Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij de zeventiende Build Your Card, de wedstrijd waarbij iedereen zelf een kaart bedenkt! Hier zijn geen prijzen aan gebonden; het is puur voor de lol.
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor een nieuwe editie van Build Your Card.
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
Als je al langer meedoet, zal het je zijn opgevallen dat ik de beoordelingscriteria iets heb aangepast: ik heb de complexiteit, samenhangendheid, originaliteit en correctheid van de bewoordingen toegevoegd. De samenhangendheid en originaliteit spreken voor zich, de andere twee leg ik even uit:
De complexiteit heb ik toegevoegd omdat het me opvalt dat mensen al snel kaarten maken die veel te ingewikkeld zijn, waardoor de kaart voor spelers minder makkelijk te begrijpen en onthouden is. Weet je niet of je kaart te ingewikkeld is? Een goede richtlijn is een maximum van 30 woorden regeltekst. Dit is natuurlijk een richtlijn, en een kaart met meer dan 30 woorden is niet per definitie te ingewikkeld. Je kunt 'm ook aan een ander laten lezen: als diegene de kaart twee keer moet lezen, is de kaart waarschijnlijk te ingewikkeld.
Ook de correctheid van de regeltekst is niet altijd even goed. Officiële kaarten hebben hele precieze, duidelijke bewoordingen waar ze zich altijd aan houden. Als jouw kaart ook deze correcte bewoordingen gebruikt is dat wel een pluspunt. Deze categorie is niet heel belangrijk, maar ik wil mensen toch graag aansporen zijn of haar kaart zo correct mogelijk in te sturen. Weet je niet precies hoe jouw kaart verwoord moet worden? Magic is een gigantisch spel, en vaak bestaat er al een kaart die iets vergelijkbaars doet. Zoek op gatherer, magiccards.info of deze site naar vergelijkbare kaarten, en gebruik dat dan als voorbeeld. Je kunt natuurlijk ook mensen in dit topic om hulp vragen!
Als er nog vragen of opmerkingen over mijn aanpassingen zijn: laat ze horen!
Dan nu het thema: three-colour hybrid.
Wat bedoel ik hiermee? In Fate Reforged is een aantal zeer interessante kaarten geïntroduceerd die één kleur kosten om te spelen, maar minstens twee kleuren nodig hebben om er optimaal gebruik van te kunnen maken. Twee voorbeelden:
Jullie taak is om een kaart te maken die één kleur kost om te spelen, maar die een hybrid ability hebben van twee andere kleuren. Het maakt natuurlijk niet uit welke kleurencombinatie je gebruikt. In principe maakt het kaarttype ook niet uit, maar het thema is makkelijker toe te passen op een creature of enchantment.
BELANGRIJK: de deadline is verlegd naar vandaag (vrijdag 10 juli) om 23:59! Als er nog vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag. Veel succes allemaal!
Shaman of the Pure Flame
Creature - Human Shaman
First strike
: Shaman of the Pure Flame gains lifelink and deathtouch until end of turn. The flame can give life and take it away again.
4/1
Dit is een Sliver enchantment, en het spreekt eigenlijk al voor zich. Sliver Awakener maakt de Slivers 'wakker' door ze haste te kunnen geven en dan gelijk ook een mooie boost. Alle vijf de kleuren zijn in de kaart verwerkt, dit refereert natuurlijk naar het feit dat er enkele Slivers zijn die alle kleuren mana nodig hebben om gecast te kunnen worden.
De tweede ability is een soort van kleinere versie van Overrun, daarom heb ik gekozen voor de mogelijkheid van het betalen met groene mana om de ability te activeren. De kleurcombinaties heb ik verder gekozen zodat ze vijandig aan elkaar zijn, zoals ook zo is met de kleurcombinaties in beide voorbeelden.
Edit: Ik zie dat het thema three-colour hybrid is, terwijl deze kaart eigenlijk meer het thema five-colour hybrid heeft. Wordt dit alsnog goedgekeurd voor het thema, of zal ik de kaart moeten aanpassen?
bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (Plaatje zichtbaar maken)
Jund Overlord
Creature- Dragon
Flying
: Until end of turn, Dragon Creatures you control gain +2/+0 and Trample On Jund, only the strongest survive. That is why the dragons thrive yhere.
4/4
erg bedankt voor het aanpassen van de richtlijn voor de kaarten. hier zat ik zelf ook al een tijdje naar te kijken als ik de beoordelingen van de judges las. goed werk
(misschien dat marcus dit op de helpdesk ook kan aanpassen?)
Inspiratie is de manga Gokukoku no Brynhildr (Brynhildr in the Darkness). Zonder de gehele plot uit te rafelen: een Harnest is een apparaat wat bij individuele personen met speciale krachten wordt gegraft om hun zo onder toezicht en in controle te houden (ze kunnen de personen op afstand doden door de Harnest). In de Harnest leeft echter een wezen, de Drasil, dat de basis is voor hun krachten en naarmate de tijd verder schrijdt zal de Drasil op een gegeven moment de host vernietigen en vrijkomen. Deze Drasil zijn afgrijselijk lelijke wezens wiens enige doel is om alles te vernietigen en ze laten zich daarbij niet makkelijk tegen te houden.
Een van mijn favoriete horror manga's (de anime zuigt). Wel een waarschuwing voor lezers: deze manga is nogal heftig en niet geschikt voor alle lezers.
Eclavyrr 08-07-2015 om 08:24
Harnest
Artifact - Equipment
Whenever equipped creature deals combat damage to a player, put two charge counters on Harnest.
Equiped creature gains:
{b/g}{b/g}, Sacrifice Harnest and this creature: Put an X/X green and black Horror creature token with trample on the battlefield where X is the number of Hatch counters on Harnest.
Hey Eclavyrr, zoals het nu verwoord is, zal je creature token altijd meteen doodgaan, want er worden geen Hatch counters op Harnest geplaatst, maar charge counters. Een van de twee zal je moeten aanpassen
Kaart heeft overhaul gehad, sowieso vind ik blauw geen trample kleur en Horrors zitten meer in dan in . Ik heb de equipment ook wat geboost in powerlevel, aangezien deze nu niet veel deed