Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #24

Twigwalker
9 jaren geleden
Welkom bij BYC 24! Ik heb al twee keer eerder de eer gehad om een thema te mogen verzinnen en na het games thema van Krabbel staat er nu weer een leuk thema voor jullie klaar. Maar eerst herhalen we de regels nog een keer die ook te vinden zijn op de Build Your Card pagina.

Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card. Eerst de gebruikelijke regels:

1. Een kaart per deelnemer. Gedurende de week mogen er wijzigingen worden aangebracht of van kaart worden gewisseld. Zolang het maar bij een kaart blijft.
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.

Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8! Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten? De nadruk ligt hier op min of meer, en gezien het thema verwacht ik hier sowieso niet veel problemen, maar laten we Planar Chaos vermijden.

Nu dat duidelijk is, kan ik het thema bekendmaken:

Lights, Camera, Action!

Oftewel, kies je favoriete film of serie en verzin er een kaart voor! Dr. Who, Die Hard, American Pie, Game of Thrones, etc. Alles is toegestaan, maar geef wel een korte uitleg bij de kaart waarom de kaart bij de serie/film past.

Hier een voorbeeldje van eigen hand:

Deadline is dinsdag 29 September. Succes!
 bijgewerkt door Twigwalker 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
The T.A.R.D.I.S.

Legendary Artifact
Indestructible, phasing
When T.A.R.D.I.S. enters the battlefield or phases in, take an extra turn after this one.
When T.A.R.D.I.S. leaves the battlefield or phases out, skip your next turn.
: Exile T.A.R.D.I.S. until end of turn. Draw 2 cards.
“River Song: Use the stabilisers!
The Doctor: It doesn't have stabilisers!
River Song: The blue switches!
The Doctor: The blue ones don't do anything, they're just... blue!
River Song: Yes they're blue: they're the blue stabilisers! [presses the button and the TARDIS indeed stabilises] See?
Blasty
9 jaren geleden
Terminator T-800

Artifact Creature - Human Contruct

Suspend 4 -

Indestructible

: Attach target equipment to Terminator T-800.

If Terminator T-800 would leave the battlefield, instead say "I'll be back!", exile it and put two time counter on it.

4/4

Een van mijn favoriete movie franchises, The Terminator!
Hij komt niet als normale creatures op tafel, hij flitst uit de toekomst vandaan! Hij is wel naakt, dus pak snel wat equipment! Mag ik voostellen wat Swiftfoot Boots en die Basilisk Collar van je tegenstander
Mocht je tegenstander toch met hem weten af te rekenen, dan komt er (zoals een franchise betaamt) altijd een vervolg

Tips zijn welkom!
 bijgewerkt door Blasty 9 jaren geleden
BrickFace
9 jaren geleden
Ichiraku Ramen
Legendary Artifact
, , Regenerate target Ninja you control.
, , You may search your library for a Ninja card, reveal it, and put it into your hand.
" This... taste... it.....is... AWESOME"
- Naruto Uzumaki

Ik heb niet echt een favoriete film/serie op het moment, dus neem ik maar iets uit een serie die ik momenteel kijk. Ichiraku Ramen komt uit de anime Naruto, en is het favoriete eten van Naruto (en van vele anderen)
 bijgewerkt door BrickFace 9 jaren geleden
hellhound
9 jaren geleden
The knights who say Ni

Legendary Creature - Knight

Whenever The knights who say Ni enters the battlefield, exile target creature an opponent controls untill end of turn, it gains "whenever this creature enters the battlefield from exile, your opponent may search his or her library for a basic forest card and put it onto the battlefield, then shuffles his or her library."

you shall bring us a shrubbery, a nice looking one but not too expensive. then you shall bring us another shrubbery and place it beside the first one. one slightly higher so we get the two-level effect with a path running down the middle. then, you will cut the mightiest tree in the forest, with ..... A HERRING

4/5

---------------------------------------
deze dude komt uit de film: monthy python: the quest for the holy grail. De film is een comedy over koning arthur zijn missie om de heilige graal te vinden. tijdens deze missie komt hij ergens in een bos een beruchte groep ridders tegen: de ridders die Ni zeggen, om langs hun te mogen moet je ze een bosje geven. Arthur en zijn ridders gaan dus op zoek naar een shrubbery, om zo verder te kunnen met hun avontuur.

daarom exiled deze kaart een creature van de tegenstander, hij word weggestuurd om een shrubbery te vinden, en als dat creature dan terugkomt heeft hij een shrubbery (forest), en mag doorgaan met spelen.
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden

Het moment dat ze dragonfire loslieten op de blackwater om de vloot van stannis neer te halen was toch wel een van de memoriabele momenten uit game of thrones voor mij. om te verwoorden dat de schepen kapot gaan, gaan er islands kapot. en natuurlijk gaat voor elk schip wat kapot gaat de bemanning ook dood.
Dordledum
9 jaren geleden
Al paar mooie inzendingen!

Ik ga ook even broeden op iets leuks.
Eclavyrr
9 jaren geleden

Natsu Dragneel, de Fire Dragonslayer uit mijn favo anime Fair Tail.
Zijn signature ability is Fire Dragons Roar, en die heb ik vertaald naar Firebreathing. Hij is een Dragonslayer, dus draken maken geen kans tegen hem.
Vuur aanvallen hebben geen effect op hem, hij eet ze zelfs om sterker van te worden.
Tenslotte is hij een typische shonen held, doen voor je denkt en absurd sterk (vandaar Haste, Trample)
Door zijn agressieve persoonlijkheid kan hij niet blokken.

Overigens wilde ik eigenlijk iets doen met Monster Musume, maar dat was me iets te risky
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
je hebt nog geen mana cost of rarity of P/T eclavyr
Eclavyrr
9 jaren geleden
Ik was nog bezig.... maar kreeg een dominion match tussen dor dus ff saven
cgroos
9 jaren geleden
Melisandre
Legendary Creature - Human Cleric

Protection from White and Red.

Sacrifice a creature: Add to your mana pool.

, Sacrifice another Legendary creature: Exile target permanent.

1/3

The night is dark and full of terrors.

Game of Thrones natuurlijk ! Melisandre trekt zich niks aan van kou of hitte en kan met een offer van voldoende waarde wonderen verrichten. Zelfs een God is kansloos met het juiste offer.

bijgewerkt door cgroos 9 jaren geleden ('another' ervan gemaakt omdat M natuurlijk nooit zichzelf zal opofferen)
hallowman3
9 jaren geleden
Dalek

Artifact creature - Dalek

: destroy target creature

2/6

Exterminate, exterminate, exterminate

Uiteraard de daleks uit Doctor Who, robots gemaakt door een man omdat hij sinds zijn geboorte in een oorlog leefde met de daleks was de oorlog zo voorbij. Ze hebben een soort hele enge gevaarlijke wc ontstopper en een lazer geweer waarmee ze mensen of aliens afknallen.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Oooh, Dalek! Cool

En ik zou Melisande Legendary maken, ik hoop bij god dat er niet meer van haar rondlopen .
LordWhooT
9 jaren geleden

de token!

Onze inzending (met een vriend van mij gemaakt (credits geven ), Mad Jack the Pirate, een "Legendarische" piraat met zijn vriend Snuk.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
cgroos
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 20-09-2015 om 15:28

En ik zou Melisande Legendary maken, ik hoop bij god dat er niet meer van haar rondlopen .

Helemaal vergeten, natuurlijk is het een legend.
Joram
9 jaren geleden
Griever Horde

Sorcery
Multikicker (You may pay an additional any number of times as you cast this spell.)
Put a 4/3 black and green Griever creature token with haste and infect onto the battlefield, then repeat this for each time Griever Horde was kicked.

Griever creatures you control get +1/+1 until end of turn.

"Part flesh, part robot, these creatures are deadly as the night" - Minho, Maze Expert

Griever

Token Creature - Griever
Haste, infect
4/3

Dit verwijst naar de film 'The Maze Runner' waar een stel jongens midden in een levensgroot doolhof opgesloten zitten. In het doolhof dwalen deze dingen rond, ze hebben een soort injectiespuiten waarvan je een hele vreemde ziekte krijgt en waar je ook dood aan gaat. Vandaar natuurlijk infect.
 bijgewerkt door Joram 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
@Joram infect doet sowieso al damage als -1/-1 counters.
bartist
9 jaren geleden
kaarten met Wither doen schade in -1/-1 counters
 bijgewerkt door bartist 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Infect: this creature deals damage in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.
bartist
9 jaren geleden
Ow, je hebt gelijk
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL