Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #13

Eclavyrr
9 jaren geleden
Beste Magicspelers,
Na kolonelnick, Blasty, cgroos, JT, 2x Sunitram, goeth78/Jeff, Krabbel, ikzelf, Thomas34, Twigwalker en carlovdm is de eer weer aan mij om een nieuw thema te verzinnen voor Build Your Card, editie #13!

Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).

De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.

Waar moet een kaart aan voldoen:
1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Het moet leuk zijn om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee wordt rarity, naam, mana cost etc. bedoeld)
5. Flavor Text is niet verplicht, maar mag wel.

Wanneer je wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. Als je een extra regel wil toevoegen vanwege het thema, ga je gang.

Deze week is het thema: You know nothing, Jon Snow.

Allereerst: Nee, we gaan geen Game of Thrones gerelateerde kaarten maken. Wat doen we dan wel? Informatie achterhouden!
In het Tarkir blok hebben de morphjes welig geteeld en geleid tot innovatieve decks en strategieën die zelfs tot nieuwe decktypes hebben geleid. Het leuke aan de morphjes vind ik persoonlijk dat je niet weet wat je te wachten staat tot het zo ver is.
Ik vind echter dat we nog niet genoeg morphine hebben gehad en daag jullie uit tot het maken van een innovatieve kaart die 'iets' met morph doet of zelf morph heeft!
Wees hierin creatief en bedenk dat een face down kaart niet altijd een creature hoeft te zijn!
Voorbeelden: Zoetic Cavern, Den Protector

Een voorbeeldje van eigen makelij:

Unstable Outburst
Instant
Morph (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3 Mana. Turn it face up any time for its morph cost.)
When Unstable Outburst is cast attacking creatures you control get +3/-1 and first strike until end of turn.
When Unstable Outburst is turned face up attacking creatures you control get +3/-1 and first strike until end of turn. Sacrifice Unstable Outburst.

Heel veel plezier en succes gewenst met deze editie!
Jullie hebben iets meer dan een week de tijd om jullie designs hier te posten, de deadline is zaterdag 6 juni 2015, 23:59.
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Hierbij alvast mijn inzending, niet heel bijzonder dus misschien dat ik nog iets anders verzin. Het leek me leuk om een creature te maken die kan blijven Megamorphen. Zie hier Limbore:

De Limbores leven op de plane Onslaught. Ontstaaan na een mislukt realiteit experiment van Ixidor, Reality Sculptor. Zijn de eencellige wezens gaan delen. Hoewel ze geen vorm vast kunnen houden en geen bewustzijn hebben, blijven ze agressief groeien.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
De kaart in de eerste post werkt niet onder de huidige regels, omdat je hem niet face up kunt turnen. Maar goed, je zou dat kunnen reworden en/of de regels wat aanpassen .

Touch of Ugin
Enchantment
Creature cards in your hand have "Megamorph ".
Whenever you cast a face down spell, you may discard a card. If you do, draw a card.
, Sacrifice Touch of Ugin: Turn all face down creatures you control face up.

Mijn kaart geeft Megamorph aan al je creatures! En een toegevoegde bonus, want Ugin is een gave dude .
Blasty
9 jaren geleden
Hebben je creatures (morphs) dan wel op de battlefield de megamorph ability? Regeltechnisch lijkt het me niet kloppen

De sac ability zou ik uitbreiden met "put a +1/+1 counter on each of those cards", dat is meer in flavor met megamorph, en ook nodig omdat deze ability de megamorph counters omzeilt.
 bijgewerkt door Blasty 9 jaren geleden
JT
9 jaren geleden
@Twigwalker: klopt het dan dat je dus voor +1/+1 counter kan blijven leggen?
Is wel een leuk idee, dan is ie late game nog een beetje nuttig.
 bijgewerkt door JT 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Quote:
JT 28-05-2015 om 13:42
@Twigwalker: klopt het dan dat je dus voor +1/+1 counter kan blijven leggen?
Is wel een leuk idee, dan is ie late game nog een beetje nuttig.

Ja dat klopt want counters blijven liggen als je ze face up/down legt.
Twigwalker
9 jaren geleden
@JT
Ja precies, dat is het idee. Het is een uncommon dus ik wil het ook weer niet te sterk maken.
hallowman3
9 jaren geleden
Energy Assassin
Creature - Elemental
Energy Assassin's power and toughness are each equal to the number of sorceries and instants in all graveyards.
When Energy Assassin enters the battlefield, destroy target creature with toughness less than Energy Assassin's power.
Megamorph
When Energy Assassin is turned face up, destroy two target creatures with toughness less than Energy assassin's power.
*/*
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (opmaak verbeterd :))
kolonelnick
9 jaren geleden

ik heb besloten voor een landje te gaan, met as achterliggende gedachte dark ritual. de aether kan vele vormen aannemen in dat geval een 2/2 creature. en wanneer het terug verandert in los materiaal komt er een hele hoop mana vrij. zodra hij face up wordt gedraaid word hij getapt. op die manier kun je de zwarte mana die je aan hem hebt besteed niet opnieuw uitgeven, om zo het op gehalte toch wat lager te houden (gratis dark ritual ja graag)

edit: kleine aanpasing gedaan. het landje is nu een swamp en add maar aan je mana pool toe ipv
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
carlovdm
9 jaren geleden
Iets met morph? Anti-morph!

Rakshasa's Revelation
Sorcery

Turn all face-down creatures face-up. This doesn't cause abilities to trigger. Creatures turned face up this way get -3/-3 until end of turn.

Secrets are hardly unnoticed in the presence of the Sultai.
 bijgewerkt door carlovdm 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 28-05-2015 om 23:14

ik heb besloten voor een landje te gaan, met as achterliggende gedachte dark ritual. de aether kan vele vormen aannemen in dat geval een 2/2 creature. en wanneer het terug verandert in los materiaal komt er een hele hoop mana vrij. zodra hij face up wordt gedraaid word hij getapt. op die manier kun je de zwarte mana die je aan hem hebt besteed niet opnieuw uitgeven, om zo het op gehalte toch wat lager te houden (gratis dark ritual ja graag)

Zoals je het nu verwoord heb, kun je het landje voor 4 mana tappen zodra die unmorpht, want je kan reageren op de trigger door hem te tappen voor , daarna wordt ie getapt (was al getapt, ability doet wat het verder kan) en krijg je .

Het is wat lastig dit te voorkomen, dus misschien simpelweg niet laten tappen maar enkel adden?
 bijgewerkt door Blasty 9 jaren geleden
goeth78
9 jaren geleden
Mooie opdracht. Ik ga dit keer voor een type kaart dat ik zelf niet speel, maar deze variant zou ik wel in een EDH-deck willen gooien

Unstable Storm -
Sorcery -

Exile all nonland permanents in a face-down pile, shuffle that pile, then manifest those cards.
For each manifested card, choose a player at random.
Then each player gains control of each permanent for which he or she was chosen.

Consequences of the battle between Nicol Bolas and Ugin were widespread.
 bijgewerkt door goeth78 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Check Ghastly Conscription voor een iets betere verwoording. Shufflen is leuk, maar exile is face up, dus weet je alsnog wat je waar manifest . Plus, je hoeft niet te zeggen "nonland permanents in play". Behalve dat "in play" eigenlijk "on the battlefield" moet zijn, is het overbodig. Een permanent houdt al in dat het op de battlefield is. Je kunt dus gewoon "Exile all nonland permanents" zeggen. En ik gok dat je bij Scrambleverse hebt gekeken voor een stukje tekst . Je kunt het "untap those permanents" in dit geval weglaten, want je haalt ze uit exile naar de battlefield, en dat is al untapped.

Briljante kaart trouwens .
LordWhooT
9 jaren geleden
Cheap Card Trick

Instant

Morph

When Cheap Card Trick is cast or turned face up, Put target non-land permanents on top of its owners library, then shuffel it and each player Manifests the same amount of cards he or she shuffeld into its deck.

When this card is put face-up, you may pay ; put this card on the bottom of your library.

Het idee is een morph trade spell, bruikbaarals monster en instant, je schakeld uit of helpt jezelf uit de brand door gevaarlijke kaarten te kicken en mogelijk schakel je daarbij nog wat uit door te manifesten,
 bijgewerkt door LordWhooT 9 jaren geleden
goeth78
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 29-05-2015 om 10:55
Check Ghastly Conscription voor een iets betere verwoording. Shufflen is leuk, maar exile is face up, dus weet je alsnog wat je waar manifest . Plus, je hoeft niet te zeggen "nonland permanents in play". Behalve dat "in play" eigenlijk "on the battlefield" moet zijn, is het overbodig. Een permanent houdt al in dat het op de battlefield is. Je kunt dus gewoon "Exile all nonland permanents" zeggen. En ik gok dat je bij Scrambleverse hebt gekeken voor een stukje tekst . Je kunt het "untap those permanents" in dit geval weglaten, want je haalt ze uit exile naar de battlefield, en dat is al untapped.

Briljante kaart trouwens .

Dank

Moeten toch eens kijken of we alle winnende inzendingen op een bepaalde manier beschikbaar kunnen maken voor een BOM-EDH middag of zo. Leuke "twist"!

Tsja, dit op de juiste manier verwoorden was/is een uitdaging. Ik heb inderdaad Scrambleverse en Ghastly Conscription gebruikt om tot een "leesbare" kaart te komen. Nieuwe versie is hopelijk beter
 bijgewerkt door goeth78 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
ik denk dat deze wel even een upje verdient. kom mensen nog n paar dagen
AncientOne
9 jaren geleden
Mijn poging:

Blasty
9 jaren geleden
Gaaf bedacht, maar dan is het geen geheim wat er ligt.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Eh, en het doet ook niet echt wat je wil denk ik...Nu betaal ik voor een Black Knight die nooit op de battlefield komt, maar direct exiled wordt vanaf de stack en dan de volgende upkeep geManifest op de battlefield komt, waarna ik nogmaals moet betalen om hem om te draaien .

Het is wel cute op noncreature spells, omdat die allemaal na hun effect ook nog een 2/2 opleveren. Al kun je die dan weer niet face up draaien, omdat het geen creatures zijn....en om daar nou voor bij te lappen....
Sunitram
9 jaren geleden
Op de valreep mijn inzending:

Snareshape

Instant

Counter target spell. If a spell is countered this way, its owner manifests it instead of putting it into his or her graveyard.

Deze kwam ineens in me op en ik MOEST 'm gewoon posten! In het slechtste geval laat je je oppo dubbel betalen voor een creature, in het beste geval verander je een nare Planeswalker in een veel minder gevaarlijke beer. Ook leuk met je eigen Rebound kaarten die vanuit exile terugkomen: counter de spell met Snareshape, manifest hem en haal 'm op ieder gewenst moment weer terug naar je hand met Temur Sabertooth.

Nu mijn vraag aan jullie: kan ie zo, of is het beter als ik de cost verander in ?
 bijgewerkt door Sunitram 9 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL