Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #147

Stalkative
4 jaren geleden
Yes, ik mag een BYC hosten! Voordat ik het thema van deze Build Your Card vertel, is het copy-paste tijd:

De regels zijn:
1. Één kaart per deelnemer. Deze mag gewijzigd of vervangen worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld aan de hand van de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Oké, dan nu het thema: Self-Synergy! Maak een kaart die synergy heeft met kaarten met dezelfde naam. Een aantal voorbeelden van hoe je dit kunt doen:
- Een extra effect als je een tweede kaart met dezelfde naam hebt (Faerie Miscreant)
- Een effect herhalen voor elke kaart met dezelfde naam (Cleric of the Forward Order)
- Een effect dat pas werkt als je een bepaald aantal copies van de kaart in het spel hebt (Biovisionary, Shadowborn Apostle)
- Grandeur (Baru, Fist of Krosa)
En er zijn nog wel genoeg andere manieren te bedenken.

De deadline voor deze BYC is woensdag 1 juli. Veel succes!
bartist
4 jaren geleden
Wauw, wat een gaaf thema!
Ik ga brewen!
Eclavyrr
4 jaren geleden
Gail’s Amulet

Legendary Artifact

When Gail’s Amulet enters the battlefield, each other player may search their library for a card named Gail’s Amulet and put it into play tapped. Those permanents do not untap during their owners next untap step.

: Add where X equals the number of cards in play named Gail’s Amulet.

“And you get a trinket! And you get a trinket! Everyone gets a trinket!”

Het leek me wel een gaaf idee om een Commander twist te geven aan het thema. Maar hoe doe je dat in een format waar je maar één kaart van elk kunt spelen. Simpel, je motiveert anderen deze ook te spelen! Worst case heb je een mana mana rock, best case boost je ieder zijn mana, en je zelf als eerste! En om misbruik met kopiëen te voorkomen lijkt de kaart alleen naar kaarten met dezelfde naam, niet permanents. De naam en flavortekst zijn een verwijzing naar Oprah Winfrey.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Blasty
4 jaren geleden
Shady Privateers

Creature - Pirate

When Shady Privateers enters the battlefield, create a Treasure token for each creature named Shady Privateers you control.

Sacrifice two Treasures: Search your library for a card named Shady Privateers and put that card into your hand. Then shuffle your library.

2/2
 bijgewerkt door Blasty 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
Goblin Chef

Creature - Goblin

When Goblin Chef enters the battlefield, create a Food token for each creature named Goblin Chef you control.

Sacrifice a Food Token: Put a +1/+1 counter on target Goblin creature.

Didn't you expect that they ate each other?

0/2
 bijgewerkt door Flut123 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Roachling
Creature - Insect
, Sacrifice another Roachling you control: put a +1/+1 counter on this creature.
A deck can have any number of cards named Roachling.

Roachlings often resort to cannibalism for sustenance.
1/1
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Kozileks Mob
Creature - Eldrazi Drone
Devoid (This card has no color.)
, : Target land becomes a Waste until end of turn.

Tap four untapped creatures named Kozileks Mob: Put a void counter on target land. That land is a Waste.

A deck can have any number of cards named Kozileks Mob.

1/1

Uitleg bla-bla volgt nog
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Awvanzijl
4 jaren geleden
Reflective Scrap Golem
Artifact Creature - Golem

When Reflective Scrap Golem enters the battlefield, choose one colour for each other card named Reflective Scrap Golem in any graveyard.

Reflective Scrap Golem has protection from the chosen colours.

2/2

Ik heb met de kaart vooral aan limited formats gedacht. De eerste die je speelt is matig, de tweede redelijk, de derde erg goed, maar hoevaak krijg je dat voor elkaar? Daarnaast speelt er mee dat de tegenstander misschien ook deze kaart heeft. Daardoor wordt het zelfs gevaarlijk de eerste te spelen, als je de tweede nog niet in je hand hebt.

Verder heb ik erg getwijfeld over de rarity. Het effect is een beetje te gek voor een common, maar is juist interessanter als de kaart vaak voorkomt. Juist ook voor de verhoogde kans dat de tegenstander hem ook heeft. Daarom heb ik hem toch maar op common gezet.
 bijgewerkt door Awvanzijl 4 jaren geleden
Awvanzijl
4 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Kozileks Mob
Creature - Eldrazi Drone
,: Target land becomes a Waste until end of turn.

Tap five colorless Drones: Put a void counter on target land. That land is a Waste.

Je kaart heeft nu synergie met alle soorten colourless drones en niet alleen met gelijk genaamde kaarten. Was dat de bedoeling? Valt het dan nog binnen de opgave?
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Quote:
21 minuten geleden
Kozileks Mob
Creature - Eldrazi Drone

Tap five colorless Drones: Put a void counter on target land. That land is a Waste.

Je kaart heeft nu synergie met alle soorten colourless drones en niet alleen met gelijk genaamde kaarten. Was dat de bedoeling? Valt het dan nog binnen de opgave?

Dit is een beetje op het randje. Met de laatste ability is het wel duidelijk dat de bedoeling is om veel van deze kaart te spelen, maar de synergy is inderdaad niet specifiek met andere copies van dezelfde kaart.
Dus ik zou zeggen: met die laatste ability kan het nog net, maar liever specifiek synergy met z'n naamgenoten.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Fblthp, Ascended
Legendary Planeswalker - Fblthp
A deck can contain any number of cards named Fblthp, Ascended
-1: Draw a card for each card named Fblthp, Ascended in your graveyard.
(1)
Blizzardfox
4 jaren geleden
 bijgewerkt door Blizzardfox 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
1 uur geleden
Kozileks Mob
Creature - Eldrazi Drone

Dit is een beetje op het randje. Met de laatste ability is het wel duidelijk dat de bedoeling is om veel van deze kaart te spelen, maar de synergy is inderdaad niet specifiek met andere copies van dezelfde kaart.
Dus ik zou zeggen: met die laatste ability kan het nog net, maar liever specifiek synergy met z'n naamgenoten.

De inspiratie was Persistent Petitioners, die flink veel synergie met zichzelf heeft ondanks het feit dat hij niet specifiek naar zichzelf verwijst in de tweede ability. De judge heeft gelukkkig geoordeeld, ik ga het aanpassen.
BluezamX
4 jaren geleden
Dimir Spymaster
Creature - Human Rogue

Dimir Spymaster enters the battlefield under the control of an opponent of your choice.
Effects you control can't cause you to sacrifice Dimir Spymaster.
Creatures you control get -1/-0 for each Dimir Spymaster on the battlefield.

0/2

---

Het idee is om een opponent meerdere Sleeper Agents te geven, om zo zijn bord te verzwakken. Vooral tegen go-wide decks is het een nuttige kaart. Bijgevoegd risico is wel dat als je aanvalt je opponent ermee kan blocken, maar dit maakt voor een Dimir / Mill strategie niet heel veel uit.

Ik twijfelde eerst nog om hem iets te geven als "Can't block" of "Protection from it's controller" maar dat zorgt ervoor dat de interactie alleen maar wordt beperkt. Nu heeft je opponent een extra laag verdediging (want als hij hiermee blockt worden zijn creatures weer dikker), maar kan hij hem wel zelf removen met een bounce / destroy effect.

Unflinching Militant
Creature - Human Soldier

Other creatures named Unflinching Militant's Level Up cost is reduced by .
Level up (: Put a level counter on this. Level up only as a sorcery.)
LEVEL 1-2
First Strike
LEVEL 3-4
Double Strike
LEVEL 5+
4/4
Double Strike

2/2

Nieuw idee! Oude plan even doorgestreept, maar misschien bedenk ik me later. Ik weet nog niet exact of de verwoording klopt, maar het idee is dat je er 4 op het veld krijgt en dan 2 mana 4/4 double strikers hebt.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
thijmen2006h
4 jaren geleden
Naam
Creature - Eldrazi Insect

Emerge (You may cast this spell by sacrificing a creature and paying the emerge cost reduced by that creature's converted mana cost.)
When Naam enters the battlefield each opponent sacrifices 2 creatures if the creature you emerged was Naam.
Deathtouch

4/3

---

Het leek me leuk om een kannibalistische zelf Synergy kaart te hebben. En wat is daar nou beter voor dan emerge. Ik weet hier alleen geen gepaste naam bij.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Sleeper Agent bestaat al als simpelere versie van je kaart .

En de ETB kun je afkijken van Captive Audience.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Sleeper Agent bestaat al als simpelere versie van je kaart .

En de ETB kun je afkijken van Captive Audience.

Aangepast! Ik wist niet dat het zo letterlijk al een kaart was. Wellicht pas ik het idee ook nog wat aan, al heb ik daar momenteel geen inspiratie voor.
bartist
4 jaren geleden
Zo, kaartje aangepast

@Blizzardfox: Zie ik goed dat je kaart een mythic is? Is dat niet... onhandig?
Sure, voor constructed maakt het niet uit, maar voor draft/sealed is het heel underwhelming.
Voor twee mana een 1/1, en als je geluk hebt en de kaart twee keer in je pool hebt betaal je 4 mana voor 3 1/1-tjes. 3 keer dezelfde mythic is erg magic-lala-land en gaat gewoon niet gebeuren.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
18 minuten geleden
Zo, kaartje aangepast

@Blizzardfox: Zie ik goed dat je kaart een mythic is? Is dat niet... onhandig?
Sure, voor constructed maakt het niet uit, maar voor draft/sealed is het heel underwhelming.
Voor twee mana een 1/1, en als je geluk hebt en de kaart twee keer in je pool hebt betaal je 4 mana voor 3 1/1-tjes. 3 keer dezelfde mythic is erg magic-lala-land en gaat gewoon niet gebeuren.

Ook voor constructed is het niet al te handig. Ik heb niet enorm veel verstand van Standard oid maar Uro, Titan of Nature's Wrath wordt volgens mij in de meeste decks niet 4 keer gerund vanwege de Legendary status en die is al prijzig. Stel deze zou een staple worden moet je er wel >4 spelen, en dat zou de prijs ongelooflijk opdrijven
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
LeKrutes
4 jaren geleden
Thalia's Battalion

Creature - Human Soldier

Thalia's Battalion gets +1/+1 for each other creature on the battlefield named Thalia's Battalion.

If you control four cards named Thalia's Battalion they gain first strike.
If you control eight cards named Thalia's Battalion they gain vigilance.
A deck can have up to twelve cards named Thalia's Battalion

1/1

Leek me tof om een kaart te hebben die beter wordt naarmate er meer liggen. Beetje zoals een leger opereert.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL