Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij 100ste editie van Build Your Card! Mijn naam is Martijn Morph en deze week mag ik als winnaar van #BYC99 voor jullie dit non-profit spel hosten dat nu dus al 3 jaar met veel succes en plezier wordt gespeeld.
Shout-out naar de oprichter kolonelnick die destijds vast niet bedacht had dat we dit jubileum mogen vieren! Dat er nog vele mogen volgen.
Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Wees aardig – het is maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema van deze week is ... The number 100!
Ontwerp een kaart met het getal 100.
Momenteel zijn er twee kaarten in Non-UN-sets waar dit getal op te vinden is: Ajani, Mentor of Heroes en Helix Pinnacle.
Het maakt niet uit wat voor kaart je ontwerpt, laat je creativiteit de vrije loop. als het getal 100 maar een belangrijk onderdeel van de kaart is!
Deadline inzendingen: Woensdag 20 Juni 2018 23:59.
Ob Nixilis werd een Planeswalker toen hij zo diep in zwarte magie zat dat hij iedereen op zijn wereld (ofzo) had vermoord. Zo voila:
Ascension of Ob Nixilis
Enchantment
At the beginning of your upkeep, if you control 7 or more lands, create 5 1/1 black Warrior creature tokens.
, Sacrifice 100 permanents: You win the game. To wins means everybody else loses.
Aangezien ik geen judge ben, kan ik deze keer feedback geven
Belial6: Bij "Choose target player" moet je een timing neerzetten, even als bij de "Target player ... permanents". Als je moet kiezen wanneer de kaart de battlefield betreed, dan moet er "when ~ enters the battlefield, choose target player". Om bij de laatste zin naar die speler te refereren, moet je zetten "The chosen player ..."
Ow, en rood is meer van damage, niet zo van lifeloss (de tweede regel)
Dan de vervolgvraag: waarom niet each opponent? Leest makkelijker, je hoeft niet te targeten (wat sowieso niet hoeft, en wat extreem onhandig is bij deze kaart, want wat als die speler in reactie hexproof krijgt?) en maakt hem nog sterker ook, wat best mag voor 9 frickin' mana. Los daarvan vind ik de 100 wel een beetje overbodig op je kaart. Het is niet eens een keuze, je gaat daar NOOIT voor, want dan verlies je. Dus je geeft feitelijk geen keuze. Dus kun je het net zo goed weglaten en de andere optie verplicht stellen . Maar ja, dan heb je geen 100 meer op je kaart .
Very Ancient Tomb
Land
Very Ancient Tomb enters the battlefield tapped unless you control 100 or more permanents.
Very Ancient Tomb counts as 100 permanents.
, Pay 5 life, Exile Very Ancient Tomb: Add .
Pay 100 life: Return Very Ancient Tomb from exile to your hand.
"It was ancient. Really, really ancient. No, older than that. Even older. Keep going. Older. No, older. Look, we’re talking Thran ancient. It was old!"
- Veteran Explorer
Okee ik heb er even over nagedacht en mijn vorige design was met dingen als convoke toch wel heel makkelijk te abusen. Dus bij deze een nieuw design. Een treefolk die maar groeit en groet des te meer land in play ligt en in de graveyard. Ik wilde hem op zn minst bruikbaar maken in twee player games vandaar de twice the number of lands. Om te voorkomen dat hij gelijk kon stompen heb ik hem defender gegeven totdat hij de 100 power bereikt. In een 4 speler game zal dit waarschijnlijk een stuk sneller gebeuren. Ik was eerst bang dat twice the number of lands wat te ver zou gaan (stel je speelt dit beurt drie, dan heb je al snel een 10/10 liggen), maar toen bracht wizards eens 5 mana 10/10 uit. Met de legendary clause en defender vond ik dit wel een risico waard.
kolonelnick, ik denk dat Sullena in combinatie met Grand Architect of Chief Engineer nog steeds *lichtelijk* OP is. 100 Tokens die ik kan tappen om een Ontzettend Grote Walking Ballista te casten - ik zit serieus al te overwegen hoe ik hier plek voor ga maken in m'n Blue Steel deck
Germ creatures you control get +0/+1
Germ creatures you control can't attack.
When Black Plague comes into play create 100 0/1 black Germ creature tokens
, Sacrifice a Germ: Each opponent loses 1 life and you gain 1 life.
"Gesundheit."
Ik vond mijn eerste kaartje wat te zwak en na een stevige niesbui ontsprong dit aan mijn gedachten...
100 ziektekiemen creëeren leek me wel wat, alleen ben je wel verzwakt door alle ziektekiemen en dan komen mensen niet graag bij je op bezoek en je gaat zelf ook niet echt op pad. En toch infecteer je de mensen om je heen terwijl je langzaam opknapt
+X: Sacrifice half times X permanents rounded up
-10: Put X Loyalty counters on Nicol Bolas, Destroyer of the Gatewatch, where X is the total number of loyalty counters among planeswalkers you control
-100: You win the game
+X: Sacrifice half times X permanents rounded up
-10: Put X Loyalty counters on Nicol Bolas, Destroyer of the Gatewatch, where X is the total number of loyalty counters among planeswalkers you control
-100: You win the game
in het kader van de Global Series: Jiang Yanggu & Mu Yanling
een klassieke martel/executie methode die tijdens de Yuan Dynasti doormiddel van 100 snedes werd toegepast
Lingchi, Death by a Hundred Cuts
Enchantment - Aura Curse
Enchant player
, Discard a card: Enchanted player gets cut counters where is
equal to twice the converted mana cost of the discarded card.
If enchanted player has 100 or more counters enchanted player loses the game