Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card #159

BluezamX
4 jaren geleden
Excuses dat het even geduurt heeft, de BYC was me zowaar ontschoten. In ieder geval, hier is de net niet 160e BYC!

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema is deze keer iets lekker in thema met Kaldheim. Nu alle kaarten gespoiled zijn vraag ik jullie om het volgende! Maak een "deel twee" van een kaart uit Kaldheim! Dit kan een Legendary zijn, maar ook een kaart als Old-Growth Troll kan aan de beurt komen. Het is echter wel belangrijk dat je er een reden bij geeft. Wat heeft ervoor gezorgd dat het origineel nu veranderd is? In het geval van legendaries is het wel voor de hand liggend dat het bij de story aansluit, maar als je een goede reden kan bedenken wil ik daar best omheen kijken

Even een voorbeeld:

---

Draugr Commander
Snow Creature - Zombie Cleric

Whenever another nontoken creature enters the battlefield under your control, create a tapped 2/2 black Zombie Snow Creature token.

, sacrifice another creature: Destroy target creature an opponent controls.

3/5

---

Het vervolg op Draugr Necromancer! Door creatures van opponents te destroyen synergised hij met het origineel, en door zombie tokens te maken past deze ook beter in een generic go-wide zombie of aristocrats deck. Het idee erachter is dat de Draugr Necromancer inmiddels een geheel leger maakt, om de andere Heims beter binnen te kunnen vallen, en hun eigen legers er bij pakt.

Veel succes, en vooral plezier! De deadline zet ik op zondag 7 februari 2021 om 23:59!
InsectToken
4 jaren geleden
Leuk thema! Mijn vervolgkaart is die van Fearless Pup.

Fearless Pup is inmiddels opgegroeid. Als oude wolf heeft hij een belangrijke verantwoordelijkheid: de roedel beschermen. Vandaar dat hij naast meer ervaren te zijn (weergegeven door de efficiëntere prijs van 2 mana in plaats van drie), zijn woeste aanvalstechniek ook kan inzetten ter verdediging.
 bijgewerkt door InsectToken 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Eerste ideetje

Living Ammunition
Instant

As an additional cost to cast Living Ammunition, sacrifice a creature.
Living Ammunition deals damage equal to the sacrificed creature's power to any target.

If you sacrificed a creature you control but do not own, Living Ammunition’s damage is doubled.

Bad bear! Bad!

Tsja, happen naar de baas.... Vervolg op Giant's Grasp

Opmerking: de Kaldheim rarity symbolen zijn blanco op mobiel.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden

Koll, the Forgemaster.... eeehmm... heeft geen leuk leven na een verraad door een zeker person zie The Trickster-God's Heist
Hij is echter een dwerg en (dus) koppig, dus weigert dood te gaan. hij komt terug als een Draugr en gebruikt zijn forger vaardigheden om ieder te voorzien van een wapen die daar om vraagt. Één detail wordt niet verteld: zijn haat over het verraad is in de wapens gesijpeld, waardoor de gebruiker ook weigert dood te gaan.
Teruans
4 jaren geleden
Starnheim Hero

Creature - Spirit Cleric

Whenever a creature you control dies, as long as you control an Angel and it isn't a Demon, Devil or Imp, you may exile that creature from your graveyard, if you do, create a copy of it. Except it is an Spirit instead of its other creature types.

"Come and join the eternal feast."

2/2

Dit is het vervolg van Starnheim Aspirant. Na een waardige dood is de ziel in Starnheim aangekomen. Daar wordt gewacht op de mede kameraden die bij hun dood waardig kunnen worden beschouwt en door een Valkyrie kunnen worden opgehaald. Demons, devils en imps worden door hun 'zijn' standaard buiten gesloten en maken geen kans.
De kaart heeft nogsteeds Angel support. Maar doet het ook goed in een token deck of spirit tribal. Het removed de kaart uit je graf en laat die-triggers dus gewoon doorgaan.
 bijgewerkt door Teruans 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Brinebarrow Explorer
Creature - Human Rogue
Flash
When Brinebarrow Explorer enters the battlefield, all creatures target opponent controls gets -2/-0 until end of turn.
2/3

Een upgrade/vervolg van Brinebarrow Intruder
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Ik up het forum nog even nu de helft van de tijd is verstreken. Er zitten al een paar mooie inzendingen bij!
bartist
4 jaren geleden
Badabim, badabump!
JEV
4 jaren geleden
Ik had ook nog een ideetje, zal er eens wat leuks van maken incl. art.
JEV
4 jaren geleden

Een alternatieve(?) tijdlijn waarin Vorinclex toch wat meer verwoesting achterlaat, RIP The World Tree.
BluezamX
4 jaren geleden
En dan is het alweer de tijd van de beoordeling! Er zitten weer leuke kaarten bij

Allereerst InsectToken met Dauntless Packleader:
De kaart is niet alleen een logisch vervolg, het lijkt me ook een heerlijke kaart in limited. Goed gebalanceerd, en een perfecte introductie voor het thema.

Eclavyrr met Living Ammunition:
Een leuke twist op Fling. Hij is duurder (maar als je meerdere Fling effecten wil nog steeds speelbaar) en als je veel Control Magic effecten speelt is het een geweldige manier om op removal of andere antwoorden te reageren. Binnen Kaldheim zijn er twee kaarten die ermee samen werken, en deze zou nog best een interessant Standard jank deck kunnen vormen.

bartist met Koll, Draugr Forger:
Deze werkt heerlijk met de originele Koll, the Forgemaster, al ben ik wel gelijk bang voor combo-potential. Altar of Dementia zal eng zijn in dat deck! Het is een interessante take op het eeuwige equipment probleem in Commander. Veel equipment commanders hebben evasion en/of een manier om kaarten te pakken, maar komen slecht terug van removal oid. Koll zorgt ervoor dat je equipment blijft, en geeft je genoeg tokens om te blijven slaan. Vette kaart!

Teruans met Starnheim Hero:
Het is een ingewikkelde verwoording, maar volgens mij kan het niet veel makkelijker . De kaart is ook erg vet qua design. Ik dacht eerst "gaat dit niet infinite met zichzelf", maar aangezien je het origineel moet exilen zal dat niet gebeuren. Dan wordt het een goede manier om om je eigen boardwipes oid heen te spelen. Ook de uitleg is uitstekend, en je geeft zelf al aan dat deze met dies-triggers en aristocrats prima werkt.

Daedalon met Brinebarrow Explorer:
Net als InsectToken's inzending een interessante kaart. Hij voelt wel erg sterk voor een common, een 3 mana 2/3 met flash zijn geen verkeerde stats op zichzelf, zeker als ik het vergelijk met andere kaarten. De meeste zijn zwakker, hebben een drawback, of zijn rares. En gecombineerd met een Uncomfortable Chill effect (minus de draw) is dit zeker geen zwakke kaart! Ik denk dat deze als Uncommon al sterk is, zeker in een set met Boast, waar aanvallen zo belangrijk is. Maar het is wel een goede evolutie, alles is net een stapje groter.

En last but not least JEV met Trail of Corruption // Vordsendiq, the World's End:
Een vette kaart, al verbaast het me dat het geen legendary is. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe goed deze daadwerkelijk zou zijn. Het lijkt me een turn 2 play op een opponent's land, en dan ga je vervolgens zelf rampen naar de activation zodat je turn 3/4 de ability kan gebruiken om te slaan met een 11/11, die je de levens weer terug geeft. Deze kan natuurlijk niet als Commander gespeeld worden, maar ik denk dat hij in meerdere formats interessant zou zijn. Ook een leuke take op het Phyrexian Oil verhaal. Tenslotte, als Karn na één druppel een plane kan verwoesten, hoe groot is dan de kans dat Vorinclex niks bij zich heeft?

Bedankt iedereen voor de mooie inzendingen. Hier een top 3 in willekeurige volgorde:

bartist met Koll, Draugr Forger
Teruans met Starnheim Hero
JEV met Trail of Corruption // Vordsendiq, the World's End

Gevolgd door de winnaar natuurlijk! Gefeliciteerd bartist! De nieuwe Koll lijkt me niet alleen een baas om mee / tegen te spelen, ook is het een kaart die qua tijdlijn mooi past, en uitstekend thuis hoort in het thema. Jij mag BYC 160 organiseren!
JEV
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Bart!

Ook bedankt voor de uitgebreide beoordeling. Ik vond het erg leuk om mee te doen, grote kans dat ik de volgende ook mee pak. Je krijgt wel meer waardering voor hoe ze bij Wizards die kaarten balanceren. En hoe ze ze eenvoudig houden.
Daedalon
4 jaren geleden
gefeliciteerd, bartist!

en cheers voor t hosten, BluezamX
bartist
4 jaren geleden
Dank U, dank U, dit maakt m'n dag weer goed

Verwacht vanavond een nieuwe ByC! Het thema zit in m'n hoofd, de voorbeeldkaart nog niet
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 14 posts
  • Laatste post bartist 4 jaren geleden
  • Gemaakt door BluezamX 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL