Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #32

Sunitram
9 jaren geleden
Beste BoM-mers, welkom bij weer een nieuwe aflevering van [audience say it with me] Build! Your! Card!

Ongeveer iedere week komt er een nieuw Build Your Card topic op dit forum te staan. In dit topic wordt een thema vastgelegd en aan de hand van dat thema mogen jullie een kaart gaan ontwerpen! De winnaar gaat er niet alleen met de onsterfelijke* eer vandoor, maar mag tevens de volgende Build Your Card opdracht verzinnen!

Genoeg gepraat over de regels, die kun je toch allemaal hier bekijken. Tijd voor de opdracht!

Stel je dit voor.
New Phyrexia. Tezzeret is verdwenen. Elesh Norn heeft de macht gegrepen en daarbij Sheoldred en Urabrask uit hun macht gezet. Maar dan ontvangt ze nieuws. In het kamp van Jin-Gitaxias wordt er gefluisterd over het bestaan van andere werelden. "Andere werelden die ook de grootsheid van Phyrexia bijgebracht moeten worden," denkt Elesh.

En dan is het zo ver. Na tijden van experimenteren is het de Phyrexians gelukt. Ze hebben een connectie met een andere wereld. Een nieuwe invasie kan beginnen...

Dan nu de opdracht: maak een Phyrexian! Maar niet zomaar een, deze Phyrexian moet voor kunnen komen op een andere wereld dan New Phyrexia. Gaan ze weer terug naar Dominaria? Hebben ze hun zinnen gezet op het Alaraanse etherium? Voor mijn part laat je ze naar Innistrad afreizen en de Helvault corrumperen. Wees creatief, de rest is dat ook.

Omdat dit best een lore-heavy opdracht is zal ik iets kritischer kijken naar hoe je kaart past binnen zowel Phyrexia als de binnengevallen wereld, maar in vorige BYC's is al meer dan eens naar voren gekomen dat de lore kennis bij de meesten hier wel goed zit. Show me what you got!

Jullie hebben tot vrijdag 18 december, 23.59 uur om je kaart in te sturen. Ik hoop de volgende dag de beoordelingen te kunnen geven. Succes, mensen!

Tot slot nog een voorbeeld:

Vorinclex, Ursurper of Naya

Legendary Creature - Praetor

Creatures you control with power 5 or greater have trample.

Whenever a creature you control attacks, it gains +2/+0 until end of turn.

Whenever a creature you don't control attacks, it gains -2/-0 and doesn't untap during its controller's next untap fase.

"I have no use for the weak."

6/5

*De schrijver van dit topic is niet verantwoordelijk voor de daadwerkelijke duur van de eer die aan Build Your Card verbonden is.
 bijgewerkt door Sunitram 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
na even nagedacht te hebben dacht ik. waar zou elesh norn naar toe gaan als ze inderdaad naar alara gaat. het antwoord? Esper natuurlijk! esper is vol artifacts. de kaart komt als ze al een tijdje op esper is en daar hun koningin is geworden. ze heeft dus de esper kleuren gedeeltelijk overgenomen. Ze wil zoveel mogelijk artifacts hebben dus geeft ze alles in je hand artifactcylcing. cycling komt van het originele alara block dus vind dit wel leuk passen. aangezien de praetors altijd jezelf een effect geven en je opponent een negatief effect van dezelfde soort, maakt ze de cycling van je opponent duurder. ik ben nog niet helemaal zeker van de wording dus als iemand me daarmee kan helpen?

bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Phyrexian clone

artifact creature - shapeshifter

When phyrexian clone enters the battlefield you may exile an artifact or creature.

Phyrexian clone is a copy of the exiled card except it’s name is still phyrexian clone and it has 'shroud' and the following abilities:

'As long as phyrexian clone has exiled a creature it gets +1/+1

As long as phyrexian clone has exiled an it is a creature with power and toughness equal to the converted manacost of the copied artifact.'

0/1

More eldrazi incoming! That's not an eldrazi that's a phyrexian, we can no longer trust anyone they are changing themselves into us.

De phyrexians zijn zendikar binnengevallen en die eldrazi zijn maar wat interessant, dus waarom zouden ze ze niet gewoon worden, ze zijn groter, sterker en veel enger (op sommige aspecten) dus nog makkelijker om alles te vernietigen.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden (Hij wil wel een shapeshifter zijn natuurlijk)
Sunitram
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 12-12-2015 om 19:31
ik ben nog niet helemaal zeker van de wording dus als iemand me daarmee kan helpen?

Zoiets?

Elesh Norn, Queen of Esper

Legendary Creature - Praetor

Vigilance

Each card in your hand has artifactcycling , where X is its converted mana cost. (, discard this card: search your library for an artifact, reveal it, then put it in your hand. Then shuffle your library.)

Cycling abilities your opponents control cost more to activate.

5/8

Dan even wat anders, waar haal je die stoere art vandaan?

Quote:
hallowman3 12-12-2015 om 19:37
Phyrexian clone

artifact creature -

When phyrexian clone enters the battlefield you may exile a creature or artifact, phyrexian clone becomes a copy of that creature or artifact except it gains 'shroud
If phyrexian clone is a non artifact creature it gets +1/+1.
If phyrexian clone is an artifact it is a creature with power and toughness equal to the copied artifacts converted mana cost.' and it's name is still phyrexian clone.

Shroud

0/1

More eldrazi incoming! That's not an eldrazi that's a phyrexian, we can no longer trust anyone they are changing themselves into us.

Ik denk dat dit iets netter staat:

Phyrexian Clone

Artifact Creature - Shapeshifter

Shroud

When Phyrexian Clone enters the battlefield, you may exile a creature or artifact.

If a non-artifact creature was exiled this way, Phyrexian Clone enters the battlefield as a copy of that creature, except it gains +1/+1.

If an artifact was exiled this way, Phyrexian Clone enters the battlefield as a copy of that artifact, except it is an artifact creature with power and toughness X, where X is that artifact's converted mana cost.

If Phyrexian Clone is a copy of another permanent it still has shroud and its name is still Phyrexian Clone.

0/1
hallowman3
9 jaren geleden
Ik heb gekeken naar Sakashima the Impostor die heeft de verwoording ook op deze manier dus ik dacht dat zal dan wel goed zijn.
kolonelnick
9 jaren geleden
bedankt met de bewoording
en de coole art. well google is your friend
Thompiedom
9 jaren geleden
Mind Wurm

Artifact Creature - Wurm Construct

When Mind Wurm dies, you may pay

If you do, gain control of target creature that dealt damage to Mind Wurm with power 3 or less.

"Men, whenever you see one of these buggers, make sure you cover your ears."
-Innistradian Quartermaster

De Phyrexians hebben een nieuwe soort construct losgelaten dat de hoofden van argeloze bewoners binnenkruipt en met behulp van speciale mind control technologie beheersen ze de zwakkeren van de samenleving.
 bijgewerkt door Thompiedom 9 jaren geleden
Sunitram
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 12-12-2015 om 20:25
Ik heb gekeken naar Sakashima the Impostor die heeft de verwoording ook op deze manier dus ik dacht dat zal dan wel goed zijn.

Het probleem is ook niet zozeer dat je verwoording fout is, het is eerder dat je zoveel extra tekst op dit beest wil zetten dat de ability nogal onoverzichtelijk wordt. Ik wou je een suggestie doen hoe je dit mooier op kon lossen, zie maar wat je ermee doet
hallowman3
9 jaren geleden
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is, ik begrijp het zelf ook beter.
Sunitram
9 jaren geleden
Wow, het is stil hier... Jongens, jullie kunnen nog steeds inzenden hoor! Ik beloof dat ik me niet meer met de inzendingen bemoei tot ik ze moet beoordelen!
hallowman3
9 jaren geleden
Ik vind het niet erg, dan ben ik sowieso in de top 3 .
hellhound
9 jaren geleden
Ichorbringer Sliver

Creature - Sliver Beast

All slivers you control have infect and have 'whenever this creature deals combat damage to a player, sacrifice a permanent".

[4/4]

first, there were only the slivers, then the phyrexians came, and they controlled the slivers teaching them new techniques to use
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Heliod, God of Poison
Legendary Enchantment Creature - God
Indestructible
Heliod can't have -1/-1 counters placed on him.
As long as your devotion to is less than 5, Heliod isn't a creature.
Other creatures you control have infect.
One drop of phyrexian oil is all it took.
7/8
Joram
9 jaren geleden
Ezuri, Compleator of Dragons
Legendary Creature - Elf Warrior

Whenever a Dragon enters the battlefield under an opponents control, you gain control of it.

Dragon creatures you control are green and blue.
Dragon creatures you control get +1/+1 and have infect.

4/4

----------------------------------
Jin-Gitaxias, de blauwe praetor van New Phyrexia, heeft heimelijk ontdekt hoe hij een connectie met een andere wereld kan maken. En laat die wereld nou net toevallig Tarkir zijn! Al maanden voordat Elesh Norn en de andere praetors ontdekken dat er een connectie mogelijk is, heeft hij al iemand vooruitgestuurd naar Tarkir... Ezuri.

Jin-Gitaxias is van plan, nu Elesh in New Phyrexia de macht heeft, zelf aan de macht te komen in Tarkir voordat de andere praetors een kans krijgen, om vanuit daar zijn oog weer te richten op het compleaten van alle levensvormen in de multiverse. Daarom heeft hij Ezuri vooruitgestuurd, om de dominante levensvormen daar in zijn macht te krijgen.. De draken.
En het lukt Ezuri ook nog. In de wandelgangen wordt gezegd dat Dragonlord Silumgar en Dragonlord Kolaghan al in zijn macht zijn, nog voordat Elesh Norn zelfs maar een idee had van de connectie met deze wereld.

Maar dan komt ook zij erachter, en nog geen paar weken later stuurt zij haar grote leger naar Tarkir. Met brute kracht dwingt ze Ojutai en Dromoka tot slavernij, en daarmee ook al hun aanhangers.

Daarmee staat misschien wel de grootste oorlog ooit van de Phyrexians op het punt om te beginnen.. Drie grootse legers die tegen elkaar vechten, dat van Jin-Gitaxias met de Silumgar en de Kolaghan clan, dat van Elesh Norn met de Ojutai en de Dromoka clan en dat van Dragonlord Atarka, die zich staande heeft gehouden en nu alle overgebleven bewoners van Tarkir verzameld om tegen de Phyrexians te vechten.
En Ugin heeft niets door, hij heeft zijn hoofd zo vol aan de Eldrazi op Zendikar dat hij geen moment denkt aan wat er op Tarkir gebeurd.

Maar.. Wat als dit een list is? Wat als de Jin-Gitaxias en Elesh Norn helemaal niet van plan zijn tegen elkaar te vechten, maar doen alsof om zo de Atarka clan in de val te laten lopen zodat ze ultieme heerschappij over Tarkir krijgen? Het is mogelijk, maar daar komen we pas achter als deze grote oorlog eindelijk uitbreekt.. en Tarkir misschien wel compleet verwoest achterlaat.
------------------------------------
Het idee achter de kaart van Ezuri is dus dat hij de 'Compleator of Dragons' is, dus vandaar dat alle draken die op het veld komen van jou worden. Wat het ook interessanter maakt is dat de draken groen/blauw worden en er is nog geen enkele groen/blauwe draak op dit moment. Ook is het duidelijk dat de draken onder Phyrexian invloed zijn gekomen door het infect effect.
Als laatste heb ik ervoor gekozen om Ezuri 4/4 power/toughness te geven, om zijn groei aan te tonen onder terwijl hij in de macht van de Phyrexian is;
Ezuri, Renegade Leader is 2/2, Ezuri, Claw of Progress is 3/3 en nu is hij 4/4.
 bijgewerkt door Joram 9 jaren geleden
carlovdm
9 jaren geleden
Teysa, Council's Outcast
Legendary Creature - Human Soldier

Infect, first strike

Whenever a -1/-1 counter is placed on another creature, target player loses 1 life and you gain 1 life.

"The wretched grasp of the Obzedat will fester at my touch. I shall be free at last."

2/3

Phyrexians in Ravnica! De gedachte erachter is dat Teysa een verbond heeft gesloten met de phyrexians, in de hoop zich te kunnen bevrijden van Obzedat, Ghost Council en specifieker Karlov of the Ghost Council. In haar strijd heeft ze zich ietsje agressiever opgesteld, met als gevolg dat ze nu ook een soldier is met first strike.
 bijgewerkt door carlovdm 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Tsja... om enigszins in de stemming van Zendikar te blijven vraag ik me af wat er eigenlijk met Emrakul is gebeurd. Waar is deze kolossale Eldrazi gebleven. Aangezien de Eldrazi titanen door de Eternal Dimensions kunnen reizen kan ik me voorstellen dat hij is gaan rondzwerven en op New Phyrexia is beland. Elesh Norn en haar council waren niet blij om een wereld opnommende Chtulhu wanna-be te zien dus heeft ze haar invloed op Phyrexia gebruikt om hem weg te jagen. Het bombardement met de Phyrexian Oil heeft Emmy echter beïnvloed... gecorrumpeerd en gemuteerd. Verzwakt door zijn ziekte is hij nu een dodelijke carrier geworden voor de Phyrexian Oil en elke planeet die hij vanaf nu bezoekt staat hetzelfde lot te wachten.
Niets wilt nog in zijn aanwezigheid in de buurt zijn, en zelfs het land kwijnt weg als Emmy ter plekke is..

Ik presenteer:

Emrakul, Titan Corrupted
Legendary Creature - Eldrazi

Flying, Infect
Protection from all colors
When Emrakul, Titan Corrupted enters the battlefield, exile all nonland permanents you control until Emrakul, Titan Corrupted leaves the battlefield.
If a land you control is tapped for mana, it produces Colorless Mana instead of any other type.

"His journey to Phyrexia left him scarred, mutated and more dangerous then ever before."
10/8
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
carlovdm
9 jaren geleden
Relatief weinig inzendingen deze keer...
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Kwaliteit boven kwantiteit!
Bobst3r88
9 jaren geleden
Quote:
carlovdm 19-12-2015 om 13:43
Relatief weinig inzendingen deze keer...

Sorry, was het helemaal vergeten!
Sunitram
9 jaren geleden
Ik red het vandaag toch niet meer om jullie kaarten te beoordelen, dus als je nog iets te binnen schiet heb je tot 23:59 vanavond om in te zenden!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL