Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ietsje later dan gepland, maar hier is ie dan: de eenentwintigste Build your Card, de wedstrijd waarbij iedereen zelf een kaart bedenkt! Hier zijn (los van de eeuwige roem) geen prijzen aan gebonden; het is puur voor de lol.
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor een nieuwe editie van Build Your Card. Zoals gebruikelijk eerst even de regels:
De regels zijn vrij simpel:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
Dan nu het thema: Let's go banana's!
Op meerdere planes komen apen voor. Echter, ondanks dat ze op sommige planes behoorlijk sentient zijn (Simian Brawler draagt bijvoorbeeld kleren) zijn ze bij mijn weten nooit echt een dominant ras geweest.
Wat natuurlijk zonde is, want apen zijn cool! Dus aan jullie nu de taak om een leuke aap-gerelateerde kaart te maken. Wordt het een Lord? Een legendarische commander aap? Maak je van apen de nieuwe squirrels? Een aap-Planeswalker misschien? Het kan allemaal! Deadline is 20 augustus, 23:59 uur. Succes!
Tot slot nog even een voorbeeldje:
Lazy Urang-utan
Creature - Ape
, : Target attacking creature deals no damage this combat and doesn't untap during its controller's next untap step.
The captain's plan for a jungle raid fell flat on behalf of a well-placed banana peel.
1/2
Prehistoric Ape Tribe
Creature - Ape Warrior
Trample
: Exile Prehistoric Ape with 5 time counters. It gains Suspend. When you cast Prehistoric Ape from exile, it enters the battlefield transformed.
3/3
//// Modern-day Soldier Squad
Creature - Human Soldier
Trample, haste
When Modern-day Soldier Squad dies, put 7 1/1 white Human Soldier tokens on the battlefield.
7/7
Dit is een stelletje apen die samen vechten. Maar als je ze naar de toekomst stuurt, dan wordt het een efficiente legerunit. En als die unit uit elkaar geslagen wordt, heb je nog allemaal losse Soldiers .
Kijk eens aan, ik denk er een keer aan om aan deze mee te doen. Apes is niet echt een makkelijke om te doen (niet zo makkelijk als goblins), maar niet onmogelijk. Ik had eerst wat anders, maar dat was misschien niet Ape genoeg, en het andere was gewoon te delicaat om te balancen.
Dit wordt het. Deze kaart voel ik.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^ Raazab Silvercoat
Creature - Ape
Haste
Other attacking ape creatures you control may assign their combat damage as though they were Raazab Silvercoat. (They may assign their combat damage to creatures blocking it or the player or planeswalker it’s attacking if it’s unblocked.) There’s no such thing as provoking one monkey.
3/3
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v
*Als de kaart art zou hebben (google werkt hier echt niet mee) was het een flinke witzilvere aap geweest die ergens op afstormt terwijl andere kleine apen hem volgen of zich klaarmaken om dingen te gooien*
Hoewel de kaart een aantal uitvoeringen heeft gehad, komen ze allemaal op hetzelfde neer: Ruzie krijgen in je eentje is voor beren. Als je ruzie zoekt met een aap krijg je ze allemaal op je hoofd. Zelfs dikke blockers als Pontiff of Blight kunnen geveld worden als je ze voor de Silvercoat gooit. Doe je het niet, dan krijg je waarschijnlijk alle kokosnoten, drollen en apen in je gezicht.
De ability is redelijk nieuw, en voelt wat mij betreft mythic, maar uiteindelijk is Raazab Silvercoat rare omdat het een lord is. Het kan zijn dat ik de ability niet helemaal goed verwoord heb. Het is de bedoeling dat als Raazab Silvercoat ergens combat damage tegen kan assignen, dat je andere apes dat ook kunnen. Als ik dat verkeerd heb gedaan of de mana cost iets verkeerd is, laat me het weten.
EDIT: Oh, ik zie nu ook dat de Build Your Card niet is bijgewerkt sinds Ravnica (#19). ^_^'
bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden (Raazab Silvercoat's reminder text anders verwoord)
Ik vind dit een erg lastig thema omdat apen zo weinig voorkomen in magic. Ze hebben niet echt veel kenmerken behalve dat ze meestal groen of rood zijn. Ik heb wel een aantal ideeën, maar ik ga nog een beetje puzzelen of ik nog iets leukers kan verzinnen.
@Kosowizard
Dat is moeilijk in te schatten. Hoe sterk jouw kaart is hangt natuurlijk af aan hoeveel Apes er in magic zijn die speelbaar zijn. Momenteel zijn dat er niet zoveel dus is de kaart niet zo goed, maar je kan er ook vanuit gaan dat er samen met jouw kaart een set vol apes uit komt. Dan is hij misschien weer te sterk
Mijn eigen inzending:
Ik vond het leuk om een nieuwe ability voor Apes/Monkeys te verzinnen omdat, zoals ik al eerder zei, ze zo ongedefinieerd zijn anders. Aapjes staan er om bekend dat ze vaak dingen stelen. Vandaar Syphon, een ability word voor een ability die al bestond, maar erg toepasselijk is voor monkeys vind ik.
@carlovdm: bedoel je niet: Delve (You may exile any number of cards from your graveyard as you cast this spell. It costs less to cast for each card exiled this way.)
(gewoon copy paste werkt prima )
Soulephant 14-08-2015 om 16:55
Oh, ik zie nu ook dat de Build Your Card niet is bijgewerkt sinds Ravnica (#19). ^_^'
Oeps! Ik heb de Build Your Card pagina bijgewerkt. En voor iedereen die het nog niet wist: je hoeft niet een linkje naar de kaart te maken, maar als je simpelweg dit intypt: "[help] Build Your Card [/help]" (zonder de spaties voor en achter de naam en zonder de " en " ), dan maakt hij vanzelf een linkje .