Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #142: Let's CLASH!

WJayW
4 jaren geleden
Welkom mede Magicers,

bij Build Your Card nummer 142!
Laten we voor de zekerheid de huisregels nog eens herhalen.

De regels van Build Your Card:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. De ontwerper van de beste kaart mag het thema van de volgende BYC bepalen.
3. Wees aardig voor elkaar.
4. Heb vooral lol met elkaar.

Dit zijn de criteria aan de hand waarvan de inzendingen beoordeeld worden:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Wie kent deze ability nog? Clash
Ik krijg altijd een glimlach op mijn gezicht als iemand een clash kaart speelt, deze simpele minigame-achtige ability zorgt altijd voor een verrassing. Daarom is het ook het thema van deze BYC, gebruik deze (enigszins ondergewaardeerde) ability om jouw unieke kaart te ontwerpen.

Hier een kort overzicht van de slechts 32 kaarten die geprint zijn met deze mechanic.

De deadline van deze BYC, en dus de laatste dag om inzendingen te doen, is vrijdag 1 mei!

Leef je uit en maak er iets unieks van, veel plezier!
BluezamX
4 jaren geleden
Inderdaad, een hele vette mechanic! Wat me opvalt is dat veel kaarten een heel klein voordeel hebben als je de Clash wint. Veel kaarten zijn duurdere varianten op andere kaarten, met als effect als je wint "return this card to its owners hand". Ik denk dat ze daardoor qua power nogal achterlopen. Hier mijn variatie op Recross the Paths:

Expand the Borders
Sorcery
Reveal cards from the top of your library until you reveal a land card. Put that card onto the battlefield tapped and the rest on the bottom of your library in any order. Clash with an opponent. If you win, copy Expand the Borders.

De kaart is nu iets moeilijker te casten, door de extra in de casting cost, en legt het landje tapped op het veld in plaats van untapped. Het voordeel is wel dat je nu potentieel meerdere landkaarten kan trekken! Ik denk dat hij qua powerlevel nu ongeveer gelijk staat aan een Cultivate, afhangend van wat voor deck je tegenstander(s) spelen. Het feit dat je niet kan tutoren en misschien een Forest pakt terwijl je heel hard een Swamp nodig had helpt ook met de kaart ietwat in toom te houden.
Sunitram
4 jaren geleden
Oroshi's Trial

Enchantment

At the beginning of your upkeep, clash with an opponent. If you win, add an amount of , equal to the difference between the converted mana costs of the cards revealed this way. Until end of turn, that mana doesn't empty from your mana pool as steps and phases end.

The gift of Kamigawa's snake people is potent, but it has to be earned.

---

Gebaseerd op de groene mana ability van o.a. Sakiko, Mother of Summer. Geinig trouwens hoe gelijk de eerste twee inzendingen ramp spells zijn
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Curiosity Duel
Instant
Scry 4.
Clash with target opponent X times, then draw a card for each time you won.

Voor een instant met Scry 4, voor een instant met (waarschijnlijk) Scry 4, then draw a card en voor grote X pak je ongeveer een kaart per 2 mana die je betaalt, waarmee je van tevoren mag scryen. Erg goed in een Timesifter-achtig deck, maar werkt erg slecht in low-CMC decks. Uit kunnen tappen in de endstep van je tegenstander op beurt 2 om je volgende draws te fixen is voor een blauw deck ook nooit echt verkeerd, dus ik denk dat het een redelijk gebalanceerde kaart is
Triskelion88
4 jaren geleden
Clash the stampede

Sorcery

Clash once per creature you control,
if you win a clash target creatuer gets +3/+3 and trample until end of turn
if you lose a clash target creature gets trample until end of turn.
Nissa333
4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Eternal Rivalry
Enchantment
At the beginning of each player's upkeep, that player clashes with an opponent of their choice. If they win, they choose one --
- Scry 2, then draw a card.
- Eternal Rivalry deals 3 damage to target creature.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Clash of the Titans
Sorcery
Clash with an opponent, then shuffle your library. If you win, create a 8/8 blue Kraken token. If you lose, that opponent creates a 6/6 black Demon Leviathan token. Repeat this process five times. (Each clashing player reveals the top card of their library, then puts that card on the top or bottom. A player wins if their card had a higher converted mana cost.)
The battle raged on for months, monsters against monster. The losers? Humanity.
Sunitram
4 jaren geleden
Quote:
18 uren geleden
Clash the stampede

Trigun referentie?
bartist
4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Quote:
19 uren geleden
Clash the stampede

Trigun referentie?

haha jazeker
Daedalon
4 jaren geleden
ik weet niet of ik het goed heb verwoord, kan iemand even ernaar kijken? t idee is dat tijdens de beurt van elke speler, zij moet clashen met een ander
WJayW
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
ik weet niet of ik het goed heb verwoord, kan iemand even ernaar kijken? t idee is dat tijdens de beurt van elke speler, zij moet clashen met een ander

Is het idee:
A. dat de speler die in zijn upkeep fase zit moet clashen met een tegenstander
of
B. dat de speler van wie de kaart is moet clashen in elke upkeep (zijn eigen en die van zijn tegenstsanders) met een tegenstander?

optie B is wat nu op de kaart staat.
 bijgewerkt door WJayW 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Eternal Rivalry
Enchantment
At the beginning of each player's upkeep, clash with target opponent. If you win, choose one --

Ja, dat is inderdaad wat er nu staat. Als jij deze cast, mag jij in elke upkeep van elke tegenstander gaan clashen. Maar dat hoeft niet de tegenstander wiens upkeep het nu is. Oh, en de bestaande kaarten met clash die targeten niet. Het is dan "clash with an opponent". Al kan het wel wat jij wil . Als jij wil dat jij met elke tegenstander clasht, dan zou ik het zo schrijven:

At the beginning of each opponent's upkeep, you clash with that opponent. If you win, choose one --

Als je wil dat de speler die aan de beurt is zelf kiest met wie hij of zij gaat clashen, dan doe je dit:

At the beginning of each player's upkeep, that player clashes with an opponent of their choice. If they win, they choose one --
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
ah top, bedankt Magnus
thijmen2006h
4 jaren geleden
Clashing Crypt
Artifact
At the beginning of your upkeep, clash with an opponent if you lose the clash, Clashing Crypt deals 4 damage to you.
Add to your mana pool.
Sacrifice Clashing Crypt: Clashing Crypt deals 8 damage to you.
Eclavyrr
4 jaren geleden
Lorwyn Calling

Enchantment

Whenever you clash, clash twice instead. (Any rules for the first clash apply to the second clash as well.)

This clash was not a regular clash, but the Clash.

Obvious reference is obvious
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Eclavyrr: Ik zou hem aanpassen naar "If you would clash, clash twice instead." Anders is het een trigger die pas de stack opgaat als je al geclasht hebt en dan is het niet echt duidelijk wat de "instead" betekent
Awvanzijl
4 jaren geleden
Clash Royale
Sorcery

Generate a 0/4 Wall token with Defender.

Clash with an opponent. If you win, you become the monarch, otherwise that opponent becomes the monarch.

"This game appears to be pure luck..."
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Lorwyn Calling

Enchantment

Whenever you clash, clash twice instead. (All rules of the clash that triggered this ability apply.)

This clash was the Clash... of ages!

Obvious reference is obvious

Hoe werkt deze? Want nu wordt er twee keer geclashed, maar zorgt dat ook voor dubbele triggers als je wint?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 28 posts
  • Laatste post Sunitram 4 jaren geleden
  • Gemaakt door WJayW 4 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL