Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #46

bartist
8 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card, waar maar blijkt dat een uncommen ook kan winnen

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Ik had twee thema's in m'n hoofd, waarvan het de volgende is geworden: Scottish Highlands

Ik ben zelf de trotse eigenaar van een kilt en heb een kast vol met goede en minder goede schotse whisky's. Daarom geef ik jullie deze keer de uitdaging om een kaart te verzinnen met een schots tintje.
Wordt het iets met een clan? Hun nationale dier, de eenhoorn? Nessie? Dat is aan jullie. Ik ben benieuwd hoe creatief jullie kunnen zijn

Dus, een voorbeeld:

Clan Bonding
Enchantment

Creatures you control gain +1/+1 for other each creature that shares its color identity

Wearing the same tartan is what makes you a clan. Having a clan is what makes you strong

Deadline: zaterdag 4 juni om 23:59
paulerikedelman
8 jaren geleden
Highland Games

Enchantment

Creatures you control get +1/+1 and trample.

At the beginning of each upkeep, the controller of the highest power amongst all creatures on the battlefield gains control of Highland Games.

At the beginning of each upkeep, if there are no creatures on the battlefield, sacrifice Highland Games.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Inspiratie komt van de kenmerkende Schotse Highland Games! De sterkste man (of creature) wint, en krijgt dan ook de prijs: een mooie enchantment. Maar er zijn natuurlijk geen games zonder creatures om mee te doen!

Een redelijk leuke kaart in een groen beast deck bijvoorbeeld, maar het kan ook risks met zich meebrengen.
kolonelnick
8 jaren geleden
Ik ben wat onderzoek aan het doen voor een kaart en kwam toevallig een leuk feitje tegen. De wolfir uit magic zijn gebasseerd op de schotse Wulver. Weerwolf achtige beesten die in vrede leefden en soms lokale bevolking van voedsel voorzag. Ookal leek hij op een weerwolf, het is nooit een mens geweest, ookal vertoont hij gelijkenissen.
Ik dacht misschien vinden jullie dit interessant. Nu verder zoeken naar een leuk kaart idee
hellhound
8 jaren geleden
leuk thema! en ik ben dus blijkbaar niet de enige nederlandse magic speler die een kilt heeft

Lass of the Loch

Legendary Creature - Human Elemental

Islandwalk

At the beginning of your upkeep, you may reveal three cards from your hand. If three Islands are revealed, transform Lass of the Loch

A bonnie lass, yet a treacherous one

1/2

----------------------------------------------------------------------
TRANSFORM
----------------------------------------------------------------------
Kelpie of the Loch

Legendary Creature - Horse Elemental

Islandwalk, hexproof

When this creature transforms into Kelpie of the Loch, tap all other creatures.

A strong steed, yet a treacherous one

4/5
-----------------------------------------------------------------------
deze kaart is afgeleid van een keltisch mythisch wezen, bekend als de Kelpie. de kelpie is een demon die in het water leeft. de kelpie staat erom bekend dat hij van vorm kan veranderen, de vormen waar kelpies het vaakst tussen wisselen zijn die van mensen en paarden. een andere eigenschap van de Kelpie is dat hij niet al te vriendelijk is, volgens de verhalen ontvoeren of verdrinken Kelpies mensen die in de buurt van ze komen.

Fun Fact: de bekendste Kelpie komt uit Loch Ness. Hoeveel mythische wezens kunnen er in een meer zitten
 bijgewerkt door hellhound 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 26-05-2016 om 23:56
Ik ben wat onderzoek aan het doen voor een kaart en kwam toevallig een leuk feitje tegen. De wolfir uit magic zijn gebasseerd op de schotse Wulver. Weerwolf achtige beesten die in vrede leefden en soms lokale bevolking van voedsel voorzag. Ookal leek hij op een weerwolf, het is nooit een mens geweest, ookal vertoont hij gelijkenissen.

Leuke weetjes zijn altijd welkom!
carlovdm
8 jaren geleden
Rancorous Kelpie
Creature - Shapeshifter

Defender

: Choose target creature an opponent controls with power less than or equal to Rancorous Kelpie's toughness. That player sacrifices that creature.
Activate this ability only once each turn and only if you control an Island or a Swamp.

Their glare is highly mesmerizing, only to be interrupted by the fatal gushing of water.

0/4

Gebaseerd op een gelijknamig mythologisch figuur uit o.a. de Schotse mythologie, de kelpie. De kelpie is een gedaanteverwisselaar die meestal in de vorm van een onschuldig, mooi paard ronddwaalt in de buurt van meren, oceanen en moerassen. Wanneer een naïeve vreemdeling hem wil berijden, krijgt het opeens monsterlijke trekjes en kan de berijder niet meer van de kelpie afstappen. Vervolgens maakt de kelpie een duik in nabijgelegen water, die voor de berijder vaak fataal afloopt door verdrinking. In sommige verhalen eet de kelpie de berijder ook nog op
 bijgewerkt door carlovdm 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
Heb even moeten nadenken over wat ik hier wilde neerzetten aangezien ik best een groot fan ben van Keltische folklore (waar ook Schotland een deel van uitmaakt). Ik heb geen kilt overigens.

Heb uiteindelijk gekozen voor de Glaistig, een rivier (en gedeeltelijk aarde) geest waar de nodige verhalen over circuleren. Een van deze verhalen is dat zij kuddes en herders beschermt in ruil voor verse melk.

Het leek me een leuk idee om dit in de kaart te verwerken.

Het is een blauwe kaart geworden omdat het een rivierspirit is. Vandaar ook de islandwalk ability. Flash vond ik wel passen rondom de mythologie dat zij op de meest onverwachte momenten kan verschijnen.
De ability is een vertaling van de legende, je geeft haar iets (Melk, groene mana in dit geval) en zij beschermt iets voor je.
Heb voor groene mana gekozen om haar bond met de aarde en de natuur te vertegenwoordigen.

Al deze extra abilities vond ik wel passen op het rare slot.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Kilt and Bag Pipes
Artifact - Equipment
Equipped creature gets +1/+1 and has menace.
The wail of the bag pipe and the billowing of the kilt strike fear in the heart of men.
Equip
Tigurus
8 jaren geleden
The Auld Alliance
Enchantment Player - Aura

Enchanted player and you cannot attack each other.
Enchanted player and you cannot become the target of spells/abilities each of you control.

When The Auld Alliance enters the battlefield, choose target opponent. Attacking Creatures controlled by target opponent controls get -1/-1 when attacking you or enchanted player.

When Target opponent loses the game, destroy this enchantment.

"Even in the mountains, you need a friend close to the ground."

------------------------------

Gebaseerd op: De Auld Alliance...
Een alliantie van Schotland en Frankrijk tegen "vooral" Engeland.
Als een gameplay mechanic komt dit terug door elkaar te buffen en 1 tegenstander een penalty te geven tegen deze 2 "allies".
Uiteraard alleen een kaart bedoeld voor Conspiracy/Commander/Free for all/etc in mind.

Als het net iets te non-scottish voor jullie is, pas ik het wel aan. Heb wel meer inspiratie voor kaarten.
 bijgewerkt door Tigurus 8 jaren geleden
Skywise
8 jaren geleden
Hadrian's Wall
Legendary Creature - Wall - Uncommon
Defender
0/7

MagnusMagicus
8 jaren geleden
Quote:
Tigurus 27-05-2016 om 13:02
The Auld Alliance
Enchant Player - Aura

Enchanted player and you cannot attack each other.
Enchanted player and you cannot become the target of spells/abilities each of you control.

Choose Target opponent. Creatures target opponent controls get -1/-1 when attacking you or enchanted player.

When Target opponent or enchanted player loses the game, destroy this enchantment.

"Even in the mountains, you need a friend close to the ground."

Leuke kaart . De verwoording is wel wat off . Dit is een Aura die een player enchant. Zie Paradox Haze hoe je dat verwoord (Enchantment - Aura dus).
Verder kun je op een permanent niet zomaar zeggen "choose target opponent". Want wanneer gebeurt dat dan? Ik zou het zo verwoorden: "Creatures attacking you or enchanted player get -1/-1 until end of turn.".
En die laatste regel is niet nodig. Als jij doodgaat, gaat je Aura mee weg. En als de enchanted speler dood gaat, dan heb jij een Aura die niets enchant en dus ook naar de graveyard gaat.
En als laatste: dit is echt multimegasuf als je 1vs1 speelt . Want dan kan niemand aanvallen .
kolonelnick
8 jaren geleden
Okee het koste wat tijd en onderzoek, maar ik heb een kaart.

kleine aanpassing gedaan aan de kaart.
- legendary (zo kun je niet elke beurt het board leeg werken, omdat je eerst een versie moet saccen voor het return effect afgaat)
- ipv op etb worden de creatures nu returned na aanval, tenzij er gemilld wordt. op deze manier voorkom ik dat tegenstanders etb triggers kunnen abusen door hun creatures steeds te bouncen ipv te millen. (denk bijvoorbeeld aan Bond Beetle shenanigans of Thraben Inspector voor massive clues)
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
AncientOne
8 jaren geleden

Zie hier voor de verwijzing naar de mythe.

Het plaatje is een foto van Rockall, dat lokaal ook wel Rocabarraigh wordt genoemd.

Hij geeft rode mana, omdat het een rots is (en dus niet blauw omdat het een eiland is - bovendien hoort het opblazen van de wereld thuis bij rood - zie bv. Jokulhaups)

Ik heb overigens van het saccen een delayed trigger gemaakt, zodat je die gehele beurt nog iets met die kunt doen. Wel is het zo, dat dan aan het eind van de beurt de wereld wordt opgeblazen, dus waarschijnlijk wil je Rocabarraigh alleen in een burn-deck gebruiken...

Uiteraard kan er maar één Rocabarraigh zijn, dus is die legendary en Mythic, maar je kunt uiteraard prima nóg een Rocabarraigh spelen als je eerste uit is gephaset!
Speel je je 2e als de eerste wèl in het spel is, dan moet die volgens de legendary rule gesact worden (en dus NIET vanwege de delayed trigger), en blaas je dus NIET de wereld daardoor op...
 bijgewerkt door AncientOne 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Nog maar een paar dagen en dan is de deadline al weer!
Doe mee, al is het maar een kleine en leuke common!
Dwergkip
8 jaren geleden
Normaal zou ik meedoen, maar ik heb geen idee bij dit thema
StanleyW
8 jaren geleden
Een uncommon dan maar!

bijgewerkt door StanleyW 8 jaren geleden ("comes into play" heet tegenwoordig blijkbaar "enters the battlefield")
MagnusMagicus
8 jaren geleden
"comes into play" doen we al ruim 5 jaar niet meer he . "enters the battlefield" heet dat nieuwerwets .
StanleyW
8 jaren geleden
Haha, damn, kan je nagaan hoe diep dat gebakken zit xD
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Haha! Oh, en waarom zegt de flavor "tomorrow" als het creature NU -1/-1 krijgt?
StanleyW
8 jaren geleden
Dacht ik even snel een makkelijke uncommon in te zenden...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL