Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #160

bartist
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card 160, degene die ik begin zonder sassy openingszin.

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Het thema in enkele woorden is: It's Cold Outside

Het sneeuwt buiten, ik heb mij laatste enorm vermaakt met een sealed snow deck, dus laten we snow kaarten maken! (of kaarten die net als ik (als ik binnen ben) van snow genieten)

Mijn voorbeeld:

Deadline: Dinsdag 16 Februari, 23:59
Succes toegewenst aan U allen!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Hypothermia
Snow Enchantment
At the beginning of your upkeep, put a -1/-1 counter on each non-Snow creature for each Snow permanent you control.
When there are no non-Snow creatures on the battlefield, sacrifice Hypothermia.
Stalkative
4 jaren geleden
Snowball Fight
Snow Enchantment
When ~ enters the battlefield, create a Snowball token. (It's a snow artifact with "Sacrifice this artifact: Add " and ", Sacrifice this artifact: This artifact deals 2 damage to any target.")
: Create a Snowball token. Any player may activate this ability.
-----------------------------
Je kunt je sneeuw gebruiken om een sneeuwbal te maken, en daarna kan je de sneeuwbal tegen iemand aangooien of gewoon als gebruiken! Natuurlijk wil je niet de enige zijn die meedoet met het sneeuwballengevecht, dus je tegenstanders kunnen ook sneeuwballen maken als ze sneeuw hebben.

Edit: Groen uit de cost gehaald. Ik had er groen in vanwege de mana ability van de tokens, maar dat past eigenlijk net zo goed in rood (net als Treasure tokens). Misschien zelfs beter, aangezien het artifacts zijn.
 bijgewerkt door Stalkative 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Building the Snowfort
Snow Sorcery
Join forces - Starting with you, each player may pay any amount of mana. Each player creates a 0/0 colorless snow wall creature token with "This creature enters the battlefield with X +1/+1 counters on it. If damage would be dealt to this creature while it has a +1/+1 counter on it, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from this creature instead." and has Defender. Where X is the total mana paid this way.
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Teruans
4 jaren geleden
Slippery Ice
Snow Instant
Remove all attacking creatures without flying from combat. If you control six or more snow permanents, tap all attacking creatures without flying and with toughness 5 or greater. They won't untap in the owners next untap step.
Yes, the canel is frozen. But that only makes it a better defense.

De kaart spreekt redelijk voor zich geloof ik. Attackers glijden uit op het ijs. Grote creatures zakken er doorheen. Flyers hebben er geen last van.
 bijgewerkt door Teruans 4 jaren geleden
Eclavyrr
4 jaren geleden
Snow Angel

Snow Creature - Angel Construct

Snow Angel has flying if was used to cast it.
When Snow Angel deals combat damage to creature, that creature does not untap during its controllers next untap step.
When Snow Angel dies tap target creature.

1/2

Voor eenieder die ooit in de sneeuw heeft gelegen en sneeuwengelen heeft gemaakt
Leuk, fragiel en je bent ijskoud na afloop.
Flying heb ik toegevoegd omdat een engel zonder flying aanvoelt als carnaval zonder optocht.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Snowshoes

Artifact - Equipment

Equiped Creature has snow landwalk ( This creature can't be blocked as long as defending player controls a snowcovered land)

Equip

Met de berg sneeuw hier voor de deur is het geen onnodige luxe om een paar sneeuwschoenen aan te trekken
 bijgewerkt door Triskelion88 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Quote:
21 minuten geleden
Snowshoes

Artifact - Equipment

Equiped Creature has snowwalk ( This creature can't be blocked as long as defending player controls a snowcovered land)

Equip

Met de berg sneeuw hier voor de deur is het geen onnodige luxe om een paar sneeuwschoenen aan te trekken

Ik denk dat dit "Snow-covered landwalk" hoort te zijn, vergelijk het maar eens met Trailblazer's Boots of Ayumi, the Last Visitor
JEV
4 jaren geleden
Type van Snow-Covered Forest is toch echt 'Snow', dus 'snow landwalk'? Lijkt ook ge-erratad te zijn, zie oracle tekst van Avalanche. Het werkt nu ook voor Shimmerdrift Vale, Ice Tunnel en Frostwalk Bastion.
TheRobinros
4 jaren geleden
JEV heeft compleet gelijk, natuurlijk. Dan wordt het dus "Snow landwalk"
MitchDeBaas
4 jaren geleden
ahh nah laat maar, moeilijk dit. ik doe het wel zo

Snow Ritual
Instant - Snow

Add:
If was used to pay for this spell instead add:
you may use snow mana as through it were mana of any color this turn.

Blood, dark and cold. ahh perfect conditions for some sacrifices
 bijgewerkt door MitchDeBaas 4 jaren geleden (Plaatjes zijn moeilijk)
JEV
4 jaren geleden
Heb je een juiste/werkende link?
bartist
4 jaren geleden
Mitch, op het moment wil hij de afbeelding van jouw computer halen.

Upload hem naar iets van Imgur.com en kopieer de link naar de afbeelding.
MitchDeBaas
4 jaren geleden
ja nevermind ik heb mn post aangepast
carlovdm
4 jaren geleden
Voice of the Avalance
Creature - Shapeshifter

Changeling

Tap five untapped Snow permanents you control: Create a 7/7 blue Elemental Giant snow creature token named 'Snowman' with trample. Activate this ability only once each turn.

I will never forget my encounter with the Littjara frost engineers. They ambushed me, carrying snow balls, their eyes glimmering with excitement, mystery and determination. The last thing I remember, was their noble, but ominously echoing request: "Do you want to build a snowman?".

2/2

---

Een ijskoude variatie op Voice of the Woods.
 bijgewerkt door carlovdm 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Blizzard Caller
Creature - Human Wizard

When Blizzard Caller enters the battlefield, all lands become snow until Blizzard Caller leaves the battlefield.
Whenever a player taps a snow permanent for mana, add one mana of any type that permanent produced. It doesn't untap during it's controllers next untap step.

1/3

---

Een kaart die volgens mij goed past in het snow thema, maar ook in Simic big mana. In een Koma, Cosmos Serpent deck zou je de slang zo al turn 3/4 neer kunnen leggen met de juiste ramp. Enige nadeel is dat je vervolgens wel je land even niet kan gebruiken, al weten groen en blauw daar ook wel manieren omheen

Hij lijkt me ook beter balanced aangezien je tegenstanders dit "voordeel" ook krijgen.
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Over twee dagen is de deadline al! Doe mee als je wil!
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Laatste dag!
Daedalon
4 jaren geleden
even een bump
bartist
4 jaren geleden
TheRobinros met Hypothermia
Op het moment heeft je enchantment geen kleur. Geen idee of dat de bedoeling was, maar ik beoordeel de kaart of dat de intentie was.
Het lijkt een sterke snowvariant van Pestilence, waarbij de "schade" permanent is. De flavor is sterk en het effect erg krachtig. Ik denk daarom dat een kleuren restrictie misschien handig was geweest voor de constructed formats.
Voor limited is dit een gewoon een goede kaart als je veel snow speelt, want daar balanceert de beschikbaarheid van snowlands het krachtniveau. Ook de sacrifice trigger zorgt voor een goede balans.
Al met al een goede kaart, en redelijk in balans voor de limited formats.

Stalkative met Snowball Fight
Snowball Fight! Sinds Shadow over Innistrad zijn er een aantal varianten geweest op abilities die relevante artifact/enchantment tokens met abilities, en deze heeft zelfs 2!
Het zijn twee sterke abilities. Een shock voor 4, of een one-time-manarock voor 2. Als je alleen snowlands speel, dan is dit een briljante manasink. Het is een pittige kaart als het spel lang duurt, en valt goed binnen de kleuren door het shock effect, artifact en wispelturige mana.
Moet nog wel even in m'n hoofd verwerken hoe rood een sneeuwbal maakt, maar ik denk dat het de kaart misschien zou misstaan om blauw toegevoegd te hebben.
Ook leuk dat de sneeuwbal snow-mana kan maken, omdat het zelf een snow artifact is!

Daedalon met Building the Snowfort
Wat een gave manier om Join forces te gebruiken als ability. Heb menig ByC de ambitie gehad om er iets mee te doen, maar vaak eindigde mijn kaarten te ingewikkeld, terwijl de orginele cycle best elegant in zijn eenvoud was.
Hoewel je met deze kaart een volle kaart hebt, is de kaart wel enorm leuk! Iedereen een sneeuw-muurtje om iedereen te verdedigen. Ik weet niet of ik dit als rare zou beschouwen, maar snap de keuze als je kijkt naar de orginele cycle.
Voor de rest gewoon een leuke kaart, en bruikbaar in iedere kleur ook al is de kaart zelf wel blauw.

Teruans met Slippery Ice
Een non-flier "fog". De flavor is duidelijk, ijs is glad, valt op gat, big boy doet krak, valt in een wak.
Het tweede deel is prima binnen de kleuren. De basis van de kaart voelt echter erg Wit. Blauw heeft wel zijn "remove from combat" kaarten, maar die hebben dan ook het effect dat ze alsnog een andere player moeten aanvallen (Illusionist's Gambit). Wit heeft kaarten zoals Reconnaissance en Hollowhenge Spirit. Daarom had de snow-mana in de mana cost best wel een witte mana mogen zijn.
Voor de rest is de kaart voor mijn gevoel redelijk in balans. Het is een situationele Sleep, maar die je wel op Instant-speed kunt casten (wat hem de rare best waard maakt)

Eclavyrr met Snow Angel
Een kleine common, heel leuk!
Een 1/2 met flying als je snow-mana gebruikt, een goede balans voor een common. Misschien door de extra abilities iets te complex voor een common, maar het oogt overzichtelijk en dat siert de common.
De dies klopt wel met de witte kleur, maar de tweede ability siert meer blauw dan wit. Kor Hookmaster is zover ik kon vinden de enige witte kaart die dat doet. Ook weer een common, en wit is af en toe wat lackluster betreffende dingen die de kleur kunnen, dus ergens kan ik het wel vergeven.

Koendert met Snowshoes
Snow-Trailblazer's Boots! Landwalk geven kan best sterk zijn, maar binnen een juist setting is het niet busted.
Ik denk dat de snowshoes te vergelijken zijn met de eerdergenoemde boots, zelf een stapje sterker binnen de limited omgeving, niet-zomaar speelbaar binnen constructen (hoewel equipement-decks hier veel profijt van hebben op het moment), en misschien zelfs iets zwakker in commander (niet iedereen heeft de luxe om alle decks te voorzien van snow-basics)
Ik denk dat de daarom goed in balans is en in een limited omgeving goed speelbaar hoewel niet altijd nuttig. (maarja, Koll, the Forgemaster wordt er blij van, dat telt ook voor wat )

MitchDeBaas met Snow Ritual
Een sneeuw ritueel, zoals gezien op Dark Ritual alleen dan cooler (HA!.. nee?.. ben ik de enige die lacht?... oke...)
Dit neemt de kaart echter en zet het powerniveau omhoog naar de 27. Als één van de twee mana besteed aan deze kaart, dan heb je 5 sneeuwmana van iedere kleur. Dit breekt daarom wel de colorpie een beetje. Rituelen is al een tijdje verplaatst van zwart naar rood, en het iedere kleur mana is erg groen.
Daardoor is dit al enorm sterk binnen zwart, zelfs als je geen sneeuw-mana besteed aan de kaart. Color-fixing is namelijk niet het sterkste punt van zwart.
Een leuke kaart, maar wel de vraag of de kleuren kloppen.

carlovdm met Voice of the Avalance
Zoals je zelf zegt: een koude variant op Voice of the Woods.
Daardoor lijkt hij redelijk gebalanceerd, maar er is een groot verschil: 5 elfjes krijgen is een stuk lastiger dan 5 snow-permanents. Dan heb ik het over constructed, in limited denk ik dat je goed zit qua powerniveau.
In constructed heb je echter beschikking tot een "oneindige" voorraad snow basics, die je kunt gebruiken voor de ability. Deze kaart zou dan een enorm goede finisher zijn voor control decks. Houd mana open voor een Saw It Coming, wordt er niets interessants gespeeld dan tap je je land voor een 7/7 met trample!
Misschien had je "non-land permanents" moeten gebruiken, maar aan de andere kant is het voor limited omgeving niet echt een probleem

BluezamX met Blizzard Caller
Last but not at least: Blizzard Caller
Alle landjes worden snow, en tappen voor één meer. De downside: Je bent je landje een beurt kwijt.
De OG Vorinclex (Vorinclex, Voice of Hunger) heeft deze abilities op een zekere manier ook, alleen niet symetrisch.
Deze kaart kan ervoor zorgen dat je enorm explosieve beurten hebt, met als nadeel dat je tegenstander die ook gaat hebben. Jij kunt echter plannen voor die explosie, waar je tegenstander zijn hand in een nieuw daglicht moet bekijken.
Deze kaart zie ik ook nog wel gespeeld worden in de wat hogere level EDH decks, waar STAX geen taboo is en je kan voorkomen dat je tegenstander veel landjes tot hun beschikking hebben terwijl jij je eigen landjes untapped met Derevi, Empyrial Tactician. Dat laat zien hoe divers de kaart kan zijn!

De kaarten die er mij uitspringen zijn:
- Stalkative met Snowball Fight
- Daedalon met Building the Snowfort
- BluezamX met Blizzard Caller

De sneeuw begint langzaam te smelten, en daarmee komt deze ByC tot een einde. Daarbij maak ik de winner bekend. Heel echt bedankt voor het meedoen, en bij deze feliciteer ik de winaar:
Stalkative met Snowball Fight!
Succes met het neerzetten van de 161!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL