Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Jaaaa, ik mag weer eens een ByC hosten! We bevinden ons ondertussen alweer in aflevering 145, wat toch maar eens te meer aangeeft wat een geweldig leuke serie topics dit blijft. Deze aflevering heb ik een hele speciale opgave voor jullie, maar eerst even de welbekende verwijzing naar de Build Your Card pagina en de regels:
1. Één twee kaarten per deelnemer. De kaarten die je inzendt mogen worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zullen echter altijd twee inzendingen beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaarten te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoen de kaarten aan het thema?
3. Balans: Zijn de kaarten een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Zijn de kaarten niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Zijn de kaarten niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel zijn de kaarten?
7. Afwerking: Zijn de kaarten compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaarten min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
De oplettende lezer heeft het misschien al gezien: voor deze editie van Build Your Card tweaken we de regels een beetje, want deze keer gaan we met z'n allen TWEE kaarten per persoon maken! (Alvast een heads-up aan de volgende host; gelieve niet bovenstaande versie van de regels te kopiëren, tenzij je ook iets met twee kaarten doet!) Mocht het nog niet opgevallen zijn, ik ben een enorme liefhebber van Commander en laat nou toevallig Commander 2020 net een paar weken uit zijn. Iedereen zal ongetwijfeld al z'n favorieten hebben tussen al die leuke nieuwe commanders, maar ik ben zelf toch wel erg onder de indruk geraakt van de partners; een menselijke held met z'n monsterlijke vriend. De partner pairings in de precons zijn allemaal wedge colored (, , , en ), dus de opdracht van deze ByC luidt: maak een shard colored commander partner pairing! (Dus ,, , of .) Ik wil graag nog steeds een menselijke trainer en zijn favoriete beest zien. De human is mono-colored en het beest duo-colored. Welke kleuren je aan wie geeft, daar ben je verder vrij in, als je deze structuur maar aanhoudt.
't Is misschien een pittige opdracht, dus daarom krijgen jullie ook even de tijd; je kan tot zaterdag 13 juni, 23:59 uur inzenden! Succes!
Dat is een mond vol
Maar wel een leuk thema! Dit is waar ik mee ben gekomen:
--------------------------
Aril, Beckoner of Growth
Legendary Creature - Human Shaman
Partner with Zuru, Beckoner of Pain.
Other creatures you control enter the battlefield with an additional +1/+1 counter on them.
Whenever another creature you control deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
1/3
Zuru, Beckoner of Pain
Legendary Creature - Nightmare Dinosaur
Partner with Aril, Beckoner of Growth.
Menace
When Zuru, Beckoner of Pain enters or leaves the battlefield, it deals damage equal to its power to any target.
1/1
Waarom zijn ze samen:
Aril is een groene shaman die graag anderen helpt en leven doet flourishen, maar er zelf niks voor terug krijgt. Zuru is een rakdos monster dat vooral dingen wel pakken door de ander te overpoweren. Ze leren elkaar dat allebij hun wegen niet juist zijn, en je een balans in de twee extremen moet vinden.
Mechanics:
Mijn eerste idee was vergelijkbaar, maar ik kwam op Temur uit, dus toen de colorpie maar omgegooid en er Jund van gemaakt .
Met het deck kan je twee kanten op. Aril leent zich enorm voor een go-wide strategie, door met behulp van kaarten als Tendershoot Dryad en Beastmaster Ascension je opponents te overwhelmen, of door kaarten als Jiang Yanggu, Wildcrafter enorme hoeveelheden mana te maken.
Aan de andere kant wil Zuru juist zelf de growth hebben. Door hier enchantments op te gooien als Prodigious Growth kan je enorme hoeveelheden damage naar opponents gooien. Denk een Kresh the Bloodbraided deck.
Je zou ze het best beide kunnen spelen omdat Zuru de pump abilities van groen wil hebben, en Aril voornamelijk de trample / haste / removal van rakdos.
bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden (Verbetering met dank aan Stalkative! ???????! )
Aril, Beckoner of Growth
Partner with Zuru, Beckoner of Pain.
Other creatures you control enter the battlefield with an additional +1/+1 counter on them.
Whenever another creature you control deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on them.
1/3
Ik zou bij die tweede ability 'on them' veranderen naar 'on it', nu leg je +1/+1 counters op spelers wanneer je ze damage doet
Zie ook Shaman of the Great Hunt
------------
Roan, Leosaur Tamer
Partner with Kizura, Enraged Leosaur
Whenever a creature you control attacks, you may have target creature block it this turn if able.
Partner with Roan, Leosaur Tamer
Whenever ~ is dealt damage, put a +1/+1 counter on it and create a 2/2 red and white Dinosaur Cat creature token.
3/4
------------
Ik heb me qua verdeling van de kleuren gehouden aan hoe het in C20 werkte: de Human is de middelste kleur van de combinatie en het beest is de andere twee kleuren. Ik wilde graag iets doen met Enrage (al heb ik niet het woord Enrage gebruikt, omdat het geen Ixalan-kaarten zijn) en dus met . Uiteraard moet het beest een Enrage trigger hebben en niet de Human, en daarmee wordt het beest dus minimaal een Dinosaur. De Human zou dan damage moeten kunnen doen aan de Dinosaur, maar dat is nogal off-color voor groen. In plaats daarvan heb ik de Human een ability gegeven waarmee hij indirect damage kan doen.
De abilities werken ook samen als een soort van evasion: als de tokens van Kizura's ability aanvallen, kan je ervoor zorgen dat je tegenstander de tokens moeten blocken zodat ze minder of geen blockers voor je grote beesten (bijvoorbeeld Kizura met wat +1/+1 counters) overhouden. Hierdoor werken deze partners dus goed in een voltron deck of in een token deck. Dinosaur tribal met nog meer Enrage effecten en effecten die jouw creatures damagen is natuurlijk ook leuk.
Serena, Soul Grafter
Legendary Creature - Human Articifer
Partner with Xernesa, Soul Given
Whenever a creature dies, gain 1 life.
,: Serena and up to one other target creature gain indestructible until end of turn.
"If i cannot bear life, I shall create it. My bond with my child is just as deep as any of yours." 0/3
Xernesa, Soul Given
Legendary Artifact Creature - Nightmare Angel
Partner with Serena, Soul Grafter
Flying, Deathtouch
At the end of your turn, If you gained life this turn, put a +1/+1 counter on Xernesa
Scorned and feared by the masses, yet she cares deeply for her soulbond master. 1/2
Ok, deze valt misschien heel erg op het randje van wat in de BYC de bedoeling was, maar Esper is geen kleuren combinatie die bekend staat om het hebben van een diepe bond met een wild beest aangezien zowel rood (de kleur van passie) als groen (de kleur van leven) ontbreken. Esper staat ook niet bekend om het hebben van Beast creature types omdat het de 'natuur' kleuren ontbeert. Omdat ik erg graag toch iets met Esper wilde doen en me afvroeg wat een Esper colored human zou doen om een bond te krijgen met een wezen , bedacht ik me dat ze die zelf zou creëren.
Dus wil ik graag bij deze Serena introduceren, een op Alara wonende jonge talentvolle uitvinder die graag een kind wilde hebben maar helaas niet vruchtbaar bleek te zijn. Dit nieuws dreef haar tot waanzin en afzondering en uiteindelijk heeft ze op de zwarte markt het lijk van een engel gekocht en deze met schaduwmagie en een deel van haar ziel opnieuw tot leven gewekt en gevormd naar wat in haar ogen de ideale dochter zou zijn. Haar visie was echter verstoord en het wezen wat zij gecreëerd heeft is in haar ogen wellicht perfect, maar is een verschrikking en een belediging in de ogen van iedereen om haar heen. Wat niemand echter kan betwisten is de liefde die Serena voor haar creatie voelt en de genegenheid die Xernesa haar geeft.
Qua design werken ze ook prima samen. Los van elkaar zijn ze niet zo bijzonder, maar met beide op het veld heb je een goede offensieve en defensieve combo. Serena kan Xernesa beschermen en Xernesa wordt sterker door Serena als ze andere wezens met haar deathtouch kan doden....
De uitleg:
Het eerste wat ik wilde was Boros interessant maken! Na een beetje onderzoek welke kleuren de non-animal mocht zijn, had ik gekozen voor Boros met een groene Human partner die samen Naya vormen.
In mijn zoektocht naar interessant Boros probeerde ik een non-combat gerelateerde keyword te maken, met een uiteindelijk besef dat dit idee niet verstandig was voor deze ByC.
Mijn eerste types voor de partner was Elemental Pegasus. Later besefte ik dat elemental werd gebruikt bij Pako, Arcane Retriever, dus ben ik geswitched naar Phoenix. Na wat zoeken bleken Phoenix Griffin betere afbeeldingen te hebben dan Phoenix Pegasus, dus daar is mijn creature type op geeindigd.
Static abilities waren redelijk snel bepaald, dus toen naar de extra ability... Iets met reanimate, want phoenix.
De groene human motiveerde mij om het te relateren aan landjes, samen met het feit dat ik niet tevreden was over het design van Akoum Firebird. Op landfall, betaal wat mana en een landje (wit sact wel vaker landjes als additional costs (iig voor buyback) en rood heeft redelijk laks aan landjes) en de kaart was klaar
Dan de groene human. Moest dus iets met landjes doen en met een reanimate ability om synergie te krijgen. Aan de andere kant wel de eis dat hij losstaand niet saai moest zijn. Basic landjes zoeken is op zichzelf geen mythische ability, maar ieder landje naar keuze zoeken wel! Om te voorkomen dat het snel overpowered zou zijn, laat ik de landjes naar hand gaan.
De trigger wilde ik doen als de Phoenix Griffin reanimate, maar niet alleen dan. Dat gaf de huidige verwoording (na wat feedback over mogelijke token-escalatie, waarvoor dank Eclavyrr).
Dat is inderdaad een afweging die ik nog wil maken. Heb de verwoording ook geleend van Containment Priest, maar ik moet nog een situatie bedenken hoe het "te" misbruikbaar word. Heb al expres het land op hand laten nemen, omdat je anders al je land op het veld hebt met Zendikar's Roil.
Groen heeft raakvlak met tokens, vanuit het deck op het veld en vanuit de graveyard op het veld. Met wit krijg je ook nog blink (en meer tokens opties) erbij. Ik ben nog een intern gesprek aan het voeren of er mogelijkheden genoeg zijn zonder tokens
Edit; Na een klein beetje research heb ik besloten de nontoken clause toe te voegen na aanleiding van de feedback. In monogroen alleen zag ik genoeg mogelijkheden om creatures zonder casting op het veld te krijgen. Een belangrijkere conclusie uit m'n onderzoek was dat door het aantal kaarten die in groen meerdere tokens maken het niet moeilijk is om op die manier alle landjes uit je deck op hand te nemen, wat niet de bedoeling is van mijn kaart.
Partner with Draxus, the Endbringer
If a creature dying causes a triggered ability of a permanent you control to trigger, that ability triggers an additional time.
Sacrifice a creature: Scry 1.
(2/5)
----------
Draxus, the Endbringer
Legendary Creature - Dragon Beast
Partner with Loriath, Voice of the End
Flying
Whenever Draxus, the Endbringer attacks, look at the top seven cards of your library. You may put a creature card from among them onto the battlefield tapped and attacking. Sacrifice it at the beginning of the next end step. Put the rest on the bottom of your library in a random order.
(4/4)
----------
De synergie tussen de twee partners bestaat er uit dat wanneer je de creatures op het veld gelegd door Draxus moet sacrificen, dit dubbele death triggers geeft door Loriath. Ook kun je voordat de sacrifice trigger van Draxus afgaat, dat creature sacrificen aan Loriath om 1 te scryen.
Daar komt ook bij dat de kleuren typische kleuren zijn om van Artifacts en Enchantments af te komen. (Kijk bijvoorbeeld naar: Disenchant, Destructive Revelry etc.)
Ik wilde eerst een esper duo maken, maar Eclavyrr was me voor en mijn design leek teveel op dat van hem (hoewel mijn beest een jellyfish was ) Dus back to the drawing board.
Ik ben uiteindelijk gesettled op grixis. Ik had voor mezelf twee voorwaarde:
- De human moest de ally van beide kleuren zijn, dus zwart
- Het duo moest afkomstig zijn van alara/grixis
- Beide commanders moeten los van elkaar kunnen functioneren in een eigen deck, zonder de ander (love doesn't always last)
Nu heb ik zelf twee characters bedacht dus niet volledig lore friendly misschien. Ik heb Gargax gecreeërd de persoon die op dit moment Unscythe bij zich draagt (nogmaals, dit figuur is zelf bedacht, ik heb geen idee wat de lore van unscythe is)
Gezien unscythe zombies maakt, wilde ik dat Gargax dit ook deed.
Het idee van dit commander deck is discard matters. Iets waar Grixis zich wel in thuisvoelt. Gargax als wielder van unscythe ziet graag creatures de grafbak in verdwijnen en maakt daar dan zombies van. Misschien dat ik de cost van de discard nog wat aanpas, want in theorie kun je lang door blijven cycle zolang je leven hebt, misschien een mana cost.
Ik wilde een legendary drake maken. En drakes passen best goed in de rood/blauwe kleuren combo. Ook deze man ziet graag kaartjes weggaan, maar dan een andere type. Dit maakt deckbuilding rond deze twee interresant, want je moet een delicate balans zoeken tussen creatures, instants en sorceries.
Een klein probleempje Daedalon: het moest een shard color pairing zijn. Jouw kaarten zijn Jeskai, dus niet onderdeel van de Shards kleuren (zie eerste bericht).
Whenever a creature you control attacks alone, put a +1/+1 counter on it.
2/3
Conloach, Reborn Companion
Legendary creature - Elemental Horse
Partner with Diana, Valeron Blessed
Trample
Whenever Conloach deals damage to an opponent, proliferate.
3/4
De stad Valeron ligt op de Bant shard, deze stad staat bekend om hun cavalerie. Diana is een van de Blessed (de nobelen uit Bant die met engelen mogen communiceren) echter heeft Diana ook eer hoog in het vandel. Diana verdient ook haar eigen ‘Sigils’ waardoor ze dus een soort van ridder is. Dit maakt Diana ook uniek, ze is de enigste vrouwelijk blessed die in de cavalerie zit.
Valeron is een stad aan zee, die wel eens aangevallen wordt. Tijdens een oorlog met een naburige stad (Jhess) haar paard (Conloach) van Diana erg gewond. De clerics en mages van Valeron zijn goed in healing. Diana die een lid van de Blessed is doet er dus alles aan om haar paard (waar ze al veel gevechten mee heeft mee gemaakt en sigils mee verdient heeft) terug te krijgen.
Dit lukt uiteindelijk. Na dit ongeluk wordt de band tussen Conlaoch en Diana nog sterker. Het lijkt soms zelfs wel alsof ze elkaars gedachten kunnen lezen.
Toen op een dag het leger van Jhess weer aanviel bleven Diana en Conloach als laatste staande. Ze voorkwamen dat Jhess de stad kon plunderen en ze hielden het leger staande op het strand. Voor deze heldhaftige daad ontvingen Diana en Conloach een Sigil van de Amesha (een van de engel groepen uit de Bant shard). Met dit sigil konden onze helden sterker worden naarmate hun band sterker wordt.
(Hoe langer Diana en Conloach op het veld liggen hoe groter ze worden)
P.s. Ja ik weet het ik heb een human gekozen en niet een andere humanoid
3/4
Hoezo? Exalted werkt tot het einde van de beurt, en ze hebben beide geen abilities ingebouwd voor +1/+1 counters. Je zou wellicht met Renown kunnen werken, dat is volgens mij in Origins ook op wat Bant kaarten geprint. Dan kun je die counters proliferaten.
, Discard an instant or sorcery spell: Target another creature you control, it gains +0/+X until the beginning of the next end turn, where X is the converted manacost of the discarded spell.
, Discard a card: Put X -1/-1 counters on target creature, where X is the converted manacost of the discarded card. Activate this ability only any time you could cast a sorcery
1/3
------------------------------
Unstable Amalgamate
Legendary Creature - Ooze
Partner with Ivan the Labrat
Unstable Amalgamate's toughness is equal to 2 plus the number of instant and sorcery cards in your graveyard.
Unstable Amalgamate deals damage equal to its toughness rather than its power.
When this creature dies, deal X damage to all creatures, where X is half this creature's toughness.
0/2+*
--------------------------------------
Het idee hierachter is dat de labrat een monster aan het creëren is en het constant het laat groeien door verschillende experimenten erop toe te passen, de "explosieve" groei tijdelijk is, maar wel een effect achterlaat die aanzienbaar is op lange termijn.
3/4
Hoezo? Exalted werkt tot het einde van de beurt, en ze hebben beide geen abilities ingebouwd voor +1/+1 counters. Je zou wellicht met Renown kunnen werken, dat is volgens mij in Origins ook op wat Bant kaarten geprint. Dan kun je die counters proliferaten.
Oeps, je hebt helemaal gelijk. Ik heb exalted iets te snel gezien en niet goed gelezen. Ik zal nog een paar aanpassing maken. Bedankt voor de opmerking
At the beginning of your endstep, Create a 0/0 colorless Construct artifact creature token with "This creature gets +1/+1 for each artifact you control."
1/4
Bosh, Shaped Anew
Legendary Artifact Creature - Golem
Partner with Slobad, Master Crafter
Sacrifice another artifact: Reveal cards from the top of your library until you reveal a Artifact card. Put that card onto the battlefield and the rest on the bottom of your library in a random order.
Sacrifice another creature: Bosh, Shaped Anew deals damage equal to the sacrificed creature's power to any target.
7/6
Bosh is kapot geslagen door Kaldra, mijn idee is dat Slobad Bosh hersteld en verbeterd.