Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Het is weer tijd voor Build Your Card! Eerst even zoals altijd de regels:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
En dan het thema! Deze keer is het thema "2-in-1". Dat wil zeggen: maak een kaart die uit meerdere kaarten bestaat.
Een paar voorbeelden die al in het spel bestaan:
- Split cards (Fire // Ice), eventueel met Aftermath (Destined // Lead) of Fuse (Wear // Tear)
- Transform (Growing Rites of Itlimoc)
- De nieuwe modal DFCs (Glasspool Mimic)
- Adventure (Beanstalk Giant)
- De oude flip-kaarten (Sasaya, Orochi Ascendant)
Dit zijn volgens mij alle bestaande mechanics die zo'n effect hebben, maar misschien heb ik iets gemist. Als je over een mechanic twijfelt of die ook in deze lijst moet, vraag het dan even
Je mag een kaart met een van deze bestaande mechanics maken, of zelf een mechanic bedenken waardoor de kaart uit twee kaarten bestaat.
De deadline voor deze BYC is woensdag 18 november. Succes!
Nevermore
Sorcery
Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Exile target card from a graveyard, if you do exile Nevermore and return it to the battlefield transformed under its owners control.
//
The Raven
Legendary creature - Bird Spirit
Flying, shroud
Players cannot cast spells with the same name as any card in exile.
Quoth the Raven “Nevermore.”
3/3
De naam Nevermore is al in gebruik en refereert natuurlijk ook naar The Raven, maar dit is de versie die ik persoonlijk liever zou zien. En technische gesproken is de volledige kaartnaam Quoth // Nevermore. Als dat niet mag dan hernoem ik de kaart naar Tapping // Perched als in “faintly you came tapping, tapping at my chamber door” en “perched above my chamber door”.)
At end of combat, if you attacked this turn and you own and control Zagorka, Sanctum Leader and creatures named Phage, the Untouchable and Akroma, Angel of Wrath, exile them, then return Zagorka to the battlefield transformed.
4/4
// Karona, Mana Manifestation
Legendary Creature - Avatar
Karona is all colors.
Vigilance, trample
When Karona attacks, reveal cards from the top of your library until you reveal a creature or planeswalker card. Put that permanent onto the battlefield. Then put the other revealed cards on the bottom of your library in any order.
When Karona dies, you may put a card named Jeska, Thrice Reborn from you library or hand onto the battlefield. If you searched your library this way, shuffle it. Then return Akroma, Angel of Wrath and Phage, the Untouchable from exile to your graveyard.
: Karona gains protection from everything till end of turn.
At the end of your turn if you have cast two or more noncreature, nonland cards, exile Narset, then return her to the battlefield transformed under her owner's control.
3/2
//
Narset, Draconic Warrior
Legendary Planeswalker - Narset
+1 Scry 3
-1 Reveal the top card of your library, and put it into your hand, if it is a noncreature, nonland card you may reveal a second card and put into your hand.
-7 you get an emblem with “Whenever you cast a noncreature spell, exile the top 4 cards of your library and you may play cards exiled by Narset untill end of turn”.
Experimental Titan - Energized
Legendary Artifact Creature - Construct
Trample
Experimental Titan - Energized enters the battlefield with X charge counters on it.
During the start of your upkeep, remove a charge counter from Experimental Titan - Energized, if you can't, transform it.
Remove all charge counters from Experimental Titan - Energized: Prevent all damage until end of turn.
5/5
//
Experimental Titan - Collapsed
Legendary Artifact Creature - Construct
Defender
: Add X charge counters to Experimental Titan - Collapsed.
During the start of your end step, if Experimental Titan - Collapsed has charge counters, transform it.
Nevermore
Sorcery
Aftermath (Cast this spell only from your graveyard. Then exile it.)
Exile target card from a graveyard, if you do exile Nevermore and return it to the battlefield transformed under its owners control.
//
The Raven
Legendary creature - Bird Spirit
Flying, shroud
Players cannot cast spells with the same name as any card in exile.
Quoth the Raven “Nevermore.”
3/3
De naam Nevermore is al in gebruik en refereert natuurlijk ook naar The Raven, maar dit is de versie die ik persoonlijk liever zou zien. En technische gesproken is de volledige kaartnaam Quoth // Nevermore. Als dat niet mag dan hernoem ik de kaart naar Tapping // Perched als in “faintly you came tapping, tapping at my chamber door” en “perched above my chamber door”.)
2 mana "exile target spell", met dikke dubbele upside? Deze kaart zou ieder non-edh (en misschien die ook) formaat waar ie legal in is op zijn kop zetten volgens mij. Ik denk dat het effect al met al makkelijk kan kosten.
It is Raining
Enchantment
Noncreature spells you cast cost less to cast.
At the end of your turn, you may transform It is Raining.
// Cats and Dogs
Creature spells you cast cost less to cast.
At the end of your turn, you may transform Cats and Dogs.
Bij deze ga ik ook weer eens meedoen! Ik heb gekozen voor een MDFC.
-----
Jund Lands
Land
, : Add
//
Jund Territory
Land
Jund Territory enters the battlefield tapped.
When Jund Territory enters the battlefield, return two lands you control to their owner's hand.
: Add .
Assist
Instant
Cast this spell only during combat, before blockers are declared.
For each nontoken attacking crearure you control create a 1/1 white
soldier creature token that's tapped and attacking.
//
Assemble
Instant
Creatures you control get +1/+1 until end of turn, untap them.
Fuse (You may cast one or both halves of this card from your hand.)
It is Raining
Enchantment
Noncreature spells you cast cost less to cast.
At the end of your turn, you may transform It is Raining.
// Cats and Dogs
Creature spells you cast cost less to cast.
At the end of your turn, you may transform Cats and Dogs.
Eclavyrr met (Quoth // Nevermore) // The Raven
Erg mooie flavor! Ik denk wel dat beide helften nog duurder hadden mogen zijn. Een 3 mana counter spell is op zich niet heel spannend, maar deze exilet ook nog eens. Een 3/3 flying shroud lijkt me al wel 4 mana waard, en dan komt de laatste ability van The Raven er nog bij.
Teruans met Zagorka, Sanctum Leader // Karona, Mana Manifestation
Hoewel de flavor leuk is, lijkt deze kaart me erg zwak. Je gaat Zagorka vrijwel nooit kunnen transformen. Je moet twee specifieke kaarten uit je deck erbij hebben, en alle drie de creatures moeten lang genoeg op het bord blijven liggen. Dan denk ik dat Karona wel een heel stuk sterker mag zijn. Protection from everything is zeker leuk, maar als je daar 5 mana voor moet openhouden doet het vaak niet zoveel, en de andere abilities lijken afgezwakte versies van die van Akroma en Phage.
Nissa333 met Narset, Truth Seeker // Narset, Draconic Warrior
Deze kaart lijkt me vooral geschikt voor spellslinger decks, waarin je Narset vaak binnen een beurt zal kunnen transformen. Maar dan ga je met het emblem wel erg snel door je deck heen, waardoor je juist niet meer veel spells kan slingen. Dat had dus naar mijn mening beter "whenever you cast a noncreature spell from your hand, ..." of "Whenever ..., you may exile the top 4 cards ..." kunnen zijn.
Daedalon met Experimental Titan - Energized // Experimental Titan - Collapsed
Bij de laatste ability van de Energized Titan lijkt het me beter om te zorgen dat hij alleen geactiveerd kan worden als er minstens één counter op ligt, zodat je hem niet elke twee beurten ongestraft kan activeren. Verder een erg interessant design.
bartist met Opaline Statue // Niji, Prismatic Guardian of All
De Statue is in de early game handig als blocker. Niji kan een sterke finisher zijn in een token deck, maar kan door het symmetrische effect juist heel pijnlijk zijn als je tegenstander een goede boardstate heeft. Hij voelt daardoor een beetje als een win-more.
MagnusMagicus met It is Raining // Cats and Dogs
Elke beurt moet je goed nadenken aan welke kant je de volgende beurt meer gaat hebben. Of je kan hem natuurlijk in een spell-heavy deck spelen waar je meestal It is Raining boven hebt liggen, of een creature-based deck waar je meestal voor Cats and Dogs gaat. Lekker flexibel dus, en lijkt me leuk om mee te spelen. De achterkant voelt alleen niet heel blauw, dus ik zou hem zelf erbij gegeven hebben.
thijmen2006h met Clone // Copy
Ik zou hier eerder een MDFC van maken aangezien split cards normaal geen permanents zijn, maar verder een prima kaart.
InsectToken met Assist // Assemble
Assemble lijkt me helemaal prima. Instants van 3 mana maken voor zo ver ik gevonden heb meestal maar maximaal 2 tokens, en Assist kan daar in het juiste deck wel wat bovenuit komen en is als split kaart flexibeler, dus die zou ik wel iets duurder maken.
Zoals altijd zijn er een hoop leuke kaarten langsgekomen, wat het lastig maakt om een top 3 te kiezen, maar uiteindelijk ga ik voor:
3. InsectToken met Assist // Assemble
2. Daedalon met Experimental Titan - Energized // Experimental Titan - Collapsed
1. MagnusMagicus met It is Raining // Cats and Dogs
Iedereen bedankt voor het meedoen, en ik zie jullie weer bij nummer 155!