Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #38: Mana Pool Party

Soulephant
9 jaren geleden
Welkom bij de 38ste editie van Build Your Card! Na eeuwige roem gescoord te hebben in BYC #37 is het aan mij om deze editie te hosten en soortgelijke roem uit te delen!

Alles over Build Your Card en de geschiedenis ervan vind je op de bijbehorende pagina.

Hoe werkt Build Your Card? Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is doorgaans de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie! Waarschijnlijk kennen de meesten van jullie dit verhaal nu wel, maar ik wil toch op enkele regels wijzen:
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2! Over wijzigingen gesproken: Ze zijn toegestaan, maar ik wil persoonlijk toch even verzoeken om dit niet te veel te doen. Ik houd inzendingen bij en bereid mijn beoordeling alvast voor. Elke functionele aanpassing maakt een verandering aan mijn beoordeling noodzakelijk.
3. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
4. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Nu dat gezegd is tap ik een Mercadian Bazaar en gooi ik het thema in het spel!

Mana Pool Party!

We hebben het allemaal gehoord een flinke tijd terug: Wizards stapt (tijdelijk) af van 1-mana dorks. Dit heeft me aan het denken gezet, want van de meeste alternatieve dorks wordt je niet half zo blij. Hoewel dit thema BYC #28 heeft gemist, besluit ik jullie deze keer managerelateerde kwesties en shenanigans voor te leggen!

Om dit goed te faciliteren zal ik nog even wat uitleg geven. Hoewel jullie mana dorks kennen als groene dingen heeft eigenlijk elke kleur wel zijn manier om mana te maken, evenals bijbehorende limitaties. Groen mag een constante bron zijn van eigenlijk elke kleur mana. Blauw maakt colorless (denk Deranged Assistant). Rood maakt mana, maar kan dit niet elke beurt (rituals en mijn voorbeeldkaart). Zwart maakt , met of zonder swamps (Crypt Ghast), met of zonder cost. Wit heeft het minst te zoeken in deze categorie, al zoekt het wel plains als het achter ligt (Knight of the White Orchid).

Dit mogen dan wel limitaties zijn waar ik op let, maar er zijn nog steeds mogelijkheden. De inzending kan een (witte) kaart zijn met een off-color activated ability. De inzending kan een mana dork zijn met iets extras, of helemaal geen dork. Het mag minder mana opleveren dan je besteed (sommige soorten mana fix). Het mag op een indirecte manier mana opleveren (fetch, untap landjes). Allemaal voorbeelden! Als het mana maakt op de een of andere manier is het goed. Zelfs landjes, al is dat een makkelijke uitweg. Ga vooral los!

Hoewel ik in elke kleur behalve wit wel een voorbeeldkaart had gemaakt, geef ik jullie maar even de rode. Hopelijk helpt deze jullie om out-of-the-box te denken:
[url src=http://i.imgur.com/LJH50dM.png url]Heartstoker Savant[/url]

De deadline voor deze BYC is dinsdag 23 februari 2016, 23:59 donderdag 25 februari 2016, 23:59! Veel succes en veel plezier!
 bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Mana Magus

Creature - Human Wizard
: Add to your mana pool for each Human Wizard creature you control. Use this mana only to cast blue creature spells.
Some Wizards summon enormous creatures. Few people know where they get the mana.
1/1
hellhound
9 jaren geleden
Desperate Devil

Creature - Devil

When Desperate Devil enters the battlefield, any player may choose to destroy it, if a player does, add to your mana pool

It is rare for a devil to not die engulfing something in flames
4/5
 bijgewerkt door hellhound 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
Eldrazi consumer

Creature - eldrazi

Sacrifice a land not named Wastes, : Search your library for a card named Wastes and put it onto the battlefield tapped, then if you control 5 or more wastes transform eldrazi consumer

4/6

They kept devouring land, forest large, mountains tall even the dirtiest swamps...

Eldrazi mana producer

Creature - eldrazi

Wastes you control have : add to your mana pool.

: Add to your mana pool

Sacrifice a land not named Wastes, Tap: Search your library for a card named Wastes and put it onto the battlefield tapped.

6/7

But then they devoured less lands and started to make eldrazi, devouring us.
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Last Ritual of the Onakke

Instant

As an additional cost to cast Last Ritual of the Onakke, sacrifice each creature you control.
Add to your mana pool for each creature sacrificed this way.
Spell Mastery - Add to your mana pool for each creature sacrificed this way instead.
Use this mana only to cast black spells.

Liliana's ultimate spell required a large sacrifice.
Fortunately, Innistrad had plenty to offer.

De Onakke, een ogre tribe op Shandalar, heeft de Chain Veil ontworpen die Liliana nu gebruikt. De spreuk die ze gebruikten bij creatie van de Veil heeft hun hele ras vernietigd en hun zielen zitten nu vast in de Chain Veil terwijl hun lichamen op Shandalaar in de Onakke Catacomb rusten.
Het idee achter deze kaart is dat Liliana de krachten van de Chain Veil oproept om daarmee al het leven om haar heen te vernietigen in een poging om de kracht van de Chain Veil te doen ontwaken.
Omdat dit ritueel ooit door de Onakke is ontworpen heb ik de kaart Last Ritual of the Onakke genoemd.
Het Spell Mastery principe heb ik erop op gedaan omdat een apprentice mage nooit de krachten eruit zou kunnen halen die een grand wizard kan oproepen (lees dit als meer spells gecast: meer effect)
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
AncientOne
9 jaren geleden
 bijgewerkt door AncientOne 9 jaren geleden (Aangepast omdat het een tap-ability moet zijn...)
MagnusMagicus
9 jaren geleden
@hallowman3: Je flavortekst van de achterkant klopt niet. Daar staat dat ze stoppen met land devouren, maar je kaart gaat vrolijk door . Verder, op de standaard hoofdletters die je mist na () zou de tap ability er zo uit moeten zien:

Sacrifice a land not named Wastes, : Search your library for a card named Wastes and put it onto the battlefield tapped.

Ik heb tapped toegevoegd, anders kun je zowel de oude als de nieuwe tappen voor mana en dat lijkt me iets te enthousiast .

@Eclavyrr: de Onakke zijn toch Ogres of iets dergelijks? En niet van Innistrad volgens mij.... Het is ook "As an additional cost to cast..."
hallowman3
9 jaren geleden
Aangepast!

@Ancientone: is dat een ETB trigger of een tap ability?
AncientOne
9 jaren geleden
Quote:
hallowman3 16-02-2016 om 12:18
Aangepast!

@Ancientone: is dat een ETB trigger of een tap ability?

Goed punt, moet inderdaad een tap ability zijn (vgl. de bestaande Magussen), ik heb hem aangepast...
 bijgewerkt door AncientOne 9 jaren geleden
Eclavyrr
9 jaren geleden
Kaart aangepast en uitgelegd hoe ik erop ben gekomen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 9 jaren geleden
bartist
9 jaren geleden
Explorer's Familiar
Creature - Bird

Flying
When Explorer's Familiar enters the battlefield, look at the top five cards of your library.
Reveal up to one Plains or Island from those cards and put it onto the battlefield tapped, then put the rest back in any order.

1/2

"His eyes may not be as big as they look, but he was able to find what I couldn't" - Zahr Gada, Halimar expedition leader

--------------------------
Een beetje een combinatie van Spire Owl en het witte landjes zoeken
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
kolonelnick
9 jaren geleden
Ik moest er even over nadenken, maar ik heb nu toch iets bedacht.

bijgewerkt door kolonelnick 9 jaren geleden
Soulephant
9 jaren geleden
Ik heb al een aantal goede inzendingen gezien hier. Maar over de kwantiteit ben ik nog niet tevreden. Bij deze verschuif ik de deadline dus naar donderdag 25 februari 2016, 23:59! Dit is waarschijnlijk de enige verschuiving. Extra tijd voor Bazaar om nog een duik in de mana pool te wagen!

Wat betreft bartist en Explorer's Familiar zal ik het volgende toegeven. Het stoppen van een landje in je hand zat eigenlijk aan de verkeerde kant van het onvermijdelijke grijze gebied. Omdat dit hele grijze gebied mijn schuld is zal ik de inzending wel beoordelen.
bartist
9 jaren geleden
Oeps, foutje

Ik zal nog een aanpassing maken dat het nog wel naar behoren is, moet ik wel ff over nadenken.
Sunitram
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 18-02-2016 om 20:42
Ik moest er even over nadenken, maar ik heb nu toch iets bedacht.

Is het de bedoeling dat als je dit beestje bestowt, je zowel de enchantment als het enchanted creature kan tappen voor mana?

That being said, mijn inzending:

Simic Cultivator

Creature - Elf Merfolk Wizard

: Add to your mana pool. Spend this mana only to cast a sorcery spell. Until end of turn, you may cast a sorcery spell from your hand as though it had flash.

: Add to your mana pool. Spend this mana only to cast a creature spell. Until end of turn, you may cast a creature spell from your hand as though it had flash.

He would have been an Izzet, had it not been for his absolute refusal to burn organic materials.

1/3
carlovdm
9 jaren geleden
Voice of the Highlands
Creature - Bear Shaman

Trample

Ferocious - At the beginning of your precombat main phase, add one mana of any color to your mana pool if you control a creature with power 4 or greater.

In the hands of nature's callers burns the fire of unworldy sources.

3/1
LordWhooT
9 jaren geleden
Spiderdork

Legendary Creature - Human Spider

Flash, Reach

: Add X mana to your mana pool where X is the converted mana cost and color of the Championed Creature.

Champion a creature (When this enters the battlefield, sacrifice it unless you exile another creature you control. When this leaves the battlefield, that card returns to the battlefield.)

2/4

"I'm your friendly neighborhood"

Het idee is een Super mana dork, kleurloos maar maakt elke kleur en kan met zijn superkrachten een creature redden!

Nu dacht ik eerst hem allerlij effecten (net als die Demon uit Faith Reforged) naar wat je Championed, maar dat zou het een extreme kaart maken.

Dus toen dacht ik Superdork.. Spiderman!! Spiderman redt levens door ze optijd weg te trekken, dus vandaar het Flash gedeelte en in combinatie met Champion dus een redt een monster die het nodig heeft.
Dus is het Spiderdork geworden.
Einde drama
 bijgewerkt door LordWhooT 9 jaren geleden
Davy
9 jaren geleden
Mana Burn

Enchantment
Mana Burn enters the battlefield with X mana counters.
At the beginning of each player's precombat main phase, add to that player's mana pool for each mana counter on Mana Burn.
Whenever mana is emptied from a player's mana pool, Mana Burn deals that much damage to that player.

Only '90s kids will remember.

Werkt goed om een ramp op te zetten voor je volgende beurt, werkt ook goed met kaarten als Silence, om de tegenstander te burnen. De kaart is opzich serieus genoeg om in een normale set te kunnen zitten, maar de flavor text niet; kon het niet laten... Het idee van deze kaart komt natuurlijk van de mana burn regel, die er vroeger was.
 bijgewerkt door Davy 9 jaren geleden
Soulephant
9 jaren geleden
En opeens rampen de inzendingen! Oeioeioei hier ben ik nog wel even mee bezig!

Alvast bedankt voor de opkomst! Ik zie geen reden meer tot verdere verschuiving. Nog drie dagen dus! Voel je vrij om het mij nog iets moeilijker te maken!
Reynaerd
9 jaren geleden
Iemand vroeg om ramp?

Naast het rampen heb ik er ook maar een soort van Lord (avatar) van gemaakt.

Nasha, the Unseen One
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL