Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Op 17 december weer het budget toernooi en heb er zeker zin in!
Ik heb mijzelf ooit voorgenomen om elk budget toernooi een ander deck te spelen. Vorige keer had ik jumpstart. Grote kans dat ik die meeneem, maar het is wel veel gedoe, dus ik wil nog wat maken.
Wie-o-wie heeft echt een geweldig idee voor een budget commander? Ik ga degene bouwen met de meeste stemmen en ik beloof dat ik hem leuk probeer te maken.
Het liefst geen hele bekende/veelgebruikte commander.
Heb je nog wat specifiekere voorkeuren? Ik een heeeel veel suggesties, maar natuurlijk kan ik gewoon een bepaalde richting ingaan met mijn ideeën op basis van je speelstijl of kleurenpreference. Al 1 suggestie om de thred op gang te kicken:
voorkeur 1: welke kleuren en hoeveel maakt mij niets uit
voorkeur 2: ik wil dat de commander max 10 euro kost, zodat als ik hem niet heb ik hem kan bestellen
voorkeur 3: dat was het denk ik wel... mijn persoonlijke voorkeur gaat er naar uit dat ik alle kaarten heb liggen, maar met zo'n 12000 op voorraad en stiekem nog 20000 op voorraad moet dat wel lukken
Ik denk zelfs dat ik het deck misschien weggeef na het budget toernooi als ik inderdaad het meeste/alles heb liggen.
Je idee is wel leuk! Op colussus hammer na, want die kaart haat ik. voor de rest kan hier zeker wel wat leuks mee gedaan worden!
Leuk idee om zo eens te kijken welke leuke ideeën er allemaal zijn.
Ik ga je er 2 geven.
De eerste is een deck/concept wat ik een paar jaar geleden op youtube ben tegen gekomen. Mayael the Anima , power 5 or greater. Maar dan de 160 kaarten versie. Een basis deck van 60 kaarten inclusief je land, ramp, removal en draws. En daarnaast een stapel van 100 creatures met power 5 or greater. Aan het begin van ieder potje haal je daar willekeurig en blind 40 creatures uit. Zo speel je toch verschillende versies en weet je zelf ook niet welke kaarten je speelt.
hey, dat eerste idee vind ik echt ontzettend gaaf! kan natuurlijk met verschillende commanders, maar als ik dit concept bouw doe ik het zeker met Mayael! Thanks!
Reanimator heb ik al een heel smerig deck mee, en ik kan het niet laten om het zo naar mogelijk te maken... Heb moeite om me dan in te houden ;-).
Narci, Fable Singer saga thema.
Alles wat je wil op een commander. Carddraw, wincon en thema..jum!
Saga's droppen (allemaal budget) en enchantmentcreatures saccen enzo. Dik feest!
Nog een leuke brew optie: een Partner-with-commander, zonder zijn Partner. Haldan, Avid Arcanist bijvoorbeeld, met allemaal kaarten die triggeren als iemand zijn deck schudt. Je commander flickeren en dan met Psychogenic Probe 2 damage schieten. Super-duper-mega-ultra-jank, maar daar zijn we voor
Tijdens een ander budget toernooi heb ik met Yargle and Multani gespeeld. Dat is wel grappig om iemand met een aanval aan Commander damage te laten verliezen.
vervolgens schuif je je deck vol met instants en sorceries die ervoor zorgen dat je hier en daar een token maakt om op te mutaten en meerdere variaties van Clear the Mind om te zorgen dat je kan blijven gaan na een wipe of removal.
een berg counterspells of protectie spells en storm je weg naar een win.
Luctor ik ben persoonlijk geen grote fan van voltron one hit KO decks. Haalt niet weg dat Yargle and multani gewoon een supervet beest is. In mijn Blitz deck is het één van de bommen!
Cobaltius Origineel! Dus je wil een doctor hebben om die te mutaten en door clara triggered dat dubbel. Ik heb nog een mutate deck liggen, dus ik heb flink wat van de kaarten
MitchDeBaas Thanks! Ik houd van hidden commander. Als ik hem bouw zal ik inderdaad wegblijven bij hele nare combo's. Het moet tenslotte wel casual blijven.
Hoe stem je?
Plaats een reactie met een getalletje erin wat overeenkomt met bovenstaande voorbeelden.
Meeste stemmen gelden. Als er twee evenveel stemmen hebben dan zal ik zelf de beslissende stem laten doen door een coin flip.
Ik vind Saga's leuke kaarten dus ik stem op 6. Het Scion deck lijkt me ook hilarisch maar misschien iets te janky Ik zou er wel een kudo aan geven als je er iets mee kan maken.