Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #48

Sunitram
8 jaren geleden
Ja mensen, het is weer zo ver, hoogste tijd voor een nieuwe Build Your Card! De wedstrijd waarin jullie je fantasie de vrije loop kunnen laten en soms beloond worden met de eer de volgende editie te mogen hosten

Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de host een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende host en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van BYC, mogen niet worden ingezonden.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.

Tot zover de noodzakelijke intro, maar jullie willen natuurlijk een thema van me hebben!

Komt ie!

Maak een common!

In de meeste voorafgaande ByC's vlogen de mythics, de planeswalkers en andere rare-iteiten je om de oren. Supertof natuurlijk, maar de commons zijn en blijven nu eenmaal de echte hoekstenen van een set. Dus deze keer geen extravagante effecten, hou het simpel, hou het kort en hou het begrijpelijk voor nieuwe spelers! Nieuwe abilities introduceren mag, zolang je het maar op een manier doet die iedere instappende speler zou kunnen begrijpen.

Voorbeeld:

Settling Goblin

Creature - Goblin

Settle (You may pair this creature with an unpaired basic land whenever either enters the battlefield. They remain paired for as long as you control both of them. This creatures colors are the colors of mana that land could produce.)

Settling Goblin has haste as long as you control another creature that shares a color with it.

1/1

Jullie kunnen dit natuurlijk veel beter, dus stuur vooral wat in! Jullie hebben tot vrijdag 24 juni, 23:59 de tijd!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Een common? Zonder restricties? Klinkt als een wel erg breed thema . Maar ok, here we go:

Filthy Goblin
Creature - Goblin Warrior
Wither (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters.)
When Filthy Goblin enters the battlefield, it deals 1 damage to target creature or player.

The smell is pungeant enough to make you gag before it turns the corner.
1/1
Skywise
8 jaren geleden
Tof thema

Mijn inzending:

Feast of Rot
Instant -
Exile target card from a graveyard. You gain 3 life.

Dredge 2 (f you would draw a card, instead you may put exactly two cards from the top of your library into your graveyard. If you do, return this card from your graveyard to your hand. Otherwise, draw a card)

In the undercity, everything is food to the Golgari

De Golgari zijn mijn favoriete guild, en Dredge is een geweldig leuke ability! Borderline OP, aldus Mark Rosewater, maar dat zit hem niet puur in de commons. Deze kaart sluit denk ik goed aan bij het Golgari thema van leven/dood en recyclen. Wat in de graveyard beland wordt omgezet in levens. Hij is tevens op je tegenstanders graveyard te spelen zodat ie een dubbelrol heeft als graveyard haat. Met dredge ingebouwd combo'd ie ook met zichzelf. Dredge 2 is wel een groot verschil met andere commons als Stinkweed Imp waardoor ie minder snel broken zal zijn
 bijgewerkt door Skywise 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Commander's Familiar
Creature - Bird

Flying
Lieutenant — As long as you control your commander, Commander's Familiar gets +2/+2 and has "When Commander's Familiar enters the battlefield, look at the top four cards of your library, then put them back in any order. "

A dog may be loyal, but using loyal for this owl is an understatement and an insult
0/1

====
De gedachte was een commen die niet zomaar te gebruiken is. Toch is hij zelfs met commander op het veld niet super krachtig, maar een Spire Owl met een kleine boost. Dit is common die best in iedere blauwe commander pre-con kan zonder dat deze onvervangbaar is.

Met CMC 3 is deze niet onspeelbaar, en kan hij ook nog gebruikt worden voor tiny leader
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
Eclavyrr
8 jaren geleden
Common Linnet
Creature - Bird
Flying, protection from commons
"They're quite a rare sight nowadays"
1/2

bijgewerkt door Eclavyrr 8 jaren geleden
Tigurus
8 jaren geleden
Glistening Wall

Creature - Wall

( can be paid by either 2 life or )

Defender (This creature cannot attack)

Infect (This creature deals damage to creatures in the form of -1/-1 counters and to players in the form of poison counters.)

A shiny wall is a bad omen in this world.

1/4
 bijgewerkt door Tigurus 8 jaren geleden
StanleyW
8 jaren geleden

Ik ben fan van kaarten zoals Glyph of Doom, Circle of Protection: Black, Red Ward en andere kaarten die het gevoel geven alsof je een spreuk moet uitspreken op het moment dat je hem speelt. Deze Incantation kan makkelijk in een cycle verwerkt worden, waarbij elke kaart pas in je volgende upkeep een effect heeft (omdat de Hymn uiteraard nog eventjes duurt).

EDIT: ik prevent de damage natuurlijk wel alleen op mijn eigen creatures
 bijgewerkt door StanleyW 8 jaren geleden
hallowman3
8 jaren geleden
Goblin Bolt

Instant

Deal 2 damage to target creature you control and 3 damage to target creature or player.

Ahh I burned myself

Een Lightning Bolt variant, goblin bolt want ik ben een goblin spell en het is wel toepasselijk dat er zo iets doms gebeurt bij een goblin.
 bijgewerkt door hallowman3 8 jaren geleden
SimonVanHoudt
8 jaren geleden
Ik ben een groot fan van kaarten zoals Rewind en Frantic Search.

Dus hier een versie van Divination!

==================
Mana Glimmer . .

Sorcery

Draw two cards.

Efficiency (Add X Colorless mana to your mana pool,
where X is the amount of mana spent to cast this spell.)
===================
 bijgewerkt door SimonVanHoudt 8 jaren geleden
Thomas34
8 jaren geleden
Angry Crab
Creature - Crab
Evoke (if you play this spell for its evoke cost, it's sacrifed when it comes into play)
Flash
When Angry Crab enters the battlefield, counter target non-creature spell
1/5
 bijgewerkt door Thomas34 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Hey, een Nomadic Elf
Panoramix
8 jaren geleden
Ik ben niet van de efficiënte commons. Geef mij maar een lekkere lompe common:

Mutated Wood Elves 6BG
Creature - Zombie Elf

Intimidate

Whenever Mutated Wood Elves enters the Battlefield, search your library for a swamp card and put that card into play. Shuffle your library.

Whenever Mutated Wood Elves is dealt damage, sacrifice Mutated Wood Elves. You lose 7 life.

Nobody is safe in the embrace of Wood!

7/5
 bijgewerkt door Panoramix 8 jaren geleden
hellhound
8 jaren geleden
Sniping Stormtrooper

Creature - Human Clone

: Sniping Stormtrooper Deals 1 damage to target creature chosen at random

0/1

Only Imperial Forces could shoot with such precision
 bijgewerkt door hellhound 8 jaren geleden (bewoording aangepast naar Magnus zijn voorbeeld)
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Zie Goblin Test Pilot voor de juiste bewoording .
Thomas34
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 17-06-2016 om 20:11
Hey, een Nomadic Elf

Jij kent ook echt alle kaarten.. Ik kende 'm nog niet, maar ik bedenk wel weer wat anders
carlovdm
8 jaren geleden
Tender Decay
Sorcery

Destroy target creature with converted mana cost 2 or less. It can't be regenerated.

"The weaker they are, the quicker the rotting."
- Jarad, Golgari Lich Lord
 bijgewerkt door carlovdm 8 jaren geleden
kolonelnick
8 jaren geleden

De kaart is vrij simpel, speel er een en hij is niet super sterk. speel er twee en je hebt ineens twee 3/2 liggen, wat al een stuk beter is!
 bijgewerkt door kolonelnick 8 jaren geleden
marcoboth
8 jaren geleden
Recycling Factory
Artifact
, sacrifice an artifact: Put a charge counter on Thopter Recycling.
, remove a charge counter from Thopter Recycling: Put a 1/1 colorless Thopter artifact creature token with flying onto the battlefield.

Once used, give it a new use
 bijgewerkt door marcoboth 8 jaren geleden
Thomas34
8 jaren geleden
Quote:
Thomas34 18-06-2016 om 10:43
Quote:
MagnusMagicus 17-06-2016 om 20:11
Hey, een Nomadic Elf

Jij kent ook echt alle kaarten.. Ik kende 'm nog niet, maar ik bedenk wel weer wat anders

Ik heb m'n kaart aangepast. Ik hoop dat er nog geen nomadic crab bestaat.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Nope
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL