Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
En we zitten alweer bijna op 50 BYC's, maar eerst mag ik nog Build Your Card #49 hosten! De wedstrijd waarin jullie je uiterste best doen om de vetste kaarten te maken om de judge te imponeren. En hopelijk te winnen natuurlijk
Hoe gaat het in zijn werk? Elke week geeft de host een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende host en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie.
Je mag echter niet zomaar creatief wezen, er zijn enkele regels!
1. Eén kaart per deelnemer (al mag je de kaart die je inzendt aanpassen tot aan de deadline).
2. Kaarten die je ooit al eens instuurde voor een eerdere versie van BYC, mogen niet worden ingezonden.
3. Wees aardig – het is maar een spel.
4. Heb lol met elkaar.
Nou dat was weer de inleiding, maar jullie zitten natuurlijk met smacht te wachten op het thema, of niet? Nou hier is die dan.
Welcome to Egypt, planeswalker.
Een tijdje terug is er een artikel online gekomen waarin populaire thema's voor onder andere planes besproken werden. En een Egyptisch thema stond er hoog in de populariteit en hier ben ik het ontzettend mee eens, want egyptische mythologie is een van mijn favoriete (op noorse mythologie na dan).
Whenever Anubis, the Golden Jackal enters the battlefield, exile each card in all graveyards. then, put a 1/1 black and white spirit Creature Token with flying onto the battlefield for each creature card exiled this way.
When you're dead, but not in the underworld, he will guide you
: add to you mana pool.
Unforgiving Desert deals 4 damage to you. Reduce this damage by 1 for each Nomad you control.
The desert, cruel as it has ever been. Cross unprepared, it will be last time you were seen.
----
Het idee is uiteraard de woestijn, probeer er onvoorbereid doorheen te gaan and you will burn. De nomaden kunnen je uiteraard helpen, dus je kunt dit goed gebruiken in een extreem aggro Nomad-deck. Of je gebruikt hem om je tactiek een kick-starter te geven en vervolgens nooit meer te tappen voor mana.
Of de damage 3 of 4 moet zijn ben ik nog niet echt uit, er zijn maar een handjevol Nomads waarbij je alleen in wit op 1/2 mana een creature neer kan zetten. Dat betekent dus dat je na 1 keer tappen je maximaal 1 damage reductie hebt, ook al kan ik mij voorstellen dat ik een egyptische plane wel wat meer nomads zullen zijn.
Tijdens het onderzoeken kwam ik erachter dat desertwalk (Desert Nomads) en Desert een ding is, dus heb het land-type ook maar meteen correct gemaakt.
Volgens de historie heeft ze zichzelf van het leven beroofd... maar ja, de planeswalkers waren ooit immortal.....
Haar abilities hebben te maken met een aantal pivotal momenten uit haar leven.
De +1 is het huwelijk met Caesar, Mark Antony en haar twee broers, de -1 ability gaat over haar 4 kinderen (ze heeft nooit een vijfde gehad)
Haar ultimate gaat over de Slag van Actum. Nadat deze een nederlaag opleverde beroofde zowel Mark Antony als zijzelf zich van hun leven en leidde uiteindelijk tot de ondergang van het Oud-Egyptische rijk (ze werden overgenomen door de Romeinen)
Legendary Creature - Human
When Howard Carter enters the battlefield you get 5 golden artifacts token with ": Add to your mana pool. Spend this mana only to cast Mummy spells".
At the beginning of your end step you get two poison counters.
"They that shall break the seal of this tomb shall meet death by a disease that no doctor can diagnose"
Vigilant Tomb keeper
Creature - Human Soldier
Creature cards can't enter the battlefield from graveyards
Cards in graveyards can't be the target of spells or abilities
No one will disturb the dead as long as I keep watch
1/4
Mijn creatie is een soort Yixlid Jailer/Grafdigger's Cage/Ground Seal-hybrid. Een effect wat overigens niet vaak op pootjes te vinden is. Een Tomb keeper dus, een beschermer van graftombes. Altijd handig met al die lastige mummy's en grafdelvers
+1: Target creature can't attack, block or use its abilities until your next turn.
-2: Put two white 2/2 wolf tokens onto the battlefield.
-8: Search your library, graveyard and exile for two creature cards and put one onto the battlefield and the other one in your hand.
Ja, op wie lijkt deze kaar toch?
Anubis, inderdaad.
Anubis is een wolf god uit de Egyptische tijd. Hij stond bekend om zijn vele rollen die hij moest vervullen tijdens zijn "bestaan".
-Hij stond bijvoorbeeld bekend als "Embalmer"oftewel, mummification. (+1 ability)
-Het is een wolf god, dus vond ik witte wolf tokens voor de -2 ability ook wel toepasselijk.
-Daarnaast stond hij ook bekend als Guide of Souls en Weighing of the Heart waarbij hij oordeelde over de doden.
Ik heb hier geen ability bij kunnen bedenken dus vond ik het wel toepasselijk dat hij doden, maar ook levenden kan oordelen en ze naar het battlefield kan laten komen.
kolonelnick 26-06-2016 om 19:53
Leuk geprobeerd magnus maar ik zou het toch waarderen als je een niet bestaande kaart instuurde
Oh, ik hoopte dat je het niet zou merken
Mummification Gone Wrong
Sorcery
Exile target creature, then put a 2/2 black Zombie creature token onto the battlefield. "I hate it when this happens! Guards, we have another one!"
- Amock, royal embalmer
Toelichting:
Een Locust Swarm was een van de meest gevaarlijke plagen in het oude Egypte (en is dat nog steeds), en het leek me cool om dat op een kaart te verwerken. De triggered ability is als Contamination: zodra de Locusts over je land zijn gevlogen is er niets meer van over. Daarbij vond ik het gepaster om kleurloze mana over te houden dan , maar laat er nou net een nieuwe basic land ontworpen zijn! Het leek me te sterk om alle lands tot Wastes te maken.. en alleen nonbasics zou onlogisch zijn (juist de Plains en Forests etc zijn er gevoelig voor). Mijn oplossing is dat dit effects alle lands raakt die een Basic Land Type hebben (waardoor een Blackcleave Cliffs niet geraakt wordt maar een Prairie Stream wel).
De effecten doen me denken aan Hall of Gemstone, Contamination en Locust Swarm.. dus vandaar dat me een goede combo leek.
Dus de speler met alleen basics is 'basicly' () screwed? Dit zou Wizards echt nooit printen, die doen niet (meer) aan basic bashing . En een Wastes tapt voor , niet voor .
Plus, maar dat is wel iets minder spannend, er staat niets over Wastes in de regels. Als je van een land een Wastes maakt, geeft dat niet automatisch die ability om te tappen voor . Dat gebeurt alleen als je een land een basic land type geeft, en die heeft Wastes niet. Wat je wil kan dus wel, maar als deel van de ability, niet als reminder tekst.
Dit zijn precies de dingen waar ik nog over na zit te denken! Flavorwise wil ik de kaart laten werken op basics, maar je kan inderdaad niet de speler die alleen basics speelt benadelen... Contamination wat dat betreft ook wel een smerige uitzondering.
En dat de Wastes geen basic land type heeft is inderdaad waar, maar als we toch nieuwe kaarten aan het ontwerpen zijn kunnen we ook wel 'doen alsof' toch?
Ik heb in ieder geval nog een paar dagen om tot een betere versie te komen.
Ik heb het nu denk ik ook opgelost. De verwoording maakt het niet de makkelijkste kaart.. maar nu geld het effect voor alle landen, maar kan in de tweede main phase wel weer alles gebruikt worden.. Zo wordt het als het ware een Xantid Swarm, die ook in de tegenstander zijn eerste main phase wat mogelijkheden uitschakelt.
Cool effect, maar het komt wel neer op "cast volgende beurt geen spells voor of in combat". Wat op zijn aller-allervoordeligst voor jou is "target player can't attack next turn"....En dan vraag ik me af waarom je dat niet gewoon als effect hebt .
Want in feite kan je tegenstander dit effect compleet negeren als hij geen combat trucjes in zijn hand heeft. Val eerst aan, en daarna is het effect toch weer weg. Ik zou dit een permanent effect maken, maar dan op 1 land. Wat dacht je van (ik roep maar wat):
Whenever Locust Swarm deals combat damage to player, you may destroy target nonbasic land that player controls and put a tapped Wastes land token onto the battlefield under that player's control.
Hierbij neem ik even aan dat Wastes gedefinieerd is in de regels .