Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #33

hellhound
9 jaren geleden
Santa's Command

Instant

Choose two:

* You gain 4 life.
* Deal 2 damage to target creature or player. you gain 2 life.
* Put a 2/2 white Reindeer creature token with lifelink onto the battlefield.
* Exile target creature, it's controller gains life equal to that creature's toughness.
bartist
9 jaren geleden
Unexpected Cease-fire
Sorcery

Target opponent gains X life. Put Y 1/1 white Bird creature token with flying onto the battlefield, where Y is the total life gained this way.

Overload (You may cast this spell for its overload cost. If you do, change its text by replacing all instances of "target" with "each." )

During the holidays, even Ravnica has its moments of peace

--------------------------------------------------
Heb de Selesnya-tokens en Izzet-Overload gebruikt om de kaart te vormen.
Met de overload hoop ik dat het ook een beetje leuk gespeeld kan worden in commander en andere multiplayer-formats
 bijgewerkt door bartist 9 jaren geleden (Verwoording aangepast om Overload-lifegain bruikbaarder te maken)
Thompiedom
9 jaren geleden
Ascension of Mind

Instant

Draw 2 cards, then gain life equal to the amount of cards in your hand.

"Strength of mind can also lead to strength of the body"

-----------------------------------------------------
Na lang trainen en studeren hebben Jeskai monniken een moment van hoger bewustzijn. Met hun lichaam sterker, en hun gedachtenloop scherper kunnen ze hun tegenstanders verslaan.

Door een beetje met handlock gespeeld te hebben in Hearthstone, dacht ik aan het maken van een handlockkaart voor MtG. Lastig was het goed krijgen van de manacost, hopelijk is dat gelukt!
 bijgewerkt door Thompiedom 9 jaren geleden
Lesleyw
9 jaren geleden
Vrolijk kerstfeest allemaal!
Ik wil graag meedoen en hier is mijn kaart:

Holiday Thief:
2/3 Creature - Rogue
: Each opponent loses 1 life and you gain that much life. Put a colorless artifact token named Present onto the battlefield. It has: "When this artifact is destroyed, all players gain 3 life."

And the one speck of food That he left in the house,
Was a crumb too small for a mouse.

http://mtgcardsmith.com/view/complete/full/2015/12/29/1451430479735918.png
(creature)

http://i.imgur.com/5LNGX9s.png?1
(token)

Het idee voor de feestdagen is natuurlijk The Grinch die jou cadeautjes (life) steelt. en die wil je natuurlijk terug want kerst gaat om delen.
Ik weet alleen niet of de token is toegestaan omdat het natuurlijk maar 1 kaart moet zijn.
Het gaat hier natuurlijk om het beestje zelf, niet de token.
 bijgewerkt door Lesleyw 9 jaren geleden
LordWhooT
9 jaren geleden
Conrad Sahr, Thrull Master

Creature - Human Advisor

Extort

Whenever you gain life, you may pay . Search your library for a Thrull creature card with converted mana cost X or less, put it onto the battlefield, then shuffle your library.

Thrull creatures you control have +0/+1

1/4

Endrek Sahr breeded them, I find a purpose for them. -- Conrad Sahr, Thrull Master.

---

Het idee is geen kerstding, ik heb er niet veel mee namelijk, Maar het idee is om Thrulls bruikbaarder te maken, dit via Extort (lekker veilig) of een iets wat jou meer levens gunt.

Normaal is groen meer van het monster zoeken uit het deck, maar de Orzhov staat bekend ervoor om deze schattige elfjes te gebruiken voor heel veel. Dus vandaar dit idee. Aangezien ze niet sterk zijn op een klein handje na leek mij dit wel wat.
hallowman3
9 jaren geleden
Edit: whoops geen kerst kaart maar een life gain kaart.

Edit 2:

Medic trainer center

land

: Add to your mana pool

, : put a learning counter on Medic Trainer Center

Remove a learning counter from Medic Trainer Center, : Put a 0/2 white medic creature token into play it has 'at the beginning of your upkeep you gain 1 life.'
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
carlovdm
9 jaren geleden
@hallowman3: combineer kerst en lifegain?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Best Wishes to All
Enchantment
All creatures have lifelink.
All spells have lifelink.
Whenever a creature enters the battlefield, its controller gains 1 life.
Whenever a player casts a spell, he or she gains 1 life.
Live long and prosper
hallowman3
9 jaren geleden
Mark je bent de afbeelding vergeten:
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden (Haakje stond verkeerd.)
Thomas34
9 jaren geleden
Ik doe ook weer eens mee

Vampire's revenge
instant
Destroy target non-black, non-artifact creature. It can't be regenerated. If that creature is white, you gain life equal to it's toughness.
 bijgewerkt door Thomas34 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
edit: Okay mtgcardsmith lijkt het even niet te doen, met als gevolg dat ik geen plaatje kan maken, net nu ik een nieuwe kaart bedacht heb
dus dan doen we het maar zo!

Soul Harvest
Enchantement
Opponents can't gain life.
Whenever an opponent loses the game you gain life equal to your starting life total.
Whenever a creature an opponent controls dies you gain 2 life.
Today, is harvest day!
 bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Volgens mij countered de eerste ability de tweede want je opponents krijgen geen leven en dan 'would'en ze er ook geen krijgen.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Och ja, we doen weer eens een poging:

carlovdm
9 jaren geleden
Kom op mensen, nog een paar dagen!
carlovdm
9 jaren geleden
De uitslag

1. Hellhound – Santa’s Command
Oh wat een gave kaart, opties! Zeer veelzijdig, maar uiteraard met het terugkerend thema van lifegain. In mono-wit lijkt me de kaart vrij bonkers, maar gelukkig kan je hem ook splashen! De tweede optie vind ik iets minder wit, vooral het gedeelte waarin je damage doet. Lifegain is natuurlijk zo wit als maar kan. Leuke kaart, goed afgestemd op de feestdagen!

2. Bartist - Unexpected Cease-Fire
Dit vind ik een vreemde kaart. Met deze kaart probeer je effecten te creëren die voor iedereen een voordeel zijn: jij krijgt sowieso tokens en één of alle opponents krijgen leven. Op zich leuk dat iedereen iets leuks krijgt – leven of creature tokens. Wat ik niet begrijp, is waarom je Selesnya en Izzet probeert te combineren (het zijn tenslotte twee totaal verschillende guilds!). Het tokens krijgen en lifegain’en is heel Selesnya (al vind ik je opponents laten lifegainen ook niet heel Selesnya), maar dan gebruik je de mechanic van Izzet? Bovendien: waarom zit er opeens blauw in de overload? Heb je wel goed nagedacht over deze kaart?

3. Thompiedom – Ascension of Mind
Coole Jeskai-kaart! Past in het thema en is naar mijn mening ook goed gebalanceerd. Valt niks op aan te merken eigenlijk, al twijfelde ik eerst of ik het niet eerder een uncommon vond. Maar doordat het een instant is en behoorlijk wat leven kan gain’en, besloot ik dat rare inderdaad wel op zijn plaats is. Mooie kaart! En coole naam ook!

4. Lesleyw – Holiday Thief
Het token is zeker toegestaan, ik let vooral op de kaart die ze maakt natuurlijk. Leuk idee van The Grinch in magic! Echt een gedachte van de feestdagen om iedereen levens te laten krijgen – zo zijn er nog meer inzendingen hier. Kaarten in orzhov-kleuren zijn ook goed gerepresenteerd! Ik weet niet meteen of de rarity op zijn plaats is. Voor de rest weinig op aan te merken.

5. LordWhooT – Conrad Sahr, Thrull Master
Oh cool, een variant op Endrek Sahr, Master Breeder. Thrull-tribal haha, wat een gek idee. Maar het werkt! Met deze kaart zal je snel thrulls kunnen maken en ze worden ook sterker met deze kaart. Ik vind het een beetje vreemd dat je Endrek Sahr opeens aan de Orzhov-guild verbindt (het extort-mechanisme en de nadruk op thrulls, die belangrijk zijn binnen deze guild), maar het stoort me ook weer niet. Leuk!

6. Hallowman3 – Medic Trainer Center
Veelzijdig landje dit! Met drie tap-abilities zal je hier elke beurt wel iets mee kunnen doen. Met wat untap-trucjes kan dat landje best eens hard gaan, al zijn de tokens die je maakt wel vrij kwetsbaar natuurlijk. De ‘learning’ counters, het ‘trainer’ gedeelte en de witte tokens gaven me een erg Jeskai-achtig gevoel. Als ik jou was had ik dus ergens een kleur erin gestopt, dan was de kaart en waren de abilities naar mijn mening misschien iets beter uit de verf gekomen. Maar dat is maar een detail.

7. MagnusMagicus – Best Wishes To All
Wat een lieve kaart! Iedereen blijft op deze manier wel lekker in leven haha. Of de kaart nou echt speelbaar is of leuk is om mee/tegen te spelen, ik heb er mijn twijfels bij. Meer ‘lifegain’ dan deze kaart geeft het in ieder geval niet

8. Thomas34 – Vampire’s Revenge
Leuke removal! Een typische zwarte vorm van removal, mede door de haat voor witte creatures haha. Ik zou hem zelf niet spelen vanwege de kleurrestrictie, maar dat is gewoon een voorkeur. Voor de rest een vrij solide kaart Al vermoed ik dat-ie helaas niet heel speelbaar is buiten monoblack. Enige opmerking is dat de lifegain hier niet helemaal centraal staat en het eerder een removalkaart is. Voor de rest goed ontworpen!

9. Kolonelnick – Soul Harvest
Deze lifegain kaart is wel heavy hoor! Je opponents kunnen geen leven krijgen – nasty hoor Wanneer creatures van je opponents dood gaan leven krijgen, dat is ook leuk! De ability over opponents die verliezen vind ik persoonlijk een beetje random. En heavy random, in commander krijg je dan zomaar even 40 leven erbij! Alleen maar omdat een opponent doodgaat? Misschien heb je daar zelf niet eens voor gezorgd Dan vind ik die laatst ability niet meer erg ‘fun’ om het zo te zeggen. Zonder die opponents-lose-ability en minder was het een fantastische rare geweest!

10. Eclavyrr – Asaya, Grand Hierophant
Wat een heftige elf deze! Een betere Essence Warden die afhankelijk van het creature nog meer leven kan krijgen én Avatar-fatties kan spammen! Qua originaliteit vind ik hem een beetje tegenvallen: het spammen van fat tokens doet me een beetje denken aan Budoka Gardener en de naam lijkt wel heel erg op die van Ashaya, The Awoken World token, al heeft de kaart daar an sich weinig mee te maken. Deze kaart is sterk, heel sterk in het juiste deck. Misschien wel een beetje te sterk…

Ik vond het moeilijk om een winnaar te kiezen, omdat ik deze week niet meteen een kaart heb die er voor mij écht uitspringt. Het thema leende zich misschien ook niet voor bijster veel variatie, al is dat mijn eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.

Uiteindelijk heb ik wel degelijk een keus kunnen maken! De top 3 van de laatste BYC van 2015:

3. LordWhooT – Conrad Sahr, Thrull Master

2. Hellhound – Santa’s Command

1. Thompiedom – Ascension of Mind

Proficiat Thompiedom, veel success met het organiseren van BYC#34! Bedankt aan alle deelnemers van deze editie en tot de volgende BYC!
LordWhooT
9 jaren geleden
3e plek! Awesome!

Thompiedom gefeliciteerd!
hellhound
9 jaren geleden
2e plek, ook awesome!

congratz thompiedom
Lesleyw
9 jaren geleden
Well played good sir, well played!
hallowman3
9 jaren geleden
Congratz.
Thompiedom
9 jaren geleden
Dankjewel allemaal! Nu bedenken wat 't thema wordt voor volgende keer...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL