Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Het is weer tijd voor Build Your Card! Eerst even zoals altijd de regels:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Het thema van deze editie:
Voor mijn eerste keer als host heb ik iets gekozen dat dichtbij mij als speler ligt: Lore, EDH en planeswalkers.
Zelf vind ik het leuk om tribal decks rond planeswalkers te maken. Helaas zijn er weinig kaarten die dit ondersteunen. De opdracht is dus: Maak een lore vriendelijk legendary creature die transformeerd tot planeswalker en bruikbaar is als commander in een planeswalker tribal.
Wat extra opmerkingen en tips:
-Ik wil graag een kaart zien die om een bestaande blackborder planeswalker type gaat. De uitdaging zit hem dus niet in het bedenken van een goed verhaal, maar in het op een mooie manier een bestaand verhaal te vertellen en de juiste kleuren en effecten te vinden en toe te passen. Om jullie op weg te helpen, de volgende Planeswalker types zijn toegestaan:
Ajani, Aminatou, Angrath, Arlinn, Ashiok, Basri, Calix, Dack, Daretti, Davriel, Domri, Dovin, Elspeth, Estrid, Freyalise, Garruk, Huatli, Jace, Jeska, Yanggu, Karn, Kasmina, Kaya, Kiora, Koth, Windgrace, Lukka, Yanling, Nahiri, Narset, Nixilis, Oko, Ral, Rowan en Will, Saheeli, Sarkan, Samut, Serra, Sorin, Tamiyo, Teferi, Teyo, Satz, Tezzeret, Tibalt, Ugin, Venser, Vivien, Vraska, Wrenn, Xenagos en de Wanderer die geen type heeft.
-De Lore van de kaart is het belangrijkst. Zorg dat je kaart helemaal bij het verhaal van de planeswalker past. Het verhaal van de planeswalker is waarschijnlijk wel ergens op internet te vinden.
-Rowan en Will delen hun Spark, deze mogen samen op een kaart, geheel los, of als partners.
-Let op de kleuren. Het zou natuurlijk zonde zijn als je een kleur mist en de helft van de verwante kaarten niet in het deck zou passen.
Saheeli, Fabled Inventor
Legendary Creature - Artificer
Whenever Saheeli, Fabled Inventor becomes untapped, you may pay . If you do, create a 1/1 colorless Servo Artifact Creature Token. Then, if you control four or more artifacts, you may exile Saheeli. If you do, return her to the battlefield transformed under her owner's control.
1/3
---
Saheeli, Crafter of Life
Legendary Planeswalker - Saheeli
+1: Create a 1/1 Thopter Artifact Creature Token with flying.
0: Target artifact you control gains: ": target creature can't be blocked this turn" until end of turn.
-6: Create a 12/12 green Dinosaur Artifact Creature Token with trample. It gains haste until end of turn.
---
Zo'n "veeleisende" premise is best gaaf, leuk thema!
Ik kon weinig vinden over hoe Saheeli's spark ignite, dus is de voorkant een beetje algemeen. De Planeswalker kant heb ik echter wel zo flavorful mogelijk gemaakt, met de volgende referenties:
+1: Maakte de Hope of Ghirapur om tegen de Consulate te vechten.
0: De Hope of Ghirapur werd omgebouwd om Chandra en Gideon te helpen ontsnappen.
-6: Ontmoette Huatli en wil een artifact dinosaurus maken! (Ghalta, Primal Hunger)
Mu Yanling, Survivor of Waves
Legendary Creature - Human Shaman
Flying
: Return an untapped island you control to its owner's hand, if you do, draw a card. If you control four or more islands, exile Mu Yanling, then return her to the battlefield transformed under her owner's control
1/3
//
Mu Yanling, Mistweaver
Planeswalker - Yanling
+1: Create two 1/1 blue Air Elemental creature tokens with flying.
-2: Until end of turn, islands you control have ': Draw a card.'
-5: You get an emblem with "Islands you control have ': add .'"
Loyalty: 3
----
Mu Yanling heeft niet echt veel backstory om ermee te kunnen werken, maar omdat echt technischer is, en haar eigen achtergrond als hydromancer en air elementals kan creeren, zat ik meer richting illusionist te denken en enige flying support
Edit: heb haar kit zodanig aangepast dat het niet zo zeer generic is dat het met instant/sorcs werk, maar echt meer interactie hebt met islands
MitchDeBaas, je hoeft er geen uitgebreide studie van te maken. Het gaat voor de voorkant van de kaart vooral om vlak voordat de spark ontsteekt, en voor de achterkant net daarna. Zoals ook te zien is op de kaarten die al bestaan. Dit moment is meestal aan het begin van een planeswalker zijn of haar bestaan. Het einde van een planeswalkers z'n verhaallijn is dus helemaal niet interessant voor deze opdracht, of het moet een relatief nieuwe planeswalker zijn. Sorry als dit nog niet helemaal duidelijk was.
Kort voorbeeldje: Liliana haar spark ontstak toen haar broer dood ging en een zombie werd. Dit is op de kaart Liliana, Heretical Healer terug te vinden als conditie om haar te mogen transformeren. Op de achterzijde ontwikkeld ze haar talent als necromancer verder.
Vigilance, Lifelink
: Prevent all damage that would be dealt by target spell or permanent. If you prevent 5 or more damage this way, exile The Traveler, then return her to the battlefield transformed under her owner's control.
1/4
Wanderer, Traveler No More
Legendary Planeswalker
+1: Destroy up to one target artifact or enchantment. Its controller gains life equal to its converted manacost.
-2: Destroy up to one target creature. Its controller gains life equal to its converted manacost.
-5: You get an Emblem with: "Whenever a creature or planeswalker you control becomes the target of a spell or effect your opponent controls, it phases out."
Loyalty: 3
Er is weinig bekend over The Wanderer, buiten het feit om dat ze een mens is en ze zich moet concentreren om niet van plane tot plane te worden geslingerd. Nadat zij en Ral tegen Tezzeret vochten heeft Ral ontdekt dat Tezzeret invloed heeft gehad op haar verleden en haar mogelijk verminkt heeft. Het idee achter The Wanderer is dat ze efficient dood, en haar locatie moelijk te achterhalen is. Mijn vermoeden is dat ze een rondreizende beschermer is/was en dat ze dus na een treffen met Tezzeret als planeswalker is ontwaakt.
Ik heb haar ook op die manier weggezet en om in trend te blijven met haar type, heeft ze ook geen verder creature type buiten human.
MitchDeBaas, je hoeft er geen uitgebreide studie van te maken. Het gaat voor de voorkant van de kaart vooral om vlak voordat de spark ontsteekt, en voor de achterkant net daarna. Zoals ook te zien is op de kaarten die al bestaan. Dit moment is meestal aan het begin van een planeswalker zijn of haar bestaan. Het einde van een planeswalkers z'n verhaallijn is dus helemaal niet interessant voor deze opdracht, of het moet een relatief nieuwe planeswalker zijn. Sorry als dit nog niet helemaal duidelijk was.
Kort voorbeeldje: Liliana haar spark ontstak toen haar broer dood ging en een zombie werd. Dit is op de kaart Liliana, Heretical Healer terug te vinden als conditie om haar te mogen transformeren. Op de achterzijde ontwikkeld ze haar talent als necromancer verder.
oh das top, ik was al bang dat ik even 8 verschillende lores moest gaan lezen om iets orgineels te maken. dit scheelt al een heel stuk.
denk dat ik vanavond of morgen wel een kaartje bedacht heb
Het gaat voor de voorkant van de kaart vooral om vlak voordat de spark ontsteekt, en voor de achterkant net daarna.
Dit maakt het wel een stuk lastiger, zeker als ik kijk naar de huidige designs. Van veel planeswalkers is er niet super veel bekend rondom hoe ze planeswalker zijn geworden / wat er direct daarna gebeurde, of dit is al aardig weergegeven (Lukka, Coppercoat Outcast). Ik denk dat door het zo te beperken het erg lastig wordt als twee mensen om hetzelfde karakter een planeswalker willen maken.
Het gaat voor de voorkant van de kaart vooral om vlak voordat de spark ontsteekt, en voor de achterkant net daarna.
Dit maakt het wel een stuk lastiger, zeker als ik kijk naar de huidige designs. Van veel planeswalkers is er niet super veel bekend rondom hoe ze planeswalker zijn geworden / wat er direct daarna gebeurde, of dit is al aardig weergegeven (Lukka, Coppercoat Outcast). Ik denk dat door het zo te beperken het erg lastig wordt als twee mensen om hetzelfde karakter een planeswalker willen maken.
Daar heb je deels gelijk in, er zijn grenzen aan de opdracht. Daar zit vooral de uitdaging deze keer. Binnen die grenzen is er voor elke planeswalker nog genoeg vrijheid om iets te bedenken dat anders is dan iemand anders. Met "net daarna" bedoelde ik niet dezelfde dag of week, maar meer de tijd waarin het karakter zijn eigen krachten leert kennen. Sommige Planeswalkers zijn nogal oud, ik bedoelde meer dat Liliana geen verwijzing naar gebeurtenissen in bijvoorbeeld War of the Spark zou moeten hebben aangezien zij toen al een paar duizend jaar planeswalker was.
Karn, Legacy Protector
Legendary Creature - Golem
Artifacts you control have hexproof.
At the beginning of your post combat main phase, if you control a card named Mightstone and card called Weakstone, exile Karn and return him to the battlefield transformed.
5/5
----- Karn, Creator of Argentum
Legendary Planeswalker - Karn
+1: Target artifact becomes a copy of another artifact until end of turn.
+1: Create a 3/3 colorless Golem artifact creature token.
-4: Exile all creatures with infect and remove all poison counters from all players.
Karn, Legacy Protector
Legendary Creature - Golem
Artifacts you control have hexproof.
At the beginning of your post combat main phase, if you control a card named Mightstone and card called Weakstone, exile Karn and return him to the battlefield transformed.
5/5
----- Karn, Creator of Argentum
Legendary Planeswalker - Karn
+1: Target artifact becomes a copy of another artifact until end of turn.
+1: Create a 3/3 colorless Golem artifact creature token.
-4: Exile all creatures with infect and remove all poison counters from all players.
De starting loyalty wordt momenteel niet weergegeven, dat komt denk ik omdat het tussen < > staat.
Legendary creature- human wizard
Whenever a creature is dealt damage but doesn't die create a 0/2 shield token then if you control 4 or more shields exile Teyo of the shieldmage order then return it to the battlefield transformed under its owners control
//
Teyo, geometry master
Legendary planeswalker-Teyo
+1 target creature gets +0/+2 and hexproof until your next turn
-3 create three 0/2 shield tokens with hexproof
-7 you get an emblem with "creature you control have hexproof and get +0/+2"
[4]
Basri, Arrow of Oketra
Legendary Creature - Human Soldier
First strike
At the end of combat, if a creature dealt damage by Basri, Arrow of Oketra died this combat, exile Basri, Arrow of Oketra, then return him to the battlefield transformed under his owner's control. If you do, create a 1/1 white Soldier creature token.
Whenever a creature you control attacks, put a +1/+1 counter on that creature.
+1: Create two 1/1 white Soldier creature tokens.
-4: Until end of turn, creatures you control have base power and toughness X/X, where X is the amount of creatures you control. They gain indestructible until end of turn.
Davriel Cane
Legendary Creature - Human Accountant
As Davriel Cane enters the battlefield choose an opponent.
Whenever the chosen opponent has one card in hand, exile Davriel Cane and return it to the battlefield transformed under its owners control. If you do each opponent discards a card.