Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Met dank aan mijn homie Bob Ross mag ik weer een BYC bedenken. Nog even de regels c/p:
1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!
Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?
Mocht je er nog nooit van gehoord hebben, er is een geweldige twitter account RoboRosewater waar een vage 'neural network' random kaarten maakt: https://twitter.com/RoboRosewater
Vaak is het onzin, soms compleet broken en soms iets erg cools. Onlangs kwam er uit de machine een kaart rollen met de tekst "Bestroy target creature". Wat is Bestroy ? Een combinatie van Bestow en Destroy ? Wat zou het zijn als het bestond ?
Woodland Samurai
Creature - Samurai
Bushburst (This creature enters the battlefield with a charge counter on it for each color of mana spent to cast it. It gains Bushido X, where X is the number of charge counters on it)
2/3
Bloodrushido - , Discard Burning-Tree Samurai: Target attacking creature gains +3/+3 and gains trample until end of turn. If that creature is a samurai creature and was blocked this turn, it gains +6/+6 and trample instead.
3/3
only when the Gruul clans started building an organised army, the other guilds feared them
----------------------------------------
Ik zal elke kans grijpen om mijn favoriete guild uit mijn favoriete plane te gebruiken in een BYC, daarom ben ik ten eerste gegaan voor de ability Bloodrush, en heb daar een draai aangegeven met bushido
Investestrike ( whenever this creature deals damage to a player of a creature, you may put a colorless Clue artifact token onto the battlefield with "2 Mana, Sacrifice this artifact: Draw a card."
Misschien dat ik er nog eentje kan verzinnen maar moest even 3 dingen posten:
- RoboRosewater is af en toe hilarisch!
- Dit is een leuke BYC!
- Lol Eccy
Equipped creature has +1/+1 and has deathlink and lifetouch. (Whenever a creature dealt damage by equipped creature dies this turn, you gain life equal to that creature's toughness and whenever equipped creature is dealt damage, you gain that much life.)
Gebaseerd op de manier waarop de Shinigami (Death Gods) in de serie Death Note leven. Voor ieder leven dat ze nemen, neemt hun eigen lifespan toe. Geinige opdracht trouwens
Okay, mijn idee:
Wat achteraf nog best lastig was om dit een beetje balanced te houden.
Hopelijk is dat toch gelukt.
Devil's Fruit
Legendary Enchantment -
Countilator X, Whenever this card enters the battlefield, choose a colour.
Whenever you attack, defending player sacrifices X permanents of the chosen colour.
You can't counter every first X blue instant or sorcery spells each turn.
"A Devil's Fruit contains myserious powers, but also a weakness to the sea."
-------------------------------
In One Piece wordt er door sommigen een Devil's Fruit gegeten.
Dit fruit bevat elk een unieke kracht, maar ze hebben allemaal dezelfde zwakte: Zeewater.
bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (Plaatje zichtbaar gemaakt)
Tof onderwerp, mijn idee was om een groot beest te verzinnen met zoveel mogelijk gecombineerde eigenschappen. Ik vind zelf dat hij wel redelijk gebalanceerd is geworden.
Surging Monk
Creature - Human Monk
Prowipple (Whenever you cast a noncreature spell, reveal the top 4 cards of your library. For each card you reveal that has the same name as this creature, cast it without paying its mana cost. Put the rest on the bottom of your library.)
3/1
Enchanted creature gets +0/+2 and has touchproof (Whenever another creature deals damage to enchanted creature, prevent that damage. If combat damage is prevented this way, tap that creature. It doesn't untap during its controller's next untap step).
Whenever enchanted creature attacks, sacrifice Personal Bubble.
Eww don't touch me!
Een zeer defensieve, vrije interpretatie (en herwerking) van hexproof & deathtouch
The next creature card you play can be cast as if it has double dash. The double dash cost are equal to it's mana cost. (You can cast that card for its double dash cost. If you do, it gains haste. Put a token onto the battlefield that is a copy of that card, the token gains first strike. That card and the token are returned from the battlefield to its owner's hand at the beginning of the next end step.)
"What is worst than dying because a Jeskai monk slashed twice before you slashed once?
When you were not worth both the slashes" - Mardu Berserker
-----------------------
Een combinatie van Dash en Double Strike, alleen dan op een iets creatievere manier. In plaats van 1 creature die twee keer schade doet, 2 gelijke creatures waarvan 1 eerder schade doet dan de ander. Mijn inspiratie is m'n eerste agressieve deck, een dash-deck.
Iai is een zwaardvechtkunst, waarbij je zo snel mogelijk je zwaard trekt, schade doet en je zwaard weer in zn schede doet. Het idee is dat dit zo snel gebeurd dat het lijkt dat iemand anders een van de 2 slagen doet.