Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #143

bartist
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card 143, verzorgd door een overwinning met een uil!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Ik had eerst een heel goed thema, maar... die bleek te veel te lijken op een thema wat al 4 maanden geleden gedaan is.
Dat idee bewaar ik dus voor als ik over 2+ maanden misschien weer een keer win.
Dus, gebruikelijke tactiek: google de editienummer!!... (ja, ik ben niet de leukste thuis, ik heb kamerplanten die creatiever zijn dan ik)

Anyway, ik kwam daardoor wel op een bijzondere betekenis van 143. Blijkbaar kan het staan voor "I love you", verwijzend naar het aantal letters dat ieder woord heeft.
Laten we lief voor elkaar zijn, en maak een kaart waar iedere speler profijt van heeft!
Je zou hierbij bijvoorbeeld aan de ability Join forces, of aan Dictate of Karametra en Dictate of Kruphix.
De uitdaging ligt dus in het balanseren van speelbaarheid en liefdadigheid (iets waar ik 2 ByC's geleden hopeloos in faalde...)

Een voorbeeld, om te laten zien dat het ook in zwart kan:

Deadline: Donderdag 14 Mei, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
Nissa333
4 jaren geleden

Wat vinden jullie van de rarity, kleur en manacost?
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden

Tot nu toe zijn alle kaarten die Treasures maken in ieder geval zwart, blauw of rood (de kleuren van de Ixalan Pirates). Vraska, Relic Seeker is daarvan de enige die ook groen is. Treasures zijn dus niet erg groen. Het "greatest toughness" deel van het effect past dan weer wel in groen, dus ik zou denk ik wel groen houden maar er nog een andere kleur bij doen. Groen-zwart past dan denk ik het beste voor het toughness-matters deel, gebaseerd op kaarten zoals Kin-Tree Invocation en Doran, the Siege Tower
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden

Ik vind deze kaart eng. Je kan hier bizarre dingen mee doen in combinatie met lage manacost en hoge toughness beesten, zoals Nyx-Fleece Ram in een Assault Formation deck. Ook Wall of Blood vindt dit wel leuk.

Ik vind het idee heel interessant, maar ik denk dat hij moeilijk te balancen is. Het kan een turn 3 + 20 mana spell zijn, maar het kan ook lang een semi-dode kaart in je hand zijn.
kolonelnick
4 jaren geleden
Eerst een verhaaltje (al even geleden dat ik echt een verhaaltje heb gemaakt voor een BYC over de design procedure van mijn inzending)

Toen ik het them zag had ik gelijk een idee, namelijk een tempting offer kaart die je kaarten liet rapen. Ik kwam alleen tot de ontdekking dat ik een dergelijke kaart al eerder gemaakt heb, heeeeel lang geleden, dus dit was off the table.

Mijn tweede design maakte gebruik van een nieuwe mechanic die ik heb gemaakt voor mijn custom set (shameless plug ). De mechanic is niet zozeer nieuw, want ik heb deze al eens eerder gebruikt onder een andere naam. Het idee van de kaart was een effect voor jezelf te creeëren, maar door een goedkopere alternate cost, creeërde de kaart hetzelfde effect ook voor je tegenstanders. Echter dit design vond ik leuk genoeg dat ik het waarschijnlijk in mijn set ga gebruiken en ik houd deze dus nog liever even geheim.

Dan kwam ik bij mijn derde idee, wat nu als ik een soort combinatie maak van join force en tempting offer. Ik geef mijn opponents de kans om een cost te betalen om zo ook de effect van de spell te krijgen, maar jij krijgt het effect sowieso altijd. Dat brengt mij tot het volgende design.

Mogelijk dat ik de verwoording iets cleaner kan maken, maar het idee is dus als volgt. Jij zoekt altijd een landje, maar een opponent mag ervoor kiezen een creature te sacrificen en dus ook een landje te zoeken. Zo wordt de spell tegelijkertijd ook een removal spell, maar ze krijgen er wel iets voor terug.
Ook mogelijk dat de rarity iets opgekrikt moet worden.
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Eerst een verhaaltje (al even geleden dat ik echt een verhaaltje heb gemaakt voor een BYC over de design procedure van mijn inzending)

Toen ik het them zag had ik gelijk een idee, namelijk een tempting offer kaart die je kaarten liet rapen. Ik kwam alleen tot de ontdekking dat ik een dergelijke kaart al eerder gemaakt heb, heeeeel lang geleden, dus dit was off the table.

Mijn tweede design maakte gebruik van een nieuwe mechanic die ik heb gemaakt voor mijn custom set (shameless plug ). De mechanic is niet zozeer nieuw, want ik heb deze al eens eerder gebruikt onder een andere naam. Het idee van de kaart was een effect voor jezelf te creeëren, maar door een goedkopere alternate cost, creeërde de kaart hetzelfde effect ook voor je tegenstanders. Echter dit design vond ik leuk genoeg dat ik het waarschijnlijk in mijn set ga gebruiken en ik houd deze dus nog liever even geheim.

Dan kwam ik bij mijn derde idee, wat nu als ik een soort combinatie maak van join force en tempting offer. Ik geef mijn opponents de kans om een cost te betalen om zo ook de effect van de spell te krijgen, maar jij krijgt het effect sowieso altijd. Dat brengt mij tot het volgende design.

Mogelijk dat ik de verwoording iets cleaner kan maken, maar het idee is dus als volgt. Jij zoekt altijd een landje, maar een opponent mag ervoor kiezen een creature te sacrificen en dus ook een landje te zoeken. Zo wordt de spell tegelijkertijd ook een removal spell, maar ze krijgen er wel iets voor terug.
Ook mogelijk dat de rarity iets opgekrikt moet worden.

Momenteel is dit een 3 mana zoek 1 landje, die je tegenstanders ook kan helpen. Wellicht kan je er iets van recursion aan gooien, of het effect verbeteren voor de caster, zoals:

Search your library for a basic land card and put it into play tapped.
Each player may sacrifice a creature. Each player who did may search their library for a basic land card and put it onto the battlefield tapped.

Ook deze verwoording is nog wat wonky, maar dan zit er een substantieel voordeel aan; je hebt een 3 mana Explosive Vegetation, die als sac outlet kan werken en je opponents wat helpt zodat ze je niet meteen als target zien!
Sunitram
4 jaren geleden
Reckless Glory

Enchantment

: Untap X target creatures you control that attacked this turn. After the first post-combat main phase this turn, there's an additional combat phase and an additional main phase. Any player may activate this ability, but only once each turn.

Sacrifice Reckless Glory at the beginning of your next upkeep.

"Witness me!"
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Nissa333
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Ik vind deze kaart eng. Je kan hier bizarre dingen mee doen in combinatie met lage manacost en hoge toughness beesten, zoals Nyx-Fleece Ram in een Assault Formation deck. Ook Wall of Blood vindt dit wel leuk.

Ik vind het idee heel interessant, maar ik denk dat hij moeilijk te balancen is. Het kan een turn 3 + 20 mana spell zijn, maar het kan ook lang een semi-dode kaart in je hand zijn.

Ik kan hem ook nog helemaal paralel maken door iedere speler hetzelfde aantal te geven. Dan wordt de kaart wel erg niche,
BluezamX
4 jaren geleden
Unexpected Alliance
Sorcery

Starting with you, each player chooses up to one. A mode can't be chosen more than once.
-Create 5 1/1 Cat Warrior creature tokens with lifelink, or
-Create a 4/4 Angel creature token with flying, or
-Destroy up to 3 target artifacts and / or enchantments, or
-You gain 2 life for each creature you control.

Een kaart die de hele tafel wat geeft, en ook nog best politiek uit kan pakken. Zo kan jij wat tokens maken, een andere speler ook wat, een derde wat laten slopen, en de speler zonder creatures de lifegain modus forceren.
Eclavyrr
4 jaren geleden
Hereditary Remembrance
Instant

Each player draws three cards.

"Sometimes lessons are learned by recalling what our ancestors did before us"

Omdat de Power Nine wel een tiende lid konden gebruiken
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Ralf, Bazaar Trader
Legendary Creature - Human Merchant
, Pay €4: Open a sealed Magic booster pack, reveal the cards, and put one of them into your hand. Any player may activate this ability.
1/1
Daedalon
4 jaren geleden
The Grand Banquet
Sorcery
You may sacrifice two Food tokens rather than paying this spell's mana cost.
Each player creates X Food tokens, where X is the number of creatures they control.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Archranex
4 jaren geleden
Gift of Twisted Life
Enchantment

All creatures have lifelink.
At the beginning of each end step, if an opponent gained 15 or more life this turn or has 50 or more life, that player loses the game.
WJayW
4 jaren geleden
Equality Across the Board
Enchantment

All creatures gain "Myriad (Whenever this creature attacks, for each opponent other than defending player, you may create a token that's a copy of this creature that's tapped and attacking that player or a planeswalker they control. If one or more tokens are created this way, exile the tokens at end of combat.)" and "Whenever a creature deals combat damage to a player, you may draw a card. If you do, defending player may also draw a card."

A lesson learned is better learned together, don't you agree?

--------------
Wat kan ik nog zeggen over deze kaart... als het jouw beurt is heb je een klein voordeel, maar iedereen kan dat voordeel krijgen in zijn of haar beurt. De myriad mechanic zorgt er ook voor dat legendary creatures (en dus ook commanders) geen tokens krijgen, want de kopieën zijn ook legandary en de legandary rules bijven van kracht, dus geen oneerlijk voordeel daar.
En natuurlijk gelijke schade aan iedereen of kaarten voor hen die dat willen (of niet).
bartist
4 jaren geleden
Hier kunnen nog wel wat meer kaarten bij!
Triskelion88
4 jaren geleden
Absoluut maar het is een bijzonder lastige byc ik zit nog steeds te broeden. Maar hierbij een poging

Ancestral power

Instant

You and target opponent each draw three card
s
 bijgewerkt door Triskelion88 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Absoluut maar het is een bijzonder lastige byc ik zit nog steeds te broeden. Maar hierbij een poging

Ancestral power

Instant

You and target opponent each draw three cards

Eclavyrr heeft bijna exact deze kaart al gemaakt.....

verder heb ik mijn eigen kaart een beetje aangepast
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Haha ik zie het nu pas ik ga hem aanpassen
Triskelion88
4 jaren geleden
Jinxed bracelet

Artifact

When the controller of jinxed bracelet casts a spell, it deals 1 damage to Jinxed Bracelet’s controler

At end of turn target opponent becomes the controller of jinxed bracelet

Een kleine homage aan de drie jinxed kaarten
carlovdm
4 jaren geleden
Legacy's Obelisk
Legendary Artifact

Commander creatures have indestructible.

At the beginning of the end step, if no commander creatures are on the battlefield, exile Legacy's Obelisk.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL