Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij de twintigste Build your Card, de wedstrijd waarbij iedereen zelf een kaart bedenkt! Hier zijn (los van de eeuwige roem) geen prijzen aan gebonden; het is puur voor de lol.
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor een nieuwe editie van Build Your Card. Deze maal sta ik weer aan het stuur en ik heb een leuke BYC in gedachte! Maar eerst, de regels.
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
Afgelopen weekend heb ik een weekend vol Dungeons en Dragons plezier gehad, en als er wel een iconisch monster is uit D&D dat je ook in Magic terug vind, dan is dit toch wel:
De Goblin!
Dus; de BYC challenge van deze week: ontwerp een kaart rondom de Goblin. Dit kan de kaart qua creature type zijn, maar ook een bepaald aspect van de goblin zoals het "shoot first, aim later" principe
Denk eraan, Goblins zijn quirky, vaak grappig, chaotisch en zeer belangrijk: vertegenwoordigd in de gehele color pie van Magic (alhoewel het merenedeel in rood rondstuitert).
At the beginning of your upkeep each player selects an artifact he or she controls, then flips a coin.
If the coinflip is lost, flip another coin.
If that coinflip is lost, the players sacrifices that artifact. Otherwise, return the artifact to it's owners hand.
Goblin Dance Academy - Land
, spin a Goblin creature with your fingers (put one in the middle, use another finger to spin it): if it completes at least one complete spin,tap it and destroy target non-Goblin permanent. If it doesn't complete the spin, sacrifice the Goblin.
La la la lalalalala la la la lalalalala
Voor de kenners, een geintje gebaseerd op een zekere horrorklassieker (de cursief gedrukte lyrics zijn de hint).
Overigens als er nog iemand mij zou willen helpen met het verwoorden? Bvd.
Other Goblins you control attack each turn if able.
Whenever another Goblin dies, Sangrite Aggressor deals 1 damage to target opponent.
2/2
Een goblin afkomstig van Jund (Alara), waar de goblins onderaan de voedselketen staan en altijd ten prooi vallen aan de viashino en dragons. Enkele goblins profiteren hiervan, zoals deze hier.
whenever Akki Miner deals combat damage to an opponent, sacrifice a land card
3/2
------------------------------
deze goblin is gewoon een miner, hij hakt voor zich uit.... hij denkt niet na, maar hakt, zakt de tunnel achter hem in (land), gaat hij gewoon door met vooruit hakken. dat hij akki heet is een link naar de Goblins uit Kamigawa, die veel deden met sacrifice a land effecten.
Altijd al een keertje willen meedoen en nu met het goblin thema doe ik dat zeker !
Mijn opzetje:
Card Name: Slobad, Krark-Clan Artificer
Manacost:
Converted Mana Cost: 3
Types: Legendary Creature - Goblin Artificer
Card Text: , Sacrifice an artifact: Put two 1/1 red Goblin creature tokens onto the battlefield. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.
If three or more artifact creatures died this turn, exile Slobad, Krark-Clan Artificer, then return him to the battlefield transformed under his owner's control.
Flavor text:"I'll be back..." - Slobad, Goblin Tinkerer
P/T: 1/3
Expansion:
Rarity: Mythic Rare
Cardnumber: 1
Artist: Ichi
Cardname: Slobad, Master Engineer
Types: Planeswalker - Slobad
Card Text:
Slobad, The Cursed One is colorless
+1: You may return up to one artifact from you graveyard to the battlefield
-3: Put a colorless Equipment artifact token named Slobad's Death Machine onto the battlefield. It has "Equipped creature gets +1/+0 for each goblin you control," and equip 1
-5: You get an emblem with "Whenever a goblin creature card enters the battlefield under your control you may put two tokens onto the battlefield that's a copy of that creature. It gains haste. Sacrifice it at the beginning of the next end step".
Loyalty: 3
Expansion:
Rarity: Mythic Rare
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden . Ik twijfel nog even of hij niet misschien te sterk is geworden.
Goblin Genius
Creature - Goblin Wizzard
Haste,
As long as Goblin Genius is tapped, whenever a player would draw a card, he or she puts the bottom card of his or her library in his or her hand instead.
: Scry 3 It takes certain geniosity to produce such idiotic notions...
2/4
, : Exile Hefid and Boruda and target Equipment card in a graveyard. Return all cards exiled this way to the battlefield at the beginning of your next upkeep.
: Choose target Equipment you control, then target player chooses a permanent he or she controls. You may exchange control of these permanents.
4/2
Hefid en Boruda zijn twee van de hoofdpersonen uit mijn strip Pawns (geen link, want niet Bazaar gerelateerd). Het zijn twee goblins die verlaten slagvelden af struinen om wapens te zoeken die ze later door kunnen verkopen. Normaal gesproken houd ik mijn twee grootste hobbies wel redelijk uit elkaar (op een enkele fan art na dan), maar deze twee leenden zich perfect voor deze ByC Plaatje volgt evt als ik mezelf er de tijd voor gun. We hebben een plaatje!
bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (plaatje)
Hierbij mijn inzending, en tevens weer een double-faced kaart:
BELANGRIJK: Op beide kanten van deze kaart wilde ik zetten dat je ze beide apart kunt casten, maar dit lukte niet omdat mtgcardsmith mij geen kaart meer laat maken of aanpassen. Excuses.
De Piloted Exterminator 3000-S is gebasseerd op de Piloted Shredder uit Hearthstone een andere Strategy Card Game (het is geen TCG). Hij komt uit een expansion 'set' genaamd Goblins vs. Gnomes, hierin strijden Goblins tegen Gnomes met allemaal mechs, explosieven en wat dan ook. De Shredder is een kaart waar een andere minion (creature) uitkomt als hij doodgaat. Deze creature moet dus de bestuurder van de shredder voorstellen. Hierbij is de Goblin Engineer de 'bestuurder' van de 3000-S. Leuk erbij is dat de flavourtekst van de Shredder naar Goblins reffereert, quote: "
Once upon a time, only goblins piloted shredders..."
Omdat de Goblin Engineer de 'bestuurder' is van de 3000-S, is hij op zichzelf een slechte kaart (qua stats). Omdat hij een Engineer is bufft hij Constructs (zoals op de art). Hij heeft een burn-ability om hem net zijn manacost waardig te zijn. Tenslotte, zijn laatste ability sacct een construct omdat het erop moet lijken dat hij de construct overneemt door deze te 'besturen'.