Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Natuurlijk weten jullie allang hoe Build Your Card werkt (we hebben er namelijk zelfs een uitlegpagina over!), maar voor eventuele nieuwelingen onder ons, hier nog even de regels:
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er is wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
En dan nu het thema!
Thema van deze week is: Counterspells
Het zou leuk zijn als dit een compleet nieuwe soort is (bv. "Counter target Planeswalker spell" ) of zelfs maar een nieuwe variant (bv. een Planeswalker met een "Counter target spell" ability), maar dat hoeft uiteraard niet...
Hou de kaart wel een beetje speelbaar, dus bv. niet Ring of Immortals, Deathgrip, Equinox of Arenson's Aura... Maar dus ook geen Mental Misstep!
Hopelijk verzinnen jullie weer wat leuke kaarten, zoals altijd!
Deadline: wo. 6 april 2016 om 18:59u
Ik zal dan proberen om die avond nog met de beoordeling(en) en een winnaar te komen...
Whenever green or blue mana empties from your mana pool because of a phase or step ending put that many illusion counter on Omnath.
: put a illusion counter on Omnath.
Remove 3 illusion counters from Omnath: counter target spell.
2/6
The izzet tried to teleport an eldrazi, instead they teleported an angry being. It is helping our cause of evolution to grow stronger and destroy the eldrazi.
Met het oog op kamigawa block en de hoeveelheid spirits en arcane spells heb ik het een rare gemaakt om zo te voorkomen dat iedereen maar blauw gaat spelen om deze counterspell te kunnen spelen. Het effect is best simpel, counter een van de meest voorkomende creatures of spells uit het kamigawa block. verder heb ik het een arcane spell gemaakt zodat je andere kaarten erop kan splicen en heb ik hem zelf ook een splice kost gegeven, om hem zo toch een beetje echt rare te laten voelen.
de kaart is dus echt designed om ergens in kamigawa block thuis te horen.
de naam is trouwens japans voor expulsion oftewel uitsluiting, wat ik wel toepasselijk vond voor een kamigawa block kaart.
edit: thanks to sunitram nu wel de juiste verwoording van splice ONTO arcane
@ hallowman3: Omnath mist een card type, creature type en een rarity Ben wel benieuwd hoe Omnath op Ravnica terecht is gekomen, of is dit iemand anders die toevallig ook zo heet?
@kolonelnick: Nitpick: het is splice ONTO arcane. Toffe kaart verder, tho!
Mijn inzending:
Wild Disproof
Instant
Counter target spell or ability that targets a creature you control. If a creature's ability was countered this way, those creatures fight eachother.
In Ulvenwald, adventurous mages rarely live to finish their spells.
Het is een groene counterspell! Groen is er niet vies van om z'n creatures (op instant speed) hexproof te geven, dus ik denk dat dit dan ook moet kunnen. Fight ability maakt 't af. Ik twijfelde even over de rarity, maar Sheltering Word en Ranger's Guile zijn common, dus dit op uncommon moet kunnen.
Hulp met de verwoording wordt wederom gewaardeerd!
bijgewerkt door Sunitram 8 jaren geleden (kaartnaam bestond al -_-)
Instant
As an additional cost to cast Fear the Unknown you may pay X life.
Exile target spell with casting cost less or equal to X. "That knocked several years of my life"
Beetje gebaseerd op de uitdrukking in de flavor tekst wat vaak gezegd wordt als iemand zich helemaal de pleuris schrikt maar uiteindelijk er niets aan de hand is.
Hier betaal je met je leven om ervoor te zorgen dat er niets aan de hand is.
Short Term Time Bubble
Enchantment
Whenever an opponent casts his or her first spell each turn, you may counter that spell. If you do, put a Burst counter on Short Term Time Bubble.
When Short Term Time Bubble has five or more Burst counters on it, sacrifice Short Term Time Bubble. Short term time travel isn't that hard, but I find it incredibly useful.
- Teferi
Ik heb er expres een flink pittige gekleurde cost aan gegeven, want dit is niet bedoeld als een leuke kaart. Natuurlijk, mono-blauwe decks zullen geen moeite hebben met de cost, maar dan geef je jezelf toch wel een flinke restrictie.
De flavor is natuurlijk dat je korte tijdreisjes kunt maken, om te weten wat voor geks je tegenstander naar je gaat gooien. Blijkbaar heb je daar een magische bubbel voor nodig, die op kan geraken.
Wat wel weer grappig is, is dat je tegenstander met hulp van Proliferate direct je bubbel aan kan vallen, als die eenmaal gebruikt is en dus al wat schade heeft opgelopen...
Undead Replacement Instant
Counter target creature spell. Its controller puts a 1/X zombie token with defender and deathtouch onto the battlefield, where X is the toughness of the creature countered this way.
"As we became desperate, we begged the gods to give our captain back. Our wish was granted, but his mask is scaring the soldiers and his smell is scaring everyone else"
-------------------------------
Had zin om een kaart op Common te maken, maar de kaart werd toch iets te complex voor een commen, dus uncommen.
In de plaats van dat de creature in z'n volledigheid op het veld komt, komt een verlepte versie erop: een zombie zonder aanvalsmogelijkheden. Het voordeel is dat het creature nooit z'n abilities kan activeren, het nadeel dus dat je nu van een deathtouch-creature af moet komen. Je moet dus bepalen of je de trade-off wil maken.
Het masker is een referentie naar de zombies in theros.
bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden (beetje uitleg)
Jace's Ultimate Teleport
Instant
Counter target spell. Search your library and/or hand for a Jace card and put it onto the battlefield. Then shuffle your library. First the insult, then the injury and then Jace himself.
bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (aangepast dankzij thewoodcutter :))
MagnusMagicus 29-03-2016 om 21:39 Jace's Ultimate Teleport
Instant
Counter target spell. Search your library and/or hand for a Jace card and put it onto the battlefield. First the insult, then the injury and then Jace himself.
@Magnus: geen shuffle effect na afloop?
En mijn poging:
Keep digging
Instant
As an additional cost to cast ~ Delve
Counter target spell unless it's controller Delves .
"Keep digging we've got to find the joke"
Een simpele counterspell, maar wel met een extra cost en een oplossing daarvoor voor de tegenstander (erg leuk met creatures als Oblivion Sower)
Geinspireerd door de meme: We have got to find the joke
Iets meer een kaartje dat bij mijn persoonlijke flavour past, maar hè;
Het idee er achter is dat je de structuur van de spell afbreekt en de pure mana die overblijft gebruikt om gelijk een van jouw spells te fabriceren. Ik overweeg om hem "X or less" te maken, maar misschien is dat net té goed.
"net" te goed? Die kaart zoals hij nu is is al amazing - tutor + counter spell + gratis in spell brengen. Speel een midrange deck, counter een sterke sorcery en breng daarmee een 4-5 mana creature in game, iets als Phyrexian Obliterator Dat is "won game" voor maar 3 mana.
Dat creature gedeelte is niet echt een optie, de kaart zegt dat je alleen een instant of een sorcery mag casten op die manier. En hij heeft wel een flinke color-restrictie, waardoor je maar net die kleuren vrij moet hebben.
@Paul23 Als hij een creature zou zoeken, zou hij naast een flavourfail (hoe maak je van pure mana een levend wezen?) inderdaad een beetje over de top zijn. Ik denk dat je deze kaart moet vergelijken met Counterlash, die wordt gezien als een vrij zwakke counterspell.
Vrienden van mij vinden hem momenteel vooral een meh/situational Negate. De cost moet misschien omhoog naar , ik twijfel er nog over.
@airclever. ik denk dat je er goed aan doet om de kaart inderdaad te maken. stel je voor dat je een drie mana spell countered. dan zoek je Vindicate of Anguished Unmaking en heb je een counter en een killspell in een. wat zelfs voor vier mana nog best sterk is.
Counter target spell unless its controller
- has Fool's Fire deal 2 damage to each creature he or she controls,
- puts two 1/1 white Soldier creature tokens into play under your control,
- puts two +1/+1 counter on a creature you control,
- and pays 2 life.
Counter target spell. Then you may destroy target creature an opponent controls. If you do, you lose life equal to that creature's converted mana cost.
"I like your plans. With the proper resources, I can reshape them into something more... effective."
- Ob Nixilis
@carlovdm: realiseer je dat je geen spell kunt counteren als er geen creature is om te slopen, omdat je die ook target. En je kunt hem ook maken dat je alleen creature spell kunt counteren, dan wordt hij ook wat simpeler. En als je ipv iets destroyed (wat target) iets reanimate, dan hoef je niet te targeten. Bv zo:
Counter target creature spell. You lose life equal to that spell's converted mana cost. Then you may put a creature from that player's graveyard onto the battlefield under your control.
Ik heb het leven verliezen gekoppeld aan de gecounterde spell, want dan is het wat duidelijk om welk creature het gaat .