Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card 153

bartist
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card 153, toevallig 10 ByC's na de vorige ByC die ik mocht organiseren.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan, het thema!
Ik heb er een handje van om nieuwe keywords te maken voor dit topic. Terugkijkende heb ik naar schatting iets maar dan een tiental keywords bedacht, ieder met verschillende mate succes.
Het design van keyword is best lastig. Hij moet flexibel genoeg zijn dat het zinvol is om op meerdere kaarten te passen, en eenvoudig genoeg om uit te leggen in reminder text. Ook qua flavor moet hij bij de kaart passen, want een schattige vogel met Devour zou niemand snappen.

Daarom geef ik jullie deze missie: Bedenk een nieuw Keyword
Gebruik dat keyword op een kaart waarop de flavor en het doel van jouw nieuwe keyword duidelijk wordt. Let dus op flexibiliteit, eenvoud, en flavour.

Met terugwerkende kracht: een voorbeeldje van een mechanic wat ik voor een artifact-matters thema had gemaakt, Peace Offer

Deadline: Vrijdag 23 Oktober, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
Oeh, lastig thema, maar ik zal proberen iets te verzinnen.
Veekeren
4 jaren geleden
Geworsteld met de verwoording... maar goed, het is maar een spelletje Here it goes!

Riku, Teacher of Trickery

Legendary Creature — Human Wizard

Reflection (Whenever an instant or sorcery spell or activated ability, as long as it is not a copy, targets this creature, you may pay it's reflection cost to copy it. You may choose new targets for the copy.)

Whenever Riku, Teacher of Trickery enters the battlefield, put a reflection counter on target creature.

1/3
 bijgewerkt door Veekeren 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Dimir Assailant
Creature - Human Rogue

Deathtouch

Assassinate (When this creature attacks, you may have it become unblockable, if you do, target a creature instead)

1/1
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Teruans
4 jaren geleden
Sarkhan's Guardian

--Hier zou een afbeelding moeten komen met een grote draak die zonet enkele soldaten in de hens gestoken heeft. Deze soldaten zie je nog wild alle kanten op rennen. Wellicht nog ergens Sarkhan in de afbeelding die lachend toe kijkt.--

Creature - Dragon

Flying, Burning 3 (Whenever Sarkhan's Guardian deals damage to a creature, that creature takes 3 damage in the next upkeep.)

, : Sarkhan's Guardian deals 1 damage to any target.

4/4

Ik heb het nu op een creature maar het zou ook op instants en sorceries die damage doen passen, en misschien ook een Chandra, Sarkhan of Jaya planeswalker. Dat zou ook nog best flavor vol zijn. De flavor zelf lijkt me vrij duidelijk: een creature wordt aangevallen met vuur en brand nog een tijdje door. Naast Burning 3 zou je natuurlijk ook bijvoorbeeld Burning 2 of 6 kunnen doen.
Het lijkt op het eerste oog misschien en beetje een nutteloze ability, maar het is in feiten best handig. Stel ik val aan, iets wat rood veel wilt doen, iemand blockt mijn draak. Dat creature begint de volgende beurt dan verzwakt. Waardoor er mee aanvallen wellicht niet slim is. Of gebruik het in de beurt voor je eigen beurt (als het op een instant staat) waardoor die blocker je trample creature amper stopt. En je toch nog vol je mana open hebt om in je beurt dingen te kunnen casten of activeren.
 bijgewerkt door Teruans 4 jaren geleden
Veekeren
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Dimir Assailant
Creature - Human Rogue

Deathtouch

Assassinate (When this creature attacks, you may have it become unblockable, if you do, target a creature instead)

1/1

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap niet goed wat er nu gebeurt. Als hij aanvalt mag je er voor kiezen hem unblockable te maken, dat snap ik. Maar als je dat doet - dan mag je in plaats waarvan een creature met wat targeten?
Teruans
4 jaren geleden
Ik denk dat hij bedoelt dat je op attack declare het creature een ander creature mag laten aanvallen. Hij kan niet geblockt worden. Een soort fight in combat damage dus.

En de verwoording van reflection is een beetje vaag. Wat dacht je van: (Whenever this creature becomes targeted by a sorcery, instant or activated ability that isn't a copy, you may pay X to copy that spell or ability. You may choose new targets for the copy.)

Waar X dan de reflection cost is.
 bijgewerkt door Teruans 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Daros, One-Man Army
Legendary Creature - Shapeshifter Rogue

The legend rule doesn't apply to Daros.
Whenever Daros attacks, you may pay . If you do, create a token that's a copy of it. The token enters the battlefield tapped and attacking. Exile the token at the end of combat.
Teamwork 1 (this creature gets +1/+1 for each creature with the same name on the battlefield)

1/3

---

Zo, poging twee. Ik zie Teamwork voor me als een keyword die vooral in non-Singleton formats belangrijk is (een 3 mana 1/2 met Teamwork 2 bijvoorbeeld), maar als Commander zou dit toch wel de go-to zijn. Enige angst die ik er momenteel mee heb is dat je er niet echt een block mee kan vullen, en dat het te specifiek voelt om een keyword van te maken. Wellicht in Future Sight 2?

Met de kaart zelf twijfelde ik nogal over de color identity. Het is natuurlijk een blauwe kaart, want je werkt met copies, daarna wordt het lastig. Ik besloot er zwart bij te doen omdat dat het trickery aspect wat versterkt, en uiteindelijk ook rood omdat die nog aardig met copies werkt (Fork, Hate Mirage, Flamerush Rider).
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Zenos yae Galvus

Legendary Creature - Human Warrior

Indestructible, first strike
Blood Offering (you may sacrifice any number of creatures as you cast this spell. This creature enters the battlefield with a +1/+1 counter for each creature sacrificed this way)

"Only man has the wisdom and clarity to embrace violence for its own sake."

4/4

Magic x FFXIV
Dit is mijn take op één van de main antagonists uit het spel. Hij is een warlord die niets liever doet dan vechten en het interesseert hem niet wiens leven hij daarbij kapot maakt, inclusief zijn eigen. Hij geniet van alle dood en ellende die hij veroorzaakt. Hierop is ook de ability gebaseerd, hoe meer doden, hoe meer hij ervan geniet en sterker wordt. Hij weigert alleen nogal pertinent om zelf dood te gaan (vandaar indestructible) en is erg snel met het trekken van zijn zwaard (first strike).
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Stalkative
4 jaren geleden
Gift of the Roil
Sorcery

Preparation (Rather than cast this card from your hand, you may exile it and pay up to . Put a preparation counter on it for each mana spent this way. For as long as it remains exiled, you may cast it and it costs less for each preparation counter on it.)

Search your library for up to two basic land cards and put them onto the battlefield. If you cast this spell from exile, those lands enter the battlefield tapped.

The Roil can be controlled, but patience is also rewarded.
-----------------------------
Het idee is dus: je betaalt een deel van de cost om de kaart te exilen, en daarna mag je de kaart casten door de rest van de cost te betalen.

Enigszins vergelijkbaar met Suspend: je mag hem exilen wanneer je hem uit je hand zou kunnen casten. Bij Suspend moet je daarna wachten tot alle counters eraf zijn om hem dan gratis te casten, bij Preparation kan je zo lang wachten als je wil maar moet je nog wel een deel betalen.

Een aantal voorbeelden van hoe je de kaart kan spelen:
- Exile hem in T1 voor , speel andere kaarten in T2 en T3, cast deze in T4 voor om twee landjes tapped op de battlefield te leggen
- Exile hem in T2 voor , cast hem in T3 voor om twee landjes tapped op de battlefield te leggen
- Cast hem in T5 voor om twee landjes untapped op de battlefield te leggen
 bijgewerkt door Stalkative 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Oeps, voorbeeld vergeten, toch nog toegevoegd
Daedalon
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Quote:
10 uren geleden
Dimir Assailant
Creature - Human Rogue

Deathtouch

1/1

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap niet goed wat er nu gebeurt. Als hij aanvalt mag je er voor kiezen hem unblockable te maken, dat snap ik. Maar als je dat doet - dan mag je in plaats waarvan een creature met wat targeten?

Het idee is dat omdat Dimir een underground theme heeft met rogues en secrets, waarom dan niet iets met selective killing/assassinations om hun theme een beetje af te ronden, waarbij creatures daadwerkelijk andere creatures afmaken buiten instant/sorcery spells om, en omdat effecten die dat doen (goad, deal damage to another creature, attack another creature) Rood, rood, en groen respectievelijk is.
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
10 uren geleden
Het idee is dat omdat Dimir een underground theme heeft met rogues en secrets, waarom dan niet iets met selective killing/assassinations om hun theme een beetje af te ronden, waarbij creatures daadwerkelijk andere creatures afmaken buiten instant/sorcery spells om, en omdat effecten die dat doen (goad, deal damage to another creature, attack another creature) Rood, rood, en groen respectievelijk is.

De flavor was duidelijk, het ging om hoe de ability verwoord is. Ik zou het denk ik veranderen naar "Whenever this creature attacks, you may remove it from combat. If you do, it fights target creature."
Fight is eigenlijk groen, maar met deze flavor kom je er wel mee weg volgens mij.
Daedalon
4 jaren geleden
Hmm.. zou kunnen ja, ik zit wel een beetje te twijfelen omdat unblockable technisch gezien logischer is omdat blauw dat weer kan doen
kolonelnick
4 jaren geleden

een mechanic die ik bedacht heb voor een custom set, waarvan development redlijk stil ligt, want helaas geen tijd voor.
Gorge laat je dus je grafbak gebruiken als resource om je spells te fuelen.
De woordkeuze voor up to is gebruikt om te voorkomen dat je een kaart niet kan casten als je grafbak exiled is en geeft wat versatility in het casten van je spells.

Kaart aangepast, een 5 mana 0/0 is inderdaad misschien wat matig, terwijl ik daar nog even mee puzzel, hier een placeholder inzending met dezelfde mechanic. als ik hem niet opnieuw aanpas zie dit dan als mijn inzending
 bijgewerkt door kolonelnick 4 jaren geleden
InsectToken
4 jaren geleden

Deze kaart is gebaseerd op een wereld waarin de complete economie draait om de spullen die reizigers meenemen afkomstig van verschillende stammen. Dit design geeft goed weer wat rood en blauw in deze setting zouden doen. Het specifieke effect van Journey is gek genoeg op geen enkele kaart te zien (een soort van behalve Spellbound Dragon). Ook leuk: als je geen kaarten op hand hebt, verandert Journey in een soort van selfmill effect, wat het in de meeste gevallen erg spannend maakt vanwege de discard triggers dat onder andere dit voorbeeld heeft.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik heb wel een beetje commentaar op sommige kaarten. Neem het vooral niet te serieus . Keywords verzinnen is heel moeilijk, en commentaar erop geven is heel makkelijk .

Daros: Is legendary, maar de legendary rule does not apply...je kunt er ook een nonlegendary creature van maken he . Verder lijkt Teamwork me meer een limited ability, behalve als je het aan tokens kan geven.

Zenos: Volgens mij kun je hier de woorden "Dark Edge 2" weghalen en dan heb je een beter leesbare kaart . Natuurlijk kun je meerdere creatures met deze ability hebben, maar ik heb het gevoel dat het niet echt iets toevoegt aan de kaart.

Gift of the Roil: Leuk bedacht. Wel jammer als je de ability gebruikt, de kaart minder goed wordt omdat ze tapped in het spel komen. Dus ik betaal evenveel, moet langer wachten, EN ze komen tapped in het spel. Ik snap de reden wel, je kunt nu in delen betalen, maar het voelt wel minder goed.

Hungering Hydra: Dit is eigenlijk een heel negatieve ability. Ik betaal 5 mana voor een 0/0 en dan moet ik OOK nog kaarten exilen? En die laatste ability is way overpowered, daar moet minimaal nog mana aan toegevoegd worden.

Expedition Mentor: Dit is een beetje hetzelfde geval als bij Zenos...haal het woord "Journey" weg en de kaart is beter leesbaar . Het hebben van Journey voegt niets toe aan de kaart.

Sorry voor de kritiek, dit kwam zo bij me op en ik hoopte eigenlijk vooral dat jullie er wat aan hebben . Let vooral ook op het feit dat ik zelf geen inzending heb hoe goed ik hier zelf in ben .
Eclavyrr
4 jaren geleden
Ik heb de non evergreen abilities nu door elkaar verweven en tot een geheel gemaakt. Mijn inziens maakt het de ability ook wat logischer.
InsectToken
4 jaren geleden
Geeft niet hoor, commentaar is altijd welkom. En weet je wat het leuke is? Wizard of the Coast zelf maakt constant mechanics aan het begin van hun werk aan een nieuwe set die nergens op slaan en in veel gevallen stukken slechter dan degenen die wij hier hebben bedacht. Een mooi voorbeeld vind ik alle mechanics die ze hadden geprobeerd rond het maken van Ikoria zodat ze Dimir een keyword konden geven voor de speciale counters (en ja, assassinate van Daedalon is beter dan wat de spelontwerpers allemaal hadden bedacht).
bartist
4 jaren geleden
Bedankt voor de hulp die je iedereen geboden hebt Magnus!
Ik wordt altijd heel blij als jullie het mij moeilijk maken
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL