Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij de 164e Build Your Card! Zoals altijd nog even de regels:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er zijn wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
De deadline is dit keer tot 7 juni 2021.
Het thema van deze BYC is: Strixhaven Commander
Na de Lessons van BYC #163 zit de sfeer er goed in. Echter omdat we een stuk minder aan de Lessons kaarten hebben in Commander.
Zou ik graag zien wat jullie graag als commander voor een strixhaven EDH zouden willen zien.
De kaart moet dus te gebruiken zijn als commander en passen in Strixhaven. Enjoy and make some Commanders!
En zoals altijd, een voorbeeld:
Ernest, The poet Who Lost it's Quill
Legendary Creature - Human Cleric
Magecraft - Whenever you cast or copy an instant or sorcery spell, Create a 2/1 white and black Inkling creature token with flying.
Sacrifice an Inkling: You gain life equal to it's power.
2/2
Even without your quill, the ink can save your life
Magecraft - Create a Pest token.
Mentor
Pests you control have Mentor.
3/4
---
Een ietwat andere route voor Witherbloom! Ik probeer wel een beetje in het thema van lifegain / Pests te blijven, maar Grimble geeft voornamelijk om +1/+1 counters. Grimble is een assistent docent botanie aan Lisette, Dean of the Root (Valentin, Dean of the Vein flipped) die zich voornamelijk focust op het groeien en verbeteren van Pests. Tuurlijk helpt hij een beginnende student ook wel als die om hulp vraagt, maar zijn echte liefde zit in het groeien van de Pests.
In dit deck zal je waarschijnlijk veel token poepers maken, denk aan Saproling Symbiosis, Pest Infestation, ed, en die vervolgens buffen met Lisette, Blex, Vexing Pest en Instants / Sorceries die je hele board buffen. En in het geval je board wordt gewhiped krijg je er nog wel een heleboel levens uit!
Whenever you cast a sorcery of instant, Bartók gets +X/+X until end of turn where X is that spells mana cost.
Whenever you cast a sorcery or instant spell Bartók gains trample and flying until end of turn if that spells mana cost is 5 or higher.
3/2
Bartók couldn't cast any spells ever since he joined the academy.
It did not stop him from becoming a "wizard".
Ik zat een beetje in mijn hoofd met het idee voor een barbarian die opgeladen wordt door magisceh energie. Nou, als er een plek is waar hij dan wel wilt belanden zijn het de Prismari
@Eclavyrr: Ik krijg een beetje Mashle: Magic and Muscles vibes van je kaart, wel een gave pay-off voor grote spells!
Is de boost permanent of is het een "Until end of turn"? (wat is de rarity?)
Magecraft- Whenever you cast or copy an instant or sorcery spell, put a charge counter on Yfi.
As long as there are charge counters on Yfi it has Ward , where X is the number of charge counters.
, : Remove all charge counters from Yfi, it deals that must damage to any target.
3/2
Yfi is een muzikant die harp speelt. Ze is een student bij de Prismari. Als ze speelt vormen de noten een magisch vlammend schild om haar heen. Dat schild kan ze laten exploderen. Ze heeft Reach omdat haar muziek van heel ver al hoorbaar is. (Kunnen ook de achterste rijen meegenieten.)
Dafina, Prismari Sculptor
Legendary creature - Human Shaman
Magecraft - Whenever you cast or copy an instant or sorcery, create a token copy of target non-token creature whose mana value is equal or less than that spell's mana value, it is a blue and red elemental creature in addition to their other types.
One day, I will craft my magnum opus! - Dafina, Prismari Sculptor.
Whenever Quilling, Malevolent Inspiration deals combat damage to a player, you may pay 4 life. If you do, create a copy of Quiling, except it isn't legendary.
Ink never dies.
1/3
Hoezo was er nog geen legendary Inkling token? Kan natuurlijk niet!
Whenever Quilling, Malevolent Inspiration deals combat damage to a player, you may 4 life. If you do, create a copy of Quiling, except it isn't legendary.
Ink never dies.
2/3
Hoezo was er nog geen legendary Inkling token? Kan natuurlijk niet!
Meril, the Self-Taught
Legendary Creature - Human Wizard
When Meril enters the battlefield, for each player, exile up to one instant or sorcery card from that player's graveyard. You may cast it as long as it remains exiled.
You may spent mana on instant or sorcery spells as though it where mana of any color.
Born in a family that couldn't afford the books she would need, Meril found other ways to satisfy her tendency towards learning.
1/3
Van haar ouders mocht ze niet naar school, maar voor Meril bleek dat geen probleem. Het lukte haar met gemak om allerlei trucjes te leren uit de boeken die ze kon "vinden". Een leerachterstand heeft ze zeker niet, eerder een mystiek talent, waarmee ze een spreuk bovengemiddeld beter na kan doen, nadat ze deze heeft gezien.
Ik heb mijn kaart een kleine aanpassing gegeven, het is nu aantrekkelijker geworden om voor de spellsling optie (non-creature) te gaan.
Zal ook nog wat gedachtegang toevoegen, maar werk heeft nu eerst prioriteit
Gave kaart, mana value lijkt me prima passen bij het power level van de kaart. synergie met lorehold en hun grave play is top.
Ik moest wel een paar keer lezen voordat ik het effect goed begreep, het woordje 'and' riep bij mij wat verwarring op.
al met al een mooi ontwerp wat erg past in Strixhaven.
Magecraft - Create a Pest token.
Mentor
Pests you control have Mentor.
3/4
---
Een ietwat andere route voor Witherbloom! Ik probeer wel een beetje in het thema van lifegain / Pests te blijven, maar Grimble geeft voornamelijk om +1/+1 counters. Grimble is een assistent docent botanie aan Lisette, Dean of the Root (Valentin, Dean of the Vein flipped) die zich voornamelijk focust op het groeien en verbeteren van Pests. Tuurlijk helpt hij een beginnende student ook wel als die om hulp vraagt, maar zijn echte liefde zit in het groeien van de Pests.
In dit deck zal je waarschijnlijk veel token poepers maken, denk aan Saproling Symbiosis, Pest Infestation, ed, en die vervolgens buffen met Lisette, Blex, Vexing Pest en Instants / Sorceries die je hele board buffen. En in het geval je board wordt gewhiped krijg je er nog wel een heleboel levens uit!
Een creative speling op witherbloom,
ik denk als je hier een goede build omheen maakt dit deck erg snel erg hard kan gaan door verschillende pests die van elkaars mentor ability counters krijgen, een mooie kaart voor een token power deck.
groen/zwart zijn niet de bekende kleuren voor mentor maar is wel een passend idee.
goed gedaan.
Whenever you cast a sorcery of instant, Bartók gets +X/+X until end of turn where X is that spells mana cost.
Whenever you cast a sorcery or instant spell Bartók gains trample and flying until end of turn if that spells mana cost is 5 or higher.
3/2
Bartók couldn't cast any spells ever since he joined the academy.
It did not stop him from becoming a "wizard".
Ik zat een beetje in mijn hoofd met het idee voor een barbarian die opgeladen wordt door magisceh energie. Nou, als er een plek is waar hij dan wel wilt belanden zijn het de Prismari
Super leuk bedacht, hier zit een mooi idee voor een lore in.
De flavor text past super goed bij je kaart.
De effecten liggen mooi in de lijn van de prismari conductor Zaffai, Thunder Conductor.
De mana value / power level lijkt me vrij goed.
Bartók spelen in beurt 3, het maximale er pas uithalen in beurt 5(mana ramp even buiten beschouwing gelaten).
Magecraft- Whenever you cast or copy an instant or sorcery spell, put a charge counter on Yfi.
As long as there are charge counters on Yfi it has Ward , where X is the number of charge counters.
, : Remove all charge counters from Yfi, it deals that must damage to any target.
3/2
Yfi is een muzikant die harp speelt. Ze is een student bij de Prismari. Als ze speelt vormen de noten een magisch vlammend schild om haar heen. Dat schild kan ze laten exploderen. Ze heeft Reach omdat haar muziek van heel ver al hoorbaar is. (Kunnen ook de achterste rijen meegenieten.)
Lekkere kaart, mooi in flavor en erg strixhaven.
Gaaf dat je voor een mono red commander kiest, duidelijk een prismari kaart maar in de 99 van een lorehold zou deze het ook zeker goed doen.
hou van de combinatie die je maakt tussen Magecraft en Ward.
Dafina, Prismari Sculptor
Legendary creature - Human Shaman
Magecraft - Whenever you cast or copy an instant or sorcery, create a token copy of target non-token creature whose mana value is equal or less than that spell's mana value, it is a blue and red elemental creature in addition to their other types.
One day, I will craft my magnum opus! - Dafina, Prismari Sculptor.
1/5
Ik zie het idee achter de kaart en dat klinkt me goed in de oren.
Voor mijn gevoel is het meer een Quandrix dan een prismari kaart maar misschien was mono blue wel net zo effectief en in beide colleges te gebruiken. 5 mana value voelt als wat veel omdat deze kaart niets alleen doen en het een legendary is en je die dus niet zelf kan kopiëren, je hebt dus buiten Dafine een ander non-token creature en een sorcery of instant nodig. Als je deze kaart eenmaal up en running hebt wordt het wel een game changer, ik zie de combo's al voor me Difina met Inferno Titan of Molten Primordial. Je kan met deze kaart een hoop late game tricks uithalen die je zeker een win gaan geven.