Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Het moet leuk zijn om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee wordt rarity, naam, mana cost etc. bedoeld)
5. Flavor Text is niet verplicht, maar mag wel.
Wanneer je wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. als je een extra regel wil toevoegen vanwege het thema, ga je gang.
Deze week is het thema: koppig! Sterker nog tweekoppig! Two-Headed Giant is een format dat ik graag speel. Het is dan vaak leuk om te zien als er in een set een kaart zit zoals Archers' Parapet. Die kaart is erg sterk in 2HG omdat wanneer je hem activeert beide hoofden een leven verliezen. Kaarten waarop staat 'each opponent' zijn dus erg sterk in 2HG. Aan jullie dus de vraag om een kaart te ontwerpen die goed is in 2HG, maar ook speelbaar in andere formats. De kaart hoeft niet perse gebruik te maken van de 'each opponent' combo, maar dat mag natuurlijk wel.
Zoals gebruikelijk nog even een creatie van mij:
Veel succes en plezier! Jullie hebben tot vrijdag 15/05/15, 23:59.
The Siege of Trenzalore
Sorcery
For each opponent choose a creature that player controls.
That creature deals damage to each opponent equal to its power. "You can't change history if you're part of it."
Ik moet bij 2HG direct denken aan Vizkopa Guildmage. Een prima kaart op zich, maar in 2HG simpelweg een nare kaart om tegen te spelen, zeker in Limited :-(
Daarentegen heb ik best grappige potten 2HG Commander gespeeld. Enige nadeel: de beurten duurden soms erg lang omdat het aantal keuzes dat je kon maken te groot was.
Dus wilde ik een kaart maken die dat effect iets verminderde, maar tegelijkertijd een mooie draai gaf in jouw voordeel bij 2HG.
Erayo's Delay
Enchantment
Whenever another player casts a spell that's not that player's first spell in a turn, counter that spell. If the spell is countered this way, exile it with three time counters on it instead of putting it into its owner's graveyard. If it doesn't have suspend, it gains suspend. (At the beginning of its owner's upkeep, remove a time counter from that card. When the last is removed, the player plays it without paying its mana cost. If it's a creature, it has haste.)
@Goeth78: Ik denk dat je het counteren over kan slaan, en meteen kan exilen, zelfde effect.
Verder lijkt de kaart me in 2HG niet zo handig, omdat je je medespeler ook benadeeld. Misschien kan hij beter voor alle spelers of enkel je opponents gelden?
@Twigwalker: Volgens mij kun je jezelf gewoon targeten met de Scroll Keeper en 2 kaarten rapen, je kan voor de duidelijkheid "another target player" zeggen.
Blasty 01-05-2015 om 09:55
@Goeth78: Ik denk dat je het counteren over kan slaan, en meteen kan exilen, zelfde effect.
Verder lijkt de kaart me in 2HG niet zo handig, omdat je je medespeler ook benadeeld. Misschien kan hij beter voor alle spelers of enkel je opponents gelden?
@Twigwalker: Volgens mij kun je jezelf gewoon targeten met de Scroll Keeper en 2 kaarten rapen, je kan voor de duidelijkheid "another target player" zeggen.
Ik zal eens kijken of ik zelf wat kan brouwen
Yep, je hebt gelijk ik zal het vanmiddag even aanpassen.
Quote:
Dordledum 01-05-2015 om 09:25
Ik sla een keertje over, heb nog nooti 2-HG gespeeld en eigenlijk ook geen idee wat het precies inhoudt.
Gewoon proberen, op de hulppagina vind je informatie over het formaat en er zijn denk ik genoeg opties om iets leuks te verzinnen. Ik zal halverwege de week ook nog wat tips geven aan iedereen die mee doet net als vorige hosts dat hebben gedaan.
Blasty 01-05-2015 om 09:55
Ik heb de bewoording overgenomen van de bestaande kaart Delay, zal te maken hebben met timings-issues, counterbaarheid en zo? Laat in ieder geval geen ruimte voor twijfel qua uitvoering zo.
Ik ben me er volledig van bewust dat je teamgenoot hier "last" van heeft, maar de voordelen zijn nog steeds giga. Je kunt bewust (in overleg) iets Suspenden, samen beslissen wat prio heeft, etc. Geef je dit effect alleen aan de tegenstander dan heeft het m.i. een hoog "groan" gehalte (niet leuk om tegen te spelen?).
ik heb hier even op zitten puzzelen, maar ik denk dat ik hem heb. met wat inspiratie van assault suit is hier:
in 1v1 of in commander is dit wapen natuurlijk ideal, leg je tegenstander zijn beste creature plat (of commander) en gebruik hem vervolgens weer op je eigen creature om aan te vallen.
maar in 2hg is dit ook leuk natuurlijk. stel je voor een paar creatures vallen aan, je ziet dat een beest van je tegenstander op een van je vrienden afstormt. je schreeuwt zijn naam en werpt hem het zwaard toe en met een machtige zwaai velt hij het beest. je hebt zojuist het leven van je beste vriend gered, nu ben je blij
: Exile Hydroid with X time counters and it gains suspend, as long as hydroid is exiled this way only creatures with island walk and flying can attack.
2/3
Those who change into the water not only protect them self, but everyone
Edit: Marco vergeet rarity niet.
Edit 2: Hydro = grieks voor water oid= grieks voor in de vorm van.
Hallowman, wat is het voordeel van "only creatures with islandwalk and flying can attack" als vervolgens "you can't be attacked"? Zo benadeel je jezelf als je wilt kunnen aanvallen.
When Mana Transfusion enters the battlefield, choose any number of target players.
Those players can use mana in your mana pool as though it were colorless mana in their own mana pool.
Een van de meest gehoorde vragen bij het starten van een potje Two Headed Giant is "mogen we ook mana delen?". Nee dat mag niet. Daarom bedacht ik deze kaart
Ik weet niet hoe ik de mana cost moet inschatten, maar onder de 3 zou betekenen dat een teammate beurt 4 al een kaart van 8 mana kan spelen, dat wou ik voorkomen.
De kleuren lijken me wel geschikt.
Ik heb er geen free-for-all van gemaakt, dus alleen jou mana kan gedeeld worden. Je zult je deck er dus omheen moeten bouwen (meer mana ramp).
Blasty 01-05-2015 om 22:47
Hallowman, wat is het voordeel van "only creatures with islandwalk and flying can attack" als vervolgens "you can't be attacked"? Zo benadeel je jezelf als je wilt kunnen aanvallen.
Het is de bedoeling dat het een soort water world word, anders zou het denk ik iets te sterk zijn.
When Left-Headed Giant enters the battlefield, put a 6/4 red Giant creature token with trample called Right-Headed Giant onto the battlefield under another player's control.
6/4
Tips zijn altijd welkom. Ik twijfel best wel of hij niet over- of juist underpowered is. Het idee van de kaart lijkt me duidelijk.