Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema is eenvoudig maar ingewikkeld.
Soms kun je enorme leuke kaarten met een enorme restrictie. Dit heb ik al een keer gedaan in ByC 94 gedaan en dat heeft tot leuke kaarten geleid!
Deze keer is de restrictie: Keywords only. Geen fancy abilities of effect, maak de gaafste kaart die je kunt verzinnen met alleen maar keyword abilities. Denk bijvoorbeeld aan Throes of Chaos en Mystic Speculation.
Een voorbeeld:
Deadline: Donderdag 28 November, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
Capable Elemental
Legendary creature - Elemental
This creature and other creatures you control gain the keywords of all creatures on the battlefield or in the command zone. (Ik zal het later nog goed verwoorden)
Defender
6/6
Ninjutsu (Return an unblocked attacker you control to hand: Put this card onto the battlefield from your hand tapped and attacking.)
Poisonous 2 (Whenever this creature deals combat damage to a player, that player gets 2 poison counters.)
2/3
Trouwens een hele vage nod naar pokemon, hoop dat iemand hem ziet (het is wel een moeilijke easter egg zou ik zeggen)
Er is een poison gym waar de leader een ninja is, deze gym heet de fuchsia gym
Ik denk dat Eclavyrr dat heeft gebruikt als color indicator.
CMC 0 kaarten zoals Pact of Negation of de achterkanten van transform kaarten hebben voor hun kaarttype een balletje met daarin de kleuren van de kaart. (zie het rood-blauw-zwarte balletje voor "legendary" bij de achterkant van Nicol Bolas, the Ravager).
Hij geeft in essentie op een tweede manier aan dat zijn kaart rood is
Een rijdende fortificatie van waaruit de aanvallers niet makkelijk te doden zijn en overwicht hebben op de verdedigende partij. hoe meer zich in de strijd werpen hoe meer schade er gedaan kan worden onder de verdedigers.
de banding is natuurlijk voor de overige aanvallers die zich achter het schild willen verschuilen
Paar keer niet meegedaan bij gebrek aan inspiratie, maar deze is te leuk om te laten liggen! Komt ie:
Geralf's Stitcher
Creature - Zombie
Graft 1, undying
If he were to keep up with Ludevic's increasing demands, Geralf would need someone who'd work themselves to death for him and still be able to get up in the morning.
Goblin Dakkapult
Artifact Creature - Construct
Trample, Unearth
Champion a Goblin. (When this enters the battlefield, sacrifice it unless you exile another goblin you control. When this leaves the battlefield, that card returns to the battlefield.)
If you think you have enough Dakka, clearly you don't have enough Dakka
6/4
Paar keer niet meegedaan bij gebrek aan inspiratie, maar deze is te leuk om te laten liggen! Komt ie:
Geralf's Stitcher
Creature - Zombie
Graft 1, undying
If he were to keep up with Ludevic's increasing demands, Geralf would need someone who'd work themselves to death for him and still be able to get up in the morning.
Everflowing Gourd
Artifact
Cumulative upkeep - Add . (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
Leuk, maar deze kaart bestaat al in rood: Braid of Fire
Everflowing Gourd
Artifact
Cumulative upkeep - Add . (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
Leuk, maar deze kaart bestaat al in rood: Braid of Fire
Dat was wel de bedoeling, maar ook deels bedoelt als placeholder xD
Denk er ook ff aan: heeft mijn kaart remindertext nodig of niet? Ik ken de meeste abilities wel, maar sommige abilties zijn wel redelijk oud en het is ook leuk als andere mensen weten waar de kaart over gaat
Splice onto sorcery (As you cast a sorcery spell, you may reveal this card from your hand and pay its splice cost. If you do, add this card’s effects to that spell.
Epic (For the rest of the game, you can't cast spells. At the beginning of each of your upkeeps, copy this spell except for its epic ability. You may choose new targets for the copy.)
Ik weet niet zeker of dit werkt, maar het idee is dat je de spell waar je deze op splicet epic krijgt, als dit niet werkt moet ik iets anders verzinnen.