Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card # 30

hallowman3
9 jaren geleden
Welkom bij alweer de 30ste editie van Build Your Card! Deze week mag ik als winnaar van BYC#29 voor jullie dit - naast de eeuwige roem - non-profit spel hosten dat al ruim een half jaar wordt gespeeld op de bazaar.

Alles over dit format en de geschiedenis ervan vind je op Build Your Card.

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende Build Your Card.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd of als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerder inzending schrappen. Beperk het echter altijd één!
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van BYC, mogen niet worden ingezonden.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb vooral lol met elkaar

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu het thema: Here, a gift

Gaan we elkaar nu cadeautjes geven? Jazeker, maar dan niet de cadeautjes waar je al te blij van wordt of juist wel. Geef een andere speler een kaart die hem/haar de hele tijd belemmert of een kaart die alle andere spelers helpt of help juist diegene die de hele tijd niks kan doen in een pot commander. Kortom geef dingen aan andere spelers en doe er de naarste/beste dingen mee. Anti kaarten mogen ook dus als een speler iets onder zijn eigen controle neer legt dat jij het krijgt of iemand anders. Denk bijvoorbeeld ook aan kaarten als Zedruu the Greathearted die het fijn vinden als je tegenstander kaarten van jou heeft.

Een voorbeeld:

Reckless Kaboomer

creature - goblin

You can't target Reckless Kaboomer

When Reckless Kaboomer enters the battlefield you may have a player gain control of it.

At the beginning of your upkeep put a KABOOM counter on Reckless Kaboomer, then if it has 5 or more KABOOM counters on it sacrifice it and you lose the game.

yaaa yaaaa yaaaahaaaaaahaaa *KABOOM*

0/4

Succes met BYC #30 en nu lekker mensen pesten WOOOHOOO.

Deadline is zondag 29 november om 23:59
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Last Golem Standing

Creature - Golem

As Last Golem Standing enters the battlefield, put two copies of it under each other player's control and one copy under your control.
Shroud, defender, indestructible
Last Golem Standing can't be sacrificed.
As long as more than one card named Last Golem Standing is on the battlefield, players can't win or lose.
When Last Golem Standing is the only card named Last Golem Standing on the battlefield, you win the game.
"A game played by dragons and the undead. Nobody else has the patience and the lifespan." - Drackig, academy researcher

1/11
kolonelnick
9 jaren geleden
Ik druk steeds op het foute knopje, mijn kaart staat nu op pagina 2
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
@Magnus, is dit gebaseerd op een bestaand spel?

@Kolonelnick, je opponents kunnen gewoon de infiltrator sacrificiën dan heb je er nog niks aan.
hellhound
9 jaren geleden
Cast into Oblivion

Enchantment

Indestructible, Shroud

At the beginning of each players upkeep , that player gains control of Cast into Oblivion.

At the beginning of each end step, Player controlling Cast into Oblivion gains an Oblivion Counter. then, if that player has 3 Oblivion counters, that player exiles Cast into oblivion untill end of turn. then, that player shuffles all permanents he or she controls, his hand, and his graveyard into his or her library. then, that player returns to his or her starting life total

------------------------------------------

een cadeautje dat het hele spel reset... oke, het is erg voor iedereen die het overkomt, en het overkomt iedereen omstebeurt. het kan het hele spel terug in iemand anders zn handen duwen, maar wel erg traag, want niemand trekt een nieuwe hand.
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 21-11-2015 om 19:13

@Kolonelnick, je opponents kunnen gewoon de infiltrator sacrificiën dan heb je er nog niks aan.

ah natuurlijk. gonna change that
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Klinkt nogal als een Sleeper Agent .

@hallowman: nee, dat was gewoon flavor
kolonelnick
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 21-11-2015 om 19:54
Klinkt nogal als een Sleeper Agent .

@hallowman: nee, dat was gewoon flavor

Hoe komt het, elke keer als ik een kaart bedenk. jij me wel een kaart kan laten zien die er precies op lijkt -.-

back to the drawing board
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ik ken teveel kaarten .
LegoRobster
9 jaren geleden
Rakdos, Partycrasher
Legendary Creature - Demon

At the beginning of your upkeep, choose one:
- Lose half your life, rounded up.
- Sacrifice half your non-demon permanents, rounded up.

At the beginning of your end step, target opponent gains control of Rakdos, Partycrasher

Flying, Trample, Haste

6/6
hallowman3
9 jaren geleden
Kolonelnick, met hoeveel loyality begint je planeswalker? En is die +3 niet een tikkie OP omdat je tegenstanders geen sorceries kunnen casten en het een + is?

@Hellhound, de kaart reset het spel alleen voor jezelf aangezien je de kaart terug moet schudden en kan je niet beter neerzetten in plaats van gains 20 life becomes it's starting life? En misschien aan het begin van de beurt het spel resetten want nu is het wel heel makkelijk om mensen uit het spel te tikken.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
bartist
9 jaren geleden
Na het terechte commentaar van BYC #28, deze keer een beter doordachte poging.

Ojutai's Strategist
Creature - Bird Monk

Defender, flying

All nonland permanent you control enter the battlefield tapped.

When Ojutai's Strategist blocks a creature, that creature's controller gains control of Ojutai's Strategist at the end of combat.

I'm interested in learning your stategies. Explain them slowly, so I can study them in detail.

0/6

Ik heb veel gekeken naar wit/blauwe flying defenders om de juiste verdediging/abilty-verhouding te krijgen.
Het idee van de kaart is dat als de Strategist een aanvaller blockt, dat de eigenaar van die aanvaller de Strategist en daarmee de vertragende werking van z'n eerste ability krijgt. Dit zou tegen super-aggro decks moeten werken.
In eerste instantie was ik van plan "all permanents" te doen, maar dit zou een te grote setback zijn om het uberhaupt in het veld te brengen.

Door de setback wordt het minder waarschijnlijk dat je aangevallen wordt, en als je aangevallen krijgen de tegenstanders een setback die nog wel uit te wisselen is..
 bijgewerkt door bartist 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Laatste regel moet volgens mij zijn: When ojutai's strategist blocks a creature that creatures controller gains control of ojutai's strategist at end of combat.
kolonelnick
9 jaren geleden
Note to self. Maak geen magic kaarten om een uur snachts xD die +3 moet uiteraard -3 zijn en de starting loyalty is 4. Ik zal vanavond ergens de gefixte versie plaatsen.
Bobst3r88
9 jaren geleden
Santa's Workshop

Legendary Snow Land

, add colourless mana to your pool where X is the amount of Green Christmas Elf creatures in play.

, Each player rolls a D6 and then puts a number of 1/1 Green Christmas Elf tokens with "Sacrifice all Green Christmas Elf creatures you control: Creatures deal no combat damage this turn." into play equal to the number thrown.

"The Christmass spirit us upon us all"
 bijgewerkt door Bobst3r88 9 jaren geleden
Sunitram
9 jaren geleden
The Auditors of Reality

Legendary Creature - Advisor Avatar

When The Auditors of Reality enters the battlefield, each player gains control of each permanent he or she owns.

Players can't search libraries.
Players can't draw more than one card each turn.
Nonland permanents can only enter the battlefield when cast.
Players can't put more than one land onto the battlefield each turn.
Permanents can only be controlled by their owner.

1/4

Ik zocht al tijden naar een manier om een Discworld character in ByC te krijgen

De Auditors zijn de tegenhangers van creativiteit en geloof. Alles moet volgens hen gebeuren volgens de koude wetten van de logica, en alles wat daarvan afwijkt wordt gezien als slordig en onacceptabel. Ze zijn eigenlijk geen onderdeel van dit universum en eigenlijk mogen ze geen deel nemen aan het dagelijks leven, maar de verbeeldingskracht van levende wezens trekt ze zo aan dat ze soms zelfs hun eigen regels breken om het tegen te gaan.

Kortom: de perfecte antikaart. Had ik nou goed begrepen dat dit mocht? Zo niet, dan maak ik wat anders.
 bijgewerkt door Sunitram 9 jaren geleden (Return-control regel gemaakt.)
hallowman3
9 jaren geleden
Een anti kaart mag inderdaad ook, moet je niet misschien ook doen dat als die de battlefield entered dat iedereen weer controle krijgt?
Eclavyrr
9 jaren geleden
Sharing is caring
World Enchantment

At the beginning of each players upkeep, that player reveals cards from the top of his or her library until he or she reveals a nonland permanent card. That player gains life equal to its converted mana cost, then puts it on the battlefield under the control of the player to his or her right.
Put all other cards revealed this way on the bottom of their owner's library in any order.
Play nice now.

Een variant op Eureka die elke beurt triggert, leven geeft en een leuke puinhoop kan maken van een potje. Lijkt me hilarisch in Commander
Weet alleen niet of de wording helemaal klopt, als iemand daar even naar wilt kijken.
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden (Bewoording aangepast. Thanks Magnus)
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Zo is het iets netter

At the beginning of each players upkeep, that player reveals cards from the top of his or her library until he or she reveals a nonland permanent card. That player gains life equal to its converted mana cost, then put on the battlefield under the control of the player to his or her right. Shuffle all other cards revealed this way back into their owner's library.

Tip: elke beurt shufflen is veel werk. Ik zou zeggen: exile en laat het daar, exile en ditch het in de graveyard of gooi het onderop de library . Leuke kaart!
Eclavyrr
9 jaren geleden
Thanks Magnus, bewoording is nu wat minder rommelig en het shufflen is veranderd naar retourneren naar onderkant deck.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 56 posts
  • Laatste post Nerfy 9 jaren geleden
  • Gemaakt door hallowman3 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL