Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #34

Thompiedom
9 jaren geleden
2015 is tot zijn einde gekomen en het nieuwe jaar 2016 is hopelijk voor iedereen met een leuk feestje ingeluid. Nu iedereen een beetje bijgekomen is van alle champagne en oliebollen lijkt me dit een goed moment voor de eerste Build Your Card van het jaar!

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de host een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende host en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie.

Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!

1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van BYC, mogen niet worden ingezonden.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Alle criteria, geschiedenis en alle voorgaande winnaars kan je vinden op Build Your Card

Het thema van deze editie is: Key moments!

In je leven, en ook in magic zijn er momenten die het verloop van de toekomst bepalen. Kaarten als Valor in Akros en verschillende andere Magic Origins kaarten implementeren de lore van de set erg leuk in de kaarten zelf. Aan jullie de taak om een gebeurtenis in een kaart te vereeuwigen: Een gevecht met een wereldverslindend monster, het einde van een wereldrijk, het begin van een avontuur, alles mag. Je mag bestaande lore gebruiken, of je eigen twist eraan toevoegen als je dat leuk vindt! Zaak is dat je het verhaal achter de kaart gebruikt als drijfveer van de mechanics van je kaart. Bonuspunten als je een coole voorspelling doet over wat er in nieuwe sets gaat gebeuren!

Een voorbeeldje:

Born a Hero

Enchantment - Aura

Enchant creature with converted mana cost 1 or less

At the start of your upkeep, put a +1/+1 counter on enchanted creature.

Even the greatest have humble beginnings.

Deadline is volgende week, 10 januari! Good Luck 'n High Five!
 bijgewerkt door Thompiedom 9 jaren geleden
hellhound
9 jaren geleden
Trojan Horse

Legendary Artifact Creature - Construct

Hexproof

Trojan Horse enters the battlefield tapped

When Trojan Horse enters the battlefield, return all creatures you control to their owner's hand

,, Sacrifice Trojan horse: Put ten white 1/1 soldier creature tokens onto the battlefield

first impressions can be deceiving

0/1
------------------------------------
Waarom zou ik me beperken tot gebeurtenissen in de magic lore als ik ook de griekse mythologie in kan duiken. elk deel van de kaart heeft betrekking tot de legende, ik leg even alles uit:

Hexproof: De mensen in de stad troje vereerden paarden, zij zouden iets in de vorm van een paard niets aandoen, de tegenstander mag dat natuurlijk dus ook niet doen.

Enters the battlefield tapped: de soldaten in het paard kwamen 's nachts naar buiten, zij moesten lang wachten, dus moeten de tokens in dit paard ook even wachten.

Mass Bounce eigen creatures: toen het paard was gestationeerd was deden de grieken alsof ze per schepen weer vertrokken, jouw creatures doen dat door terug te keren naar je hand.

release the soldiers: waar staat het paard van troje bekend om, natuurlijk zijn dat soldaten die uit het paard springen,
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Downfall of Zendikar
Enchantment
When you cast Downfall of Zendikar, destroy all non-Eldrazi creatures.
At the beginning of your upkeep, if you control ten or more Eldrazi creatures, you win the game.
In the end, there were just too much of them. We had to let Zendikar go.
- Jace Beleren
Krabbel
9 jaren geleden
Zendikar's Salvation

Enchantment

When Zendikar's Salvation enters the battlefield, Destroy all Eldrazi creatures.
At the beginning of your upkeep, if you control a creature of each color, you win the game.
 bijgewerkt door Krabbel 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Quote:
Krabbel 03-01-2016 om 23:34
Order 66
Sorcery

Each opponent chooses a creature he or she controls.
Destroy the rest.

Execute Order 66.
-Darth Sidious

Je bedoelt Divine Reckoning, Krabbel?
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
Thompiedom 03-01-2016 om 20:12
(...)
Born a Hero

Enchantment - Aura

Enchant creature with converted mana cost 1 or less

At the start of your upkeep, put a +1/+1 counter on enchanted creature.

Even the greatest have humble beginnings.
(...)

Forced Adaptation is een stuk beter, dus niet het ideale voorbeeld voor een kaart...
LordWhooT
9 jaren geleden
The Dreaded Alarm Clock

Legendary Artifact - Horror

{t}. All players Gain 3 life and you put a Snooze Counter on The Dreaded Alarm Clock

Fateful hour — As long as you have 5 or less life, if The Dreaded Alarm Clock has 5 Snooze counters on it and you receve more then 5 damage, all players life total becomes 0.

Snooze it, one more time.. Please

Het idee, elke ochtend als jouw wekker afgaat is het het begin van een nieuwe dag, key moment supreme, zonder deze zou je alle andere momenten missen.

Het idee van de effecten is simpel, snooze voor 3 leven, dat probeer je zolang mogelijk vol te houden voor de rest, want zodra je het laat afgaan is het tijd voor een nieuwe dag.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Soulmate Guide
Creature - Human
Soulbond (You may pair this creature with another unpaired creature when either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them.)
As long as Soulmate Guide is paired with another creature, each of those creatures has ": Remove this creature from combat and untap it."
1/2

Naar welk pivotal moment refereert dit?

Dit refereert naar het feit dat Melle en ik vorig jaar ons samenlevingscontract hebben getekend (soulbond). En we weerhouden elkaar ervan overhaast beslissingen te nemen aangezien we best impulsief zijn

Daarnaast verwacht ik stiekem de terugkeer van soulbond in de nieuwe Innistrad set
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Goblin air strike

As an additional cost to cast Goblin Air Strike each player may sacrifice any number of creatures.

Goblin air strike deals X damage to each creature target player controls where X is the number of creatures sacrificed to cast Goblin Air Strike, those players put x 1/1 red goblin creature tokens into play.

Overload

First they blew the sh*t out of us, since they are goblins also out of themselves. But then they came...

De goblins blazen alles op bij ravnica door met izzet samen te werken en te experimenteren en nemen alles over. Ravnica hebben ze nu Goblinica genoemd.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Eh, dus als je gaat overloaden dan doe je jezelf ook damage? En het gebruik van Y is echt - IMHO - heel erg lelijk. Oh, en tijdens het resolven van de spell gaan de creatures nog niet dood, dat doen ze pas erna. Dus krijg je altijd 0 Goblins .
hallowman3
9 jaren geleden
Dus het werkt niet ondanks dat er Then staan? Dan moet ik mijn kaart toch maar even aanpassen.
Jeff
9 jaren geleden
"Damage doesn't kill creatures. State Based Actions do."
Krabbel
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 03-01-2016 om 23:35
Quote:
Krabbel 03-01-2016 om 23:34
Order 66
Sorcery

Each opponent chooses a creature he or she controls.
Destroy the rest.

Execute Order 66.
-Darth Sidious

Je bedoelt Divine Reckoning, Krabbel?

Dammit Wizards. Stop mijn goede ideeën te jatten voor ik ze heb bedacht
kolonelnick
9 jaren geleden
Okee ik ben voor het moment gegaan dat venser zijn spark en leven opgeeft om Karn te redden van de phyrexian influence. Je moet een eigen planeswalker saccen om een andere planeswalker te redden/versterken.

hallowman3
9 jaren geleden
Maar hoe zou Deadly Tempest dan wel werken en mijn kaart niet?
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 06-01-2016 om 10:42
Maar hoe zou Deadly Tempest dan wel werken en mijn kaart niet?

Quote:
Jeff 04-01-2016 om 17:53
"Damage doesn't kill creatures. State Based Actions do."

Jouw kaart doet damage. Beestjes gaan pas dood aan lethal damage als gevolg van een State Based Actions. En de SBA's worden enkel uitgevoerd wanneer iemand priority krijgt; dat gebeurt echter niet midden in het resolven van een spell! Destroyen werkt anders wat dat betreft, omdat dat wel direct werkt.
LordWhooT
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 04-01-2016 om 12:08
Goblin air strike

As an additional cost to cast goblin air strike sacrifice X goblins.

Goblin air strike deals X damage to all creatures target player controls and Y damage to those players, where Y is the creatures died this way. Then put 2 times Y 1/1 red goblins creature tokens into play.

Overload

First they blew the sh*t out of us, since they are goblins also out of themselves. But then they came...

De goblins blazen alles op bij ravnica door met izzet samen te werken en te experimenteren en nemen alles over. Ravnica hebben ze nu Goblinica genoemd.

Misschien is dit iets

Goblin Air-strike

Sorcery

Goblin Air-strike deals X Damage to all Creatures and players.

For each creature destoyed this way, all players put 1/1 Red Goblin Creature tokens into play during the end step.

Goblin Tactics . You may cast this spell for its Goblin Tactics cost. If you do, change its text by replacing all instances of "all" with "target."

----------------

Y maakt het inderdaad wat ingewikkeld, dus vandaar dit idee. Het is goblin, het is tikje Izzet.
 bijgewerkt door LordWhooT 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Ik heb mijn kaart aangepast, iedereen mag nu beesten sacrificen.
carlovdm
9 jaren geleden
Xenagos's Ascending
Sorcery

Creatures you control get +2/+0 and trample until end of turn.

Whenever a creature attacks this turn, destroy target artifact or enchantment defending player controls.

"They revel in their victory, while I make my place in the sky amongst the Gods".
- Xenagos

Deze kaart verwijst uiteraard naar het moment waarop Xenagos, the Reveler infiltreert in het pantheon van Heliod en transformeert, waarna hij Xenagos, God of Revels wordt. En dan loopt alles in de soep
 bijgewerkt door carlovdm 9 jaren geleden
Sunitram
9 jaren geleden
Nog op de valreep mijn inzending. (Ik laat het aan de moderators over of ze het op dit punt nog de moeite waard vinden het linkje in een plaatje om te zetten.)

De kaart is gebaseerd op het eerste hoofdstuk van Test of Metal. Nicol Bolas heeft Tezzeret opgedragen om Crucius te gaan zoeken. Uiteindelijk treffen ze elkaar op een wereld die, op een eiland na, compleet uit zee bestaat. Het eiland bestaat compleet uit etherium. Tezzeret probeert aan Bolas uit te leggen waarom hij de sphinx niet gevonden heeft, maar Bolas heeft weinig geduld en is Tezzeret al gauw zat. Hij besluit zelf in Tezzeret's gedachten te gaan graven naar het antwoord.

De eerste regel spreekt voor zich, Bolas dringt je geest binnen. Bolas is geen zachtzinnig figuur, dus dit is nogal een marteling, wat ability 2 verwoordt. Bolas vindt uiteindelijk het antwoord wat hij nodig heeft en kan dus weer verder met zijn plannen; draw a card.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL