Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Dames en heren, wat fijn dat jullie weer komen kijken naar Build! Your! Card! Aan mij de eer deze 40ste editie van een thema te voorzien en naderhand jullie harde werk te beoordelen!
Natuurlijk weten jullie allang hoe Build Your Card werkt (we hebben er namelijk zelfs een uitlegpagina over!), maar voor eventuele nieuwelingen onder ons, hier nog even de regels:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er is wel een aantal regels:
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
3. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
4. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Laat een tegenstander kiezen. Meer is er niet, geen lore, geen alternatieve tijdlijnen, gewoon een tegenstander die een hele nare keuze moet maken. Succes, je hebt tot 16 maart, 23:59 de tijd!
Target opponent, zodat je hem ook in multiplayer kunt spelen...
Instant speed, zodat je hem desnoods middenin combat mag spelen!
Het revealen is een may: voor het geval je tegenstander kaarttypes kiest die je niet in je hand hebt, HOEF je hem ook geen info te geven.
Je tegenstander moet TWEE kaarttypes kiezen, omdat tribal meestal een goeie keuze van je tegenstander is. Zijn 2e keuze zal dus een stuk lastiger zijn!
Wat je er natuurlijk niet van weerhoudt om bv. Eldrazi Conscription in combinatie met Conundrum te spelen...
Hij kost 5 mana, zodat je hem pas vrij laat kan casten, zodat je niet al te veel kaarten meer op hand hebt. Gratis 4 kaarten spelen is tenslotte iets teveel van het goede...
Deze kaart is hoe dan ook 'High risk, high reward'... ALS je tegenstander goed kiest (bv. Tribal & Planeswalker), cast je niets (high risk), maar als hij slecht kiest (bv. Artifact & Tribal), speel je bv. voor 5 mana EN een Blightsteel Colossus EN een Darksteel Colossus EN een All Is Dust (definately high reward)!
+1, Target player may Discard a card, if target player doesn't, Draw a card.
-2, Target player may pay 4 life, if target player doesn't, put two 1/1 red Devil creature token on the battlefield. They have "when this creature dies, it deals 1 damage to target creature.
-7, You get an emblem with "on your upkeep, take control of target permanent unless its owner sacrafice another permanent".
2
De orginele Tibalt, the Fiend-Blooded vond ik te weinig bieden, nu heb ik ook nooit echt een goed deck eromheen gehad, dat zou ook een hoop verklaren.
Maar die gozer geeft mij toch wel altijd het gevoel dat hij wel van spelletjes houd. Dus hierbij mijn gooi ermee!
Keuzes was de insteek, nu is alles tegen te houden wat hij kan, zijn +1 is simpel. De -1 is afgenomen van de andere planewalkers, een muurtje opbouwen is wel zo hip, dit muurtje is ook afgekeken van de spoilers die geleakt zijn van SoI, puur wegens dat deze er goed bij past.
Laatste ability wat aangepast, de ander was nogal Bolas en deze lijkt me ook wat "eerlijker".
Target opponent, zodat je hem ook in multiplayer kunt spelen...
Instant speed, zodat je hem desnoods middenin combat mag spelen!
Het revealen is een may: voor het geval je tegenstander kaarttypes kiest die je niet in je hand hebt, HOEF je hem ook geen info te geven.
Je tegenstander moet TWEE kaarttypes kiezen, omdat tribal meestal een goeie keuze van je tegenstander is. Zijn 2e keuze zal dus een stuk lastiger zijn!
Wat je er natuurlijk niet van weerhoudt om bv. Eldrazi Conscription in combinatie met Conundrum te spelen...
Hij kost 5 mana, zodat je hem pas vrij laat kan casten, zodat je niet al te veel kaarten meer op hand hebt. Gratis 4 kaarten spelen is tenslotte iets teveel van het goede...
Deze kaart is hoe dan ook 'High risk, high reward'... ALS je tegenstander goed kiest (bv. Tribal & Planeswalker), cast je niets (high risk), maar als hij slecht kiest (bv. Artifact & Tribal), speel je bv. voor 5 mana EN een Blightsteel Colossus EN een Darksteel Colossus EN een All Is Dust (definately high reward)!
Ik kies Tribal en land.... tribal zal je niet hebben en land mag je niet casten
kan iemand mij uitleggen hoe ik hier een afbeelding op zet?
ik heb ook iets geprobeerd, dit is de eerste keer dat ik hier een upload doe.
Dus ik ben benieuwd of het wat is ^^
Dat kan pas vanaf level 8 . Zie de Forum pagina. Maar post gewoon een directe link naar je plaatje, dan edit ik of een andere moderator je post en maak er een plaatje van.
Omdat ik ook nog niet zo lang geleden ben begonnen met meedoen en ik weet dat verwoording lastig is, hier wat commentaar op je verwoording:
- het thema gaat erom dat je tegenstander kiest, zoals het er nu staat kies jij zelf
- ik denk dat je met de tweede keuze een +1/+1 counter bedoelt, dan moet het staan als "put a +1/+1 counter on" (owja, en loose moet waarschijnlijk lose zijn)
- activated abilities hebben het formaat [cost]: [effect], dus de laatste ability moet komen te staan als [manacost],[remove counter]: [effect]
Ziet er wel uit als een leuke kaart, mijn inzending volgt later
kk77100, toffe kaart alleen een paar puntjes,
De opdracht is om de tegenstander te laten kiezen, op de kaart kies jijzelf en met zijn 2e effect, op dit moment kan ke alleen iets -1/-1 geven als jij jouw monster +1/+1 counters geeft, je monster geeft dit moment geen counters aan zichzelf.
Dat is makkelijk op te lossen om gewoon counter er achter te zetten
Ik wilde net dezelfde tips geven . Verder is de kaart volgens mij redelijk underpowered. Ik heb hier de tekst zoals hij op de kaart zou moeten staan gezet, wellicht helpt je dat wat (want hoe beter de tekst is, hoe meer kans je ook maakt!)
Raks'kah the Hidden
Legendary Creature - Cat Warrior
Vigilance
At the beginning of combat, choose one -
* Switch Raks'kah the Hidden's power and toughness
* Put a +1/+1 counter on Rask'kah and you lose 2 life.
, , Remove a +1/+1 counter from Rask'kah: Target creature gets -1/-1 until end of turn.
4/2
Lesser of two Evils
Creature - Demon
Flying, menace
When Lesser of two Evils enters the battlefield, an opponent chooses one -
* Put a 6/6 black Demon creature token with flying onto the battlefield
* The chosen opponent loses 5 life and sacrifices 2 creatures and you draw two cards.
4/4
At the beginning of combat on your turn, an opponent chooses one:
- Dimir Interrigator is unblockable until the end of turn, or
- target opponent puts the top two cards of his or her library into his or her graveyard.
1/3
"I have nothing to hide", they say. "I tell you everything you want", they say. "Kill... me...", they all say.
------------------------------------
Of je beantwoord zijn vragen en geeft informatie (mill 2) of je ondergaat marteling (unblockable). Dat is een beetje de gedachte achter deze kaart. Lijkt niet indrukwekkend, maar in zitten zat manieren om sneller te millen, en met Cipher en equipments kan unblockable ook een probleem worden.
Target opponent chooses:
- You search your library for a card and put it into your hand
- He or she searches his or her library for a card and puts it to into his or her hand.
The player who searched his or her library for a card this way shuffles it and loses the game at the end of his or her next turn.
"Because it's better than you being a dead man." - Unknown necromancer with an attitude.