Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Het moet leuk zijn om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee wordt rarity, naam, mana cost etc. bedoeld)
5. Flavortext is niet verplicht, maar mag wel.
Wanneer je wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. Als je een extra regel wil toevoegen vanwege het thema, ga je gang.
Deze week is het thema: Ninja's from Japan are the worst!
Wat bedoel ik daar in godsnaam mee? Ninja's horen onzichtbaar te zijn, sneaky sluipende moordenaars en we kennen alleen die in Japan. Dus daar zullen ze wel het slechtste zijn, want ik heb nog nooit een Nederlandse ninja gezien! Die zijn dus veel beter in het zichzelf verbergen .
Anyway, waar ik naar op zoek ben is een Ninja of iets ninja-achtigs. Die hoeft geen Ninjutsu te hebben, mag wel. Maak een echte ninja! Mag Legendary, hoeft niet. Hoe je dit wil doen mag je helemaal zelf weten! Een creature, een equipment (ninja wapen), een locatie, maakt niet uit! En je mag qua flavor ook losgaan. Mag een Japanse ninja-variant zijn, maar je mag ook iets anders verzinnen.
Een voorbeeldje van eigen makelij:
Loki's Disciple
Creature - Giant Ninja
Flash
When Loki's Disciple enters the battlefield, exile target God. Loki was banished by Odin, and he wanted revenge.
2/2
Heel veel plezier en succes gewenst met deze editie!
Jullie hebben iets meer dan een week de tijd om jullie designs hier te posten, de deadline is dinsdag 16 juni 2015, 23:59.
Een Ninja Training Dojo die alle beesten in je hand Ninjutsu geeft. Daar komt het op neer. Om ETB shenanigans te voorkomen is het terughalen van het beestje niet deel van de cost, en moet je een ander beest terughalen dan je net in het spel legt.
Edit: Even aangepast om hem iets minder sterk te maken, maar nog steeds leuk speelbaar na het commentaar van Jeff. Je hoeft nu niet meer twee verschillende beesten te hebben, maar het flicker effect is niet sterk genoeg om echt misbruikt te worden denk ik.
Heian-kyo Geisha {w/b}{w/b}
Creature - Human Ninja Assassin
Deathtouch
When Heian-kyo Geisha enters the battlefield choose target creature.
Whenever Heian-kyo Geisha deals combat damage to owner of that creature, destroy it. It can't be regenerated. "Never seen, never suspected, never acknowledged.
The true path of a shinobi." 1/2
De originele shinobi waren eigenlijk samurai van zeer lage komaf die niet gebonden waren aan een erecode en door daimyo's en andere hoge piefen werden gebruikt om klussen te klaren die het daglicht niet konden verdragen. Hun belangrijkste taken waren spionage, informatie verzamelen, het saboteren van legers en uitschakelen van vijanden door middel van vergif of door ze in hun slaap te vermoorden. Een veelgebruikt alternatief voor shinobi was ninja en vind zijn oorsprong als betekenis van de beoefenaar van ninjutsu, wat een verzamelnaam was voor verschillende vecht, stijl en spionage technieken zoasl taijutsu (wapenloos vechten), kenjutsu (zwaardvechten), hensojutsu (vermommen) en choho (spionage).
Mannelijk shinobi deden zich vaak voor als boeren, knechten, en andere onopvallende personen om zoveel mogelijk over hun doel te weten komen.
Vrouwelijke shinobi namen vaak de plaats in van hofdames, geisha's en dames van lichte zeden om dicht bij hun doel te komen en zo hun geheime te ontrafelen (het was verbazingwekkend hoeveel informatie een leider niet aan zijn staf vertelde, maar wel aan zijn favoriete dame van vermaak of de altijd vriendelijke stalknecht).
Het idee dat ninja's in zwart geklede acrobaten waren die met werpsterren en enorme zwaarden in het duister hun vijanden omver kliefden is eigenlijk een gevolg van de romantisering vanuit manga's, novellen en Hollywood.
Het idee achter mijn kaart is een kunoichi die een sleutel figuur voor ogen heeft en als ze dan door dringt tot de achterste linie (de speler, oftewel de Daimyo van de sleutel figuur) kan ze haar doel uitschakelen.
Heian-kyo is de oude benaming van Tokyo, in de tijd dat de samenleving daar door schoonheid bezeten was en het makkelijk was voor kunoichi daar te infiltreren, zeker in de rol van de door mysteries omgeven Geishas (gastvrouwe).
bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden (Verwoording naar geland thewoodcutter. Is duidelijker)
@Eclavyrr: zou het niet beter zijn om Whenever Heian-kyo Geisha deals combat damage to a its owner destroy that creature. It can't be regenerated.
te vervangen door: Whenever Heian-kyo Geisha deals combat damage to owner of that creature, destroy it. It can't be regenerated.
@Twigwalker:
volgens mij is het gebruikelijker om de kost in mana voor het tapsymbool te zetten ipv er na.
thewoodcutter 10-06-2015 om 09:09
@Twigwalker:
volgens mij is het gebruikelijker om de kost in mana voor het tapsymbool te zetten ipv er na.
Ja klopt, dat dacht ik ook, maar Magic Set Editor maakt er vanzelf dit van. Misschien dat ik het nog aanpas, maar het kan ook nog zijn dat ik een hele andere kaart inlever.
Edit: Ik ben vergeten een comma te gebruiken daardoor schuift het tap symbool naar voren.
Whenever ~ becomes blocked, you may pay . If you do, put a +1/+1 counter on it, and ~ phases out.
Whenever ~ deals combat damage to a player, you may pay . If you do, put a +1/+1 counter on it, and ~ phases out.
2/1
The warrior embraces the shadow realm by dwelling on the cutting edge of the sword, standing on the edge of the abyss, even venturing up to the edge of reason. The shadow realm is not a void, it fills a void, emboldening the warrior with each journey.
Equipped creature can't attack or block and is a Ninja in addition to it's other types.
Equipped creature has : Destroy target attacking creature.
Equip
You didn't see that coming, did you?
De Fujika is (leve Wiki ) een blaaspijp met gifpijlen. Om in het thema te blijven en een bepaalde balans te houden kan deze alleen door Humans worden gedragen en kan deze daarna niet meer blocken/aanvallen.
Technicaliteit: Als je een creature type aan een niet creature wilt geven (Illusion in dit geval), dan moet de kaart Tribal zijn. Dit zou dan dus een "Tribal Artifact - Equipment Illusion" moeten zijn.
Een Ninja Training Dojo die alle beesten in je hand Ninjutsu geeft. Daar komt het op neer. Om ETB shenanigans te voorkomen is het terughalen van het beestje niet deel van de cost, en moet je een ander beest terughalen dan je net in het spel legt.
Instant Legacy kaart hier, super power level. Oeps, ik gooi even een Griselbrand in het spel!
Jeff 10-06-2015 om 11:28
Instant Legacy kaart hier, super power level. Oeps, ik gooi even een Griselbrand in het spel!
Ik ben mij bewust van het powerlevel, maar ik denk dat het best te doen is. Hij komt getapped in het spel en het kost 4 mana. Misschien moet het iets meer mana kosten, maar het is niet erg als het een goede kaart is denk ik.
Edit: Ik zit nu wel te denken dat het terughalen van een niet geblocked aanvallend creature misschien toch deel van de cost moet zijn. Maar hoe zorg ik er dan voor dat je niet het zelfde creature weer in het spel kan leggen. Of misschien is dat niet zo erg, dat kan ook.
Net als goeth78 ben ik geinspireerd door de blaaspijp. De blaaspijp wordt vanaf een verborgen locatie gebruikt met (gif)pijlen als afleiding, om je tegenstander uit positie te brengen. De naam van de kaart moet ik nog veranderen, maar dat uit positie brengen is wat ik probeer te emuleren. De verborgen locatie wordt geemuleerd met Hexproof. Echter wanneer de blaaspijp gebruikt wordt, of de Ninja besluit zelf in de aanval te gaan, is de schuilplaats verraden; dan verliest hij hexproof. Het pijltje doet niet veel schade, maar de afleiding zit hem in het niet kunnen aanvallen of blocken.
Fukiya Sureshot
Creature - Human Ninja
~ has Hexproof as long as it's untapped.
,: ~ deals 1 damage to target creature. That creature can't attack or block this turn.
2/2
Whenever Shuriken Starfish becomes blocked, it gains deathtouch until end of turn.
1/2
No-one saw who threw the shuriken, but all saw them leave the scene.
Waarschijnlijk de Hot Soup van deze ByC, maar er zit wel een soortvan serieuze gedachtengang achter. Het zou me nl. niets verbazen dat we, mocht Wizards ons ooit weer terugsturen naar Kamigawa, ninja's met Dash konden verwachten.
bijgewerkt door Sunitram 9 jaren geleden (eot clausule toegevoegd)
As long as you control less than 4 ninjas, Shinobu isn't a creature.
Every ninja you control gains invisibility (This creature can't be blocked except by other creatures with either invisibility, first strike or double strike.)
"It's said that Shinobu spent hundreds of years at an abandoned dojo to learn how to be truly invisible."
6/3
----------------------
Invisibility is een ability die ik heb bedacht, waarbij een creature onzichtbaar wordt wanneer hij aanvalt, waardoor de creatures van de tegenstander hem niet kunnen zien en hij de speler direct kan aanvallen.
Hij kan alleen geblockt worden door andere creatures met invisibility, omdat onzichtbare creatures het vermogen hebben andere onzichtbare creatures waar te nemen.
Ook kan hij geblockt worden door creatures met first strike of double strike, omdat die damage kunnen dealen voordat de aanvallende creature de kans krijgt onzichtbaar te worden.
When Arcade Shinobi enters the battlefield, put a 2/2 Legandary Arcade Dog creature on the Battlefield with Firststrike and : Exile target creature from the battlefield until end turn. Arcade Dog can't attack or block until end of turn
: Arcade Shinobi gains +3/+3, deathtouch, Doublestrike and must be blocked this turn by 2 creatures until end of turn when attacking or gains +3/+3, deathtouch, reach and can block up to 2 creatures until end of turn when blocking.
"POWER UP"
2/3
De inspiratie die je krijgt van een Sega Genesis spel..