Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Elke week (of langer bij weinig inzendingen) geeft de judge van die week een thema. Deze keer zal ik dat zijn. De winnaar met de beste kaart mag vervolgens het volgende thema bedenken (en hierbij een nieuwe thread starten).
De regels zijn vrij simpel:
1. een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen)
2. wees aardig voor elkaar.
3. heb vooral lol met elkaar.
Waar moet een kaart aan voldoen:
1. de kaart moet niet te broken (super krachtig) zijn.
2. de leuk is het om met en tegen de kaart te spelen.
3. natuurlijk is thema erg belangrijk.
4. is de kaart compleet (hiermee word bedoelt rarity, naam, mana cost etc.)
5. flavor text is niet verplicht, maar mag wel.
Wanneer je dus wint, is het de bedoeling dat je een nieuwe thread start met een nieuw thema. als je een extra regel wilt toevoegen vanwege het thema, ga je gang.
En dan nu... *tromgeroffel*... het thema van deze week...
Na wikken en wegen tussen één van mijn favoriete filmreeksen (Lord of the Rings) en een hele leuk programma (wie is de mol?) heb ik besloten om...
Toch maar voor, sorry, is niet heel creatief (op creativiteit even een minpuntje voor mezelf), voor Lord of the Rings te gaan.
Waar ik extra op let, originaliteit/creativiteit, er zijn op internet al wel wat (zelfbedachte) kaarten te vinden, maar bedenk zelf eens een leuke kaart en (als je er een beetje verstand van hebt), kies dan voor iets dat niet een hele sterke Aragorn is (om maar wat te noemen). Het kan ook eens een soldier van Gondor zijn, of misschien weet je wel leuke instants/sorceries/enchtantments, etc. die met Lord of the Rings te maken hebben.
Enkele voorbeeldjes (ja, het zijn er deze keer meerdere, om wat inspiratie op te doen, ik hoop dat ik niet te veel gras voor de voeten wegmaai):
Countless Numbers
Sorcery
Suspend X -
Every time you remove a time counter from Countless Numbers, put a 1/1 Red and Black Goblin creature token into play.
Put one 1/1 Red and Black Goblin token into play.
Fortify the Gate
Enchantment
Creatures your opponent controls with power 2 or less can't attack you. If you control more cards named Fortify the Gate, increase the power with 1 for every Fortify the Gate beyond the first.
Whenever a creature of an opponent deals damage to you, sacrifice Fortify the Gate.
Elronds Aid
Enchantment - Aura
Enchant land
Enchanted land is a 4/3 Water Horse Elemental with defender.
Minas Tirith Soldier
Creature - Human Soldier
If Minas Tirith Soldier is blocking, it gets +1/+1 until end of turn.
1/2
Oke, die laatste was misschien niets super boeiend, maar probeer iets leuks, flavorvols te maken, wat niet te overpowered is (je mag natuurlijk best legendary creatures maken, maar zorg dat het dus in balans is, niet, ik heb Legolas, ik win).
En al is je formulering niet 100% correct, als ik het goed genoeg begrijp vind ik het ook goed (oke, correct is wel fijn, maar bijvoorbeeld mijn tweede voorbeeld (Fortify the Gate) is misschien ook niet helemaal zoals Wizards het zou verwoorden, maar (denk ik) wel begrijpelijk.
Ook als je een hele nieuwe regel bedenkt, prima, als het maar duidelijk is.
Ps. stel je wilt ook iets met Elronds waterpaardjes doen, hou je niet tegen, bedenk ook gewoon wat, zorg dat het anders genoeg is, dan vind ik het helemaal prima. Wees creatief! (of had ik dat laatste al gezegd?)
Oke, nu hou ik op met typen...
EDIT: Nog wel belangrijk, je hebt tot zondag 8 februari 0.00 uur (omdat ik het weekend waarschijnlijk geen tijd heb om te kijken welke het leukst is, moet werken en me schoonouders komen langs, ook leuk natuurlijk )
Als een LOTR-fan een uitstekend topic om mijn eerste post in te plaatsen.
Deny Passage Instant
Exile target blocking creature you control and the creature it is blocking. At the beginning of your next upkeep, return the first creature to the battlefield under your control with a +1/+1 counter on it. That creature is white. "The dark fire will not avail you!"
bijgewerkt door MagnusMagicus 10 jaren geleden (Plaatje zichtbaar gemaakt)
The Prancing Pony is indestructible and has hexproof
You can't be attacked
At the beginning of any players upkeep that player may sing the song below, if he/she does he/she gains 10 life, hexproof and can't be attacked until the beginning of his/her next upkeep. You do not have to know this text by hard and may use the card to sing.
(There is an inn, a merry old inn,
beneath an old grey hill,
And there they brew a beer so brown
That the Man in the Moon himself came down
one night to drink his fill.
The ostler has a tipsy cat
that plays a five-stringed fiddle;
And up and down he runs his bow,
Now squeaking high, now purring low,
now sawing in the middle.
The landlord keeps a little dog
that is mighty fond of jokes;
When there's good cheer among the guests,
He cocks and ear at all the jests
and laughs until he chokes.
They also keep a horned cow
as proud as any queen;
But music turns her head like ale,
And makes her wave her tufted tail
and dance upon the green.
And O! the row of silver dishes
and the store of silver spoons!
For Sunday there's a special pair,
And these they polish up with care
on Saturday afternoons.
The Man in the Moon was drinking deep,
and the cat began to wail;
A dish and a spoon on the table danced,
The cow in the garden madly pranced,
and the little dog chased his tail.
The Man in the Moon took another mug,
and then rolled beneath his chair;
And there he dozed and dreamed of ale,
Till in the sky the stars were pale,
and dawn was in the air.
Then the ostler said to his tipsy cat:
'The white horses of the Moon,
They neigh and champ their silver bits;
But their master's been and drowned his wits,
and the Sun'll be rising soon!'
So the cat on the fiddle played hey-diddle-diddle,
a jig that would wake the dead;
He squeaked and sawed and quickened the tune,
While the landlord shook the Man in the Moon:
'It's after three!' he said.
They rolled the Man slowly up the hill
and bundled him into the Moon,
While his horses galloped up in rear,
And the cow came capering like a deer,
and a dish ran up with the spoon.
Now quicker the fiddle went deedle-dum-diddle;
the dog began to roar,
The cow and the horses stood on their heads;
The guests all bounded from their beds
and danced upon the floor.
With a ping and a pang the fiddle-strings broke!
the cow jumped over the Moon,
And the little dog laughed to see such fun,
And the Saturday dish went off at a run
with the silver Sunday spoon.
The round Moon rolled behind the hill,
as the Sun raised up her head.
She hardly believed her fiery eyes;
For though it was day, to her surprise
they all went back to bed.)
Dit word gezongen in 'de steigerende pony' in het engels dus the prancing pony door Frodo.
Leuk thema, oneindig veel dingen mee te doen. Mijn bijdrage met het recent geintroduceerde Siege thema:
Sauron en de Alliance hebben twee heel verschillende effecten. Sauron valt iedereen tegelijk aan van binnenuit. Je ziet eerst nog niet tot het te laat is. De Alliance daarintegen is wat minder subtiel, een steeds groter wordend leger beukt op de poort van de vijand tot die is verpletterd. Ik heb het maar een Legendary gemaakt om het lekker bot te kunnen maken zonder broken met meerdere op tafel.
bijgewerkt door Jeff 10 jaren geleden (Mods helpen met plaatjes :))
Hexproof, Defender
: Remove target attacking creature and all creatures assigned to block it from combat. Prevent all damage that those creatures would deal or receive this turn. These creatures gain hexproof until end of turn. Untap those creatures.
0/4
Tom Bombadil is een onsterfelijke entiteit in the LotR verhalen, alhoewel hij slechts een kleine rol speelt in de queeste voor de ring. In het originele verhaal red hij Merry en Pippin van old Man Willow door de boom in slaap te zingen. Hij nodigt hen daarna uit voor een kort verblijf bij hem en zijn vrouw Goldberry thuis. Hij red hun tevens van de ondoden in de Barrow-Downs.
Kaart breakdown: Het is een creature (duh) en omdat niemand weet wie of wat hij is, maar wel weet dat hij aan de natuur magische krachten heeft heb ik hem een shaman gemaakt. Omdat hij immuuun is voor de invloeden van de ring en de negatieve krachten van Sauron heb ik hem hexproof gegeven. Defender stamt voort uit zijn vredelievende natuur. Zijn ability om wezens op vreedvolle manier te laten stoppen met vechten heb ik in zijn ability naar voren laten komen.
Ik heb gekozen voor omdat het beschermen, voorkomen van schade en vreedzaam uit elkaar halen van een strijd deze kleuren goed past (denk aan Reconnaissance, Fog, etc)
Tom Bombadil is erg gaaf! Je kan volgens mij het gedeelte over het preventen van alle damage weglaten dat gebeurd automatisch als ze uit combat worden gehaald. Tenzij je natuurlijk ook nog wilt voorkomen dat een creature als Prodigal Sorcerer na combat nog damage probeert te doen.
Haste, Echo
When Radagast the Brown enters the battlefield, put six 1/1 green rabbit creature tokens with Haste onto the battlefield.
Gandalf: These are Gundabad wargs. They will outrun you! Radagast: These are Rhosgobel rabbits. I’d like to see them try.
2/3
Ik vind Radagast the Brown een erg leuk character in Lord of the Rings. Radagast is eigenlijk een Istar een soort engel in lotr lore dus niet een mens die heeft leren toveren. Ik heb hem niet de class wizard erbij gegeven omdat Angels geen class types hebben in magic. Radagast is dus van oorsprong wit, maar werd afgeleid door alle mooie natuur dus is nu vooral groen. Hij duikt altijd maar heel even op om te helpen en verdwijnt dan weer daarom heb ik hem Haste en Echo gegeven. Nu verschijnt Radagast vaak met zijn slee getrokken door Rhosgobel Rabbits die blijven wel achter op de battlefield om je te helpen.
Misschien moet hij nog wat gefinetuned worden kwa power level, want 8 haste power is wel erg veel.
Ik zie al heel wat leuke kaartjes.
Je mag trouwens ook zelf een creature type toevoegen, dus al maak je een tovenaar dan kan je kiezen om het 'Istar' te laten zijn, maar hoeft natuurlijk niet, voel je vrij om te kiezen wat je wilt.
Net als dat je regels mag toevoegen, eigenlijk mag gewoon alles, als je maar duidelijk bent