Boss. Lijkt mij best grappig met alleen maar commons
dcgardulf
1 jaar geleden
Luctor ik ben persoonlijk geen grote fan van voltron one hit KO decks. Haalt niet weg dat Yargle and multani gewoon een supervet beest is. In mijn Blitz deck is het één van de bommen!

Cobaltius Origineel! Dus je wil een doctor hebben om die te mutaten en door clara triggered dat dubbel. Ik heb nog een mutate deck liggen, dus ik heb flink wat van de kaarten

MitchDeBaas Thanks! Ik houd van hidden commander. Als ik hem bouw zal ik inderdaad wegblijven bij hele nare combo's. Het moet tenslotte wel casual blijven.
dcgardulf
1 jaar geleden
Left4Doner Pauper is zeker cool. Ik heb al een peasant deck is met uncommon en common. Ik zal het ook nog overwegen.
Maar, het is natuurlijk jullie stem. jullie stemmen wat ik ga bouwen.
dcgardulf
1 jaar geleden
thanks voor alle suggesties.
Even op een rijtje wat ik kan bouwen. Nu volgt het stemmen!
1: Tana, the Bloodsower en Ardenn, Intrepid Archaeologist (voltron en go wide)
2: Mayael the Anima (100 creatures, elk potje 40 andere erin shuffelen)
3: Kagha, Shadow Archdruid (reanimator en self mill)
4: Ivy, Gleeful Spellthief (mutate, doe raar en go wide)
5: Codie, Vociferous Codex (0 permanents)
6: Narci, Fable Singer (saga's en enchantment saccen)
7: Scion of the Ur-Dragon (shuffle up and die - mensen laten zoeken/shufflen van library en daar één of ander voordeel uit halen)
8: Illuna, Apex of Wishes (hidden commander/spellcaster deck)
9: een pauper deck bouwen, maar hier moet dan nog de juiste commander voor worden uitgezocht.

Hoe stem je?
Plaats een reactie met een getalletje erin wat overeenkomt met bovenstaande voorbeelden.
Meeste stemmen gelden. Als er twee evenveel stemmen hebben dan zal ik zelf de beslissende stem laten doen door een coin flip.

Ik ben benieuwd!
Rody
1 jaar geleden
Ik vind Saga's leuke kaarten dus ik stem op 6. Het Scion deck lijkt me ook hilarisch maar misschien iets te janky Ik zou er wel een kudo aan geven als je er iets mee kan maken.
Lavinius
1 jaar geleden
Ik ga toch nog voor 1 (het tana en Ardenn idee), maar ik vind veel van de gegeven ideeën (zoals 2 en ook heel gaaf!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL