Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Het is tijd voor een nieuwe Build Your Card! Ik nodig alle nieuwelingen uit om vooral mee te doen! Ik deed vorige week voor de eerste keer mee, en zie hier, ik mag deze week presenteren
Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!
Er is wel een aantal regels:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
---------------------------------------
Deze plane is een wereld die wordt geregeerd door gigantische reptielen. De aarde schokt wanneer er weer een vriendelijke gigant langswandelt. Reuzachtige libellen en andere insecten schieten door de lucht, op jacht naar onderontwikkelde zoogdiertjes. Zet een stap in de zee en je breekt je schenen tegen een school ammonieten, terwijl je dieper in het water twee helicoprion-achtige haaien op elkaar in hoort zagen.
Het thema van deze BYC moge duidelijk zijn: prehistorie!
Laat je fantasie de loop en haal je inspiratie uit alle prehistorische tijdperken, van het Cambium tot het Krijt. Bedenk een creature en denk goed na over de combinatie van kleur, power/toughness en abilities (nieuwe keywords zijn toegestaan!). Dit creature hoeft niet een simpele namaak te worden van een T-Rex... maar zorg wel dat ie qua flavor en uiterlijk bij de setting past! Als je bijvoorbeeld graag humans op deze wereld ziet, dan moeten het wel primitievelingen zijn .
En als bonus... hoe gaat deze nog onontdekte plane heten??
Archaeological Find enters the battlefield with 10 time counters on it. Whenever you cast a creature spell or a creature you control dies, remove a time counter.
When Archaeological Find has 0 time counters, draw 2 cards , skip your next turn. At the beginning of your upkeep, transform Archaeological Find.
"You start with just some sand, but with time more will be revealed"
TRANSFORM!!!!
(Green) Gigantic Spinosaurus
Legendary Creature - Dinosaur Nightmare - Rare
Trample, haste, protection from green, protection from blue, protection from black, protection from white.
Whenever a creature dealt damage by Gigantic Spinosaurus dies this turn, put a +1/+1 counter on Gigantic Spinosaurus.
"Digging up this creature takes time, but what we found is something we've never seen before"
Verklaring en reden:
Ik heb hiervoor gekozen omdat we natuurlijk niet meer in het prehistorische tijdperk leven, maar er wel een hoop opgravingen doen. Vond het wel leuk om dit toch naar de moderne wereld te brengen. Natuurlijk kan je dit alsnog combineren met de Prehistorische Plane en de andere dinosaurussen.
Ik heb gekozen voor time counters omdat het opgraven tijd in beslag neemt. Dit is ook de reden dat je je beurt moet overslaan. Je bent dan te druk bezig met opgraven dat je even geen oog hebt voor wat anderen doen. Dit geeft je even een nadeel.
Daarnaast heb ik gekozen voor de creatures en niet voor de spells betreft time counters omdat het juist tactisch is om dit te doen. Hij heeft geen vigilance. Dus zodra hij aangevallen heeft heb je wel blockers nodig.
Dan gericht op de getransformeerde kaart.
Een Prehistorische Spinosaurus . Yep yep, hij is niet voor niks legendarisch en een Nightmare.
Waarom deze Nightmare? Omdat hij toch een subtype nodig had en een Nightmare staat voor een Nachtmerrie, wat dit creature absoluut is
-Waarom Trample? Hij is gigantisch en met zo'n kaart leek het me wel toepasselijk.
-Waarom Haste? Het is een vleesetende dinosaurus die zo snel mogelijk zijn prooi wil aanvallen.
-Waarom "Protection from" alle kleuren behalve rood"? "Het verhaal gaat dat Dinosaurussen zijn uitgestorven door de uitbarsting van een vulkaan" Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er spelen nog meer factoren mee. Maar dit gaf me wel het idee om alleen Rode mana kaarten een removal te geven.
Dit is misschien vrij sterk, maar je slaat een beurt over. Dat vond ik best compenseren. En niet elk deck is hier tegen opgewassen. Dat zij zo.
-Waarom "Whenever a creature dealt damage by Gigantic Spinosaurus dies this turn, put a +1/+1 counter on Gigantic Spinosaurus."? Omdat hij als het ware deze creatures op eet en hierdoor sterker wordt.
Hopelijk vinden jullie het wat. En als er dingen niet goed zijn, laat het me weten. Dan kan ik dit gebruiken voor eventueel volgende BYC's
bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (Plaatje zichtbaar gemaakt)
Whenever Primal Ape deals combat damage to a player, put an evolution counter on Primal Ape. Then if Primal Ape has 3 or more evolution counters on it, remove all of the evolution counters on Primal Ape. Primal Ape becomes a copy of target creature on the battlefield and gains this ability.
"One general law, leading to the advancement of all organic beings, namely, multiply, vary, let the strongest live and the weakest die."
- Charles Darwin
Ik wilde een creature verzinnen die de evolutie goed liet zien, en ik dacht dat de beste manier was om dat te doen om hem heel responsive te maken in een game. Hij is goedkoop, maar heeft aan het begin nog niet zo veel impact, pas als je hem laat 'evalueren' kun je goed kiezen wat je er mee wilt doen, en kun je ook kiezen wat het beste is voor je situatie. Die kan na 3 beurten weer heel anders zijn, waardoor hij blijft aanpassen aan de game.
Verder heb ik geen idee hoe sterk of zwak de kaart is, dus graag feedback
---------------------------------------------------------------------------------
Tijdens het Carboon was er een libellensoort van wel 30 tot 40 centimeter lang, een van deze hrote insectensoorten heetten de Meganeura, inmiddels is deze soort uitgestorven. de enige soorten libellen die we nu nog kennen zijn amper 3 centimeter lang. hierop is deze kaart gebasseerd, met de tijd wordt het insect steeds kleiner.
Even een echte kaart ervan gemaakt met een aangepaste titel.
De kaart heeft natuurlijk betrekking op een van de meest populaire (maar onwaarschijnlijke) theorieën over hoe de dinosauriërs uitstierven: door een komeetinslag.
Ik vond het echter wel toepasselijk dat er dan ook fossielen achterbleven
Om te beginnen wil ik even kwijt dat de creature-only restrictie misschien wat te veel is in combinatie met het thema. Ik had eerst een noncreature idee, maar dit is wellicht toch beter.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^ Phenomenon Seeker
Creature - Human
Whenever you cast a red spell, Phenomenon Seeker deals 1 damage to target creature or player. Put a study counter on it.
At the beginning of your upkeep, if there are three or more study counters on Phenomenon Seeker, remove all study counters from it, then transform it.
1/2
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v Transform
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^ Father of Fire
Creature - Human Shaman
When this creature transforms into Father of Fire, exile the top three cards of your library. Until end of turn, you may play those cards.
Whenever you cast a red spell, Father of Fire deals 1 damage to target player and 1 damage to up to one target creature that player controls. That creature can't block this turn.
3/2
v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v
Als ik het goed heb is het vuur ook een prehistorische uitvinding. Hier dus de ontdekker van het vuur op de plane. Phenomenon Seeker ziet vuur en wordt nieuwsgierig. Elke keer dat je een rode spell cast experimenteert hij. Nog twee spells later krijgt hij een eureka moment, waardoor hij transformt en impulsieve inspiratie krijgt. Daarna maakt hij meer en beter vuur.
Dit was vrij moeilijk, en er waren wellicht andere abilities die flavorsgewijs beter bij de kaart paste. In veel gevallen moest ik toch kiezen voor abilities die bijdroegen aan het geheel. Meer damage op één target kunnen schieten in één keer is al gauw broken, dus vandaar dat ik Chandra, Pyromaster's ability geleend heb. Het was echt het beste waar ik op kon komen. Ik had Father of Fire ook een pinger kunnen maken of iets als Titan of Eternal Fire. Dat maakte de kaart weer wat disjunct, en zou wat synergie wegnemen. Zou je in dat geval de kaart in burn spelen of in red humans? Daarom heb ik de red spell trigger dus gehouden. Daarnaast heeft Father of Fire enkel het geheim van het vuur geleerd. Hij heeft het geheim nog niet per se doorgegeven, iets wat misschien voor een volgende set of return zou zijn.
Cynhanes is de naam van de plane (ik laat jullie uitpuzzelen wat het betekend )
ik vond devour een goede mechanic passend bij een dinosaurus. en elke keer als hij iets opeet wordt hij sterker. aangezien hij vrij snel uit de hand kan lopen heb ik de mana cost vrij intensief gemaakt.
verder heb ik gekozen voor power three or greater, omdat het een grote dino is, hij heeft grote maaltijden nodig.
Cynhanes is de naam van de plane (ik laat jullie uitpuzzelen wat het betekend )
ik vond devour een goede mechanic passend bij een dinosaurus. en elke keer als hij iets opeet wordt hij sterker. aangezien hij vrij snel uit de hand kan lopen heb ik de mana cost vrij intensief gemaakt.
verder heb ik gekozen voor power three or greater, omdat het een grote dino is, hij heeft grote maaltijden nodig.
Een korte zoekactie op het net leert ons dat cynhanes Welsh is voor prehistorie
OX
Oxygen Level Rising 4 ManaGreen ManaGreen ManaGreen Mana
Enchantment Coldsnap Theme Decks Rare
At the beginning of your upkeep, put an oxygen counter on Oxygen Level Rising and put a 4/4 Giant Insect creature token with trample onto the battlefield.
For each three oxygen counters on Oxygen Level Rising, Insect and Spider creatures you control get +2/+2.
Oxygen Level Rising can't have more than 9 oxygen counters on it. "The oxygen levels make them big...and I fear it will only get worse."
Hoe meer O2 (zuurstof) er in de lucht zit hoe groter insecten en spinnen zijn. Er komt dus steeds meer O2 en de insecten merken dit. Ze groeien worden enger en gaan alles opeten. Aangezien er in de prehistorie veel O2 was komt er dus steeds meer O2
Cool gevonden, hallowman. Maar Emblems zijn alleen voor Planeswalkers en je gebruikt twee namen door elkaar. Als ik een suggestie mag doen:
Oxygen Level Rising
Enchantment
At the beginning of your upkeep, put an oxygen counter on Oxygen Level Rising and put a 4/4 Giant Insect creature token with trample onto the battlefield.
For each three oxygen counters on Oxygen Level Rising, Insect and Spider creatures you control get +2/+2.
Oxygen Level Rising can't have more than 9 oxygen counters on it. "The oxygen levels make them big...and I fear it will only get worse."
- Kronk, Shaman of the Beasts
Ik gebruik mtgcardsmith.com. Is een beetje clunky, maar levert wel snel resultaat
Ik zie tot nu toe al veel ERRUG gave inzendingen! Ga zo door! Het gaat nog lastig worden om hier een beste uit te kiezen..
Met iedere kaart die jullie maken groeit mijn hoop dat Wizards ooit ook ver terug in de tijd gaat
Quote:
Soulephant 15-04-2016 om 10:35
Om te beginnen wil ik even kwijt dat de creature-only restrictie misschien wat te veel is in combinatie met het thema. Ik had eerst een noncreature idee, maar dit is wellicht toch beter.
Daar heb je denk ik wel gelijk in... en gezien er al veel non-creature inzendingen zijn gedaan zal ik niet te streng zijn op dit onderdeel
----------------------- Principar, Founder of Societies Planeswalker - Principar
+1 Put a green Farm artifact token onto the battlefield with ": Add one mana of any color to your mana pool. Spend this mana only to cast a creature spell".
-2 Draw a card for every Farm token you control. Put a 2/3 white Ox creature tokens onto the battlefield.
-8 Put four 0/6 blue Wall aritfact creature tokens onto the battlefield. You get an emblem with "Non-Wall creatures you control are indestructible as long as you control one or more Wall".
[4]
-----------------------
Principar was een boer en een inwoner van Ravnica, waar hij tot geen van de guilds behoorde omdat "Een stad hoort mensen te verenigen, niet te verdelen."
Zijn planeswalker-spark ontbrandde toen hij te horen kreeg dat zijn zoons waren omgekomen in een strijd tussen guilds.
Nadat hij op een vrij verlaten plane bijgekomen was van de schok en zijn nieuwe krachten heeft kunnen testen, heeft hij zijn levensdoel te maken om mensen te verenigen.
Principar is te herkennen aan zijn schoffel, die hij gebruikt om land met mana te bewerken en het begin van een gemeenschap aan te leggen: een boerderij.
Deze boerderij kan uiteindelijk uitgroeien tot een stad met stadsmuren.
Principar blijft een nederig persoon, hij verenigt mensen en verdwijnt naar de volgende plane als hij zichzelf niet meer nodigt acht op die plane.
Zijn planeswalker krachten is bekend slechts bij Jace, die hij op Ravnica tegenkwam toen hij de graven van zijn zonen en vrouw bezocht.
Op het moment zit hij op de Plane Nonsimul, een plane die achterloopt op evolutionair gebied, waardoor mensen nog in de Jagers en Verzamelaars-fase zitten. Principar is hier bezig om die mensen de basis van beschaving bij te brengen.
Zijn eerste ability komt dus duidelijk van een van zijn belangrijkste krachten, het maken van boerderijen.
Zijn tweede ability is soort van "oogsten", het omzetten van je werk in resources. Het krijgen van een Ox-token is van belang voor het geval je nog geen farm-tokens hebt, dan is de ability niet nutteloos.
Zijn laatste ability slaat op het stichten van een stad: vier muren die je creatures verenigen, samen ben je onverslaanbaar
bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden (Uitleg en achtergrond toegevoegd)