Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij alweer de 29ste editie van Build Your Card! Mijn naam is Carlo (carlovdm) en deze week mag ik als winnaar van #BYC28 voor jullie dit non-profit spel hosten dat al ruim een half jaar wordt gespeeld op de bazaar. Dat er nog maar veel edities mogen volgen met telkens een hoop deelnemers!
Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op Build Your Card.
Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van BYC, mogen niet worden ingezonden.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb vooral lol met elkaar
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Dan nu het thema! Het thema van deze week is… My Precious.
Voor iedereen die nu denkt "YES Lord of the Rings!", helaas pindakaas, dat gaan we niet doen. We gaan wel met zijn allen op zoek naar datgene waar we zo naar verlangen, datgene wat we nodig hebben, die ene kaart die onze combo's in gang zet of ons misschien wel een win oplevert! Want iedereen gaat deze week een eigen tutor-kaart maken. Wie liever een anti-kaart maakt à la Shadow of Doubt mag dat uiteraard ook doen.
Voor diegenen die nog niet bekend zijn met de term 'tutor': een tutor-kaart laat je in je library zoeken naar één (of meerdere) kaarten, die vervolgens naar je hand gaan of naar de top van je library en ten slotte schud je je library. Het doel spreekt voor zich: je gaat op zoek naar die ene kaart om je verder te helpen in het spel. Enkele voorbeelden: Demonic Tutor, Elvish HarbingerGamble.
Een voorbeeld van de judge:
Favor of the Ghost Council
Enchantment - Aura
Enchant Creature
Enchanted creature has lifelink and deathtouch.
Whenever enchanted creature deals combat damage to a player, sacrifice Favor of the Ghost Council. If you do, search your library for a card and put that card into your hand. Then shuffle your library.
Veel succes en plezier bij BYC#29!
De deadline is exact over een week, namelijk vrijdag 20 november 2015, 23:59.
Creature - Human Shepherd
When Goat Herder enters the battlefield, put a 1/1 green Hound creature on the battlefield.
Goat creatures you control get +1/+1.
Whenever a Goat creature you control leaves the battlefield, you may search your library for a Goat creature card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library. Although he can't keep the goats apart, he can count really well.
2/2
Hm... Tutors is een uitdaging, dat zonder meer. Maar ik denk dat ik weer iets heb:
Ik heb niet zo heel veel te zeggen over deze kaart, behalve dat hij eerst goedkoper was, één kaart gaf en twee beesten moest saccen voor die kaart. De tweede kaart heb ik erbij gedaan om meer interessante beslissingen te genereren: Welke van de twee heb je eerst nodig? Ik weet niet honderd procent zeker of de kaart wel goed gecost is op dit moment, dus dat verandert mogelijk nog.
En de flavortekst? Ja, dat valt te verwachten. Nessio Malade is immers wel zwart.
Harbinger of the Dragon
Creature - Human
Haste
You may have any number of cards named Harbinger of the Dragon your deck
: Sacrifice all cards named Harbinger of the Dragon: search your library for a dragon card with converted mana cost equal or less then the amount of cards sacrificed this way If you see one harbinger, you should run. He is probably not alone
2/1
At the beginning of each players upkeep You may search that players library for a nonland permanent and put it onto the battlefield under that players control.
Whenever you gain two or more life, you may pay . If you do, you may search your library for a creature card with converted mana cost 4 or less and put it onto the battlefield. Then shuffle your library
Some try to win at all costs, others feel more drawn to the power of healing
Deze kaart is bedoelt om het flicker/blink deck te stimuleren: hier een voorbeeld in een perfect draw
Speel deze kaart, speel vervolgens Kitchen Finks, krijg 2 leven en betaal , zoek in je deck naar bijv een Restoration Angel, bounce de finks weer en krijg meer leven.
deze kaart is natuurlijk niet alleen een sterke tutor, maar kan ook meteen je win condition zijn, heel 'precious' dus. mijn inspiratie voor deze kaart zit in Kitchen Finks, Collected Company en natuurlijk vele tutors
Deze kaart is bedoelt om het flicker/blink deck te stimuleren: hier een voorbeeld in een perfect draw
Speel deze kaart, speel vervolgens Kitchen Finks, krijg 2 leven en betaal , zoek in je deck naar bijv een Restoration Angel, bounce de finks weer en krijg meer leven.
een situatie met assemble schiet me gewoon te binnen. speel op beurt 2 een Abbot of Keral Keep, exile deze en speel hem direct CMC=0, dan is ineens de turn 2 Darksteel Colossus met haste mogelijk
ik weet niet of suspend dit onmogelijk maakt, maar het lijkt me leuk
dit is ancestral vision(ruling onder aan de pagina). ancestral vision kan niet gecast worden omdat het geen mana cost heeft. Het lijkt mij dus niet te werken met abbot of keral keep. Zelfde geld dus voor mij kaart. Je kan hem, als je hem raakt met abbot ook niet suspenden, omdat voor suspend de kaart in je hand moet zitten.
Als ik het mis heb kan magnus het misschien ophelderen.
Je kan Assemble nog wel cascaden, dus voor 3 mana kun je met bijvoorbeeld Violent Outburst een Blightsteel Colossus incheaten als de cascade een Assmble hit.
Moet dit echt een tutor zijn, of mag het ook een "reveal cards from the top of your library until you reveal a..." effect zijn, a la Evolutionary Leap?