Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Het moet leuk zijn om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee wordt rarity, naam, mana cost etc. bedoeld)
5. Flavor Text is niet verplicht, maar mag wel.
Wanneer je wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. Als je een extra regel wil toevoegen vanwege het thema, ga je gang.
Deze week is het thema: Commander’s Finale
Iedereen die wel eens EDH/Commander speelt, weet intussen dat de (board)wipes je in dat format om de oren vliegen – meestal terecht want er worden nogal wat crazy shenanigans gespeeld. Ik vind het zelf heel leuk om wipes te spelen en vooral wipes met een ‘extraatje’, zoals Life's Finale, Martial Coup, Fracturing Gust of Mogg Infestation.
En dat is nu precies de opdracht in deze editie van BYC: laat de creatieve God in je los en maak je eigen boardwipe! Wees hierin creatief en denk verder dan de klassieke Day of Judgment. Of je nu selectief permanents wil exilen in groen, legers creature tokens wil wegvagen in blauw of net die ene commander wil raken die je altijd dwarsboomt in zwart (en dan toevallig een hoop irrelevante creatures meeneemt in een wipe), het maakt allemaal niet uit!
In een notendop: wees creatief, denk outside the box en denk groots – het is tenslotte een wipe.
Een voorbeeld:
Breathless Suffocation
Sorcery
Destroy all creatures with converted mana cost X or less, where X is the number of creature cards in all graveyards.
Death is nothing but an army of undead spirits claiming what you thought was yours.
Heel veel plezier en succes gewenst met deze editie!
Jullie hebben een week de tijd om jullie wipes hier te posten, de deadline is zondag 24 mei 2015, 23:59.
Varusschlacht
Sorcery
All creatures lose Indestructible until end of turn.
For each Forest you control target a player, that player must destroy one creature her or she controls.
They can't be regenerated. You can't be attacked until the start of your next turn.
"Quintili Vare, legiones redde!“
De intentie was een boardwipe te maken voor groen, waarbij je meerdere spelers kunnen targetten en die voor elke keer dat ze getarget worden een creature moeten vernietigen. Bewust geen sacrifice, dat is meer zwart.
Tevens dient het ook als een soort Fog.
Bron & inspiratie: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Teutoburg_Forest
Natuurlijk gebaseerd op de Varusschlacht, waarbij de Germanen een drietal Romeinse legioenen afslachten in het Teutoburger Wald. Dit schrok de Romeinen zo af dat ze daarna eigenlijk in, wat nu Duitsland is, geen echte expansie wisten te bereiken.
Exile each non land non world enchantment permanent. For each artifact removed this way put a gold token into play that has sacrifice this artifact: add 1 mana of any color to your mana pool
A New Start
Sorcery
Exile all creatures.
Each player reveals cards from the top of his or her library until a creature card is revealed.
Each player puts that card onto the battlefield, then shuffles all other cards revealed this way into his or her library.
Een goede boardwipe voor Commander zal moeten Exilen of in Library moeten plaatsen anders blijft er teveel leven. Polymorph vind ik een schitterend effect. Zo op een boardwipe geplaatst zorgt het er voor dat iedereen weer iets op het bord heeft liggen. Maar wat?
Reverse Aeon
World Enchantment
Reverse Aeon has indestructible
Each creature gets -X/-X where X is the numbers of creatures in play minus one. "Slowly, we watch the degradation of the civilization
The rise and fall of all we are stands before us"
Dit is een indirecte boardwipe. Het idee er achter is dat hoe meer leven er is, hoe sneller we elkaar uitroeien. Uiteindelijk zullen alleen de sterkste overleven.
Ik wilde een kaart hebben waarop ingespeeld kan worden, een kaart die niet perse zegt dat alles kapot gaat maar die de staat van het spel beïnvloed.
Ik heb voor zwart gekozen aangezien dit de kleur is die past bij de gedachte van zelfvernietiging en genocide. Hoge casting cost omdat de impact late game is.
Indestructible is toegevoegd omdat je een levensvisie niet kan beïnvloeden met een simpele oplossing zonder de wereld te veranderen (Disenchant trollollol). World Enchantment omdat er maar 1 van in het spel mag zijn, en pas als je de wereld veranderd dan is er weer hoop.
Inspiratie en bronnen: basis principes van het Darwinisme, daarnaast de originele betekenis van het latijnse Aeon dat 'leven' of 'bestaan' betekent.
De flavor tekst is afkomstig van de band Killswitch Engage (Daylight Dies).
Artwork komt uit de anime '11 Eyes' waarbij de hoofdpersoon beschikt over het oog van Aeon (moet ik nog toevoegen).
Effectief is het nog steeds een boardwipe. Als er iets van 15 creatures in het spel zijn krijgt alles -14/-14 en dat is voor de meeste creatures wel funest. Daaentegen als er in een potje 4 creature opliggen die elk -3/-3 krijgen dan weet je dat dit de sterkeren uit je deck zijn. Hun haat voor elkaar maakt hun zwakker maar hoe eerder ze van elkaar afkomen, hoe groter hun overlevingskansen.
Karn's judgement
sorcery
As an additional cost to cast Karn's judgement exile a creature, a land and an artifact you control. Return them to the battlefield under your control at the beginning of the next end step.
Each player shuffles his or her hand, graveyard and all permanents he or she owns into their library and draws seven cards.
Each player's life total becomes their starting life total.
Exile Karn's judgement. Venser sacrificed himself to cleanse Karn. Karn in return cleansed Mirrodin
Het idee achter de kaart is eigenlijk hetzelfde als achter het idee van de originele planeswalker. Je exiled een paar van je eigen permanents en ult Karn en krijgt je dingetjes terug, dit heb ik verwoord als zijnde ene additional cost om Karn's judgement te kunnen casten. je reset er als het ware het hele spel mee op een paar kleine aanpassingen na.
Karn's judgement wordt ge-exiled na het casten om te voorkomen dat dit vijf keer in een game gebeurt, want een EDH game kan al zo lang duren XD
Instant -
All creatures get -X/-X.
Whenever a creature dies this turn, its controller loses 1 life and you gain 1 life. What you do kill, makes you stronger.
Het idee van deze wipe is heel erg gericht op commander en dan specifiek op de irritante, maar vaak best sloopbare utility creatures zoals Prophet of Kruphix. Dubbel-X is best heftig om grote beesten mee te slopen, waardoor hij best op instant-speed gespeeld mag worden. De instant-speed is vaak ook noodzakelijk, omdat anders de utility-creatures waar de kaart tegen gemaakt is juist al tijd hebben gehad om wat werk te verrichten.
Salvation or Purgatory
Sorcery
Will of the council - Starting with you, each player votes Heaven or Hell.
If Heaven gets more votes, Exile X non-angel creatures.
If Hell gets more votes, Destroy X non-demon creatures. They can't be regenerated.
If the vote is tied, each player has to sacrifice X creatures or lose X life/creature he/she didn't sacrifice.
thewoodcutter 18-05-2015 om 08:18
Varusschlacht
Sorcery
Each players creatures all lose indestructible until end of turn.
For each Forest you control target player must destroy one of his or her creatures.
They can't be regenerated. You can't be attacked until the start of your next turn.
De intentie was een boardwipe te maken voor groen, waarbij je meerdere spelers kunnen targetten en die voor elke keer dat ze getarget worden een creature moeten vernietigen. Bewust geen sacrifice, dat is meer zwart.
Ik zit nog een beetje met de verwoording: klopt die zo? Doet dit wat ik denk dat het doet: het idee is dus om voor ieder forest een speler aan te wijzen en hij/zij dient dan 1 creature te destroyen. Als je 10 forests hebt, kan je dus 10 creatures laten vernietigen door de controller, maar wel met de intentie dat dit uitgesmeerd kan worden over meer dan 1 speler.
Ik zie al wel dit als verbetering:
Varusschlacht
Sorcery
For each Forest you control target player must destroy one creature he or she controls.
Varusschlacht
Sorcery
For each Forest you control target player must destroy one of his or her creatures.
Ik zit nog een beetje met de verwoording: klopt die zo? Doet dit wat ik denk dat het doet: het idee is dus om voor ieder forest een speler aan te wijzen en hij/zij dient dan 1 creature te destroyen. Als je 10 forests hebt, kan je dus 10 creatures laten vernietigen door de controller, maar wel met de intentie dat dit uitgesmeerd kan worden over meer dan 1 speler.
Varusschlacht
Sorcery
For each Forest you control target player must destroy one creature he or she controls.
Hij klinkt tof, alleen is vanplaats "For each Forest you control target player must destroy one creature he or she controls" het niet makkelijk om te verwoorden "for each forrest you control, target player must sacrevice a creature"
Kortere tekst en effecten zoals regenerate werkt dan niet
Varusschlacht
Sorcery
Varusschlacht
Sorcery
Hij klinkt tof, alleen is vanplaats "For each Forest you control target player must destroy one creature he or she controls" het niet makkelijk om te verwoorden "for each forrest you control, target player must sacrevice a creature"
Kortere tekst en effecten zoals regenerate werkt dan niet
Btw, ik zou hem spelen!
Ik denk dat hij een reden had om het zo te verwoorden