Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij de enige serie op BoM waar je apen, ninja's, goblins, dwergen, piraten, demonen, trucjes, veel kaboem en wat nog niet meer tegenkomt: Build your Card! Dit is nummer tweeëntwintig, en net als de eenentwintig voorgangers is ook hier geen materiële prijs aan verbonden. Enkel langdurige roem, en dat is ook wat waard! ^_^
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card. Eerst de gebruikelijke regels:
1. Een kaart per deelnemer. Gedurende de week mogen er wijzigingen worden aangebracht of van kaart worden gewisseld. Zolang het maar bij een kaart blijft.
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8! Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten? De nadruk ligt hier op min of meer, en gezien het thema verwacht ik hier sowieso niet veel problemen, maar laten we Planar Chaos vermijden.
Nu dat duidelijk is, kan ik het thema bekendmaken:
Arr! Shuffle me timbers!
Had ik het over piraten aan het begin van de post? Jawel! Het is alweer een tijdje geleden dat we voor het laatst piraten in magic hebben gezien... en dat is nog een understatement. Ergens wel te begrijpen, gezien ze op zee zitten, wat zelfs de merfolk tijdelijk had tegengehouden. Maar toch. De ninja's hebben wat recentelijker screentime gehad, en dan kunnen piraten niet achterblijven!
Op Bazaar hebben we geen creative, design of development team wat ons aan wal houdt. En dus zijn jullie allemaal vrij om piraten op de kaart te zetten! Tot dusver zijn de nautische schurken vaag gedefinieerd in het spel. Jullie varen dan ook een zeer vrije koers! Of daar lords, pirate-matters, pirate-tokens of wat nog niet meer aan te pas komen is aan de deelnemers. De deadline is maandag 31 Augustus, 23:59! Net iets langer dan een week dus, omdat ik zo vlak na BYC #21 van wal steek.
Hier is nog een voorbeeldje om de vrijheid te benadrukken en misschien wat ideeën te planten:
When Pirate Recruiter deals combat damage, put a colorless artifact token named Gold onto the battlefield. It has "Sacrifice this artifact: Add one mana of any color to your mana pool."
Sacrifice a Gold token: put a 2/1 Pirate creature token onto the battlefield.
1/1
Ik weet nog niet of dit de uiteindelijke inzending blijft. Ik twijfel vooral nog of gewoon combat damage te sterk is of niet, misschien alleen players...
Lands that enter the battlefield tapped enter the battlefield untapped instead.
, : Tap target land, it doesn't untap during it's controller next untap step.
, : Reveal the top X cards from your library, if you revealed a Basic Land card, you may put it on the battlefied tapped under your control. You may put the rest of the cards you revealed on top or bottom of your library in any order
-10: Gain control of all lands your opponents control. You get an emblem with: "Whenever you tap a land for mana, add one mana of any color to your mana pool in addition to the mana the land produces."
He won't rest nor sleep before the treasure is his.
3
---------------------------------------------
Het verhaal gaat als volgt:
Wizzil is een goblin planeswalker van Zendikar die eeuwen terug een stukje van een schatkaart heeft gevonden en sindsdien met zijn schip en bemanning als piraat de multiverse doorkruist op zoek naar de schat. Hij heeft de kracht vergaart om zijn schip en bemanning met hemzelf mee te planeswalken naar een andere plane. Onderweg bevecht hij veel tegenstanders met de allesvernietigende kanonnen waar zijn schip mee is uitgerust. Ook vindt hij telkens weer een nieuw stukje van de kaart, zodat hij zijn weg kan vervolgen. Dit zit in de bovenste twee abilities verwerkt.
Na een reis langs vele planes heeft hij eindelijk het laatste stuk van de schatkaart bemachtigd waar de grote rode kruis op staat. Die staat op Zendikar. Zijn thuis. hij is ondertussen zo lang niet op Zendikar geweest dat hij niets weet van de uitbraak van de Eldrazi. 's Nachts komt hij op de plane aan en hij schrikt van de verwoesting die hij daar aantreft. Bij het eindpunt van de kaart aangekomen staat hij voor een moerassig meer, wat ooit eens een prachtig paradijs zal zijn geweest.
Van wat er die nacht is gebeurt is vrij weinig bekend, behalve dat hij een stervende zeenimf is tegengekomen, die hem verteld heeft wat de grootste schat is van de hele multiverse: Mana.
Hoogstwaarschijnlijk heeft zij hem toen ook de kracht geleerd om zijn tegenstanders niet zomaar te bevechten, maar hun gewoon te onttrekken van al hun mana. Een eeuwenoude techniek, afgeleid van de Eldrazi.
Nu strijd Wizzil samen met de rest van Zendikar tegen de Eldrazi, om zijn thuisplane te redden.
Het enige waar ik nog een beetje over zit te twijfelen is de manacost..
Trenchard, Dagger of the Seas
Legendary Creature - Pirate
Hexproof, Islandwalk
When this creature becomes blocked, you may assign another creature to be blocked.
This creature enters the battlefield with five ship counters, take one ship counter off every turn. When there are no schip counters on Trenchard, Dagger of the Seas, sacrifice it. When Trenchard, Dagger of the Seas dies this way, put two 2/2 Pirate tokens onto the battlefield.
6/5
Het verhaal achter de kaart: Trenchard is goed in het piraat zijn, en gaat niet snel dood, totdat op een gegeven moment (na vijf beurten) zijn schip zinkt. Twee andere piraten overleven het ongeluk, en nemen wraak. P.S, +1 voor degene die de referentie ziet in de naam van deze kaart.
edit: kleine aanpassing gemaakt. in plaats van dat het landje een creature uit je deck haalt, haalt hij er nu een uit je graveyard. t voelde toch meer als een graveyard kaart dan een deck search kaart vanwege het shipwreck aspect.
At the the end of your turn, exile The Flying Dutchman, then, at the end of target opponent's turn, return The flying Dutchman to the battlefield under your control
8/8
"The weather was so bad, the crew thought to have seen the cursed ship, its crew members trying to send messages to people dead for centuries"
Unknown Pirate
--------------------------------------------------------------------------------
Oke, en dan nu de uitleg: het schip de vliegende hollander was gewoon een VoC schip, geen piraten ofzo, maar het concept is nu zo vaak gebruikt in piratenfilms dat ik denk dat het wel kan.
het schip de vliegende hollander is volgens de verhalen een "mirage", alleen zien mensen het soms op afstand, als een schim op de zee, geen bewijs of hij bestaat: hierom heb ik de kaart zo onaanraakbaar gemaakt als mogelijk.
door Shroud kan removal hem niet raken, ook logisch, mensen beweren al eeuwen de vliegende hollander te zien.
Shadow vond ik logischer dan unblockable, omdat het ook wel iets duisters heeft, en in modern/standard is dit praktisch unblockable.
hij kan niet gecountert worden, nog moeilijker om aan te raken.
zoektochten naar het schip hebben nooit wat opgeleverd, mensen die op zee waren met andere redenen beweren de vliegende hollander sporadisch te zien. daarom is mijn versie tijdens (bijna) de hele beurt van de tegenstander niet aanwezig, maar als creatures er toch al zijn (in mijn beurt) kunnen ze hem in de verte zien liggen. de enige reden dat hij terugkomt aan het einde van de beurt van de tegenstander is dat hij dan kan aanvallen in mijn beurten, zonder Haste te hebben.
At the the end of your turn, exile The Flying Dutchman, then, at the end of target opponent's turn, return The flying Dutchman to the battlefield under your control
8/8
Lijkt me behoorlijk sterk, 6 mana voor een 8/8 die zo goed als niet kapot kan
Old-One-with-the-Peg-Leg
Creature - Human Pirate
Trample What does an old pirate say when you ask his age?
"Aye matey!"
8/0
Ja, hij gaat direct dood als je hem cast, je hebt een toughness boost nodig. Maar dat heeft Force of Savagery ook . Anyway, de flavortekst zeg je? Spreek het antwoord eens uit en kijk naar zijn power/toughness .
Whenever a player says a sentence you may repeat that sentence twice and tap pirate parrot, if you do put two 1/1 red pirate creature token onto the battlefield.
0/1
Can I kill it? Can I kill it Can I kill it. What is a captain without a annoying parrot? Annoying parrot annoying parrot. If he wo *hick* nt kill it I will. I will, I will - Pirate captain, parrot and crew
Het mag duidelijk zijn dat deze is gebaseerd op het League of Legends character Sarah "Miss" Fortune.
MF is een piratenjager, en er voornamelijk op uit om wraak nemen op de piraat Gangplank die verantwoordelijk was voor de dood van haar ouders. Daarnaast wilt ze van haar thuisstad Bilgewater een betere plek maken waar de leiding niet in handen is van ongeleide projectielen zoals Gangplank.
Double Strike vanwege haar ingame 'Double Up' ability waarbij ze twee vijanden kan raken door een kogel af te laten ketsen via de een op de ander. Renown komt uit de recente gebeurtenissen in Bilgewater waarbij ze Gangplank -bijna- heeft gedood en ze haar naam op de kaart heeft gezet.
De tweede ability is een referentie naar haar ultimate "Bullet Time" waarbij ze een barrage van kogels afschiet op het gehele team van de tegenstander.
Ik doe ook mee. Ik wou kijken wat ik kon bedenken met dit thema met een noncreature spell (en geen PW). Dit is vooral bedoeld voor limited formats.
Gangplank
Sorcery
Put target creature you don’t control on the bottom of its owners library. Its controller puts a 2/2 blue Shark creature token with islandwalk onto the battlefield.
Spell mastery – Draw a card.
“After we stripped him of his possessions, we had no further use for him.”
–Captain Blackeye