Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #157

Daedalon
4 jaren geleden
Tijd voor de volgende BYC:

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema van deze editie:

Dawn of a New Year

Omdat de nieuwe jaar er bijna is, waarom niet een thema die erbij past, bedenk een kaart waarvan jij denkt dat het de nieuwe jaar zou symboliseren op t ene of t andere manier, hierbij ga ik ook letten op jouw reden voor waarom jij jouw kaart zo hebt bedacht, en of t kaart speelbaar zou zijn.

Ik kijk er al uit naar wat jullie kunnen bedenken, veel success, en de deadline zal de 28 december zijn, zodat jullie nog met ruime tijd kunnen focussen op t nieuwe jaar.
Teruans
4 jaren geleden
Rakdos Comedian

Creature - Imp Shaman

Haste

When Rakdos comedian enters the battlefield, you may have target opponent gain control of it.
Sacrifice Rakdos Comedian at the end of turn. If you are not it's owner, it deals 3 damage to you.

4/2

Due to the lack of fireworks, she ends her New Year's Eve conference by launching herself and a bunch of explosives.

Wat een moeilijke opdracht. Het was even nadenken maar ik heb iets.
Het idee is denk ik duidelijk door de flavortext. Het is een cabaretier die een oudejaarsconference geeft, maar dan in Rakdos stijl.
bartist
4 jaren geleden
Ik vind dit.... een erg lastig onderwerp, aangezien ik echt niet weet wat ik van 2021 moet verwachten.
Die onzekerheid heb ik dan maar gebruikt voor de inspiratie van m'n kaart.

Deze kaart geeft carddraw een boost, ten koste van de onzekerheid die het brengt. Ik heb daarom voor rood gekozen als kleur, aangezien risicovol carddraw goed in die kleur past.
De +1 kaart "pakken" heb ik erbij gedaan om het speelbaar te maken, en als "upside" dat de toekomst (Tomorrow) niets is om te vrezen.
Doordat het echter wel even duurt voordat je de kaarten hebt door de exile, is er wel een onzekerheid-factor. Een risico dat nogmaals bij rood past.
Het effect kan sterk zijn, daarom heb ik het als mythic gezet.

De inspiratie voor de kaart was (zoals eerder gezegd) een gebrek aan inzicht. Iedere maand worden mijn verwachtingen compleet overhoop gehaald. Ik wilde echter niet een Covid-gerelateerde of depressieve kaart maken. Deze kaart symboliseert voor mij deze onzekerheid, zonder dat het meteen slecht is. Ja, de toekomst is nu even onzeker, maar het heeft veel te bieden.

Overige keuzes:
- De naam van de kaart is het antwoord op de riddle.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Heal the World

Sorcery

Split Second

Remove all counters from each player and permanent, then put 3 loyalty counters on each Planeswalker and 1 +1/+1 counter on each creature.
Each players life total becomes their starting total.
Each player shuffles their hand and graveyard into their library and draws 7 cards.
You and permanents you control cannot be attacked or targetted until the end of your next turn.

"Lets stop existing, and start living." - The Man in the Mirror

Ik vind dat we dit jaar wel genoeg ellende hebben gehad, tijd om met een schone lei en frisse moed te beginnen.
En iemand die anderen een nieuwe kans heeft, mag wel een schouderklopje krijgen.
En als er dan toch nog een of andere drol is die het leuk vind de boel weer op te blazen hoop ik dat die permanente manascrew krijgt
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Obadja
4 jaren geleden
@Eclavyrr, is het niet zo dat als je alle counters van een Planeswalker verwijderd, dat die Planeswalker dan dood gaat, en dat de volgende zin "then put 3 loyalty counters an each Planeswalker" geen zin heeft? Omdat er dan geen Planeswalker meer is? Of begrijp ik dat verkeerd?
Nissa333
4 jaren geleden
The Cobbling of Ravnica

Enchantment - Saga

(As this Saga enters and after your draw step, add a lore counter. Sacrifice after III.)
I - Mill 10 cards, then you may return a creature or enchantment card from your graveyard to your hand.
II - You gain 10 life.
III - you may cast a card from your graveyard without paying it’s mana cost, than shuffle your graveyard into your library.

Natuurlijk is een pandemie niet hetzelfde als het ‘herbouwen’ van Ravnica of de mending van Dominaria The Mending of Dominaria maar dit is waar ik mijn idee kon verbinden met magic lore. Ik heb het idee (maar natuurlijk weet niemand het helemaal zeker) dat het best lang kan duren voordat we weer aangepast zijn aan wat ‘normaal’ is. We krijgen waarschijnlijk een nieuw normaal zoals de overheid het noemt. Dit wilde ik proberen om te zetten in een kaart.

Het is natuurlijk een saga omdat het een lange tijd gaat duren, ik wil eerst dat je moet Millen om zeg maar een ‘moeilijke’ tijd te betekenen. Je mag een card returnen omdat er toch altijd nog positieve dingen gebeuren. De 10 life symboliseerd de langzame heropbouwen. De laatste stage is wat ik hoop en denk dat er uiteindelijk gebeurd, de library is weer ‘vol’ en het lijkt weer normaal maar we hebben veel kunnen leren (op wereld schaal maar ook op persoonlijke niveaus) en we hebben dus het voordeel om een extra spell of permenant te kunnen spelen.

Ik ben nog niet helemaal uit op de kleur, maar ik hoor graag jullie meningen
Eclavyrr
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
@Eclavyrr, is het niet zo dat als je alle counters van een Planeswalker verwijderd, dat die Planeswalker dan dood gaat, en dat de volgende zin "then put 3 loyalty counters an each Planeswalker" geen zin heeft? Omdat er dan geen Planeswalker meer is? Of begrijp ik dat verkeerd?

Als het goed is wordt pas nu de state base gekeken aan het eind van de action en dan hebben de PW drie counters voordat er gecheckt wordt of ze dood gaan door gebrek aan loyalty. Wellicht dat iemand dat kan bevestigen?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is correct, Eclavyrr!
Obadja
4 jaren geleden
Ah, oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd
 bijgewerkt door Obadja 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Bump voor laatste dag om nog iets feestelijks te verzinnen voor deze byc
Timonster
4 jaren geleden
New year's calendar
Artifact
Whenever a player casts a spell put time counters on New year's calendar equal to that spells converted mana cost
Remove 12 time counters from new year's calendar; sacrifice new year's calendar
New year's calendar deals 5 damage to any target then add three mana of any color to your mana pool

Die ability slaat op vuurwerk behalve dat het verboden is maar het is magic kom op
Daedalon
4 jaren geleden
Teruans - Rakdos Comedian
Een rakdos creature die hoe dan ook damage doet, simpel en effectief.

En een hele mooie knaller.

bartist - Uncertainty of Tomorrow
Hmm, ik weet niet precies hoe qua verwoording het kaart werkt, omdat er "instead" in de text staat, maar ik ga er vanuit dat per kaart die je pakt, er gelijk erna evenveel kaarten +1 ge-exiled worden tot t einde van de huidige beurt, met zoiets in gedachte zou t inderdaad zeer sterk kunnen zijn.

En het klopt wel dat we niet zeker weten wat morgen bringt, ach ja, surprises eh?

Eclayvrr - Heal the World
wow... das nog eens een heftige spell voor 6cmc, een wheel effect, life reset, en een semi phase-out tot jouw eerst volgende end of turn, bovenop interactie met PWs en +1/+1, en dan nogeens splitsecond
zou bijna zeggen dat misschien je de kost zou kunnen opdraaien naar eventueel

en ja klopt, we hebben wel genoeg ellende gehad, er mag wel een stralend zon komen om ons op te beuren, behalve mensen die Decree of Annihilation of mono blue edh deck spelen.... ugh...

Nissa333 - The cobbling of Ravnica
een interessante kaart die bijna in principe de "ups and downs" van t leven moet vertegenwoordigen naar mijn mening, maar om er ervoor te betalen zou net iets te zijn voor wat je ervoor krijgt, ik zou eerder voor gaan, maar dat is meer omdat de effecten meer associeren met die kleuren xD

en zoals ik al zei, met de principe van de ups and downs, wel goed bedacht.

Timonster - New year's calendar
op eerste blik zou ik zeggen dat de culminatie van de time counters net te snel zou gaan, zeker omdat het krijgt van ieder speler's spell. maar na nader inzien, het is dus basically een mana stockpile voor jouw volgende beurt bovenop een 5dmg.

En ja xD tis Magic eh?

omdat er dit keer een kleine aantal meedeed aan deze BYC, dan kies ik alleen maar de winnaar.

*Tromgeroffel*

En de winnaar van deze BYC (en de laatste van dit jaar zijnde) is:

Bartist omdat we nooit echt zullen weten wat de morgen zal brengen, maar dat we er wel ernaar uit kunnen kijken

Bedankt allen voor het meespelen van de laatste BYC van dit jaar en ik wens jullie (vroegtijdig/alvast) een geweldig nieuwjaars wisseling
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
SceneFizza
4 jaren geleden
Gefeliciteerd winnaar, lijkt me een speelbaar kaartje.
bartist
4 jaren geleden
Het "instead" zorgt voor een vervangt effect. In plaats van dat je bijvoorbeeld 2 kaarten pakt door een Chemister's Insight, dan exile je 3 kaarten face down. Die krijgt je aan het einde van je beurt op hand.

Bedankt voor de overwinning en de eer. Ik heb een idee, maar daarvoor moet ik de haalbaarheid bepalen.
Daedalon
4 jaren geleden
Ah zo, dat klinkt veel logischer ja xD, idd beter speelbaar zo
Nissa333
4 jaren geleden
Gefeliciteerd bartist, Ben benieuwd wat je gaat verzinnen voor volgende ronde. En bedankt Daedalon voor het hosten
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 16 posts
  • Laatste post Nissa333 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Daedalon 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL