Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #23

Krabbel
9 jaren geleden
Welkom bij de enige serie op BoM waar je apen, ninja's, goblins, dwergen, piraten, demonen, trucjes, veel kaboem en wat nog niet meer tegenkomt: Build Your Card! Dit is nummer 23, en net als de 22 voorgangers is ook hier geen materiële prijs aan verbonden. Enkel langdurige roem, en dat is ook wat waard! ^_^

Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card. Eerst de gebruikelijke regels:

1. Een kaart per deelnemer. Gedurende de week mogen er wijzigingen worden aangebracht of van kaart worden gewisseld. Zolang het maar bij een kaart blijft.
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8! Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten? De nadruk ligt hier op min of meer, en gezien het thema verwacht ik hier sowieso niet veel problemen, maar laten we Planar Chaos vermijden.

Nu dat duidelijk is, kan ik het thema bekendmaken:

Games!

Diegene die mij wat beter kennen, weten dat ik een fanatiek gamer ben, dus dit lijkt me een mooie gelegenheid om daar wat mee te laten doen. Aan jullie de taak om een kaart te fabriceren die iets met games te maken heeft. Mag Link's zwaard zijn, of Bowser, of nog iets compleet anders, leef je uit.
Zet er gelieve wel bij uit welke game je kaart komt, dan kan ik even kijken of het een beetje klopt

De deadline is donderdag 17 september, 23:59!

Succes!
 bijgewerkt door Krabbel 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Mordekaiser, the master of metal

Creature - spirit

When a legendary creature or a dragon dealt damage by Mordekaiser dies this turn put a copy of that creature into play with a -1/-1 counter on it, it is a spirit in additions to its other types and gains vanishing 2.

Not even death makes you escape me

4/6

Mordekaiser, the master of metal uit de MOBA League of Legends

De legendary creature komt van zijn ultimate dat hij een champion vervloekt, als de champion dood gaat binnen de 8 seconden dat hij/zij/het vervloekt is dan word het een geest als slaafje van Mordekaiser. Op de map summoner's rift is er een draak die bonussen geeft als je team hem vermoord maar als Mordekaiser de draak heeft aangevallen en zijn team vermoord de draak dan krijgt hij een geesten draak.

Champion lore
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
BrickFace
9 jaren geleden
Fizz's Trident
Artifact- Equipment
Equipped creature gets +1/+1 and has hexproof and unblockable
Equip
You'll never catch me!

Fizz's Trident komt uit de MOBA League of Legends, en is het wapen van Fizz, the Tidal Trickster.
Het +1/+1 slaat op de "w" ability van Fizz die zijn basic attacks sterker maakt, het hexproof slaat op zijn "e" ability, waarbij hij wegspringt op zijn drietand en untargetable wordt. Het unblockable slaat op zijn passive ability, waardoor hij door mensen heen kan lopen
 bijgewerkt door BrickFace 9 jaren geleden
thewoodcutter
9 jaren geleden
@Krabbel: bedoel je met games alleen computer/console games of mag het ook iets boardgame/tabletop wargame gerelateerd zijn?
Krabbel
9 jaren geleden
Quote:
thewoodcutter 07-09-2015 om 21:07
@Krabbel: bedoel je met games alleen computer/console games of mag het ook iets boardgame/tabletop wargame gerelateerd zijn?

Ik had zelf alleen aan pc/console gedacht, maar als jij iets met boardgames wil doen, leef je vooral uit!
Soulephant
9 jaren geleden
Kijk eens aan! We hebben een tweede tweeëntwintigste Build your Card! Het is misschien wel verstandig om de nummers even te editen, Krabbel. ^_^'

Dat gezegd hebbende, leuk thema! Ik doe waarschijnlijk mee, maar dit is niet makkelijk! Gaat even duren dus!

Toevoeging: Yep, ik doe mee!
Once again in need of a link

Jep, ik had een aantal ideeën, maar dit is het eerste concrete idee: Phoenix Wright! Hij is maar een advocaat, dus voor de body is hij niet echt geprijst. Maar hij compenseert op twee andere gebieden. Om te beginnen is Phoenix's objection absoluut. Het is immers het meest bekende ding in de hele serie. Vandaar dat hij een spell exiled voor zijn ETB. Supreme Verdict? OBJECTION! Technisch gezien kan het ook een HOLD IT zijn. De TAKE THAT heb ik geprobeerd te integreren, maar zonder succes.
Je wil ook niet in het getuigenbankje (hey, ik weet niet hoe dat heet) zitten als Wright erachter komt wie de dader is. Zijn "renown" ability is daarop gebaseerd. IT WAS YOU! Renown 0 is misschien een beetje raar omdat counters helpen om te onthouden dat een beest renowned is, maar de aanwezigheid van een emblem doet ongeveer hetzelfde. Daarbij vond ik het een beetje raar dat Phoenix Wright sterker zou worden, en wou ik wat tekst kwijt. XD
 bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden (Mana cost iets omlaag gegooid)
LegoRobster
9 jaren geleden
Lord Jaraxxus
Legendary Creature - Demon

When Lord Jaraxxus enters the battlefield, destroy target creature with power less than him.

Whenever a creature an opponent control dies, put a 2/2 black Demon creature token with Lifelink onto the battlefield

Whenever Lord Jaraxxus attacks, put a 6/6 black Demon creature token onto the battlefield. You lose 2 life.

3/8

"Trifling Gnome, your arrogance will be your undoing!"

Het valt nog vies tegen om hem niet te veel (broken) abilities uit WoW te geven en hem tegelijk ook niet teveel op z'n Hearthstone variant te laten lijken. Hopelijk is deze versie een goede balans hiertussen.
Allereerst moet hij natuurlijk een klein creature (ik denk dan aan een bepaalde Gnome) kunnen destroyen zodra hij op het veld komt. Mijn geringe kennis van WoW, gecombineerd met wat matig onderzoek bracht me op het idee om 'Mistress of Pain' achtige creatures te summonen als er iets bij je tegenstander dood gaat. Demons houden ervan als dingen dood gaan, en de extra levens kunnen ze meestal ook wel gebruiken. Bijvoorbeeld om 6/6 INFERNALS te spawnen. Deze stats heb ik wel uit Hearthstone geplukt, maar ik vind ze ook wel toepasselijk. Alhoewel veel MTG demon tokens 5/5 (flyers) zijn, zijn er ook genoeg 6/6 non-token demons te vinden. De 2 levens verwijst weer naar de lifetap ability van Warlocks, maar Ob Nixilis of the Black Oath doet bijvoorbeeld hetzelfde.
Om z'n ETB trigger, en power level in z'n algemeenheid niet te absurd te maken heb ik er voor gekozen om Jaraxxus een 3/8 te maken. Opnieuw overeenkomst met Hearthstone, waar zijn wapen stats hiermee overeenkomen. Door de 8 toughness zal hij redelijk veilig aan kunnen vallen.
 bijgewerkt door LegoRobster 9 jaren geleden
Bobst3r88
9 jaren geleden
Laat ik even lekker nostalgisch doen dan,

Lara Croft

Legendary Creature - Human Thief

Unblockable, Hexproof

When Lara Croft enters the battlefield, search target opponents library for up to 5 artifact cards and put them into his/her graveyard.

When Lara Croft deals combat damage to a player, search that players Graveyard for an artifact, put that artifact into play under your control.

"This is where I start to have fun"

2/3
 bijgewerkt door Bobst3r88 9 jaren geleden
LegoRobster
9 jaren geleden
Is het stelen (van artifacts) juist niet een heel blauwe ability?
Bobst3r88
9 jaren geleden
Gezien als dat blauw tegenwoordig ook kan exile, vind ik het op zijn plaats dat wit ook gaat stelen
RadioDragon
9 jaren geleden
niet alle kaarten hoeven creatures te zijn

super mushroom

enchant creature

enchanted creature gets +2/+2

totem armor

"Wahooo"
- Mario

of te flashy
 bijgewerkt door RadioDragon 9 jaren geleden
Bobst3r88
9 jaren geleden
misschien voor een common een beetje veelste sterk, je geeft hem +2/+2 voor 2 mana, met flash en ook nog eens totem armor misschien upgrade naar rare ?
RadioDragon
9 jaren geleden
Quote:
Bobst3r88 07-09-2015 om 22:43
misschien voor een common een beetje veelste sterk, je geeft hem +2/+2 voor 2 mana, met flash en ook nog eens totem armor misschien upgrade naar rare ?

spider umbra was common met +1/+1 en reach voor 1 dus daar ben ik een beetje vanuit gegaan
thewoodcutter
9 jaren geleden
Quote:
Krabbel 07-09-2015 om 21:29
Quote:
thewoodcutter 07-09-2015 om 21:07

Ik had zelf alleen aan pc/console gedacht, maar als jij iets met boardgames wil doen, leef je vooral uit!

Ik had een wargame in gedachte, te weten Anima Tactics. Bij deze dus mijn inzending

Hel
Legendary Creature - Human Rogue

Deathtouch

Whenever Hel receives damage from a source, if that source is a creature exile it, otherwise it's controller gets a poison counter

At the beginning of your upkeep , if you control no other Legendary Human Rogue, you get a poison counter
2/3

Hel (echte naam Modaka Inoue) is een dodelijke dame. Toen ze op het punt stond uitgehuwelijkt te worden (ze stamt uit een adellijke familie), had ze slechts kort contact via haar handen met haar aanstaande bruidegom, nog tijdens het huwelijksfeest bezweek hij aan haar "ziekte"/"gave". Sindsdien is ze samen met haar broer Jerome (echte naam Ichiro Inoue) op de vlucht voor de Inquisition. Haar nieuwe naam verdiende ze als lid van de Lords of the Abyss een piratenorganisatie onder leiding van Deadmoon (zelf een dochter van Oneiros, the Undying One, waardoor haar een gruwelijk lot te wachten staat).
Overigens heeft Hel nog geen volledige controle over haar krachten, maar onder het wakend oog van Deadmoon, die als een van de weinigen zonder gevolgen Hel kan aanraken, komt daar langzaamaan verandering in....

Bron
http://atoracle.wikidot.com/en-hel
En het Saga I & II regelboek van Anima Tactics (ISBN 978-1-58994-844-0 voor de geinteresseerden).
 bijgewerkt door thewoodcutter 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden

Een van de beginwapens in de game bloodborne. Dit wapen heeft twee modusses, een zaag en een cleaver (extended en compact) wanneer het wapen ingeklapt is (compact) zijn je aanvallen sneller en kun je dus sneller je enemies raken. Wanneer het wapen uitgeklapt is (extended) dan ben je trager, maar heb je meer bereik met je aanvallen waardoor je enemies een beetje op afstand kan houden.
Twigwalker
9 jaren geleden

Red, Pokemon Master is het character waar je mee speelt in de eerste pokemon game (Red). In Pokemon the Origin (Anime Film) wordt zijn hele verhaal ook verteld. Red is altijd opzoek om meer kennis en pokemon te verzamelen dat maakt hem blauw. Ook volgt hij zijn hart tijdens zijn zoektocht en laat zich vaak leiden door wat goed voelt, dit maakt hem rood.

De eerste ability laat je een creature (pokemon) opzoeken. Aangezien Red alle pokemon heeft gevangen weet hij waar hij ze kan vinden, maar hij heeft daar wel genoeg tijd voor nodig.
Eerste ability had teveel tekst nodig, dus aangepast naar het maken van tokens.

De tweede ability vertegenwoordigd een pokemon battle. Een goede trainer weet hoe hij zijn creatures (pokemon) maximale schade kan laten doen terwijl hij de aanval van de tegenstanders ontwijkt.

De laatste ability spreekt eigenlijk voorzich. Ik wilde graag de evolution van pokemon ook op de kaart hebben en aangezien Evolve al bestond was dat een leuke keus. Het sluit ook goed aan bij het sterker worden van pokemon wanneer ze evolven.
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Gotta catch 'm all
Enchantment
At the beginning of your upkeep, if you control 151 creatures with different names and at least one of each color, you win the game and you may call yourself "Pokemon Master" for all eternity.
hallowman3
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 08-09-2015 om 08:30
Gotta catch 'm all
Enchantment
At the beginning of your upkeep, if you control 151 creatures with different names and at least one of each color, you win the game and you may call yourself "Pokemon Master" for all eternity.

Wauw just wauw.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Verdomme, iemand was me voor met Pokemon. Dan ga ik voor een andere klassieker die ik kapot speel.

Bron: Mortal Kombat
Ik had eigenlijk voor Mileena's Tasty Treat fatality uit MKX willen gaan, maar kreeg geen fatsoenlijke art ervan gevonden. Daarnaast is MKX enigszins over the top qua gore en wil ik het graag enigszins kijker vriendelijk houden. De art is overigens haar promo art uit MK9. Waarom Mileena? Omdat Ravenous Mileena mijn favoriete Character is om mee te spelen (naast Tremor en Cassie Cage) en ik er ook nog behoorlijk goed mee ben.

Idee: Als een creature maar schade heeft gekregen kun je hem net zo goed uit zijn lijden verlossen toch? Dit is niet de meest denderende removal die er is, maar qua lore en uitwerking past het wel prima.
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
Twigwalker
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 08-09-2015 om 08:30
Gotta catch 'm all
Enchantment

Haha, nice. Hij moet wel een errata krijgen hoor, je moet nu 720 creatures with different names hebben
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL