Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. De kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. Het moet leuk zijn om met en tegen de kaart te spelen.
3. Natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. Is de kaart compleet (hiermee wordt rarity, naam, mana cost etc. bedoeld)
5. Flavortext is niet verplicht, maar mag wel.
Wanneer je wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. Als je een extra regel wil toevoegen vanwege het thema, ga je gang.
Tot op heden hebben we de volgende thema's gehad:
#1: Choose one or more
#2: Nieuw Ability
#3: Dwarves
#4: Lord of the Rings
#5: Maak landjes topdecken leuk!
#6: Combat tricks
#7: Legendary Creature (commander)
#8: Rock Your Card (muziek)
#9: Be Abnormal (unhinged/unglued)
#10: Alternative timeline PLaneswalker/Legendary Creature
#11: Two-Headed Giant
#12: Commander's Finale (board-wipe Commander)
#13: You know nothing, Jon Snow (morph)
#14: Ninja's
Over een tijdje komt FtV: Angels uit. Dus wat wil ik? Dat je de ultieme kaart maakt voor FtV Demons!
Wat zoek ik? Een kaart die de andere 14 Demons in deze set (ik denk bijvoorbeeld aan Demonic Tutor, Bloodgift Demon, Griselbrand, Lord of the Pit) zien als een waardige medestander. Het hoeft geen creature te zijn, als je een mooi landje of enchantment weet te verzinnen in dit thema is het ook mooi. Laat ook weten in welk format je hem wilt spelen!
Mijn voorbeeld:
Dungeon Stalker
Creature — Demon 4/4
Flying
When Dungeon Stalker enters the battlefield exile all cards from your opponent's graveyards.
Inzendingen zie ik graag binnen voor zaterdag 27 juni. Veel plezier met het maken van je ontwerp.
The Demons Rise
Creature - Demon
Demon creatures you control get +2/+2 and have flying.
Whenever an Angel dies, you may put a 1/1 black Demon creature token onto the battlefield under your control.
Whenever a Demon dies, put a 1/1 white Angel creature token onto the battlefield under an opponent's control. If the light falls, the dark rises. If the dark falls, the light rises.
1/5
bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (Ik heb de opmaak even wat mooier gemaakt ;))
Lord of the Damned Souls
Creature - Demon
Flying, trample
When Lord of the Damned Souls enters the battlefield, if you cast it from your hand, each player returns each creature from his or her graveyard to the battlefield.
Whenever a creature enters the battlefield under an opponent's control, that player loses 2 life. “Never trust a demon. He has a hundred motives for anything he does ... Ninety-nine of them, at least, are malevolent.”
6/6
Lord of Slaughter
Creature - Demon
Flying, Deathtouch
, , Sacrifice a creature: Lord of Slaughter deals damage equal to the sacrificed creature's converted mana cost to target opponent. Demons don't care for their allies on the battlefield. The more blood, the better.
4/4
bijgewerkt door BrickFace 9 jaren geleden (Ik heb de opmaak even wat mooier gemaakt ;))
You get an Emblem named Demons Pact with: At the beginnen of your upkeep, pay 4 life or sacrevice a Creature, put a counter on Demons pact: Put a black artifact Horror creature with Trample and deathtouch on the battlefield where X is the number of counter on Demons pact.
When Mulciber, Builder of Pandemonium enters the battlefield, if you paid the kicker cost, you may search your library for a land card and an artifact card and put them into play tapped.
To have built in Heaven high towers; nor did he scape
By all his engines, but was headlong sent,
With his industrious crew, to build in Hell -
John Milton, Paradise Lost
4/5
-------------------------
Referentie lijkt me duidelijk, van wiki:
The devil who builds Pandemonium, Satan’s palace in Hell. Mulciber’s character is based on a Greek mythological figure known for being a poor architect, but in Milton’s poem Paradise Lost he is one of the most productive and skilled devils in Hell.
Emblems horen in de command zone thuis, niet op de battlefield. Ik zou zeggen "you get an emblem with..."
En daarnaast, maak de kaart een sorcery of iets dergelijks, want wat heeft het voor nut dat je een artifact naast je emblem hebt?
Alternatief is om het hele emblem gedeelte weg te laten en de artifact zijn ability te geven.
Goed punt, en die locatie, dat is een nieuwe voor mij, thanks!
Ik wil het wel een embleem houden, dit wegens dat het een handtekening is, een deal met de duivel dus staat het vast, wat een voordeel geeft en een nadeel
Een demon die opzichzelf niet heel sterk is, maar wel heel sterk kan zijn omdat hij andere wezens overneemt. Gebaseerd op het fenomeen van mensen die beweren overgenomen te zijn door een demon. Inner Demons worden ook wel vaker genoemd bij mensen met een alcohol of drugs probleem bijvoorbeeld.
Edit: Geupdate met een plaatje en iets andere ability en p/t.
Demonic Contract
Enchantment
You can't win the game and your opponents can't lose the game.
Nonland permanents you control are indestructible.
Prevent all damage dealt to Planeswalkers and creatures you control. You asked the demon to protect those around you in a fight...
Een contract aangaan met een Demon, dat is superkrachtig, maar niet altijd even slim. De demonen vinden altijd wel een manier om het contract zo uit te voeren, dat het niet altijd in jouw voordeel uit lijkt te komen. In dit geval heb je, zoals de flavortekst aangeeft aan een demoon gevraagd iedereen om je heen te beschermen in een gevecht. Dat de demoon daar ook je tegenstanders onder schaart is natuurlijk een flauw trucje. De kaart daagt je uit een manier te vinden om onder het contract uit te komen. Hij is daarin natuurlijk vergelijkbaar met Abyssal Persecutor, maar dat is maar een slappe hap demoon, waar je gemakkelijk de nek van kan omdraaien (Go for the Throat).
Vraagje aan goeth78 mag het ook een devil zijn? Magnus wees al op de flavourtekst, maar mijn kaart ontwerp voelt in zijn geheel meer devil aan dan demon. Als het niet mag is het niet erg dan verzin ik gewoon wat anders
In Magic termen is het verschil tussen Devils en Demons duidelijk zoals MagnusMagicus al goed verwoordde. Dus graag volledig in het thema van Demons blijven.
Ik moet trouwens zeggen dat de kaart qua flavor heel erg demonisch aan doet - ik zou hem zeker niet helemaal overboord gooien. Maar ja, "the demon made me do it" is het ook niet helemaal
Qua regels zou het specifieke voorbeeld trouwens geen "Tribal Enchantment Creature - Demon" moeten zijn?
goeth78 19-06-2015 om 13:50
Qua regels zou het specifieke voorbeeld trouwens geen "Tribal Enchantment Creature - Demon" moeten zijn?
Nee, want Tribal gebruik je om aan noncreatures een creaturetype te geven. Maar het is al een creature . Zie ook Master of the Feast en Herald of Torment bijvoorbeeld .
goeth78 19-06-2015 om 13:50
Nee, want Tribal gebruik je om aan noncreatures een creaturetype te geven. Maar het is al een creature . Zie ook Master of the Feast en Herald of Torment bijvoorbeeld .