Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Welkom bij alweer de 31ste editie van BYC! Het is deze week aan mij de eer om een thema te bepalen en jullie creatieve inzendingen te jureren!
Jullie zijn ongetwijfeld allemaal al bekend met het principe van Build Your Card, dus ik ben hier ook niet van plan veel woorden aan vuil te maken. Heb vooral veel plezier met z'n allen! Mocht er iemand toch nog een vraag hebben, stel hem gerust!
Degenen die mij enigszins kennen weten dat ik een groot Rakdos fan ben (waar ik zeer toepasselijk ook BYC 30 mee heb gewonnen). Een van de soort effecten waar de Rakdos kleuren van Magic, ( en ) goed in zijn, is direct damage. Ook wel bekend als 'Burn'.
In de geschiedenis van Magic zijn al veel burn varianten geprint (een single target Shock, spells als Fireball, het toevoegen van kleuren zoals bijvoorbeeld Mindswipe, lifeloss in plaats van damage met Bump in the Night, etc. etc.), maar jullie creatievelingen kunnen er vast ook nog wel een paar verzinnen!
Hierbij de concrete opdracht: Ontwerp een burnspell.
Wees vooral origineel, aangezien ik de database af zal gaan om te kijken of er niet toevallig al iets vergelijkbaars is geprint. Jullie hebben een week de tijd. De contest sluit op woensdag 9 december om 23:59.
deze kaart is bedoelt om een specifieke goede rode 1-drop te kunnen abusen. welke dan? er zijn vele mogelijkheden, deze spelen tijdens je eerste main phase, een Goblin Guide omhoogtrekken en aanvallen? dat is zeker geen slechte optie, maar niet waar deze kaart voor bedoelt is.
deze kaart is bedoelt voor Vexing Devil (een van mijn "pet cards"). ik speel hem zelf graag in modern, en uit ervaring blijkt dat bijna iedereen de damage neemt om hem dood te laten gaan. als je een beurt 1 devil speelt doe je dus gewoon 4 schade, oke. dan speel je op beurt 2 Necromantic Flames, haal je Vexing Devil terug, en zo geef je de tegenstander weer de optie tussen een 4/3 tegenover zich of 4 damage.
hallowman3 01-12-2015 om 22:00
Zijn silverbordered kaarten legal? Ik wil een kaart maken die te maken heeft met overgebraden kip.
Ik denk dat het beter is, om de competitie eerlijk en vergelijkbaar te houden, dat we silverbordered kaarten uitsluiten. Maar je kan best gebraden kip als flavour terug laten komen zonder er daadwerkelijk een te hoeven koken.
as an additional cost to casting fuel the flames, pay 3 life. choose one: Fuel the flames deals 5 damage to up to two target creatures or deals 5 damage to target player. that player discards two cards at random.
Adding blood to fuel can have "interesting" effects.
Een van m'n eerste build your cards ^^
ik was inderdaad vergeten card type en rarity toe te voegen
je kaart mist not een card type (instant/sorcery) en aan rarity radiodragon
moet het trouwens echt een spell zijn, of mag het ook een enchantment, creature of artifact zijn met een burn effect. (bijvoorbeeld Flameblast Dragon of Staff of Nin)
LegoRobster 01-12-2015 om 21:13
Jullie zijn ongetwijfeld allemaal al bekend met het principe van Build Your Card, dus ik ben hier ook niet van plan veel woorden aan vuil te maken.
Misschien handig om de regels er toch bij te zetten voor de mensen die hier nieuw zijn? Of die nog niet eerder mee hebben gedaan aan BYC? Een link naar de pagina kan misschien geen kwaad.
Volcanic Spores deals 2 damage divided as you choose among 1 or 2 target creatures. If a creature dealt damage by Volcanic Spores dies this turn, put a 1/1 green Saproling creature token onto the battlefield.
If Volcanic Spores was kicked, it gains deathtouch.
Not only are the spores of Jund fungi flammable, they are also highly toxic in large quantities.
Lightning Avalanche
Sorcery
Lightning Avalanche deals 3 damage to each creature, planeswalker and player. Each player sacrifices each nonland, noncreature, nonplaneswalker permanent with converted mana cost of 3 or less and sacrifices three lands. When thunder rolls down the mountain, lightning has already passed and only the strongest can tell the tale.
@MagnusMagicus: Ik denk niet dat men nog 3 land kan sacrificen nadat ze alle non-creature, non-planeswalker permanents met converted mana cost of 3 or less al hebben gesacrificed...
kolonelnick 01-12-2015 om 23:31
je kaart mist not een card type (instant/sorcery) en aan rarity radiodragon
moet het trouwens echt een spell zijn, of mag het ook een enchantment, creature of artifact zijn met een burn effect. (bijvoorbeeld Flameblast Dragon of Staff of Nin)
Een 'spell' is alles dat geen land is, dus Artifacts, Enchantments, Creatures, maar ook Planeswalkers zijn toegestaan.
Invocation of the Firemind Instant
Invocation of the Firemind deals 1 damage to target creature or player for each card you have drawn this turn. "Well now, that at least had to smart, hadn't it" - Niv-Mizzet
Cooking too hot deals 5 damage to each creature and each player, then each player discards a card at random.
When rakdos cooks cooked the ckickens too hot they thought of a new way to cook there enemies.
Ik vraag me af of dat de kaart niet te goedkoop is.
5 mana voor 5 damage op alles lijkt me vrij krachtig, maar je vangt zelf ook schade en moet zelf ook discarden, dus ik denk dat het ok is. Lees je kaart nog wel even na: je kaart heet Cooked too hot, maar het effect zegt Cooking too hot, Rakdos is met een hoofdletter en "hun vijanden" vertaal je als "THEIR enemies." Oh en er zit maar 1 k in chickens