Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Dames en heren, wat fijn dat jullie weer komen kijken naar Build! Your! Card! Aan mij de eer deze 41ste editie van een thema te voorzien en naderhand jullie harde werk te beoordelen!
Natuurlijk weten jullie allang hoe Build Your Card werkt (we hebben er namelijk zelfs een uitlegpagina over!), maar voor eventuele nieuwelingen onder ons, hier nog even de regels:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er is wel een aantal regels:
1. Eén kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
3. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
4. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
En dan nu het thema!
Thema van deze week is: The Big "NO!"
Magic kent veel spelregels en er zijn zat manieren om daar omheen te spelen.
Maar wat als iemand een kaart speelt die de regels nog verder manipuleert?
Eh, je eerste regel zorgt dat de tweede regel nooit iets te doen heeft . Plus, nu is het een trigger en je wil een replacement effect. Hier, dit werkt wel:
Manipulation of the Fae
Enchantment
If a player would draw a card, that player puts a 1/1 black Faerie creature token with flying onto the battlefield instead.
En dan mijn inzending:
Faeish Manipulation
Enchantment
If a player would put a token onto the battlefield, that player draws a card instead.
Will of the council — When Bitna, Land with Limit enters the battlefield, starting with you, each player votes Artifact, Creature, or Enchantment.
If a player controls more then 2 permanents that have the permanent-type with the most votes or tied for most votes,
he/she sacrifes sacrifices permanents of that type until only 2 remain.
"Two is the limit, the limit is set.
Cruel fate awaits when it isn't met.
When couples are expecting, they tremble in fear.
Three is too many, one must disappear" - Bitna folklore
---------------------------------------------------
Het idee is dat er gekozen wordt voor een van de drie: creature, artifact of enchantment.
degene die het meest gekozen is (of extra pech bij gelijkspel), mag niet vaker dan 2 keer op het speelveld bij een speler voorkomen. Als Creature is gekozen, mag iedereen maar 2 creatures hebben.
Bitna moet een land voorstelling waar twee de limiet is. Twee straten in een dorp, twee huizen in een straat, twee mensen in een huis. Je mag dus van iets maar twee bezitten
Verwoording is nog een groot vraagteken, dus als er suggesties zijn over hoe het beter/duidelijker verwoord kan worden, hoor ik die graag aan.
bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden (naam aangepast, verwoording verkort, limit is lager)
Verwoording kan wellicht nog iets aan gesleuteld worden, maar is wel duidelijk. Maarre...ik vind dit wel een heel zwakke kaart eigenlijk . Ik mag maar 5 creatures hebben? Eh ok...dan sla ik je wel dood met deze 3 dikke beesten . Vijf is nu niet echt een bizarre limiet. Ok, voor sommige decks wellicht, maar ik denk dat 9 van de 10 decks niet wakker liggen van het feit dat ze maar 5 artifact, 5 enchantment of 5 creatures mogen spelen. Ik bedoel, welk deck speelt er nu zoveel enchantments dat je er makkelijk meer dan 5 hebt liggen? Even afgezien van specifieke enchantmentdecks dus .
Verder is een World enchantment erg cool, maar het idee achter de World kaarten is dat je naar een locatie toegaat waar de regels anders zijn. Dit is niet echt een locatie, zoals The Abyss of Living Plane bijvoorbeeld.
Aaah... dan wordt het nog meer sleutelen dan alleen verwoording. Wist nog niet dat world enchantment plaatsen waren... hoewel ik dat wel had moeten bedenken....
dus, verwoording, titel en effect gaan nog aangepast worden, generiek idee gaat blijven. Thnx Magnus
Ik dacht even dat dit "Eldrazi Storm" decks mogelijk zou maken (Evolutionary Throwback + Eye of Ugin + Eldrazi Mimic + Grapeshot), maar dan mag je hooguit 1 land in play hebben, en dat is Eye of Ugin al...
Evolutionary Trowback voor lijkt me dus safe... (voor 1 mana riekt het me teveel naar combo).
(Evolutionary Throwback is overigens groen vanwege de invloed op creatures en blauw vanwege de bounce...)
(en hij is Rare, zodat je er in Limited niet al te vaak tegen hoeft te spelen)
(het plaatje is een 'tijdsspiraal' omdat dat een mooie abstracte voorstelling is van het terugkeren naar een tijd waarin alle beesten simpeler waren - tevens geeft die spiraal ook een beetje een bounce-effect weer... (vgl. Time Ebb))
bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden (Kennelijk was voor de duidelijkheid nog het woordje 'each' nodig, dus toegevoegd)
Will of the council — At the beginning of each combat, starting with you, each player votes for guard or assault. If guard gets more votes, attacking creatures must be blocked this turn if able. If assault gets more votes or the vote is tied, each creature attacks this turn if able.
"Stand your ground or fight for your causes." Aurelia, the Warleader
Dat kan, maar er kan ook staan dat power gelijk of minder moet zijn aan het aantal landen en dat toughness gelijk of minder moet zijn aan het aantal landen. Dus niet eenduidig .
Whenever a creature enters the battlefield, its controller sacrifices it unless it was the first creature that entered the battlefield this turn. (If multiple creatures enter the battlefield at the same time, choose one of them).
, : Put a 0/1 green plant creature token onto the battlefield.
The second "G" is silent.
[1/3]
Een eerste conceptje. Is ie goed verwoord? Is ie rare genoeg? Is ie niet TE naar? Iemand tips?
bijgewerkt door Sunitram 8 jaren geleden (Tekst aangepast, thnx Magnus!)
Niet helemaal goed verwoord . Je hebt nu een replacement effect samengepropt met een triggered ability met een intervening if die op de verkeerde plaats staat
Ik zou het zo verwoorden:
Whenever a creature enters the battlefield, sacrifice it unless it was the first creature that entered the battlefield. (if multiple creatures enter the battlefield at the same time, choose one of them)
En is wel errug veel voor een token...zelfs met die ability erbij (je kunt reageren op het casten van een creature).
Nice, dank je! Ik kan het terugvoeren naar 5, maar onder deze omstandigheden doet ie nu ongeveer: , : Counter target creature spell, put a 0/1 green plant creature token onto the battlefield. Ik denk dat als ik veel verder zak de ability aardig OP wordt...
MagnusMagicus 22-03-2016 om 16:58
Dat kan, maar er kan ook staan dat power gelijk of minder moet zijn aan het aantal landen en dat toughness gelijk of minder moet zijn aan het aantal landen. Dus niet eenduidig .