Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your card ! #18

JT
9 jaren geleden
Welkom bij de achttiende Build Your Card, de wedstrijd waarbij iedereen zelf een kaart bedenkt! Hier zijn (los van de eeuwige roem) geen prijzen aan gebonden; het is puur voor de lol.

Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor een nieuwe editie van Build Your Card. Deze keer mag ik de judge spelen, omdat Jeff (de echte winnaar van de vorige BYC) met vakantie gaat en Twigwalker dit onlangs nog gedaan had en zo sportief was om het daarom aan een ander over te laten.

De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhanged geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Ik heb, zoals je ziet, de 'veranderingen' in de beoordeling van Lokkij overgenomen, want dit waren op zich wel nuttige aanpassingen.

Voor het thema heb ik even kort overleg gehad met Jeff, omdat ik vond dat hij als echte winnaar wel een thema mocht kiezen, hij noemde drie opties en liet mij hieruit kiezen. Ik heb besloten om te kiezen voor het thema:

Transform!

Enkele voorbeelden zijn:
Chosen of Markov, Chalice of Life, Huntmaster of the Fells en (de wat nieuwe categorie) Chandra, Fire of Kaladesh

Hieronder heb ik ook nog een zelf bedacht voorbeeld.

Spider of Death
Creature - Spider
Deathtouch, reach.
When Spider of Death would leave the battlefield, instead, exile it, then put it back on the battlefield transformed under it's owner's control.
2/2
---
Web of Death
Enchantment
Whenever a creature attacks you or a planeswalker you control, it gets -2/-2 until end of turn. If combat damage is dealt to you or a planeswalker you control, exile Web of Death.

Bij deze, veel succes en zorg er voor dat het begrijpelijk is (ik denk dat mijn voorbeeld al beter zou kunnen, maar goed, dat laat ik aan jullie over, maar mocht je vragen hebben, zet dat er even bij, er is altijd wel iemand die even wil helpen, denk ik).

De einddatum is donderdag 23 juli om 23.59. Mocht dit om een of andere reden wijzigen, dan laat ik dit weten, maar ik denk dat ik vrijdag de 24e wel tijd heb om te jureren. En tussendoor denk ik ook wel even wat tips te kunnen geven als het nodig is, of als ik er gewoon zin in heb.
Twigwalker
9 jaren geleden
Gaaf! Double Faced cards zijn cool. Kijken of ik hier iets leuks voor kan bedenken
Kosowizard
9 jaren geleden
Dit is precies het thema dat ik wilde organiseren als ik zou winnen! Vet!!!
kolonelnick
9 jaren geleden
ik zit al even te puzzelen. een planeswalker maken is nog niet zo makkelijk XD

edit: hier is ie dan.

Oke. waarom heet hij Domri of the Shard Blades. in het begin was domri nog geen lid van de gruul. hij wilde dit wel. hij was met een paar vrienden een orzhov kerk aan het bekogelen met stenen. hierbij braken ze een paar van de glazen en maakten hier wapens van. zij noemden zich de shard blades. de volgende dag onderging domri the burrying. een ritueel waarbij een persoon levend begraven word gedurende een nacht. wanneer hij dit voltooid is hij officieel een gruul. tijdens zijn burrying raakt domri in paniek, hij denkt dat hij doodgaat. Vervolgens ignite zijn spark. dit is verbeeld op de voorkant van de kaart. Domri moet gedurende een bepaalde tijd getapt blijven (leven begraven zijn) om te kunnen transformeren. Domri planeswalkt vervolgens naar Naya. Hier komt hij een paar elves tegen. ze worden verjaard door een gargantuan. Domri keert na enige tijd terug naar ravnica, waar de priest zich afvraagt hoe hij ooit ontsnapt is uit het gat.

de ability's van de planeswalker domri laten zien hoeveel hij van de natuur houdt. hij versterkt de natuur, en temt grote beesten. op het einde is hij sterk genoeg en vernietigd al het artificiële en neemt de natuur over.

edit: ik heb de voorkant en achterkant wat aangepast. de voorkant mist nu haste. en is nu wat moeilijker te flippen. je tegenstander kan hem nu blocken om de flip te voorkomen. de flip gebeurt wanneer domri dus de hele nacht (tegenstander zijn beurt) begraven/getapt ligt.

de achterkant. de +1 ability voelt nu meer gruul. want gruul wil smash!
de -2 ability is nu een effect wat ik erg leuk vind in de gruul namelijk het tegengaan van noncreature spells. deze ability heb ik al op meerdere creatures gezien en vond ik wel toepasselijk.
de ult is hetzelfde gebleven. sloop al het artificiele en geef het terug aan de natuur.

en de token die erbij hoort
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
JT
9 jaren geleden
In toevoeging op mijn eigen kaart, er zou een color identificator (heet dat zo?) bij moeten, maar die kon ik niet vinden bij de opties... Dus ik zal anderen hier ook niet op afkraken

En @kolonelnick: je bent goed op weg, maar probeer even duidelijker te vervoorden wanneer je hem kan/mag/moet transformen (snap je het zelf nu wel precies?)
BrickFace
9 jaren geleden
Afbeelding op de planeswalker van [user]kolonelnick[/k] is een League champion genaamd Ekko
 bijgewerkt door BrickFace 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
JT 15-07-2015 om 22:08

En @kolonelnick: je bent goed op weg, maar probeer even duidelijker te vervoorden wanneer je hem kan/mag/moet transformen (snap je het zelf nu wel precies?)

ik snap hem zelf wel, misschien omdat ik hem zelf gemaakt heb XD maar hij kan inderdaad wat verfijning gebruiken. ik vond iets met tappen als zijnde levend begraven erg toepasselijk, maar ik moet even uitzoeken hoe ik dit het beste laat werken.
JT
9 jaren geleden
Plaats dan in ieder geval een komma tussen 'if you do' en 'exile him', dat scheelt al een hoop. Maar verder laat ik je vrij in hoe je de kaart aanpast (of niet).

En @ BrickFace: wat bedoel je?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Lushful Gardens
Land
Lushful Garden enters the battlefield tapped.
: Add one mana of any color to your mana pool.
Whenever 5 or more creatures die at the same time, transform Lushful Gardens.
///////////////
Apocalyptic Wasteland
Land
: Add to your mana pool.
At the beginning of your upkeep, put a 1/1 colorless Survivor creature token onto the battlefield.
Whenever there are 5 or more creature on the battlefield, transform Apocalyptic Wasteland.

De mensheid groeit en bouwt mooie landschappen en tuinen. Tot er een ramp gebeurt (Damnation style) en alles vervalt. Maar langzaam krabbelt de mensheid weer op, en herbouwt wat verloren was.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Deze behoeft geen uitleg:

bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Kosowizard
9 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 16-07-2015 om 08:26
"For no reason, it jumps and splashes about..."

magikarp is that you?

Edit: dan is zijn transform zeker Gyarados?
 bijgewerkt door Kosowizard 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Japanse naam van Magikarp is Koiking (Carp King). Gyarados in het frans heet Levíator. Kon echt geen transform BYC laten schieten zonder er op zijn minst een van de meest iconische transformaties aller tijden in te schieten (het was dat of een ref naar Caitlin Jenner)
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ik vind het altijd hilarisch hoe enthousiast Eclavyrr kan zijn over dingen waar ik nog nooit van gehoord heb .
Twigwalker
9 jaren geleden
Ik heb hier ondertussen een tijdje over na zitten denken en ik denk dat ik iets met een sprookje ga doen. Daar vind vaak een soort transformatie in plaats en net als met de planeswalkers van origins zit er dan meteen een mooi verhaal achter de kaart. Hierdoor wordt het ook eerder een ontwerp wat je niet zou kunnen maken als de kaart niet double faced is. Wat lijkt jullie een leuk sprookje? Ik zat zelf te denken aan de Kikkerkoning, Belle en het Beest of Assepoester. Andere suggesties mogen ook
Kosowizard
9 jaren geleden
@Eclavyrr, Ik hoop dat je het dan niet erg vindt is als ik een soort pikachu maak.
LordWhooT
9 jaren geleden
Even vraagje, Bijv de King Carp of Leviator, als een getransformeerde kaart in het kerkhof ligt, welke naam draagt die dan?

Btw awesome kaart
MagnusMagicus
9 jaren geleden
De achterkant bestaat niet, behalve op de battlefield als hij transformed is. Op alle andere plekken en momenten bestaat alleen de voorkant.
Eclavyrr
9 jaren geleden
In de elke andere zone behalve het battlefield heeft een kaart altijd naam en converted mana cost van zijn ongetransformeerde voorzijde. In dit geval King Carp dus.

@MagnusMagicus mijn kaart reft uiteraard naar Pokemon. Magikarp is de zwakste in het spel, Gyarados een van de sterkste. Dat maakt zijn transformatie ook zo uniek. Een als je niet weet wie Caitlin Jenner is .... google it
LordWhooT
9 jaren geleden
Top dankjewel voor de snelle reactie!
Kosowizard
9 jaren geleden
Een nieuw idee'tje 2.0:

Cain, een vampier wiens verhaal begint in Innistrad, was door Sorin, Lord of Innistrad uitgekozen om meer gunstelingen voor Sorin te vinden. Natuurlijk is het bekend dat als een mens gebeten (in dit geval vermoord) wordt door een vampier, dat mens dan ook een vampier wordt. Dus Cain trok erop uit om de huizen van vele mensen te plunderen en de mensen zelf ook mee te nemen. De mensen bond hij vast aan de bomen op een geheime plek in het bos. Terwijl hij vrijwel iedereen uitmoordde, voeld Cain zich steeds machtiger. Nadat er nog een huis met een man overbleef, ging hij eerheen om die laatste man "onvrijwillig" om te keren toen die man opeens in de schaduwen verandrde in een demoon (Cain weet dit niet, maar dit is dezelfde demoon die Liliana, Heretical Healer tegen kwam). De demoon leek van alles over Cain te weten, op een seductieve toon zei hij dingen als "Ik weet wie je bent." en "Ik weet wat je doet." Cain geloofde hier niks van, totdat de demoon alles uitlegde. "Ik weet dat hij je ingehuurd heeft, ik weet hoe jij je voelt, ik voel het zelfs. Ik voel hoe het duister jou overneemt, hoe het jou een vals gevoel van macht heeft." Cain werd nu gespannen, *Hoe weet hij dit?* dacht hij. De demoon sprak verder "Ik kan die valsheid waar maken, ik kan je de kracht geven om te doen wat je wilt. Ik weet wat je ermee wilt doen. Ik kan ervoor zorgen dat je machtig genoeg bent om hem te doden." *Hoe weet hij dat ik Sorin wil vermoorfvn...* Cain, kon niet meer helder denken, hij wist het niet dat demoon hem verleid heeft en dus de complete macht over hem heeft. Onvrijwillig sloot Cain de deal en viel toen flauw.
Toen hij wakker werd, was hij niet meer in Innistrad, maar in een land vol met draken. De demoon zijn stem kwam tevoorschijn in zijn hoofd "Je bent nu in Tarkir, hier is hij voor het laatst gezien. Om hm te kunnen vinden, moet je van bovenaf kijken, dus vlieg. Cain sprong in de lucht en veranderde in een vleermuis. Hoe? Dat wist hij niet. Hij probeerdde te landen en werd weer een vampier. Hij hoordde de demoon weer "Nu kan je, wanneer je maar wilt, transformeren. Als vampier ben je sterker, maar als vleermuis ben je wendbaarder en heb je controle over de duistere magie. Maar, hiervoor ben je ook vervloekt, en iedereen die je uitmoordt.". Cain trok zich hier niks van aan en ging op zoek naar Sorin, Solemn Visitor

En zover de storyline van Cain. De vloek is dat hij mensen verandert in Rotting Bat's en de duistere magie is dat hij ze kan saccen om een flyer te summonnen (in het spel terughalen uit de dood) zodat hij geholpen kan worden met zijn quest.
 bijgewerkt door Kosowizard 9 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 75 posts
  • Laatste post Sunitram 9 jaren geleden
  • Gemaakt door JT 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL