Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij BYC 25! Aan mij voor de eerste keer de eer om een thema te verzinnen na het Light, Camera, Action! thema van Twigwalker. Er staat ook nu weer een leuk thema voor jullie klaar. Maar eerst herhalen we de regels nog een keer die ook te vinden zijn op de Build Your Card pagina.
Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge, en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card. Eerst de gebruikelijke regels:
1. Een kaart per deelnemer. Gedurende de week mogen er wijzigingen worden aangebracht of van kaart worden gewisseld. Zolang het maar bij een kaart blijft.
2. Wees aardig voor elkaar.
3. Heb vooral lol met elkaar.
Een kaart wordt op het volgende beoordeeld:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8! Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten? De nadruk ligt hier op min of meer, en gezien het thema verwacht ik hier sowieso niet veel problemen, maar laten we Planar Chaos vermijden.
Nu dat duidelijk is, kan ik het thema bekend maken:
Zombie Apocalypse!
Met het nieuwe seizoen van The Walking Dead op komst wordt het tijd voor wat liefde voor de zombies voordat Rick Grimes en zijn gezelschap ze te grazen kunnen nemen! Naast de walking dead zijn er natuurlijk nog veel meer zombie sources zoals bv. Resident evil, Dawn of the dead, World War Z.
Hier mijn voorbeeld, het is een combinatie van The Walking Dead en Resident Evil:
T-Virus
Legendary Enchantment
Whenever a nontoken creature dies, that creatures controller puts a 2/2 black zombie creature token onto the battlefield.
whenever Infected Shambler deals damage to a creature, exile that creature, at the beginning of the next upkeep, that creature's controller puts a copy of Infected Shambler onto the battlefield
With those things around us, the world feels cold. maybe we should embrace the infection
The Cure
Artifact
Every upkeep, put a cure counter onto The Cure
: Remove 3 cure counters from The Cure, destroy all non-human creatures your opponent controls. For every creature destroyed this way, its owner may put a 1/1 white human creature token onto the battlefield tapped
You may only activate this ablility when you control 2 humans or more "Come on..... faster....... and"
*knock knock*
"Oh no".....
Het hele idee is dat er een apocalypse is, en dat er nog maar enkele mensen over zijn die het medicijn kunnen maken. Dus als die mensen dood gaan, is er geen kans meer op een medicijn. Ook hebben die mensen tijd nodig om het medicijn te kunnen maken, dus moet je een paar beurten wachten. En nadat het medicijn is gebruikt, moeten de patiënten even uitrusten en bijkomen
Mensen gaan me haten om de volgende kaart, maar goed:
Veelal wordt aangenomen dat een zombieifectie alleen mensen en/of zoogdieren beinvloedt.
Echter elk dier kan in principe een virus oplopen, alhoewel de besmettingsgraad bij sommige laag tot miniem zal zijn.
En wat is er irritanter dan een bij die maar blijft steken en steken, zelfs nadat je hem doodslaat.
Daarnaast was het de beste kaart voor een wel heel slechte woordgrap.
Abilities en zo:
Zombie Insect gezien het thema.
Flying: het is een bij. die dingen vliegen nu eenmaal.
Undying: de eerste keer heb je niet door dat het eem Zombee is tot hij weer tot leven komt en je opnieuw steekt.
Waarom geen infect, poison, zombie triggers: Het is maar een klein bijtje, tenzij je door een hele zwerm gestoken wordt is het virus gewoon niet meer sterk genoeg om een ander wezen te beïnvloeden.
Infected(This creature is a zombie additional to it's other creature types. At the beginning of each upkeep all non-zombie creatures in play get Infected, then put a -1/-1 counter on this creature.)
"Fever gone but itchy. Hungry and eat doggy food. Itchy Itchy Scott came. Ugly face so killed him. Tasty." - Patient Zero
1/1
De term Patient Zero wordt vaak gebruikt voor de eerste persoon die geinfecteerd wordt in een zombie apocalypse. Als deze kaart in play komt zal deze de andere creatures infecteren en zullen ze allemaal langzaam dood gaan. Ook al gaat Patient Zero dood de rest is ook al geinfecteerd dus de enige oplossing is alles in een keer vernietigen.
Each player discards a card at random, puts the top two cards of his or her library into his or her graveyard and puts a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield tapped.
The moment madness itself becomes fatal, the only thing left is a drooling bunch of mindless flesh.
Een duidelijke variant op Smallpox, 'cause zombies like brains.
Oké, dit thema is aanzienlijk makkelijker voor me. Niet dat het makkelijk is, maar gelukkig heb ik een idee... Voor "Operation Brain Eater"? Ik verbaas mezelf met dit bizarre idee!
Dankzij mijn recente nieuwsgierigheid naar Metal Gear kreeg ik het idee om een soort zombie "geheim agent" te maken die een zombie apocalypse teweeg brengt. De uitvoering was iets moeilijker, want het geheime gedeelte en het apocalypse gedeelte gingen niet erg goed samen in design. Of de kaart werd ingewikkeld, of de kaart werd gewoon irritant (hexproof-achtige dingen, met name, die voor flavor op de kaart hadden gepast). Uiteindelijk heb ik op gezonde speelbaarheid ingezet door middel van de laatste ability. Die is ruwweg zoals Reaper from the Abyss geformuleerd om het niet te absurd te maken. Hoewel dit eerst ook op Usha zelf triggerde, leek dit me net wat te absurd.
Qua flavor lijkt de kaart me duidelijk: Usha verandert dode dingen in zombies, en zaait zelf ook dood en verderf. Daar heeft ze wel hulp voor nodig van andere zombies, hoewel het niet uitmaakt wie ze gemaakt heeft. Een ding is zeker: De tegenstander moet Usha opruimen voordat "Operation Brain Eater" uitmondt in een complete zombie apocalypse.
EDIT: Usha zelf triggert haar eigen ability nu niet meer. Ik besefte dat "IEDERS dooien zijn JOUW zombies" absurd genoeg is zonder die hulp. Veel zwakker maakt het Usha ook weer niet, maar misschien heeft dit mogelijk gebrekkige balancing afgewend... Oh ja, de direct image is nu ook weer broken. ^_^'
bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden (Een detail veranderd om Usha zwakker/gebalanceerder te maken)
Soulephant 02-10-2015 om 21:55
Oké, dit thema is aanzienlijk makkelijker voor me. Niet dat het makkelijk is, maar gelukkig heb ik een idee... Voor "Operation Brain Eater"? Ik verbaas mezelf met dit bizarre idee!
Dankzij mijn recente nieuwsgierigheid naar Metal Gear kreeg ik het idee om een soort zombie "geheim agent" te maken die een zombie apocalypse teweeg brengt. De uitvoering was iets moeilijker, want het geheime gedeelte en het apocalypse gedeelte gingen niet erg goed samen in design. Of de kaart werd ingewikkeld, of de kaart werd gewoon irritant (hexproof-achtige dingen, met name, die voor flavor op de kaart hadden gepast). Uiteindelijk heb ik op gezonde speelbaarheid ingezet door middel van de laatste ability. Die is ruwweg zoals Reaper from the Abyss geformuleerd om het niet te absurd te maken, en triggert ook op Usha zelf zodat je niet (te) lang hoeft te wachten op je zombies.
Qua flavor lijkt de kaart me duidelijk: Usha verandert dode dingen in zombies, en zaait zelf ook dood en verderf. Daar heeft ze wel hulp voor nodig van andere zombies, hoewel het niet uitmaakt wie ze gemaakt heeft. Een ding is zeker: De tegenstander moet Usha opruimen voordat "Operation Brain Eater" uitmondt in een complete zombie apocalypse.
Dus als een creature van je tegenstander dood gaat krijgt hij een 2/2 zombie?
Enchantment
When The Dead Will Walk the Earth enters the battlefield, exile all creatures. For each creature exiled this way, its controller puts a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield.
Whenever a non-Zombie creature enters the battlefield, exile it and its controller puts a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield.
Zombie creatures can't block.
Exile target Creature, put a 1/1 black Thrull creature token on the battlefield
Whenever you exile a Zombie creature, you may pay , return Soul Cleansing to your hand
"Purge them from there evil, and bring some of them to my chambers"
Past wat beter bij de opdracht, het idee is een simpele removal spell, Orzhov tintje wegens dat hun veel met de doden doen, dus maak er een thrull van, en zombies hebben niet zo snel Haste, dus kan je deze als je het op een zombie gebruikt, nog een keer gebruiken!
Enchant creature.
Enchanted creature loses all abilities, has +1/-1 and is a black zombie in addition to its other types.
Whenever enchanted creature deals combat damage to a creature, put a token that's a copy of Zombie Plague onto the battlefield enchanting that creature.
At the beginning of your upkeep, put up to one creature from each player's graveyard onto the battlefield under your control. They are a Zombie in addition to their other creature type(s).
At the end of your turn, put a -1/-1 counter on all creatures.